Przemolo 09.04.2013 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Mam prośbę do fachowców o podpowiedź jak najlepiej odnowić pokazany na zdjęciu murek. Murek ten swoim lewym końcem połączony jest z domem - jest to taki murek oporowy przy wjeździe do garażu. Ma ok. 30 lat i po zimie zaczęły odpadać z niego płytki klinkierowe. Gdy kilka z nich zdjąłem, to odeszły z kawałkami zaprawy (kleju?) i spod spodu pokazały się cegły, których wierzchnie fragmenty można było odspoić od reszty rękami. W związku z tym, że przylegający do murka fragment domu też jest obłożony takimi płytkami klinkierowymi i to nawet nieźle się trzymającymi, nie chciałbym robić rewolucji i chciałbym ponownie murek obłożyć takimi - pewnie już nowymi podobnymi płytkami. Pytanie tylko jak to zrobić, żeby za rok nie odpadły? Wg mnie należałoby wszystkie luźne elementy murka skuć (w najgorszych miejscach pewnie odejdą też warstwy cegieł) tylko co dalej? czym wypełnić ubytki? czy jak już sam mur doprowadzę do równej postaci, to na wierzch dać siatkę i na to kleić klinkier? Kleić je klejem mrozoodpornym do kafelek? Czym wypełniać przerwy między cegiełkami? Czy nie lepiej byłoby na górną poziomą powierzchnię murka dać jakąś czapę? macie jakieś pomysły co na to dać? Z góry dziękuję wszystkim cierpliwym za doczytanie do końca. Oto ten murek (lewa strona trzyma się nieźle, płytki nie odpadają - najgorzej z prawej strony). Sam mur raczej stoi dość pewnie, nie przechyla się: Powiększenie prawej części murka - stąd płytki odpadły z ukruszonymi wierzchnimi częściami cegieł łącznie: Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez Przemolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 09.04.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 problem stanowi woda, zamarzajaca i scinajaca.Optymalnie tak jak napisales: czapkauszkodzenia: skuc do nosnego podloza i przykleic plytyki o ile na gorze bedzie czapkaJezeli sie upierasz przy takim ukladzie:Problem i przyczyne stanowi wnikajaca woda przez spoiny i w zasadzie nie ma na to skutecznej metody, chyba ze wypelnisz te spoiny idealnie poliuretanem typu sikaflex 11fc lub pro3wf. ale to ma 2 minusy: koszty i dokladnosc wykonania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 09.04.2013 22:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Masz może gdzieś pod ręką przykłady takich czap? szukałem w Internecie to znalazłem tylko takie małe na słupy ogrodzeniowe.A gdyby górną część pomalować przed położeniem płytek jakąś folią w płynie (do tarasów, itp.)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 10.04.2013 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 daszki np tu: http://www.ogrodzenia-elbet.pl/index.php/daszki-na-murki-ogrodzeniowe-dwuspadowe/ malowanie klinkieru....slabo troche...1. slabo bedzie to wygladac2. zeby to jako tako zadzialalo to cos w ukladzie warstw:- sikafloor 156 przesypana piaskiem kwarcowym (grunt)- sikafloor 400n Elastic jako warstwa wierzchnia ale... malo kolorow bedzie tych materialow i bedzie wygladac marnie...wg mnie te czapki sa lepszym rozwiazaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
termax 10.04.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Z tego co widzę na zdjęciach, to jakiś "fachman" wcisnął tam plastikową listwę narożną. Tak jak napisał @fighter1983 problem stanowi woda i to na 100% tą listwą najwięciej jej sie tam dostaje. Nie koniecznie daszki ratują sytuację. Na rynku jest już wiele wodoodpornych spoin do tego typu rzeczy. Daszki betonowe mają tendencję do przyciągania wszelkiego rodzaju brudu, który nie jest później łatwo usunąć. Moja propozycja: skuć wszystkie płytki, usunąć zanieczyszczenia (wszelkie odpadające elementy), wysuszyć murek, zagruntować, wyrównać powierzchnię, klej i siatka i na to wszystko płytki ze spoiną wodoodporną. Kleje oczywiście mrozoodporne no i nie wsadzać tej nieszczęsnej listwy, płytki zacinać pod kątem 45 stopni i zaspoinować. Przy dokładnym wykonaniu bedzie służył długie lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 10.04.2013 09:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 daszki np tu: http://www.ogrodzenia-elbet.pl/index.php/daszki-na-murki-ogrodzeniowe-dwuspadowe/ malowanie klinkieru....slabo troche... 