dżodar 19.09.2013 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Fighter, nie mogę być specjalistą w każdej dziedzinie związanej z budową domu. W niektórych chyba mi się udało. W przypadku elewacji się spóźniłem i jest siatka z Keisel em ale miałem nadzieję , że z odpowiednim gruntem jeszcze będę miał wybór rodzaju tynku. Wygląda jednak na to że pozostał mi tynk silikatowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 19.09.2013 14:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 zostan w Kreislu, wprawdzie to taki troche marketowy producent i szalu nie ma.. ale lepiej juz zostac w ich systemie. Ja bym na Twoim miejscu na welne jednak dal mineralny malowany z kreisla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dżodar 20.09.2013 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 zostan w Kreislu, wprawdzie to taki troche marketowy producent i szalu nie ma.. ale lepiej juz zostac w ich systemie. Ja bym na Twoim miejscu na welne jednak dal mineralny malowany z kreisla Myslałem mimo wszystko o silikatowym teoretycznie lepszym bo nasiąkliwość mniejsza i odporniejszy mikrobiologicznie a Caparol dopuszcza silikatowy na podłoża mineralne. Tzw a propos Caparola, zalecają malowanie tynku silikatowego barwionego w masie - to mnie zaskoczyło. Jeżeli tynk mineralny to wtedy farba silikatowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 20.09.2013 12:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Silikatowy bylby idealny.... gdyby nie jego wady:- nasiakliwosc- wrazliwosc na wystepowanie przebarwien z powodu warunkow atmosferycznych podczas aplikacji i wiazania (slonce, wiatr, wilgotnosc powietrza, temperatura)- ograniczona paleta barw w szczegolnosci wyciete z palety kolory gdzie wystepuje sporo zoltego pigmentu - mozliwa koniecznosc pomalowania calej elewacji co powoduje ze wychodzi wtedy najdrozej ze wszystkich Stad tez tak na prawde silikatowy jest stosunkowo malo popularny. Natomiast jezeli udaloby sie polozyc go i aby nie wystapily przebarwienia (naturalna cecha silikatowego) byloby to najczesciej najbardziej optymalne rozwiazanie. Niestety to sie udaje czasami... stad tez zalecenie Caparola o malowaniu tynku silikatowego (egalizacja - ujednolicenie koloru) Podloze mineralne jest idealne dla kazdego rodzaju wyprawy w Caparolu(poza Carbopor), naturalnie po zastosowaniu gruntu odcinajacego... lub nie w przypadku mineralnego (niekoniecznie) na w. zbrojacej ze 190 szarej lub bialej. Jezeli mineralny: to dobra farba silikonowa: Muresco Premium, Thermosan NQG(farba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dżodar 20.09.2013 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Cenne uwagi, choć mówią że mineralne bardziej nasiąkliwe niż silikatowe. Producenci chyba specjalnie podają w różnych jednostkach żeby ktoś kto miał fizykę naście lat temu nie rozkminił - silikatowy : w < 0,15 kg/(m2 · h0,5) wg. EN 1062-3, mineralny: W < 0,5 kg/m2 po 24 h, wg DIN 1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 20.09.2013 18:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 ale mienralny malujesz farba silikonowa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 04.10.2013 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Coś Panie Bartku temat zdechł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.10.2013 11:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 ale dlaczego zdechł.... nie ma po prostu pytan na ten temat. Ludzie przyczytali, wybrali cos tam i tyle. Tpo akurat watek w ktorym nie ma za bardzo o czym dyskutowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 06.10.2013 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2013 WitamMam pytanko proszę podpowiedzcie mi w jakich temperaturach można pracować na klejach caparola chodzi mi oczywiście o temp. minusowych. Jaka jest dolna granica czy 0 stopni czy może być coś poniżej 0?