Barth3z 10.01.2015 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Rekuperator. ... będzie wykonany "tymi recami". Wymiennik zakupiłem w Klingenburg'u, bo jest prawie 2x tańszy niż Recair, a zbytnio nie odbiega od niego parametrami. Dodatkowo wydaje mi się, że Recair troszkę naciąga parametry wymiennika. Przykładowo porównując dwa identyczne wymiarowo wymienniki Klingenburg GS-K366/400m i RS160/400 wynika, że niby recair jest lepszy we wszystkim. Nawet opory tłoczenia powietrza ma mniejsze przy gęstszym wypełnieniu (36m2 powierzchni czynnej) ! co wg mnie nie może być prawdą. Klingenburg certyfikuje swoje produkty przez http://www.eurovent-certification.com co zwiększa wiarygodność w przedstawiane parametry. A Recair'a tam nie ma. Wracając do meritum. Wybrałem wymiennik - model GS-K 25/400mm, który wykonany jest z PET (ten sam materiał co butelki). O zaletach tego materiału można poczytać w ulotce - http://klingenburg.pl/pdf/GS-K.pdf. Wymiary wymiennika dobrałem dla parametrów przepływu powietrza od 100m3/h do 300m3/h. 100m3/h to minimum jakie muszę zapewnić dla poprawnej wentylacji domu w okresie zimowym z 4-osobową rodziną. Te minimum wyznaczyłem z wykresów: http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2014/03/szczelnie-budynki_fot_1.png http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2014/03/szczelnie-budynki_fot_2.png - źródło: http://instalreporter.pl/ogolna/szczelne-budynki-niekontrolowana-i-kontrolowana-wentylacja-cz-2/ Natomiast 300m3/h to maksymalna wydajność wentylacji, którą będę stosował jedynie podczas gorących imprez oraz w upalne lato. Zastanawiałem się na większą konstrukcją wymiennika, ale dzięki programom doboru, które otrzymałem od producenta (jeśli ktoś potrzebuje to piszcie na priv) oraz informacji na forum wybrałem model GS-K 25/400. Wg mnie to idealny wymiennik dla domu wyposażonego w 4-osobową rodzinę. Można zastanawiać się nad modelem GS-K 25/450. Ma mniejsze opory przez co możemy osiągnąć większą maksymalną wydajność np. 350m3/h, ale wówczas minimalny strumień powietrza jaki powinniśmy przepuścić przez wymiennik to 120m3/h (w programie doboru Klingenburga jest to minimalna prędkość przepływu przez wymiennik - 0,5m/s). To samo potwierdzają chłopaki z wątku " Rekuperator tymi recami" - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Rekuperator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=6706651&viewfull=1#post6706651. Podsumowując, nie można przewymiarować wymiennika, bo przy minimalnym przepływie mocno spada sprawność, a przy wyższym przepływie obniżamy wilgotność w domu. Wentylatory - kupiłem na alle... używane ebmpapst model DV 6224 - http://www.wentylatory-online.pl/userfiles/pdf/kompaktowe_diagonalne_3.pdf za 9,99zł brutto za sztukę Oby tylko uciągnęły całą instalację w tym przede wszystkim mój potężny GWC ... Charakterystykę mają dobrą: czyli odpowiednia dla wcześniej dobranych przepływności. Dla 100-150m3/h spokojnie uciągną całą instalację - GWC, wymiennik, kanały, ponieważ przy takiej przepływności wentylatory te mają duży spręż, a sama instalacja ma niższe opory niż przy 300m3/h. Natomiast te 300m3/h osiągnę, jeśli opór całej instalacji nie będzie wyższy jak 150Pa i tutaj może być problem .. GWC nie może mieć więcej 100-120Pa. Sama "rozbiegówka w postaci 30 metrów rury fi 200mm dla 300m3/h to opór ok. 30Pa. Zatem żwirowiec musi mieć poniżej 90Pa. Może i będzie miał nawet mniej, bo konstrukcja żwirowca w układzie Tichelmanna sprzyja niskim oporom instalacji. Ale jeszcze są kanały nawiewne w domu ... Aby wyciągnąć taką wydajność muszę zrobić znacznie większe wymiary kanałów, tak aby nie przekroczyły oporu 30Pa. Tutaj raczej nie powinno być problemów, ponieważ kanały będę wycinał w 30cm warstwie styropianowej izolacji. Bypass będzie poza centralą. W półkowych rekuperatorach bypass nie jest dobrze przemyślany, ponieważ mimo obejścia wymiennika potrafi go nagrzewać przez co podgrzewa powietrze przepływające bypassem. Bypass poza centralą powinnien być lepszy, w szczególności latem przy załączonym GWC. Tak chcę to wykonać: Przepływ przez centralę będzie zrealizowany wg układu Tichelmanna. Na rynku spotkałem tylko jednego producenta, który stosuje taki układ w swoich rekuperatorach. Zastosowanie w/w układu powoduje lepsze wykorzystanie powierzchni rekuperatora, lepszą sprawność oraz znikomo mniejsze opory tłoczenia. Oto rzuty rekuperatora wykorzystującego w/w układ. cdn. