Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zamiast MOWO ?


Recommended Posts

Fakt TP652 jest droższa wychodzi 27 PLN/mb , ale wg karty technicznej właściwie niczym się nie różni może to kolejny chwyt marketingowy firmy illbruck .....
zapewne ;)

Ja mam takie odczucie, że robisz, poczytaj sobie poprzednie swoje posty.....
czytam i jedyne co w nich jest to wskazanie niebezpieczeństw jakie może nieść ze sobą wykonanie opaski z drewna jak i uzmysłowienie że wcale to nie będą o wiele niższe koszty wykonania. Pomijam kwestię szczelnego połączenia kantówki z murem. Tu jest jedna wielka niewiadoma z powodu samego materiału jakim jest drewno. Można oczywiście dodać oprócz taśmy jeszcze folię paroszczelną tylko pytam się po co ? Skoro jest przebadany system montażu

Zrozum jacentyy

Nie jestem przeciwnikiem innych rozwiązań ale nie wymagaj od ekipy montującej okna by wykonywała montaż w niesprawdzonych rozwiązaniach i brała jeszcze za to odpowiedzialność udzielając na swoje prace gwarancji. Można budować systemem gospodarczym - można, Tak samo nikt nie broni samemu wykonać taką opaskę.

Koszt montażu, całościowy koszt (materiały i robocizna) MOWO kształtuje się na poziomie 150-180 zeta. Przy dużej ilości metrów spada do 120-130 zł. Może z jakiś innych powodów ktoś zejść jeszcze niżej bądź zmanipulować cenę końcową dodając część kosztów do ceny samego okna - różnie można się "bawić" cyferkami by nie odstraszyć klienta kosztem montażu. Można wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
  • Odpowiedzi 158
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 4 months później...

A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur).

 

PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur).

 

PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych :)

 

Policz jaki to będzie koszt, przebadaj i ... jazda z pomysłem na rynek :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to przeczucie, że wiesz juz jak to wychodzi cenowo? :-) tak sobie powątpiewałem sam w to co pisałem ale na tamtą chwilę nie miłem nic innego alternatywnego.

 

PS. Drugie przeczucie to takie, że podobnie jak w przypadku grupowych zakupów wymienników czy wentyli w temacie rekuperatorów diy, można by zrobić zbiorowe zamówienie albo samego firmowego mowo albo zamówić cos "podobnego" w chinskiej fabryce... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zamontowac okno na kątowniku aluminiowm/ stalowym o grubosci 4-5mm. Wytrzymalosc na pewno wystarczająca, mocowanie na jakiś pospolity klej+kołkk. Nie ma izolacyjności cieplnej, ba przewodzi ciepło/zimno ale jest go bardzo malo wiec wystarczy docieplić go kawałkiem najlepszego materiału (moze płyty pir/pur).

 

PS. Na tym filmie z yt jest montaż właśnie na kantówkach drewnianych takich klejonych, suchych :)

 

Coś takiego już jest i ma to kilka firm, w tym lider zamocowań okiennych i konsol do okien wysuniętych, a siły połączył z głównym producentem systemu "ciepły parapet..." nic nowego nie odkryłeś - warunek ukrycia w izolacji tez musi być u nich spełniony ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam

nie chciałem zakładać nowego wpisu więc piszę tu o moich rozterkach. Mam nadzieję że szanowne grono bardziej doświadczonych forumowiczów pochyli się nad moim problemem i wskaże najlepszą ścieżkę.

 

Do rzeczy.

Chcę a właściwie jestem zmuszony wykonać montaż okien w warstwie ocieplenia ze względu na to że dom mam posadowiony na płycie fundamentowej która jest już gotową podłogą nie ma dodatkowo żadnej warstwy. A sprawa dotyczy dwóch okien HS (3x2.2m) które aby zapewnić sobie niski próg muszą być wysunięte i opuszczone całkowicie poza płytę fund. Wybór padł na thermoslide który ma w przekroju 22cm :jawdrop: i tu powstają problemy.

Wszystko chcę wykonać jak w systemie MOWO z tym że zamiast pr007 i pr009 chcę użyć drewna klejonego (bsh) które mi zostało z dachu (10x20cm). Chcę je przeciąć w skos (rysunek wszystko wyjaśni)

 

Opis rysunku (wymiary są zachowane prawidłowo na rysunku)

Szary-beton 20cm

Brudny róż:)- XPS 20cm

Brązowy - drewno klejone (20x10cm przecięte w skos)

Niebieski- Profil HS 22cm (opszczony o 4,5cm aby wyszedł na zero)

 

http://i.imgur.com/OKtwOrG.jpg

 

http://i.imgur.com/bSbfLL0.jpg

 

http://i.imgur.com/TkPqLMw.jpg

 

 

Mam dwa pytania:

1. Czy są jakieś przeciwwskazania co do mojego pomysłu jak z rysunku?

2. Jeśli punkt 1 jest ok jak rozwiązać problem 22cm HS przy ociepleniu 20cm

 

Odpowiadając sobie sam na drugie pytanie, widzę dwie opcje:

1. Zwiększyć ocieplenie do 22cm lub wiecej.

2. W płycie wyciąć zagłębienie min. 2cm w głąb no i 4,5cm od góry płyty tak by HS wyszedł równo z podłogą.

 

Oba nie są dla mnie zbyt ciekawe bo:

1. pomysł - tam już jest 20cm grafitu lambda 0,31(w planach) tym bardziej że jest to elewacja południowa wiec poco więcej ocieplnia. Można oczywiście wrzucić jakiś tańszy (gorszy) styro w większej warstwie

2. pomysł - wydaje się dość pracochłonny do tego obawa że trafię już na zbrojenie fi12 (belkę ) no i pewnie kierownik by mnie zabił bo i tak krzyczy na temat grubości płyty fund w strefie okna.

