Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam

 

miedzy nasza dzialka a sasiada jest ok 50-60 cm roznicy jak widac na zdjeciu. chcielibysmy jakos zabezpieczyc nasza dzialke przed osuwaniem sie ziemi i teraz pytanie z czego taki murek zrobic. sasiad jest budowlancem i twierdzi ze musze wykonac pod ten murek fundament 60 cm ponizej jego dzialki i na to dopiero emkami wyjechac do gory kolejne 60 cm. problem w tym ze jest to na dlugosci 50 metrow i koszty takiego przedsiewziecia by wyniosly minimum 5 tys :p czy musze kopac fundament pod taki murek ? moze sa jakies inne prostsze sposoby na zrobienie takiego murka i tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobna sytuacje z tym ze miejscami musialme podniesc scian nieco wyzej a fundament w newralgicznym punkciue ponat metr+ metr do gory, czyli 2 m wysokosci. dlugosc 55m. wyszlo 20m3 betonu plus kupa gruzu, szalowanie i robota to 7000pln.

ale jest pewne i wiem ze przez lata nie bede poprawial a ten mur bedzie jednoczesnie fundamentem pod plot z granitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj ogrodzenie betonowe. Będzie najtańsze. Sam zamierzam podnieść działkę o 50-60 cm i właśnie w trosce o działki sąsiadów stawiam taki płot betonowy. Słupki zabetonowane w ziemię na głębokość 80 cm, a następnie płyty betonowe włożone między nie. Płyty mają 6 cm i są zbrojone, także ten napór gruntu wytrzymają. Tanio i estetycznie.

 

Sąsiad na moim osiedlu tak zrobił około dwóch lat temu....Identycznie jak kolega około 50-60 cm.

W tym roku musiał wszystko poprawiać bo napór gruntu jest naprawdę duży. Skończyło się rozwiązaniem jak wyżej czyli jak pan Bóg przykazał: fundament, bloczki betonowe, dużo zbrojenia, itd.

Sam na swojej działce mam mur oporowy o wysokości całkowitej około 2,4 m o długości około 25-30m. Koszty były spore ( fundament, zbrojenie, beton, robocizna, idt. ) ale całość stoi już 3 lata.

Tanie rozwiązania są do kitu, jesteśmy za biedni na tandetę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z odcinków "Maja w ogrodzie: niemieccy właściciele zastosowali gotowe betonowe elementy w kształcie litery "L", fajne rozwiązanie, tylko pewnie drogie - elementy muszą być mocno zbrojone, ale w każdej betoniarni mogą to wykonać bez probelmu.

Link do odcinka

http://majawogrodzie.tvn.pl/143,Ogrod-na-skarpie-z-trzema-stawami-odc-430,odcinek.html

o murkach jest w końcówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dokleję do tematu, bo pytanie mam podobne :)

 

Między naszą działką a działką sąsiada jest ok. 0,5 m różnicy wysokości (nasza działka położona jest niżej). Sam sąsiad poradził nam, żebyśmy wyrównali sobie teren swojej działki do wysokości jego działki, ale wydaje mi się to zadaniem średniowykonalnym, bo działka ma powierzchnię 1800m2 - ile ziemi trzeba by było tu nawieźć ;)?!

 

Zdecydowanie ciekawszym i logiczniejszym rozwiązaniem wydaje mi się być murek oporowy przy granicy z działką sąsiada.

Pytanie jest następujące: Czy sam murek powinien być wysoki, czy mogłaby być to prosta skarpa, zakończona na samym dole niewielkim murkiem, tak jak na poniższym zdjęciu:

 

skarpa.jpg

 

(źródło: http://www.ogrodowisko.pl/watek/302-murki-oporowe?page=13)

 

Co byłoby w moim przypadku rozwiązaniem lepszym / skuteczniejszym / trwalszym?

Czy są jakieś przeciwwskazania do skarpy ze zdjęcia?

 

Cała konstrukcja powinna być wykonana na długości 60 metrów.

 

Z góry dziękuję za wskazówki / podpowiedzi :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobna działka spadek jeszcze większy po wybraniu ziemi pod dom, róznica między przodem a tyłem działki jest powyżej 1m:

 

http://images49.fotosik.pl/919/1a727ccc563d1387.jpg

 

I na Waszym miejscu nie ładowałbym się w niepotrzebne koszty, najlepiej podsypać i złagodzić ten spadek położyć siatkę i obłożyć kamieniem polnym. 50 m to spory kawałek czy to murek oporowy czy prefabrykaty to będzie drogi interes, ziemię pod prefabrykaty trzeba będzie wybrać i wypoziomować potem dojdzie koszt dźwigu, pracochłonne układanie ich równo obok siebie potem jeszcze trzeba to podsypać a i tak nie wiadomo ile stali dał producent i jakiej klasy beton zastosował.

 

I jeszcze kwestia estetyczna jak taki 50 m kawał betonu bedzie wyglądał. HMpatafiany wkleił ciekawy link tam poszukajcie inspiracji 50-60 cm to nie jest jakaś tragedia i można to opanować w zgodzie z naturą a nie betonem.

