Barth3z 13.01.2016 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Podłogówka (wodna). Ułożyłem folię, a następnie siatkę: Zastosowałem dwa rodzaje siatek. Tam gdzie było miejsce, to wpakowałem siatkę zbrojoną prętami żebrowanymi fi 6mm o oczkach 15cmx15cm. Tam gdzie było "chudo" (czyli mieściło się tylko 5cm wylewki) zastosowałem siatkę stalową fi 3,9mm. Trochę żałuję, że dałem siatkę fi 6mm, bo okazała się zbyt sztywna - w pewnych miejscach prężyła do góry. Poza tym była ponad 2x droższa od tej 3,9mm. PS. Te białe listwy to koryta PVC 50x18mm, w których poprowadziłem przewody koncentryczne i UTP kat. 6) Po zasiatkowaniu ułożyłem rurę PE-RT Bluefloor 18x2 firmy KAN-therm: Rurę łapałem opaskami do siatki. A ta dyndająca rura to PEX fi 16mm, który posłuży do wprowadzenia czujnika temperatury. Zamówiłem w sumie 800m rury (zwój 600m i 200m), a ułożyłem tylko ten 600 metrowy. Mam do odsprzedania nieruszony zwój 200m metrów rury Bluefloor 18x2 Wyszły mi takie obwody: - pokój gościnny - 63mb - pok. Oli - 75mb - pokój Ali - 83mb - sypialnia - 64mb - kuchnia - 67mb - salon część tarasowa - 86m - salon, część TV - 70mb - łazienka - 83mb SUMA: 591 metrów. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.01.2016 14:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 (edytowane) Podłogówka elektryczna. Wspomnę, iż w projekcie miałem taki układ podłogówki (wodnej): Jak widać, zagęszczenie 2x większe niż zrobiłem A niektóre pomieszczenia całkowicie pominąłem. A teraz rozkład jaki zaplanowałem dla ogrzewania elektrycznego: SUMA: 7,2kW, czyli 3x więcej jak potrzebuję przy temp. zewn. -20oC. Kable układałem pomiędzy rurkami. Wyszło dobrze: Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.01.2016 08:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Działówki, w szczególności te z SILKI 8cm dla poprawienia stabilności (choć i tak są stabilne) pokrywam siatką z klejem, z dwóch stron. Wracając do wodnej podłogówki: Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.01.2016 08:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Posadzka. No i stało się. "Wylewka" z miksokreta wykonana. A tak wygląda chałupa na drugi dzień - w środku sauna ! Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.01.2016 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.01.2016 08:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Okazało się, że wylewka będzie nachodzić na pakiety szybowe. Musiałem zatem podmalować kawałek szyby, tak aby nie było widać dylatacji. Pomalowałem czarną, matową farbą w sprayu, a następnie dołożyłem podkład pod panele z XPS'a jak warstwa dylatująca. Później dodam jeszcze zdjęcia jak to wygląda od zewnątrz. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.01.2016 09:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Elewacja Międzyczasie impregnuję modrzew syberyjski na elewację: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 18.01.2016 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Posadzka W środę wylali posadzkę, a dopiero w sobotę wszedłem porobić zdjęcia. Dziś (18.01.2016) temperatura w środku utrzymuje się na poziomie 15oC i 80% wilgotności. Warunki idealne do dojrzewania posadzki. W pomieszczeniu technicznym bardzo ładnie zalali mi pokrywę od RSŚ'a. Posadzka pod prysznicem ze spadem pod odpływ liniowy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.01.2016 10:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Płyta magnezowa Po wylaniu posadzki wilgotność w domu wzrosła do ponad 90%. To powoduje, że para kondensuje się na materiałach "nieoddychających" i nieco zimniejszych niż temp. powietrza. Na powyższym zdjęciu można zauważyć mokrą plamę na ścianie. W tym miejscu znajduje się wklejona i zasiatkowana płyta magnezowa. Skondensowana wilgoć nie potrafi wchłonąć się w płytę, tak jak to ma miejsce w przypadku bloczka silikatowego w pozostałej części ściany. To tylko potwierdza cechę jako oczekiwałem od płyty magnezowej, czyli duży opór dla dyfuzji pary. Płyta magnezowa idealnie pasuje do koncepcji budynku izolowanego od wewnątrz. Polecałbym ją również na ściany wewnętrzne łazienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sar.Adamus 25.01.2016 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Płyta magnezowa Po wylaniu posadzki wilgotność w domu wzrosła do ponad 90%. To powoduje, że para kondensuje się na materiałach "nieoddychających" i nieco zimniejszych niż temp. powietrza. [ATTACH=CONFIG]344486[/ATTACH] Na powyższym zdjęciu można zauważyć mokrą plamę na ścianie. W tym miejscu znajduje się wklejona i zasiatkowana płyta magnezowa. Skondensowana wilgoć nie potrafi wchłonąć się w płytę, tak jak to ma miejsce w przypadku bloczka silikatowego w pozostałej części ściany. To tylko potwierdza cechę jako oczekiwałem od płyty magnezowej, czyli duży opór dla dyfuzji pary. Płyta magnezowa idealnie pasuje do koncepcji budynku izolowanego od