nikt ważny 04.04.2016 02:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Fakt TP652 jest droższa wychodzi 27 PLN/mb , ale wg karty technicznej właściwie niczym się nie różni może to kolejny chwyt marketingowy firmy illbruck .....zapewne Ja mam takie odczucie, że robisz, poczytaj sobie poprzednie swoje posty.....czytam i jedyne co w nich jest to wskazanie niebezpieczeństw jakie może nieść ze sobą wykonanie opaski z drewna jak i uzmysłowienie że wcale to nie będą o wiele niższe koszty wykonania. Pomijam kwestię szczelnego połączenia kantówki z murem. Tu jest jedna wielka niewiadoma z powodu samego materiału jakim jest drewno. Można oczywiście dodać oprócz taśmy jeszcze folię paroszczelną tylko pytam się po co ? Skoro jest przebadany system montażu Zrozum jacentyy Nie jestem przeciwnikiem innych rozwiązań ale nie wymagaj od ekipy montującej okna by wykonywała montaż w niesprawdzonych rozwiązaniach i brała jeszcze za to odpowiedzialność udzielając na swoje prace gwarancji. Można budować systemem gospodarczym - można, Tak samo nikt nie broni samemu wykonać taką opaskę. Koszt montażu, całościowy koszt (materiały i robocizna) MOWO kształtuje się na poziomie 150-180 zeta. Przy dużej ilości metrów spada do 120-130 zł. Może z jakiś innych powodów ktoś zejść jeszcze niżej bądź zmanipulować cenę końcową dodając część kosztów do ceny samego okna - różnie można się "bawić" cyferkami by nie odstraszyć klienta kosztem montażu. Można wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 16.08.2016 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Witam, planuję montaż okien jak w poniższym filmie: Czy między drewnianą belkę a mur powinienem dać jakąś izolację przeciwwilgociową? Na filmie podklejają folię, ale nie wiem czy paroszczelną, paro przepuszczalną a może jeszcze inną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 09.01.2017 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur). PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 09.01.2017 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Witam A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur). PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych Policz jaki to będzie koszt, przebadaj i ... jazda z pomysłem na rynek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 09.01.2017 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Skąd to przeczucie, że wiesz juz jak to wychodzi cenowo? tak sobie powątpiewałem sam w to co pisałem ale na tamtą chwilę nie miłem nic innego alternatywnego. PS. Drugie przeczucie to takie, że podobnie jak w przypadku grupowych zakupów wymienników czy wentyli w temacie rekuperatorów diy, można by zrobić zbiorowe zamówienie albo samego firmowego mowo albo zamówić cos "podobnego" w chinskiej fabryce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 09.01.2017 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 UP Pojęcia nie mam ile to będzie kosztować w sensie materiałowym, wiem jednak ile kosztują badania W Naszym Wolnym Kraju WOLNO WSZYSTKO, więc działaj Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 09.01.2017 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur). PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych Coś takiego już jest i ma to kilka firm, w tym lider zamocowań okiennych i konsol do okien wysuniętych, a siły połączył z głównym producentem systemu "ciepły parapet..." nic nowego nie odkryłeś - warunek ukrycia w izolacji tez musi być u nich spełniony pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 04.02.2017 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Witam nie chciałem zakładać nowego wpisu więc piszę tu o moich rozterkach. Mam nadzieję że szanowne grono bardziej doświadczonych forumowiczów pochyli się nad moim problemem i wskaże najlepszą ścieżkę. Do rzeczy. Chcę a właściwie jestem zmuszony wykonać montaż okien w warstwie ocieplenia ze względu na to że dom mam posadowiony na płycie fundamentowej która jest już gotową podłogą nie ma dodatkowo żadnej warstwy. A sprawa