Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

podstawa komina z dziurawki - co z tym zrobić


Recommended Posts

Jak komin BYŁ DOBRY - to go rozbierzesz i postawisz drugi (pożar sadzy to sporo ponad 1000stC, czego zwykle komin nie wytrzymuje).

Jak komin był zły - budujesz sobie NOWĄ CHAŁUPĘ!

Ja uważam, że tak ważny kawałek domu nie znosi niedoróbek.

Właśnie właśnie... dobrze piszesz kolego, bolesne w mojej sytuacji ale i prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się pomagać tłumacząc zasady, na jakich działa to, co ludzie budują.

Czasem da się poprawić to, co zostało zrobione mało dobrze... czasem nie...

Nie miej mi za złe tych kilku prawd, które wygłosiłem.

Nie były przeciwko Tobie!

Były skierowane do problemu, przed którym stoisz...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordimer_m,

 

jak wysokość czynna wkładu kominowego jest większa jak 5m rozszerzalność liniowa jest problemem dla każdego komina stalowego, ale tylko przy temperaturach wewnątrz rzędu 1000*C /pożar sadzy/ w innym przypadku podczas normalnej eksploatacji nie ma z tym żadnego kłopotu.

 

Instalujesz wkład stalowy zgodnie ze sztuką.

 

Nie izolujesz go wewnątrz /nie ma sensu – nawet nie zalecane / ważne aby był zdylatowany i nie dotykał do wewnętrznego lica kanału.

 

Czytałem powyżej aby sprawdzać z czego wykonano komin, jak się trafi na nieuczciwego osobnika sprzedającego wkład kominowy to jest praktycznie nie do sprawdzenia, producentów wkładów stalowych w Polsce produkujących kominy ze stali kwasoodpornych można policzyć na palcach jednej ręki, reszta to ferrytyki.1.4521

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałeś, ze ten komin jest dzielony stropem?!

Monolitycznym?

JAK Ty sam byś to budował?

(Chodzi mi o połączenie komina z cegły pełnej na podstawie z kratówki typu MAX ze stropem "od dołu" w sposób SZCZELNY. z przepustem w tym stropie...)

Rurka niech so0bie będzie nawet z H13N18 lub z szybkotnącej - I TAK problemu nie rozwiąże!

 

"Czytałem powyżej aby sprawdzać z czego wykonano komin..."

Poczytaj JAK go wykonano!!!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin powinien byś szczelny niezależnie z czego jest wykonany, po włożeniu wkładu kominowego do środka to co jest teraz pozostanie wyłącznie obudową szczelnego wewnątrz kanału.

 

Odnośnie konstrukcji... no cóż tak się nie buduje, ale

 

kratówka sama w sobie nie jest taka słaba, wytrzymałość na ściskanie: 13 - 14 N/mm2 w porównaniu z cegłą pełną taką lepszą nawet odporność znormalizowana wynosi 20N/mm2, więc tak szalonej różnicy nie ma.

 

Komin na całej długości będzie zapewne otynkowany co wzmocni jego konstrukcję.

 

Nie ma mowy o lewarowaniu i podnoszeniu stropu, komin pod stropem ma troszkę ponad 2,5m, taki odcinek murowany nie podniesie się centymetr, a jak się podniesie milimetr czy dwa nic się nie stanie. Takie ruchy zapewne wykonują wszystkie ściany w budynku, każdy budynek pracuje.

 

Reasumując, jak Mordimer_m chce mieć pewność szczelności komina należy zastosować wkład z obejmami, które nie rozłączą się nawet przy pożarze sadzy, o statykę komina raczej bym się nie martwił, lecz jak zaznaczyłem na początku tak się kominów nie buduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, jak Mordimer_m chce mieć pewność szczelności komina należy zastosować wkład z obejmami, które nie rozłączą się nawet przy pożarze sadzy, o statykę komina raczej bym się nie martwił, lecz jak zaznaczyłem na początku tak się kominów nie buduje.