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 07.10.2013 07:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2013 zalecana: +5graniczna: 0klejenie styropianu na budynkach ogrzewanych: mozna spekulowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hary2006 08.10.2013 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 zalecana: +5 graniczna: 0 klejenie styropianu na budynkach ogrzewanych: mozna spekulowac A jak to wygląda w przypadku zaciągania tynkiem? Styropian z klejem jest już ponad rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.10.2013 09:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 tak samo. Generalnie woda zarobowa w kleju nie powinna zamarzac. Oczywiscie mozna.... plandeki, nagrzewnice itd.... tak tez sie przeciez robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 08.10.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 "Generalnie woda zarobowa w kleju nie powinna zamarzac" Dobre.... ale taka jest prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 08.10.2013 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Witam, Mam pytanie czy system caparol-u przewiduje warstwe ocieplenia grubsza niz 20cm? Jesli tak, to w jaki sposob realizowana? Dwie warstwy styropianu? Czym klejone do siebie? Kołkowanie? Czy szczeliny pomiedzy płytami styropianu powinny byc uszczelniane pianka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.10.2013 11:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Przewiduje, nie ma ograniczenia grubosci. Powyzej pewnych grubosci jednak nalezy zastanawiac sie nad sposobem klejenia. Moze okazac sie ze w zasadzie tylko metoda grzebieniowa wchodzi w gre... wytycznych jako takich nie ma, ale tez nie ma ograniczenia co do grubosci.Natomiast BLEDEM jest klejenie 2warstw styropianuPamietajmy ze w calym ukladzie ociepleniowym naslabszym polaczeniem jest poleczenie w miejscu styku: klej-styropian wiec klejenie 2 warstw styropianu powoduje powstawanie dodatkowego takiego miejsca, na dodatek odsunietego od stabilnego podloza (sciany budynku). Co do piankowania polaczen: teoretycznie nie powinno wogole takie wystepowac, styropian powinien byc na tyle prosty, aby nie bylo takiej koniecznosci, piankuje sie z powodu tego... ze jest jak jest. Procucent nie okresla tego w zaden sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 08.10.2013 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Jesli dobrze zrozumialem "zalecenie": kupuj styropian o docelowej grubości, np 30cm ?Jesli chodzi o sposob klejenia to zastanawiac to moge sie do smierci... ale moze zabraknac moze mi wiedzy zeby dokonac wyboru. Metode grzebieniowa mam odebrac takze jako "zalecenie wynikajace z doswiadczenia" ? Co z kolkowaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.10.2013 11:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 tak. EPS w jednej grubosci.Metoda grzebieniowa ma niestety pewne wymagania: w miare rowne podloze, no i naturalnie zwiekszenie zuzycia kleju. 1,8kg/m2/mm grubosci po docisnieciu.... przy grzbieniu 10mm okolo 8-9kg kleju/m2Co z kolkowaniem: skoro chesz wg wytycznych Caparola jak i kazdego innego systemodawcy: zgodnie z projektem elewacji .... z podpisem projektanta.... naturalnie tego nie masz... wiec pozostaje zdac sie na doswiadczenia: wg mnie kolkowanie 4szt/m2 zawsze pozyzej 15cm styropianuprzy 30: sadze ze 4szt na m2 i 8szt w pkt krytycznych: narozniki budynku i wokol otworow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 08.10.2013 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Naturalnie nie mam. Poza tym wiekszosc projektantow najlepiej to sie zna... ale na kasowaniu pieniązków. Jakie kołki uzyc do 30cm styro aby nie zbankrutowac a jednoczesnie zminimalizowac mostki termiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.10.2013 12:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 standardowego nie ma... w termodybel trzeba isc.... jakby tak sie udalo frez do styropianu na 8cm zrobic i zatyczkami poleciec.... byloby pieknie...a jak nie to rozwiazania Kolenera.... ale to drogie jest.... kolek ponad zlotowke netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hary2006 08.10.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 tak samo. Generalnie woda zarobowa w kleju nie powinna zamarzac. Oczywiscie mozna.... plandeki, nagrzewnice itd.... tak tez sie przeciez robi bardziej chodziło mi o sytuacje, kiedy w dzień mamy temperature np. +8st, chłopcy robią swoje, a nagle w nocy robi się poniżej 0 Czy wtedy-powiedzmy po kilku godzinach od położenia tynku silikonowego może "coś" się z nim stac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.