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.01.2015 16:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Dziś przyszły płyty magnezowe MgO. Ciężkie jak cholera ... Twarde jak cholera... Nie wiem czym to będę ciął, bo na pewno nie nożykiem jak przy płytach G-K. Jedna z powierzchni tych płyt jest idealnie gładka. W dotyku jak papier kredowy. Druga strona matowa i nieco porowata i tą stroną będę kleił do ściany. Oto zdjęcia: Na 4 z nich widać jednocześnie spód płyty jak i ta wszlifowaną powierzchnię. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.01.2015 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Dziś przyszły również kompozytowe (bazaltowe) pręty zbrojone. Chcę je zastosować do przewiązania ściany zewnętrznej ze ścianą wewnętrzną. Z uwagi na fakt, iż od wewnętrznej strony ściany zewnętrznej będzie 30cm styropianu to muszę ścianę wewnętrzna ustabilizować czymś sztywnym. Przeważnie robi się to metalowymi prętami zbrojonymi jak na poniższych przykładach: http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491553_720.jpg http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491487_720.jpg http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/40910974_720.jpg http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/40911787_720.jpg http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/40911801_720.jpg ale metalowe pręty to jakiś tam mostek. Lepiej go nie mieć niż mieć Oto zestawienie cech prętów kompozytowych względem prętów stalowych: Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.01.2015 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 (edytowane) A oto zdjęcia moich prętów: Mam zamiar stosować po 2 pręty jednometrowe na jeden poziom. Nie jak na powyższych zdjęciach po jednym pręcie. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 07.02.2015 14:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 GWC Dziś odwiedził mnie kszhu. Pomierzyliśmy chińskim anemometrem za 29zł strumień powietrza przepływający przez GWC i okazuje się, że daje on za duży opór dla tych wentylatorów, które kupiłem po 10zł na alle... Z uwzględnieniem filtra w postaci kawałka geowłókniny, strumień powietrza szacuję na ok. 200m3/h. Odczytując z charakterystyki sprężu wentylatora instalacja GWC daje opór ponad 150Pa. Biorąc pod uwagę dodatkowy opór przyszłej instalacji kanałów wentylacyjnych w domu stwierdzam, że wentylatory z alle... są za słabe. W sumie mam jeszcze zapas mocy, bo wentylatory można kręcić do napięcia 29V (teraz pracują na 24V zasilane jakimś chińskim zasilaczem impulsowym), ale to i tak będzie za mało. Gdybym GWC zrobił na rurach fi 250mm oraz zastosował żwir 40-80mm zamiast 20-40mm to byłaby szansa, że wentylatory dałyby radę. No cóż, ja już tego nie poprawie, ale może komuś te informacje będą przydatne. Dziś rano, ok. 9:00 temp. zewnętrzna była na poziomie -5oC (i ok. 65% wilgotności). W nocy pewnie znacznie zimnej. Mimo to powietrze z GWC przy strumieniu 200m3/h miało temp. +3,3oC i ... ponad 90% wilgotności ! Można stwierdzić, że jednak ciężko jest wysuszyć GWC. W zimie nie będę miał problemów z poziomem wilgotności, nawet bez nawilżania ! PS. Przypomnę, że GWC jest obecnie na poziomie jedynie -80cm (rozbiegówka ok. -1,2m) i nie jest przykryte żadną izolacją. GWC było budowane zimą, więc grunt jest znacznie zimniejszy niż będzie docelowo. Wg mnie parametry bardzo optymistyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.03.2015 10:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Montaż pakietów szybowych. Oto pierwszy osadzony pakiet szybowy w XPS: Na razie jest to próbna instalacja, żeby sprawdzić wytrzymałość i poprawność klejenia XPS'u. Więcej fotek z montażu będzie później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.03.2015 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) Okna i pakiety cd. Drzwi oraz okno tarasowe będą osadzone w ramie Aluprof w systemie MOWO w tzw. wersji hybrydowej http://oknotest.pl/montaz-okien/szczelny-montaz-okien-pvc-w-warstwie-ocieplenia. Montaż dolnej ramy już wykonany. Okno tarasowe to nie żaden system przesuwny. To będą trzy przęsła i "zwykłe" drzwi rozwierno-uchylne z niskim progiem. Rama Aluprof MB-86 SI+, szyby PLANITERM LUX II 6mm/16ar/float 6mm/16ar/PLANITHERM LUX II 6mm (cholernie drogie ...) z ramką Super Spacer T-Spacer Premium Plus - http://www.pressglass.eu/oferta/szyby-zespolone/premium-edge. U całości okna wyszło 0,68 ! Cena 11tys. brutto Pozostałe "okna" to pakiety szybowe o U=0,5 i 0,6. Do obliczeń w OZC przyjąłem okna o U=0,8, więc jestem "na plus". Testowałem też kleje do montażu XPS'a pod pakiety szybowe. Pierwszym testem była pianka PU010 Illbrucka: http://busink-bbp.nl/library/content/articles/pu010_afb.jpg Niestety, piana ta nie zdała egzaminu. Rozerwała się: cdn ... Edytowane 30 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.03.2015 20:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) Kolejnym testem był klej Mamut http://image.ceneo.pl/data/products/30258085/f-den-braven-najsilniejszy-klej-mamut-glue-290ml.jpg W tym przypadku było znacznie trudniej oderwać XPS'a od ściany. Musiałem skakać na ten element, ale w końcu udało się. XPS odpał od ściany, ale klej w 100% pozostał na ścianie. Rozerwało samego XPS'a: Klej zdał egzamin i tym Mamutem kleiłem XPS'a pod pakiety szybowe: Testowałem też wytrzymałość MOWO. Chłopaki przykleili mi testowo kawałek na bocznej ścianie fundamentowej. Oto wyniki testu: Klej wytrzymał, MOWO się rozsypało ! Edytowane 13 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.03.2015 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 (edytowane) Wentylatory cd.. Pisałem wcześniej, że zakupione po 10zł/szt. na allegro wentylatory DV6224 mogą nie udźwignąć mojego GWC żwirowego, rozbiegówki i instalacji domowej na wydajności 300m3/h. Padły pomysły, żeby połączyć dwa wentylatory na nawiewie. I to była opcja, którą miałem w planach przetestować. Dziś jednak zibuch podesłał mi link do "nowych" wentylatorów na allegro. Są to wentylatory DV6424 o znacznie większym wydatku w cenie 24zł/szt. Zakupiłem . Różnica polega na tym, że DV6424 są znacznie mocniejsze - do 680m3/h i 4,5A poboru prądu przy 540m3/h i 1,7A dla modelu DV6224. Na charakterystykach widać lepiej, że DV6424 jest dwukrotnie mocniejszy: Myślę, że taki jeden na nawiewie spełni moje oczekiwania. Na dniach potestuję. EDIT: Dziś przyszły. Odpaliłem i ... łeb urywa ! Wszystko dookoła fruwa. A szum taki, że nic innego nie słuchać ... Edytowane 20 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 19.03.2015 19:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 (edytowane) Okna Oto kilka zdjęć przekroju mojego profilu okna tarasowego: Zastanawiam się, czy nie zrobić otworu na wstrzyknięcie pianki w puste komory, tak jak to zrobił kolega z za południowej granicy: Jak myślicie, jest sens ? EDIT: A tutaj przykład z Aluplasta: http://www.aluplast.com.pl/foto/produkty/energeto/energeto_8000_new.jpg http://www.aluplast.com.pl/foto/produkty/23_080x05_080x86_36_foam.JPG W Aluplascie poprzez wypełnienie pianą PUR zeszli z U ramy z 0,94 do 0,79 Edytowane 19 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2015 11:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Płyta chudziakowa - przygotowania. Kanalizacja ułożona w górnej części izolacji, po to aby straty ciepła na przepływie do WWS'a (wymiennika wody szarej) były jak najmniejsze. Rozłożona