cyprinus 25.04.2013 04:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 W jaki sposób zabezpiecza się od góry styropian ocieplający ściany fundamentowe, w miejscach takich jak wjazd do garażu czy wejście ? Blachą metalową i na to zbrojona wylewka betonowa (posadzka) ? Są jakieś gotowe rozwiązania, czy trzeba kombinować samodzielnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 25.04.2013 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Dobre pytanie, ja przed wejściem planuje przemurować ścianę z bloczka fundamentowego ustawionego pionowo (powstanie ścianka gr 12cm), i nan niej oprzeć płytę spocznika przed wejściem nad izolacją pędzie przewieszona troche wspornikowo (na grubość izolacji), ale na styku ściana domu a moja płyta wsadze chyba 2cm styro -XPS...Innego pomysła nie mam ... Podobny temat - ale bez sensownego rozwiązania...http://forum.muratordom.pl/showthread.php?96814-Jak-zrobi%C4%87-podjazd-do-gara%C5%BCu-przy-ocieplonym-fundamencie Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez hokejgk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 25.04.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Możesz zrobić w nastepujący sposób...to poprawi trochę izolacyjnosć, osobiście bym tak nie robił, bo mostek na wjeździedo nieogrzewanego garażu jest nieistotny..w domach pasywnych garaż zapewne jest zdylatowany od odmucałkowicie (domyslam sie bo nie miałem przyjemności w praktyce tego spotkac), ale odbiegłem od tematu. Należy wykonać ścianęwarstwową, np. odśrodka..bloczek fumdamentowy wieńczony potem styrodur 10 (15) potem warstwa bloczka na 12(14), od góry patrząc bedziesz widział bloczek 24 styridur bloczek 12(14), brame zamątujesz na krawędzi bloczka 24 , kostka na podjeździe będzie dochodziła do warstwy bloczka 12(14), a nad styrodurem zamątuj blachę łezkową na przykład lub inną ze zstali kwasowej czy nierdzewnej.."mostkowała" będzie wtedy ta blacha, styk blachy z bloczkiem musisz uszczelnić czymś może bentonit?, może zrobić blachę wsuwaną w zamki, nie rozkminiałem dokłądnie sposobu zamocowania blachy, na pewno jeżeli użyjesz blachy kwasowej to zakładasz jej długą żywotność czyli mozna na sztywno ją uszczelnić (prowadnice z bentonitem i w to wkładasz blache). To taki sposób wymyslony na szybko..prtotypównie robiłem to mogę się mylić Normalnie to styroduru się nie zabezpiecza, wycinasz go na głębokość (kostka plus 10vm , kostkę ikładaszna podbudowie cementowo piaskowej i tak to zostaje Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez Andrzej733 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 26.04.2013 08:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 To wygląda u mnie tak, że garaż jest połączony z domem i ocieplony. Ściany fundamentowe całego obiektu zostały ocieplone odpowiednim styropianem i zabezpieczone tynkiem na siatce, na to folia kubełkowa. Podjazd na razie utwardzono klińcem. W garażu jest wylany chudziak. Na chudziak położę 10 cm twardego styro i 6-7 cm zbrojonej wylewki. Wylewkę myślę zakończyć na linii zakończenia styropianu na fundamentach, więc będzie się wpierała na styropianie przyklejonym do ściany fundamentowej. Żadne to podparcie, więc trzeba coś na styro położyć, oczywiście szerzej, wspierając też na ścianie fundamentowej. Myślałem o jakiejś grubszej blasze, ale to takie patenty domorosłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 27.04.2013 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Ja mam ocieplony i ogrzewany garaż ( ogrzewanie podłogowe ) i bramę garażową zamontowaną w warstwie ocieplenia , zlikwidowałem praktycznie mostek na styku wylewaka w garażu a podjazd. Jak będziesz w pobliżu Łodzi zapraszam - pokażę i wyjaśnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 30.04.2013 16:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Prawdę mówiąc, bardziej mi zależy na mechanicznej stronie zagadnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KiloGwoździ 14.07.2013 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Wita wszystkich. Ponieważ nurtuje mnie podobny problem. Proszę rzucić okiem na mój szkic i doradzić jak odizolować jastrych. Co dać między bloczek ytong a bramę? Do zagospodarowania mam wysokość 8 cm. Myślałem o XPS (z 6cm) i oklejeniu go płytkami, ale czy to wytrzyma nacisk koła samochodu osobowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 14.07.2013 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 XPS ze swoją wytrzymałością na ściskanie wytrzyma, ale i tak zalecałbym na łączeniu jastrychu z XPS przeciąć płytkę i zdylatować elastycznie np. poliuretanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.07.2013 05:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 I w miejscu zdylatowania będzie problem , bo to potencjalne miejsce przecieku wody tym bardziej niebezpieczne, że w zimie płytka będzie miała na przemian kilka stopni na minusie i kilka na plusie , co przy nawet niewielkiej nieszczelności będzie skutkowało odspojeniem płytki od podłoża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.