Edytowane przez Beata&Slawek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobna działka spadek jeszcze większy po wybraniu ziemi pod dom, róznica między przodem a tyłem działki jest powyżej 1m:

 

 

I na Waszym miejscu nie ładowałbym się w niepotrzebne koszty, najlepiej podsypać i złagodzić ten spadek położyć siatkę i obłożyć kamieniem polnym. 50 m to spory kawałek czy to murek oporowy czy prefabrykaty to będzie drogi interes, ziemię pod prefabrykaty trzeba będzie wybrać i wypoziomować potem dojdzie koszt dźwigu, pracochłonne układanie ich równo obok siebie potem jeszcze trzeba to podsypać a i tak nie wiadomo ile stali dał producent i jakiej klasy beton zastosował.

 

I jeszcze kwestia estetyczna jak taki 50 m kawał betonu bedzie wyglądał. HMpatafiany wkleił ciekawy link tam poszukajcie inspiracji 50-60 cm to nie jest jakaś tragedia i można to opanować w zgodzie z naturą a nie betonem.

 

Zgadzam się, że trzeba liczyć koszty. U Ciebie jest sporo miejsca, żeby zastosować łagodne zbocze, a nie każdy ma taki komfort. W mojej okolicy nietypowe zbrojenia wykonuje firma handlująca stalą zbrojeniową (praktycznie koszt stali, bo "sprzedają" usługę") - wtedy wiadomo dokładnie, co jest w środku. Co do estetyki - o gustach podobno się nie dyskutuje.... beton też może mieć swój urok. Te betonowe elementy mogą mieć budowę typu pióro-wpust, wtedy łatwiej je ze sobą spasować. Rozwiązanie warte rozważenia dla dużych różnic wysokości. Przy 60cm faktycznie można taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

Witam wszystkich,

 

Mam podobny problem z murkiem oporowym. Cała działka jest ze spadkiem od wjazdu Przy końcowej granicy działki spadek jest dość duży w okolicy 1,5-2 metrów, poniżej pole użytkowane przez rolnika. Sąsiedzi po obydwu stronach mojej działki wybudowali sobie ogrodzenia dość solidne (jeden z nich wyciągnął murek z M6 na 1,20 m nie wiem jak z fundamentem pod tym. Zastanawiam się jak zrealizować swoje ogrodzenie. Początkowo miałem w planach płot z paneli betonowych ale producent uświadomił mnie że za 2 lata będę stawiał go na nowo. Później stwierdziłem że wykopię rów do poziomu pola ustawię szalunek i zaleję betonem B40, ale znów mnie uświadomiono że bez zbrojenia zda się to na niewiele. Kolejnym pomysłem było zrobienie fundamentu i wyciągnięcie murku z M6 do poziomu mojej działki i dopiero wtedy panele betonowe. Teraz czytam o murku oporowym typu L zastanawiam się czy nie będzie to najlepsze wyjście postawić takie L np 170 cm ze stopą 1 metrową i zakopać w ziemi i na to dopiero płot panelowy. Nie wiem czy te L z prefabrykatów można stawiać bezpośrednio w ziemi czy też jest niezbędny jakiś fundament. Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Z tego co się orientuję to nie ma innej opcji skoro to jest tego rodzaju murek oporowy... trzeba zrobię fundament bo nie będzie trzymał inaczej takiego naporu :/

Są też takie betonowe donice które wypełnia sie ziemią i służą jako murki oporowe... ale to tu nie da rady :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś zastosował te rozwiązania?

Wygląda rewelacyjnie, tylko chyba cenowo przeraża, co sądzicie?

 

http://www.allanblock.pl/

 

http://www.kb-blok.cz/pl/realizacja/mury-oporowe.shtml

 

Ja się właśnie grubo zastanawiam nad budową murka oporowego z tego typu prefabrykatów,

podobne ma w ofercie firma teknoAmerBlok i polskie CJ Blok, cenowo widzę ok 10-14zł/ szt.

Chcę się pokusić o budowę tego bez fundamentu, na podsypce żwirowej, uzupełniając pustaki również żwirem.

 

Macie doświadczenia z tym związane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonywaliśmy takie zlecenie. Różnica terenów wynosiła 90cm. Stary murek przechylił się całkowicie na działkę sąsiada. Został usunięty, od granicy działki zrobiliśmy wykop o szerokości 1 metra i około 40cm poniżej działki sąsiada. Następnie wykonaliśmy zbrojenie w kształcie litery L po czym dół zabetonowaliśmy. Następnym krokiem było powiązanie zbrojenia pionowej cześci z częścią juz zabetonowaną i wykonanie szalunków. Szalunki zalane betonem, po 2 tygodniach rozszalowanie i zasypanie wykonanego murku ziemią. Na tym murku stoi teraz płot. Całość od 3 lat trzyma się bez problemów (przy tym murku na odcinku 20 metrów jest wjazd na działkę klienta). Cały murek miał około 40 metrów. Może i to przerost formy nad treścią ale mamy pewność na lata że klient będzie zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...