została również instalacja wody ciepłej. Ułożyłem rurki pomiędzy dwoma 15cm płytami styropianu grafitowego. Izolacja tej rury będzie wyśmienita Rurki od zimnej wody ułożę na chudziaku. Pomocne było urządzenie do cięcia styropianu. Po wykonaniu kanalizacji i wody zafoliowałem całość, uszczelniłem przepusty i ułożyłem dolne zbrojenie 12 centymetrowego chudziaka. Edytowane 29 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2015 14:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Dziś zostało ułożone górne zbrojenie, ale tylko tam, gdzie będą ciężkie, silikatowe ściany działowe. Dozbroiłem również część salonu (pod akwarium). Po chwili zamówiliśmy beton. Przyjechali, ... "zielone ludki" Moi budowlańcy przygotowali się porządnie. Wibrator oraz łata wibracyjna to obowiązkowe przyrzady przy wylewaniu takiego chudziako-płyty (zamówiłem beton B25). Ułożyłem cały styropian na podłogę, więc mogłem przyjąć kolejne 50m3 Płyty cięte na wymiar 1mx1m wypełniły cały garaż. Trzecie 50m3 czeka jeszcze w hurtowni. Edytowane 29 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 08:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Na płycie pojawiły się dość duże rysy ... Płyta chudziakowa wylana została 27.03 ok. godz. 11:00. W tym dniu podjechałem jeszcze ok. 17:00, żeby sprawdzić jak płyta schnie. Była jeszcze mocno mokra. Dzień był pochmurny a powietrze mocno wilgotne, bo rano padało, więc nie musiałem tego dnia polewać. Zapowiadali również, że w nocy będą opady. Myślę sobie: "Idealnie". Następnego dnia wstałem, spojrzałem za okno a drogi ... suche. Podjechałem na budowę ok. 9:30 i zastałem suchutką i popękaną płytę... Szybko wylałem na nią kilkanaście wiader wody. Wydaje mi się, że pęknięcia są tylko powierzchniowe, ponieważ w dolnej części płyty jest ułożone zbrojenie, które działa przeciw skurczowo. Co więcej, w miejscach, gdzie będą stać ściany działowe dołożyłem górną warstwę zbrojenia i tam nie ma pęknięć. Nie wiem czy przejmować się tymi pęknięciami. Na pewno wiem jedno, że wylewaną płytę betonową należy dobrze pielęgnować. Na pewno bardziej niż chudziaka. Mogłem też dołożyć te kilka siatek więcej i zazbroić górną warstwę płyty. To zapobiegłoby tym potężnym siłom skurczowym. EDIT: (2015.03.30) Wydaje się, że pęknięcia były tylko powierzchowne. Pękła tylko wierzchnia warstwa (kilka mm), która bardzo szybko wyschła. Głębiej powinno być OK, ponieważ cała płyta przecież nie mogła wyschnąć w ciągu zaledwie kilkunastu godzin. Myślę, że będzie OK. Ale od momentu pęknięć utrzymuję płyta cały czas mokrą. Edytowane 30 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 08:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 A oto kilka zdjęć płyty chudziakowej. A na poniższym zdjęciu widać wystającego XPS z płyty. Wcisnąłem go, aby móc później odpowiednio nisko osadzić odpływ liniowy. 6cm wylewki byłoby za mało. A planuję taki oto odpływ: http://www.mizar.pl/upload/File/Viega/advantixviegaprzekroj.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.03.2015 13:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Podłoga. Plan był taki: czyli 30cm EPS80 (grafitowe) ulokowane pomiędzy ścianami fundamentowymi o tej samej wysokości co styro. To miała być najtańsza forma wykonania fundamentów. Chciałem jednak zachować poziom zero na równi z sąsiadem przez co musiałem podnieść ścianę o jeden bloczek fundamentowy. To spowodowało, że nawiozłem dodatkową wywrotkę piasku. Niestety nie przemyślałem tematu i popełniłem błąd. Jak widać na grafice piasek ten dotyka ścianę fundamentową przez co omija izolację poziomą ułożoną pomiędzy ławą a ścianą fund. Powinienem dociągnąć izolację obwodową do ławy lub zrobić tak: czyli zastosować 40cm styropianu "zwykłego", tj. takiego o lambdzie 0,038, zamiast grafitowego. Teraz wybrałbym EPS100, bo jest tańszy (miałem cenę ok. 135zł netto/m3) od grafitowego (175zł netto/m3) co w przeliczeniu na U EPS100 wychodzi bardziej korzystnie. EPS100 