1. slabo bedzie to wygladac 2. zeby to jako tako zadzialalo to cos w ukladzie warstw: - sikafloor 156 przesypana piaskiem kwarcowym (grunt) - sikafloor 400n Elastic jako warstwa wierzchnia ale... malo kolorow bedzie tych materialow i bedzie wygladac marnie... wg mnie te czapki sa lepszym rozwiazaniem Myślałem o malowaniu powierzchni pod klinkierem - ale to chyba bez sensu by było, bo woda pod klinkier i tak wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 10.04.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Myślałem o malowaniu powierzchni pod klinkierem - ale to chyba bez sensu by było, bo woda pod klinkier i tak wejdzie. dokladnie, zetnie farbe tak jak i scielo plytke. od gory woda w warstwy posrednie nie moze sie dostawac wiec albo wlasnie daszek albo zapewnienie hydroizolacji "od gory" ale to słaby pomysł ze wzgledu na estetyke to po 1, dokladnosc wykonawcza. zapewnienie tej hydroizolacji da albo calosciowe pomalowanie tego poliuretanem albo wypelnienie szczelin uszczelniaczem poliuretanowym wlasnie typu sikaflex. Nie bardzo widze inne rozwiazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 10.04.2013 16:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 dokladnie, zetnie farbe tak jak i scielo plytke. od gory woda w warstwy posrednie nie moze sie dostawac wiec albo wlasnie daszek albo zapewnienie hydroizolacji "od gory" ale to słaby pomysł ze wzgledu na estetyke to po 1, dokladnosc wykonawcza. zapewnienie tej hydroizolacji da albo calosciowe pomalowanie tego poliuretanem albo wypelnienie szczelin uszczelniaczem poliuretanowym wlasnie typu sikaflex. Nie bardzo widze inne rozwiazania Obdłubałem trochę cegieł z drugiego murka - sporo luźnych ubytków było (dziury na kilka centymetrów od powierzchni wewnętrznej klinkieru). Powiedzcie proszę czym je wypełnić? wiem, że są jakieś super preparaty wiążące dobrze do starych murów ale kosztują sporo. Czy wystarczy sama zaprawa murarska na wcześniej zagruntowaną powierzchnię? Chodzi mi o wytrzymałość ale też nie chcę niepotrzebnie płacić za coś, co niczego nie wniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 10.04.2013 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 dostac sie do nosnego podloza, o ile nie ma wywitow solnych mozna je oczyscic i polozyc cementowa zaprawe, nawet tynkarska. i juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 10.04.2013 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Pytanie: kiedy był murek robionuy? I dwa - czy on "nie pracuje"? Dużo różnych murków widziałem i mokrych i suchych ale jak dobrze zrobiona zaprawa czy beton to powinien być mrozoodporny i pękać nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 12.04.2013 05:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Nie wiem kiedy bo kupiłem nieruchomość stosunkowo niedawno, niemniej na pewno ma ok. 10-30 lat (tyle wiem).No a popękał pewnie dlatego bo klinkier był trochę popękany, szczeliny nie były zaizolowane i woda się dostawała.Zastanawiam sie jak sprawuje się na takich murkach jakiś tynk zamiast klinkieru (taki jakim robi się elewacje budynków). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 12.04.2013 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Najpierw zanim cokolwiek zrobisz zobacz jaki jest stan murku: może być tak że jest po prostu stary, może być coś sfuszerowanego. Tynki przy ziemi - ekhm.... będą - jest duża szansa - brudne. Odbijająca woda od ziemi i takie tam różne. Przy okazji sprawdź jak wygląda reszta klinkru. Jeżeli tylko w tym miejscu: skuj do żywego betonu, grunt taki do betonu by go wzmocnił, dobry klej (kupny lub robiony) i do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 15.04.2013 05:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Co do elewacji na murze - chyba zdecyduję się na kamień. Zastanawiam sie tylko nad optymalnym wyborem. Np. coś takiego jak w linku poniżej wygląda ładnie, niemniej cena dość duża: http://www.stegu.pl/karta-produktu/art,43,calabria.htmlMoże z doświadczenia możecie polecić coś, z czego można uzyskać podobny efekt przy dobrej wytrzymałości i jakości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 15.04.2013 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Przemolo: mogę Ci dać namiary na wykonawcę takich wynalazków i to nawet na kilku, roboty Ci nie sfuszerują. Do tego masz dwa wyjścia: albo kupisz takie płytki w innym miejscu (też mam namiary na producentów) lub kupić kamień naturalny (wapień lub piaskowiec) i dociąć mniej więcej do tej wielkości. Jak chcesz pisz na p.w. dowiesz się o cenę takiego kamulca i robocizny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 21.04.2013 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 W związku z tym, że murek po obtrzaskaniu wszystkiego co luźne (nie tylko tynku ale też kawałków cegieł) wygląda tak sobie (ogólnie widać, że wilgoć go zżera), zastanawiam się czy przynajmniej większej górnej jego części nie zastąpić gazonami. Gazony wyglądają całkiem fajnie ale zastanawiam się nad ich trwałością. Niby są betonowe ale czy nie okaże się, że za kilka lat popękają? mają przecież dość cienkie ścianki. Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi w podobnych miejscach (skarpy, murki oporowe, itp.). Np. takie: http://www.spec-bet.pl/?d=36 Mur po obkuciu na zdjęciu poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 22.04.2013 12:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Gdybym jeszcze mógł Was prosić o poradę - druga strona murku (sąsiadująca z glebą lub innym dziadostwem) niestety nie jest już na moim terenie i nie chcę więc rozkopywać tego miejsca, aby zrobić izolację pionową. W jaki sposób najlepiej zrobić tynk, aby mimo nie najlepszej izolacji pionowej z tamtej strony wytrzymał długo? Myślę o jakichś zbrojeniach, folii w płynie na to do czego "oskubałem" mur, itp.Temat gazonów to tylko taka ciekawostka - chcąc rozwalać murek musiałbym podejrzewam mieć zezwolenie na budowę, a nawet pewnie i projekt, bo to w końcu ścianka oporowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 22.04.2013 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 uffff.... zrob to tak... skuj co sie da, wypiaskuj, nanies na to sztywna izolacje... np Xypex, albo CR65, masz podloze mineralne wtedy... mozesz na tym robic co chcesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemolo 22.04.2013 20:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Dziękuję za nazwę tych preparatów. W instrukcji do CR65 wyczytałem:"Podłoża te muszą być równe, nasiąkliwe i porowate. Istnieją-ce zabrudzenia, warstwy o niskiej wytrzymałości oraz wszelkie powłoki malarskie i substancje antyadhezyjne trzeba usunąć. Skucia wymagają też tynki wapienne i cementowo-wapienne oraz zmurszałe powierzchnie murów. Zwietrzałe spoiny trzeba usunąć na głębokość ok. 2 cm i wypełnić mocną zaprawą ce-mentową. Głębokie ubytki i kawerny wymagają przemurowa-nia, wypełnienia zaprawą cementową lub betonem. Podłoża o nieregularnej powierzchni i niejednorodnej strukturze (np. mury ceglano-kamienne) należy pokryć tynkiem cementowym. " Tym samym chyba najpierw trzeba wyrównać cementem powierzchnię i dopiero na to dać ten CR65? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 22.04.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 potrzebujesz nosnego, w miare rownego i mineralnego podloza. przy czym rownosc odpowiada za mniejszenie zuzycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m4rsh4ll 23.04.2013 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Rozwal murek, wybierz trochę ziemi, zrób łagodny spad. Jak dla mnie to można tam i nie wiadomo jakiej zaprawy używać, ale jak jest wilgoć to i tak odpadnie. Poza tym, że tam masz parcie na mur, to jeszcze wszystko trzyma wodę. Nie ma drenażu, nie ma izolacji, zapewne nie było nigdy, ani pionowej ani poziomej. Po prostu przez jakiś czas ładnie wyglądało. Do czasu jak nie zasiejesz trawy to będzie spływac błoto, później powinno być lepiej. Jak dla mnie cegła nie nadaje się do murowania w ziemi, bo z czasem i tak zmurszeje. Jeśli rozebranie murku nie wchodzi w grę, to po prostu coś bym do tego przyczepił. Sajding ? http://socialsynthesis.com/cwcontracting/wp-content/uploads/2012/07/siding.jpg http://0.tqn.com/d/construction/1/0/O/D/-/-/wood-siding-dougneiner.jpg Wiem, ze to kicz, ale plastik chyba będzie najlepszym rozwiązaniem. Wybieraj ciemny kolor. Plastik zawsze się brudzi, niezależnie co byś nie zrobił. Ewentualnie drewno na śrubach, z jakąś powietrzną komorą, między scianą a deskami.Drewno do domu murowanego nie pasuje.. Kolor dostosować pod kolor domu, żeby współgrało, także z otoczeniem. Elementy stosować, raczej małe, mała powierzchnia. Z czasem i tak przypuszczam, że murek popęka. Woda i mróz go rozsadzą. Ale póki co jakoś to będzie.. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez m4rsh4ll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.