 

Ps. Najlepiej było by zastosować HS EasySlide Ct 70 który ma w zabudowie 16cm ale cena za jego lepszy odpowiednik (ThermoSlide) jest na tyle mała że szkoda tracić na Uw przy tak ciepłym domu.

 

Z góry dziękuję i proszę o merytoryczne opinie z uzasadnieniem.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz ingerować w płytę jeżeli z założenia nie zostało zaprojektowane obniżenie płyty w obrębie hsa

Skoro zdecydowałeś się na hsa si82 thermoslide nie masz wyboru. Musisz dac grubsze ocieplenie i by bylo estetycznie min 25 cm

Eksperymentować z kantówką oczywiście możesz Weź tylko pod uwagę jedną rzecz że HS wymaga dokładnego i stabilnego podparcia jeżeli cokolwiek się będzie z końcówką działo będziesz miał problem bo nikt nie uzna Ci reklamacji to po pierwsze a po drugie będziesz miał z tym oknem problem

Jeśli już chcesz zaoszczędzić zrobiłbym inaczej

Na dół dałbym mowo na boki i gore kantówke ale nie tak przycieta jak na rysunku tylko bez przycinania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jareko za szybką odpowiedź, liczyłem że się wypowiesz na mój temat choć wiem że jesteś sceptyczny co do hybryd tego typu;)

 

Musisz dac grubsze ocieplenie i by bylo estetycznie min 25 cm

 

Też mi się wydaje że to chyba będzie "najłatwiejsze" rozwiązanie. AŻ 25???

 

Eksperymentować z kantówką oczywiście możesz Weź tylko pod uwagę jedną rzecz że HS wymaga dokładnego i stabilnego podparcia jeżeli cokolwiek się będzie z końcówką działo będziesz miał problem bo nikt nie uzna Ci reklamacji to po pierwsze a po drugie będziesz miał z tym oknem problem

 

Na drewno pójdzie jeszcze pewnie epdm aby spać spokojnie

 

Jeśli już chcesz zaoszczędzić zrobiłbym inaczej

Na dół dałbym mowo na boki i gore kantówke ale nie tak przycieta jak na rysunku tylko bez przycinania.

 

Ok tak też myślałem z tym MOWO od dołu a bok drewno ale nawet jak dam pr007 i pr009 to nie mam wymaganych 22cm? szperałem po necie i nie znalazłem żadnego zdjęcia z tak dużym wysunięciem. Jak to zrobić żeby było dobrze od dołu bo to jest najważniejsze w przypadku HSa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@the_anonim

 

Dostrzegam problem, jak wiesz (albo nie) też mam mieć płytę jako podłogę na gotowo i pod okno HS o szerokości profilu 19cm.

 

Zrobiłem z wyprzedzeniem rozeznanie i sprzedawca Vetrex z Marek zapewniał mnie że pod profil musi pójść jeszcze poszerzenie o grubości 4cm, czyli 4cm + 44mm profilu daje już prawie 9cm.

 

W zasadzie to 2 poszerzenia, jedno na MOWO na tasmę rozprężną a drugie na płytę na piankę.

 

U mnie w płycie dlatego robię wcięcie o głębokości 7cm (2cm będę miał z płytek) i szerokości 10cm, pozostałe 9cm będzie na profilu MOWO

 

Dlatego upewnij się że później nie powiedzą ci że jednak musisz dołożyć poszerzenia. Istnieje też możliwość że tych poszerzeń nie trzeba i robię bez sensu udziwnioną płytę.

Edytowane przez Konrad Podgórski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego upewnij się że później nie powiedzą ci że jednak musisz dołożyć poszerzenia. Istnieje też możliwość że tych poszerzeń nie trzeba i robię bez sensu udziwnioną płytę.

 

U mnie też facet wspominał o poszerzeniach ale szczerze nie widzę potrzeby ich dawania w systemie MOWO. Ja jeszcze się zastanawiam czy zamiast takiego poszerzenia nie dać parapetu z XPSa(choć przy tak ciepłym profilu to pewnie nigdy się nie zwróci taki parapet) . U mnie jeszcze mogę zejść w dół o te 4,5cm albo i wiecej to nie problem.

 

Konrad jak robisz takie zagłębienie w płycie na 7cm a widzę w stopce 20cm to jak twój konstruktor na to patrzy? Zostaje ci 13cm w bardzo newralgicznej strefie podokiennej. U mnie na pewno by to nie przeszło a budynek mam raczej waga lekka.

 

Jareko jak sprawa tak dużego wyjścia 22cm a podparcia tego dołem masz może gdzieś zdjęcie jakie profile MOWO wtedy idą? I od razu pytanie o taśmy przy takim HSie taśma rozprężna 77mm 2x po obwodzie czy wystarczy jedna 88?? Jak to jest przy HS-ach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast cudować z montażem poza płytą zastosować inne rozwiązanie progu HS?

Np. takie jak w tej ulotce na 2 stronie.

 

Dzieki za info, nie zagłębiałem się za bardzo ale widzę dwie istotne (dla mnie wady) ten profil płaski będzie zajeb...cie zimny nie ma danych o nim w tej ulotce a druga wada to profil jest aluminiowy czyli drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info, nie zagłębiałem się za bardzo ale widzę dwie istotne (dla mnie wady) ten profil płaski będzie zajeb...cie zimny nie ma danych o nim w tej ulotce a druga wada to profil jest aluminiowy czyli drogi.

 

Wiesz co powiedział jeż złażąc ze szczotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...