wybrałbym też ze względu na to, że się lepiej obrabia i nie jest tak łatwo go uszkodzić. Wytrzymałością się nie przejmuję, bo już EPS80 ma spory zapas. Edytowane 30 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.04.2015 21:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Rozkład czujników pod domem. Czujniki temperatury DS18B20: 1 - na styku pospółka/EPS 2 - na głębokości - 1m licząc od styrku pospółka/EPS 3 - na głębokości ok. 0,80m ułożony na geowłókninie oddzielającej GWC od pospółki 4 - na styku pospółka/EPS ulokowany w pasie pomiędzy nitkami żwirowego GWC 5 - na głębokości ok. 0,80m w pasie o szerokości ok. 0,5m pomiędzy nitkami żwirowego GWC 6 - na wlocie do żwirowego GWC pod domem, a na końcu 30m "rozbiegówki", czyli rurowego GWC. DHT22 - ulokowany na styku pospółka/EPS mierzący temperaturę oraz wilgotność. Na dniach zrobię pierwsze odczyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.04.2015 20:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Opaska przeciwwysadzinowa zrealizowana proszkiem od Pigeona. Wielu myli proszek od Pigeona z proszkiem PUR, a są całkiem inne proszki. Proszek PUR jest znacznie cieplejszy, o mniejszej granulacji a proszek od pigeona to po prostu zmielony pumeks. Pumeks jednak nadaje się do izolacji fundamentów, bo nie podciąga kapilarnie, jest cieższy, i trzyma ciepło. A oto moja realizacja: Na zdjęciu nr 2 widać mały rowek. To będzie murek pod stelaż deski tarasowej. Sama opaska będzie miała wymiary 40cm wysokości i ok. 1,5metra szerokości. Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.04.2015 18:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Fotowoltaika - pierwszy panel. Dziś uruchomiłem mini farmę fotowoltaiczną pod zasilanie wentylatora. Panel CdTe 110W Q-Cells Solibro, miniinwerter na 24V, dwie baterie 12V/7Ah i wentylator 40W na 24V. Działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.04.2015 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Wiązary Nareszcie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.04.2015 09:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) Odczyty temp. Około trzy tygodnie temu zrobiłem pierwszy odczyt z czujnika DHT22 (temperaturę i wilgotność) ulokowanego na styku pospółka styro w części w domu pod której nie ma GWC. Wilgotność oscylowała ok. 96%, temp. 6 oC. W weekend zrobiłem kolejny odczyt. Temp. 7,2 oC, wilgotność 99,99%. Chyba doszło do kondensacji (sprawdziłem na drugim czujniku, że wystarczy delikatna kropelka i czujnik pokazuje taką wartość). Co ciekawe, w tym samym czasie zrobiłem odczyt temp. powietrza nawiewanego z GWC. Temp. 7,5 oC. Niezła klima EDIT: Pomiary z 10.05.2015, godz. 17:00: Temp. nawiewu z GWC - 8,1 oC, wilg. ok 85% Temp. gruntu pod domem - 8,9 oC, wilg. 99,99% Pomiary z 3.06.2015, godz. 18:00: temp. nawiewu z GWC - 9,5oC temp. gruntu pod domem - 11,5oC, wilg. 99,99% Pomiary z 7.06.2015 (po długim upalnym weekendzie): temp. nawiewu z GWC - 9,5oC temp. gruntu pod domem - 14,5oC Pomiary z 13.06.2015 (kolejne upalne dni, zaizolowana południowa ściana fundamentowa proszkiem od pigeona): temp. nawiewu z GWC - 10 oC temp. gruntu pod domem - 14,5 oC Pomiary z 29.06.2015 (południowa część działki została podniesiona o 0,5m ziemi) : Temp. gruntu pod domem 10,7 oC Temp. powietrza wyrzucanego z GWC - 10,7 oC Pomiary z 7.07.2015 (po fali upałów): Temp. powietrza po "rozbiegówce - 22 oC Temp. powietrza wyrzucanego z GWC - 12,4 oC ! Pomiary z 7.07.2015 (po kolejnych kilku dniach upałów): Temp. powietrza wyrzucanego z GWC - 13,4 oC ! Pomiary z 4.08.2015 (drugi dzień upałów): Temp. powietrza wyrzucanego z GWC - 13,4 oC Temp. po "rozbiegówce" 19,6 oC Temp. gruntu pod domem, gdzie nie ma GWC - 11,2oC EDIT: dalsze pomiary wpisuje tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?214768-EX-House-pasywna-stodo%C5%82a&p=6915889&viewfull=1#post6915889 Edytowane 12 Października 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.