Arthizmoo 12.04.2013 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Witajcie, wiosna w kraju zawitała więc pracę czas zacząć!. Zamierzam uwidocznić deski okapowe oraz wiatrownice tak aby od góry połowę zakrywała blacha a od dołu wystawała deska w kolorze białym lub kremowym w typie jasny dąb. Mam nadzieję, że w ten sposób ,,opaska,, która otoczy dach, wizualnie odciąży mój dach:). dodam, że wiatrownica czy szczyty jak zwał, muszą być b. szerokie aby przykryć płatwie 20x25.Czy przy takim wykonaniu, mogę w przyszłości spodziewać się ciemnych zacieków na tych deskach? Myślałem o desce kompozytowej ale cena 45zł/mb jest zbyt wysoka tak więc zamierzam kupić gołą deskę i samodzielnie ją zaimpregnować. Rady, sugestie z chęcią wysłucham. Pozdrawiam,Tomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 12.04.2013 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 A czy konieczne jest zakrywanie płatwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arthizmoo 12.04.2013 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) No niby nie trzeba, ale tak to sobie wymyśliłem:) Krokwie mają 8x18 tak więc pas pod rynnowy czy okap również będzie szeroki a żeby zachować proporcję wiatrownice tez muszą być szersze. To nie mój dom, ale tak to sobie wymyśliłem z jasną deską. A to mój dach, już niebawem pokryty rąbkiem ruukki w kolorze grafit. Elewacja t.j. komin. Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Arthizmoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 12.04.2013 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Na desce wiatrownicy zrób obróbkę blacharską od góry (no bo musisz) z niewielkim wywinięciem na bok. Zakończenie boczne powinno mieć kapinos lub rynienkę. Tu nie powinno być zacieków. Natomiast na desce podrynnowej mogą być zacieki od haków rynnowych jeśli będą przykręcone do deski. Więc zalecałbym również pas blachy z kapinosem lub rynienką w kolorze deski podrynnowej. Powinna sięgać tylko nieco poniżej spodu haków. Skropliny z folii dachowej obowiązkowo odprowadzić na pas nadrynnowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arthizmoo 12.04.2013 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) @Młotku, widzę że schemat przygotowałeś specjalnie dla mnie:) Bardzo dziękuję za fatygę. Całość wykona dekarz cieszący się dobrą opinią wśród budowniczych, tak więc powinien o tym wiedzieć. Ja natomiast dzięki Twojemu rysunkowi będę wiedział na co zwrócić uwagę. Ps. Nie mam folii tylko papę. Rozumiem, że pas pod rynnowy musi być wsunięty między deskowanie a papę?. Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Arthizmoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 12.04.2013 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Tak właśnie. Obróbka pasa nadrynnowego ma być wsunięta pomiędzy deskowanie a papę. Skropliny do rynny a nie na deskę podrynnowa.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.04.2013 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Pas podrynnowy wcale nie musi byś szeroki. Na wizualizacji, która ma być wzorem płatwie i i murłaty nie są zakryte. Deski na szczyty też nie są potrzebne. Wystarczy przestrugać lub oszlifować skrajne krokwie. Lekkość szczytu uzyskasz wysuwając deski połaci poza ostatnią krokiew. W załączeniu takie rozwiązanie z zastosowaniem deski i bez deski. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 14.04.2013 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Można jeszcze ściąć do poziomu końcówki krokwi. Wtedy zmniejszysz znacznie szerokość deski podrynnowej. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
johana 14.04.2013 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Wątek wydaje mi się podobny więc zapytam tu o problem na który nie umiem znaleźć odpowiedzi.ja mam dach kopertowy też będzie grafit i chciałabym, żeby pobitka była tynkowana tak jak dom, a pas z rynnami żeby częściowo był z blachy jak dach w górnej jego połowie, a poniżej żeby był wywinięty ten jasny tynk. Na wielu wizualizacjacj projektów tak jest, ale w rzeczywistości jak jeźdzę i oglądam domki to ciężko spotkać takie rozwiązanie.i jeszcze ciekawi mnie czy ten tynk to sie ubrudzi szybko czy można to tak zrobić żeby nie było zacieków.nie popdobaja mi sie plasikowe podbitki, a do tego to jasne wywinięcie dodaje takiej lekkości, przynajmniej na zdjęciach.podpowiedzcie jak to zrobić dobrzechodziaż dom mam parterowy i dach o innym kącieo coś takiego mi chodzi,http://www.wolfhaus.pl/var/em_plain_site/storage/images/medien/bilder/zentrale-inhalte/fertighaus/typenhaeuser/condo/haid/bilderbox/mh_condo_haid/2599-2-ger-DE/MH_Condo_Haid_MediaGalleryStandard.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.04.2013 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Są to bardziej pracochłonne rozwiązania a zatem droższe i dlatego ich nie widzisz. Technicznie to żaden problem tylko wykonawca musi potrafić wykonać okap tak aby część nad rynną była wąska a skropliny odprowadzone do rynny. Tynk powinien być gładki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
johana 21.04.2013 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) bardzo dziękuję za odpowiedź, niestety mój dekarz nie wie o co mi chodzi. I teraz nie wiem czy zmieniać ekipę bo powinien to wiedzieć czy ja sobie coś wymyśliłam. czy ten układ obróbek blacharskich w takim przypadku ma wyglądać tak jak narysował młotek? tylko deska jest płaska, a tynk trzeba nanieść na jakąś siatkę i może 2cm styro więc żeby nie wystawał przed blachę pod rynną. Czy może ktoś ze speców narysować schemat takiej deski czołowej, jej wymiary? będę bardzo wdzięczna. nie ma takich informacji w necie, a może więcej osób jest zainteresowanych takim rozwiązaniem.... Może ktoś tak wykańczał podbitkę tynkiem i może załączyć fotki Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez johana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
johana 21.04.2013 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 znalazłam taki schemat, czy tak mogłoby być zakładając że ten gzyms to jest 2cm styro siatka, klej i tynk na płycie osb stanowiącej deskę okapowąhttp://foto2.m.onet.pl/_m/eb77afe159a2b31e19554257aa3b31c6,10,19,0.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.04.2013 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Może tak być choć ten gzyms nie będzie potrzebny. Samo rozwiązanie okapu to szczegół architektoniczny i może być wykonane dokładnie tak jak Tobie się podoba. Natomiast jak Twój dekarz nie potrafi pomyśleć to może mieć problem z wykonaniem tego detalu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sircula 17.03.2015 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Jeśli można odgrzać temat, to jak należy przygotować się do zrobienia szerokiej deski czolowej podrynnowej w wariancie później ostatecznie tynkowanym? Czy ekipa dekarska powinna przymocowac haki na krokwiach i przybic do czola odpowiednie OSB szerokośc np 25-28 cm (grubość 22 mmczy większa)?) i potem na etapie wykończenia będę mógł sobie kombinować steropian 1 cm, siatka tynk etc? Czy lepiej przygotować dekarzom płytę osb z już przytwierdzonym steropianem i siatką, bo później mogą być problemy z zamontowaniem tego do juz wiszącej plyty? Proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.