dotyczy dwóch okien HS (3x2.2m) które aby zapewnić sobie niski próg muszą być wysunięte i opuszczone całkowicie poza płytę fund. Wybór padł na thermoslide który ma w przekroju 22cm i tu powstają problemy. Wszystko chcę wykonać jak w systemie MOWO z tym że zamiast pr007 i pr009 chcę użyć drewna klejonego (bsh) które mi zostało z dachu (10x20cm). Chcę je przeciąć w skos (rysunek wszystko wyjaśni) Opis rysunku (wymiary są zachowane prawidłowo na rysunku) Szary-beton 20cm Brudny róż- XPS 20cm Brązowy - drewno klejone (20x10cm przecięte w skos) Niebieski- Profil HS 22cm (opszczony o 4,5cm aby wyszedł na zero) http://i.imgur.com/OKtwOrG.jpg http://i.imgur.com/bSbfLL0.jpg http://i.imgur.com/TkPqLMw.jpg Mam dwa pytania: 1. Czy są jakieś przeciwwskazania co do mojego pomysłu jak z rysunku? 2. Jeśli punkt 1 jest ok jak rozwiązać problem 22cm HS przy ociepleniu 20cm Odpowiadając sobie sam na drugie pytanie, widzę dwie opcje: 1. Zwiększyć ocieplenie do 22cm lub wiecej. 2. W płycie wyciąć zagłębienie min. 2cm w głąb no i 4,5cm od góry płyty tak by HS wyszedł równo z podłogą. Oba nie są dla mnie zbyt ciekawe bo: 1. pomysł - tam już jest 20cm grafitu lambda 0,31(w planach) tym bardziej że jest to elewacja południowa wiec poco więcej ocieplnia. Można oczywiście wrzucić jakiś tańszy (gorszy) styro w większej warstwie 2. pomysł - wydaje się dość pracochłonny do tego obawa że trafię już na zbrojenie fi12 (belkę ) no i pewnie kierownik by mnie zabił bo i tak krzyczy na temat grubości płyty fund w strefie okna. Ps. Najlepiej było by zastosować HS EasySlide Ct 70 który ma w zabudowie 16cm ale cena za jego lepszy odpowiednik (ThermoSlide) jest na tyle mała że szkoda tracić na Uw przy tak ciepłym domu. Z góry dziękuję i proszę o merytoryczne opinie z uzasadnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.02.2017 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Nie możesz ingerować w płytę jeżeli z założenia nie zostało zaprojektowane obniżenie płyty w obrębie hsaSkoro zdecydowałeś się na hsa si82 thermoslide nie masz wyboru. Musisz dac grubsze ocieplenie i by bylo estetycznie min 25 cmEksperymentować z kantówką oczywiście możesz Weź tylko pod uwagę jedną rzecz że HS wymaga dokładnego i stabilnego podparcia jeżeli cokolwiek się będzie z końcówką działo będziesz miał problem bo nikt nie uzna Ci reklamacji to po pierwsze a po drugie będziesz miał z tym oknem problemJeśli już chcesz zaoszczędzić zrobiłbym inaczejNa dół dałbym mowo na boki i gore kantówke ale nie tak przycieta jak na rysunku tylko bez przycinania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 04.02.2017 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dzięki jareko za szybką odpowiedź, liczyłem że się wypowiesz na mój temat choć wiem że jesteś sceptyczny co do hybryd tego typu;) Musisz dac grubsze ocieplenie i by bylo estetycznie min 25 cm Też mi się wydaje że to chyba będzie "najłatwiejsze" rozwiązanie. AŻ 25??? Eksperymentować z kantówką oczywiście możesz Weź tylko pod uwagę jedną rzecz że HS wymaga dokładnego i stabilnego podparcia jeżeli cokolwiek się będzie z końcówką działo będziesz miał problem bo nikt nie uzna Ci reklamacji to po pierwsze a po drugie będziesz miał z tym oknem problem Na drewno pójdzie jeszcze pewnie epdm aby spać spokojnie Jeśli już chcesz zaoszczędzić zrobiłbym inaczej Na dół dałbym mowo na boki i gore kantówke ale nie tak przycieta jak na rysunku tylko bez przycinania. Ok tak też myślałem z tym MOWO od dołu a bok drewno ale nawet jak dam pr007 i pr009 to nie mam wymaganych 22cm? szperałem po necie i nie znalazłem żadnego zdjęcia z tak dużym wysunięciem. Jak to zrobić żeby było dobrze od dołu bo to jest najważniejsze w przypadku HSa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 04.02.2017 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 A może zamiast tej drewnianej belki przykręcić stalowy kątownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 04.02.2017 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 @the_anonim: to, że