Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakie ogrzewanie najlepsze w domu parterowym 60m2?

nowus48

Recommended Posts

Witam serdecznie,

jeśli chodzi o temat ogrzewania w moim niewielkim domu to jestem kompletnie zielony, przez to że od urodzenia mieszkam w bloku i nie miałem styczności z piecami ani montażem ogrzewania.

Jak już w temacie napisałem chciałbym zrobić ogrzewanie w pokoju ok.30m2, kuchni 20m2 oraz łazience 10m2 oraz budowę komina, bądź zamontowania komina metalowego (wychodzącego ze ściany). Na całej powierzchni domu na podłogach są płytki, które jednak trochę ziębią. Dom był budowany z myślą że bedzie to dom letniskowy, lecz chciałbym go przekształcić w dom mieszkalny całoroczny.

Myślę, nad tym aby na sam początek z racji tego że zbliża się okres letni i grzanie nie bedzie potrzebne, zamontować w samym pokoju piec kaflowy który ogrzał by sam pokój, tylko pytanie czy piec da radę ogrzać też chociaż w minimalnym stopniu kuchnie gdy będzie taka pogoda jaką mamy teraz (-10stopni)? I jaki byłby koszt takiej instalacji wraz z kominem oraz czy jest to opłacalne?

Proszę o odpowiedzi czy coś takiego jak wymieniłem jest opłacalne i czy ma to sens, bądź inne możliwości ogrzewania, kominek myślę że odpada ponieważ mam w planach kuchnię pomniejszyć na pół i zrobić częściowo korytarz i przedpokój, a pokój zrobić z aneksem kuchennym.

Myślałem też nad piecem na pellet, tylko czy to jest opłacalne przy dużym grzaniu? Nie ukrywam ze jestem bardzo ciepłolubny.

Do domu jest przyłączone pomieszczenie gospodarcze ok 15m2.

No właśnie problem w tym że domek nie jest ocieplony, a w przyszłości chcę dobudować 40m2, aby zrobić z nich 2 pokoje. Więc nie wiem czy opłaci mi się teraz zamontować klimatyzator czy robić coś innego z myślą że później dobuduje i zrobię przyłącze do centralnego które zrobię teraz.

może i z prądem nie było by źle, tylko że teren jest po ogródkach działkowych i sieć elektryczna na całym osiedlu jest bardzo słaba i czesto prądu nie ma.