Kolejna cenna wskazówka z tymi obejmami i dylatacją, dzięki kominiarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
Też tak myślę, obwinianie inwestora bo ... za bardzo cenę obniżył i za karę trzeba źle zrobić[/u], jest jak by to powiedzieć.. podłe.

Sorki, ale to taki mój ... czarny humor :(

Ale emerytem już jestem, życie (trochę) znam i wielu takich złosliwców widziałem "w akcji" :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko JTD, w końcu ty chyba nie jesteś z tej mojej ekipy?? ;) Zanim rozpoczęliśmy budowę spotykałem się z opiniami typu "jak spie**olą to na pewno murarze", "patrz na łapy bo kradną i oszukują", "nie robią zgodnie z projektem tylko na dobra-jest-nie-zawali-się".

Myślałem, że to tylko stereotyp i pozostałości z poprzedniego ustroju. Teraz już wiem, że sam będę ludzi tak samo przestrzegał.

Edytowane przez mordimer_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin ze stali 1.4404 to konstrukcja sama w sobie doskonała. Stal o grubości 0,6 mm ma przewagę nad 1,0 mm, dzięki dwukrotnie większej elastyczności. Gruba stal podczas rozszerzania ma "siłę" rozwalić niejedną cegłę, niejeden pustak. Cienka stal ma tej "siły" połowę mniej. Drugi pozytyw z cienkiej stali, to jej rozszerzalność. Nic do niej nie chce się kleić. A przynajmniej klei się o połowę mniej niż do sztywnej 1,0 mm. Co sie przyklei, zaraz odleci. Dzięki temu zagrożenie pożarem sadzy jest znikome, bo pali się to co się na kominie oblepi.

 

To do czego włożysz taka rurę, jest w zasadzie bez znaczenia, byleby to ceramika była i normy p-poż spełniała. Ile stropów monolitycznych po drodze zobaczy, jest nieistotne. Rura ma tkwić w kanale niezależnie od jej nośnika (kanału z cegieł, z pustaków, czy drugiej rury). To czy ją złapiesz co metr obejmami, jak sugeruje Kominiarz, czy tez ujarzmisz na dole i u góry zostawiając luz o którym pisałem - jest tez bez większego znaczenia. Rozwiązanie Kominiarza jest doskonalsze, ale nie bez wpływu na portfel.... Nie piszę tego dlatego, że jestem taki mądry i lubię wymóżdżać , tylko dlatego, że trochę tego w swoim życiu zrobiłem i to się sprawdziło. Na razie bawię się tak ok 20 lat. Jak ktoś ma więcej doświadczenia w tej kwestii i namówi mnie do czegoś nowego z sensem - zamieniam się w słuch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych przypadkach (jak w temacie) warto pochylić się nad obejmami. W porządnym murowanym kanale nawet jak dojdzie do rozłączenia to nic się nie stanie poza oczywiście późniejszą naprawą. Kosztuje z 20zł sztuka ale nie pasuje do normalnego kielicha, taka opcja jest zazwyczaj w droższych troszkę wkładach. 5-cio metrowy komin przy temperaturze rzędu 1000*C idzie w górę 5cm, 10-cio metrowy komin przy takich i wyższych temperaturach idzie w górę nawet do 10 centymetrów. Sam w to kiedyś nie wierzyłem dopóki nie zobaczyłem. Z reguły kielich ma 5cm więc rura z rury musi wyleźć. Obejmy są skręcane na śruby i trzymają cały zestaw, ważne aby kryzę na górze dobrze zamontować aby nie dochodziło do uszkodzeń głowicy komina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny wielkie dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie: przepytam przed montażem komina czy wiedzą jak to poprawnie zrobić, skonfrontuję z waszymi podpowiedziami, powtórzę im jak to ma wyglądać.

Ale jeśli po robocie sam wlezę na komin, to czy będę mógł sprawdzić i się upewnić? Zakładając oczywiście, że wiem tylko tyle co tutaj przeczytałem. Coś powinno być luźne, gdzieś przerwy widoczne, czy ze zdjęć będzie widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...