jest to od południa wg mnie nie ma znaczenia. @jareko: zaintrygował mnie pomysł. Dlaczego bocznych i górnej belki byś nie przycinał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.02.2017 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Przy tak dużym wysunięciu istotna jest wytrzymałość całości i z tego względu nie chciałbym pod kątem poza tym o wiele łatwiej ocieplenie dosunąć do proste i płaszczyzny niż bawić się w docinanie skosów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.02.2017 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Uszczelnienie paroszczelne od wewnątrz to podstawa i to musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 04.02.2017 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 (edytowane) @the_anonim Dostrzegam problem, jak wiesz (albo nie) też mam mieć płytę jako podłogę na gotowo i pod okno HS o szerokości profilu 19cm. Zrobiłem z wyprzedzeniem rozeznanie i sprzedawca Vetrex z Marek zapewniał mnie że pod profil musi pójść jeszcze poszerzenie o grubości 4cm, czyli 4cm + 44mm profilu daje już prawie 9cm. W zasadzie to 2 poszerzenia, jedno na MOWO na tasmę rozprężną a drugie na płytę na piankę. U mnie w płycie dlatego robię wcięcie o głębokości 7cm (2cm będę miał z płytek) i szerokości 10cm, pozostałe 9cm będzie na profilu MOWO Dlatego upewnij się że później nie powiedzą ci że jednak musisz dołożyć poszerzenia. Istnieje też możliwość że tych poszerzeń nie trzeba i robię bez sensu udziwnioną płytę. Edytowane 4 Lutego 2017 przez Konrad Podgórski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 04.02.2017 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dlatego upewnij się że później nie powiedzą ci że jednak musisz dołożyć poszerzenia. Istnieje też możliwość że tych poszerzeń nie trzeba i robię bez sensu udziwnioną płytę. U mnie też facet wspominał o poszerzeniach ale szczerze nie widzę potrzeby ich dawania w systemie MOWO. Ja jeszcze się zastanawiam czy zamiast takiego poszerzenia nie dać parapetu z XPSa(choć przy tak ciepłym profilu to pewnie nigdy się nie zwróci taki parapet) . U mnie jeszcze mogę zejść w dół o te 4,5cm albo i wiecej to nie problem. Konrad jak robisz takie zagłębienie w płycie na 7cm a widzę w stopce 20cm to jak twój konstruktor na to patrzy? Zostaje ci 13cm w bardzo newralgicznej strefie podokiennej. U mnie na pewno by to nie przeszło a budynek mam raczej waga lekka. Jareko jak sprawa tak dużego wyjścia 22cm a podparcia tego dołem masz może gdzieś zdjęcie jakie profile MOWO wtedy idą? I od razu pytanie o taśmy przy takim HSie taśma rozprężna 77mm 2x po obwodzie czy wystarczy jedna 88?? Jak to jest przy HS-ach? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 04.02.2017 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 A może zamiast cudować z montażem poza płytą zastosować inne rozwiązanie progu HS?Np. takie jak w tej ulotce na 2 stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 04.02.2017 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 A może zamiast cudować z montażem poza płytą zastosować inne rozwiązanie progu HS? Np. takie jak w tej ulotce na 2 stronie. Dzieki za info, nie zagłębiałem się za bardzo ale widzę dwie istotne (dla mnie wady) ten profil płaski będzie zajeb...cie zimny nie ma danych o nim w tej ulotce a druga wada to profil jest aluminiowy czyli drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 04.02.2017 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dzieki za info, nie zagłębiałem się za bardzo ale widzę dwie istotne (dla mnie wady) ten profil płaski będzie zajeb...cie zimny nie ma danych o nim w tej ulotce a druga wada to profil jest aluminiowy czyli drogi. Wiesz co powiedział jeż złażąc ze szczotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.02.2017 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Pod HS nie daje się żadnej taśmy rozprężnejPoszerzenia nie są wymagane jeśli podłoże jest równy i podparcie po całej szerokości profilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.