Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Renowacja barierki w bloku

blessytb

Recommended Posts

Witam,

Zaplanowałem w tym roku renowację barierki w mieszkaniu w którym mieszkam z narzeczoną. Nie mam za dużo doświadczenia remontowego, ale mam jako takie pojęcie i potrafię wykonać pewne czynności sam. Mam ambicje, żeby zrobić to najlepiej jak się da :) Żebyście mieli pogląd sytuacji balkonowej wrzucam zdjęcia ;)

20130417_180940.jpg20130417_180957.jpg20130417_181014.jpg

Wymiary: długość 4,8m, wysokość ok. 1m.

Deski: wysokość ok. 110,5cm, szerokość bardzo różna od ~10 do 14cm

Czynności które chcę wykonać to:

1. Kompletne oczyszczenie barierki ze wszystkich warstw starej farby.

2. Lakierowanie barierki ponownie na kolor zielony.

3. Wymiana desek + lakierowanie.

Proszę o doradzenie / sprostowanie dot. tych zagadnień. Potrzebuję fachowej porady odnośnie narzędzi i materiałów. Poniżej moje pomysły.

Ad. 1

Zastanawiam się nad dwiema metodami. Pierwsza to opalanie + skrobanie. Tutaj myślałem nad takim narzędziem:

http://allegro.pl/opalarka-elektryczna-eurotec-2000w-4-dysze-2-biegi-i3139472040.html

Nie chcę wydać za dużo pieniędzy, a samo urządzenie podejrzewam będzie wykorzystane tylko do tego jednego zadania, więc nie jest mi potrzebny markowy drogi sprzęt. Jeżeli chodzi o tą metodą, to słyszałem, że jest mało skuteczna w przypadku powierzchni absorbujących ciepło, w tym metal. Nie wiem ile w tym prawdy.

Druga metoda to chemiczne oczyszczanie. Znalazłem w internecie różne preparaty, niektóre są do nakładania szpachelkami / pędzlami. Inne w sprayu. Wydaje mi się, że wygodniejsze byłoby zastosowanie sprayu, ponieważ barierka nie jest płaską powierzchnią, ma wiele przęseł i kątów. Jeżeli chodzi o same środki to myślałem nad czymś takim.

http://www.noxan.pl/spray/usuwanie-farby-spray-500ml.html

Piaskowania nie zastosuję z wiadomych przyczyn - w bloku jest wiele balkonów i okien - sąsiadów by szlag trafił gdybym im resztkami farby nabrudził ;)

Ad. 2