frodo55 15.04.2013 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Proszę znawców tematu o wyrażenie opinii na temat mojego dachu, krytyczne uwagi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.04.2013 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Rynna będzie dość nisko, koniecznie jakieś spadki np. 0,5%. Konieczne podcinanie krokwi. Folia na OSB to nieporozumienie. Wiatro izolacja nie nadaje się na krycie wstępne. Jak będzie folia wysokoparoprzepuszczalna to po co szczelina wentylacyjna pod folią. Deska okapowa za cienka, powinna być 32 mm. Pas podrynnowy w takiej formie trudny do wykonania i do montażu, uwydatni szczelinę pomiędzy nim a pierwszą poziomą deską podbitki a powinien tą szczelinę zasłonić. Jaki jest rozstaw krokwi i jaki kąt nachylenia połaci? Łata grubości 3x5 cm dość wiotka minimum 4x5 cm natomiast jako kontrłata jak najbardziej OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 15.04.2013 20:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Dziękuję za cenne uwagi, zaraz zabieram się do rysunku aby wprowadzić poprawki. Jeżeli chodzi o kąt nachylenia to mam 42 stopnie, najwięcej krokwi w rozstawie 65-70 cm, największa odległość między krokwiami w miejscu okien dachowych tam jest 84 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 15.04.2013 21:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Załączam poprawiony rysunek, usunąłem płytę osb, zwiększyłem przekrój deski czołowej, zmieniłem obróbki blacharskie, udało się lekko unieść rynnę. Długość okapów mam w okolicach 6 m, tak więc przy założonym spadku 0,5% trzeba będzie obniżyć rynny jeszcze o 3 cm. Pomyślałem żeby może odgiąć pas nadrynnowy i jeszcze wyżej dać rynnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 15.04.2013 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Lepie by było nie usuwać osb . Zamiast foli dać papę i pas podrynnowy zagięty wsunąć pod nią. Pas nadrynnowy na łacie. Masz wtedy miejsce na podniesienie rynny. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 15.04.2013 22:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Płytę osb miałem tylko na części dachu (1.25 metrowy pas nad okapem), za radą Andrzeja zdecydowałem się usunąć płytę osb. Zastanawiam się jaki wpływ na wlot wentylacji (kratkę) będzie miało zastosowanie pasa nadrynnowego na łacie, chodzi mi o to czy wyżej położona rynna nie zasłoni wlotu wentylacji. Cały czas mam też na uwadze minimalną odległość góry rynny od linii przedłużenia dachówki (chcę uniknąć konieczności zastosowania płotków śniegowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.04.2013 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Janie on miał OSB tylko w okolicy okapu. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby deskowanie dachu lub montaż OSB i krycie papą zamiast folii. Natomiast zastosowanie w okapie belki klinowej lub podobnego rozwiązania umożliwiłoby podniesienie rynny z jednoczesnym odprowadzeniem skroplin do rynny. Tak jak wcześniej pisałem radziłbym zastosować łaty o przekroju minimum 4x5 cm. Deska okapowa powinna kończyć równo ze spodem krokwi a pierwsza pozioma deska podbitki licować się z deską okapową. Wówczas kapinos pasa podrynnowego zachodzi na podbitkę i nie widać żadnych połączeń. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 15.04.2013 23:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Poprawiona wersja 3 - zmiana przekroju łaty, zmiana w obrębie podbitki. Dziękuje za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2013 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Zaczyna to jakoś wyglądać. Mam jeszcze jedną uwagę dachówki okapu "wchodzą" za głęboko w rynnę (sięgają osi rynny) powinny 2~3 cm. Potrzebny byłby drugi pas nadrynnowy schodzący z łaty (osłaniałby pierwszą łatę). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.04.2013 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Płotki nie dopuszczają do zsuwania się śniegu i zerwania rynny.Nawet jak rynna będzie niżej to i tak jest tam zwał lodu, śniegu. Radziłbym dać płotki. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 16.04.2013 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Poprawiona wersja rysunku (gotowa do konstruktywnej krytyki ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.04.2013 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Pas powinien wchodzić w rynnę , dolegając do niej. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Powietrze dotrze do szczeliny przerwą pomiędzy rynną a pasem podrynnowym wynikająca z grubości haka. Aby zapewnić większy dopływ powietrza warto zastosować dachówki okapowe ryflowane. Takie stosuję na "wolich oczkach" jak na zdjęciu. Zielona przegroda przedłużająca ścianę nie powinna stykać się z folią (mostek i ryzyko uszkodzenia folii). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 17.04.2013 15:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Poprawiłem kolejne elementy, mam nadzieję, że teraz wygląda to lepiej. Za radą Andrzeja z jednego z pierwszych postów usunąłem płytę osb, teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Folia w części gdzie jest izolacja termiczna między krokwiami jest podparta od dołu izolacją, mam wątpliwość, jak zachowa się folia w obrębie okapu gdzie nie ma izolacji czy nie będzie wyglądała tak jak na przekroju B-B (czerwona przerywana linia)? Zastanawiam się czy w takim obniżeniu nie będzie gromadziła się woda, zwłaszcza przed miejscem w którym folia wchodzi na obróbkę blacharską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.04.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Ja prawie nie montuję folii ale jak ją montuję to nie sztramuję a właśnie z takim zwisem (kilka mm maksymalnie 5 mm). Taki montaż daje gwarancję szczelności bo skropliny spływają środkiem a nie przy kontrłatach (minimalizuje się kapilarne podciąganie wody). Przy takim kącie nachylenia połaci wszystko będzie OK. Tak myślę, że chyba zrobisz doktorat z okapu:yes:. Pozdrawiam:bye:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 18.04.2013 17:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Znaczący forumowy dorobek naukowy Andrzeja w dziedzinie dachów + jego stwierdzenia w tym wątku: "Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby deskowanie dachu lub montaż OSB i krycie papą zamiast folii." oraz "Ja prawie nie montuję folii..." ostatecznie wyleczyły mnie z chęci zrobienia dachu bez pełnego deskowania. Pytanie do Andrzeja: Czy płyta OSB 12mm będzie wystarczająca do deskowania mojego dachu? (rozstaw krowki w granicach 60-70 cm + lekka ekipa dekarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.04.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Będzie wystarczająca a nawet grubość 10 mm (papa mocowana wstępnie zszywkami) bo ta płyta spełnia tylko dwa zadania: pierwsze to podtrzymanie warstwy krycia wstępnego (papy) i drugie sztywnienie więźby. Przy stosowaniu tak cienkich płyt koniecznym jest możliwie szybkie wykonanie krycia docelowego. Nie można zostawić tak wykonanego krycia wstępnego na zimę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 20.04.2013 13:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 Jako uzupełnienie mojego rysunku wrzucam szczegół mocowania krokwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 20.04.2013 15:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 Nowa wersja z deskowaniem płytą OSB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 20.04.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 A jak mocujemu "siodełko" do krokwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.