wewnątrz. Polecałbym ją również na ściany wewnętrzne łazienki. Z przyjemnością patrzy się na konkretny projekt, bez zadęcia, w minimalistycznym stylu, plus pójście w pasywność gratulacje! Serce się raduje że niektórzy mają jeszcze poczucie estetyki i budują coś z klasą, a nie kolejny pseudo polski dworek z kolumnami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.01.2016 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Termowizja Nareszcie mogłem zrobić testy kamerą termowizyjną. I znów wyszły bardzo ciekawe wyniki! Okazuje się, że kszhu miał rację. Przez styro hula wiatr. A oto dowody: Oczywiście w dużej mierze wynika to z tego, że piana w szczelinie łączenia płyt została zaimplikowana zbyt płytko (o tym później), choć znalazłem płyty, które przepuszczają w całej swej grubości 30cm !: EDIT: UWAGA! Bardzo ważna informacja: badania termowizją robiłem w podciśnieniu ! tj. pracował tylko wentylator wyciągowy. Bez podciśnienia bardzo ciężko znaleźć nieszczelności na łaczeniach, nie mówiąc już o nieszczelności samej płyty. Edytowane 26 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.01.2016 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) I jeszcze kolejne zdjęcia na których widać jak wiatr przenika przez 30cm płytę styro: A tutaj chciałem pokazać jaka jest różnica w sposobie uszczelniania łączenia płyt styro: Lewa część płyty została zaspoinowana w "typowy" sposób, czyli przeciągnąłem pistoletem po tej szczelinie, odczekałem aż piana zastygnie i to co wypłynęło na zewnątrz odciąłem. Jak widać, tak zapianowana szczelina nie stanowi dużego oporu dla zaciąganego powietrza z zewnątrz (przypominam, badania robię w podciśnieniu). Natomiast prawą stronę łączenia płyt zaspoinowałem w taki sposób, że co kilka centymetrów wbijałem pistolet na ok. 12-15cm wgłąb łaczenia płyt i tam aplikowałem pianę, aż do jej pojawienia się na zewnątrz. Różnicę diametralna. Niestety jednak drugi sposób jest zdecydowanie bardziej czasochłonny i idzie znacznie więcej pianki. Edytowane 26 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.01.2016 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 I kolejne ciekawe zdjęcia termowizyjne: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.01.2016 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 A tutaj wydaje się, że wszystko jest OK. Jednak termowizja w podciśnieniu obnaża niedoskonałości. Tak wygląda ściana bez podciśnienia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.01.2016 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) I jeszcze jedno. Podczas uszczelniania łączeń płyt styro z niektórych miejsc wyciekała woda ... W dużej mierze dlatego, że niedawno wylałem posadzki i wilgotność w domu przekraczała nawet 90%. Jednak z drugiej strony pokazuje to jak niebezpiecznym jest izolowanie od wewnątrz bez dobrej szczelności a nawet paroizolacji. Myślę, że płyty magnezowe łączone Soudalem Vapor wyeliminują ten problem. Edytowane 26 Stycznia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.02.2016 12:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Płyta magnezowa Wszystkie instalacje ułożone, więc można było zacząć kleić płyty magnezowe. Płyty będą klejone tylko na ściany zewnętrzne oraz w całości wnętrze łazienki (włącznie z sufitem). Łączenia płyt zostaną wypełnione montażowym klejem poliuretanowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.02.2016 12:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 (edytowane) Farba paroszczelna. W związku z tym, że zrezygnowałem z klejenia płyt magnezowych do sufitu na rzecz siatki z klejem musiałem znaleźć sposób na zastosowanie bariery paroszczelnej. Ze względu na problem z mocowaniem nie mogłem też zastosować folii. Znalazłem farbę, która jest chyba jedną paroszczelną farbą gruntującą na rynku: Super Spec® Latex Vapour Barrier Sealer 260 - http://benjaminmoore.pl/produkty/wnetrza/grunty/super-spec-reg-latex-vapour-barrier-sealer-260.html Zakupiłem 9 galonów i zacząłem malować: Kupiłem 9 galonów i prawdopodobnie zostanie tej farby na tyle, że będę mógł nią wymalować kilka ścian zewnętrznych w innych pomieszczeniach (łazienka, WC, pom. tech. itp.). Edytowane 17 Lutego 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.03.2016 10:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Płyta magnezowa - doświadczenia. Swego czasu przytaczałem właściwości płyty magnezowej zwracając uwagę przede wszystkim na paroszczelność (współczynnik oporu dyfuzyjnego): http://lst-h.com/wp-content/uploads/2014/03/tabela21.jpg Współczynnik dyfuzji takiej płyty można porównać praktycznie do folii PE: - źródło: http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf, str. 81 z tym, że płyta jest ok. 40x grubsza niż folia. Czyżby z tego wynikało, że płyta magnezowa o grubości 10mm była tak szczelna jak folia alu ??? Na pewno jakąś tam paroszczelność zapewnia, bo klejąc płyty magnezowe na grzebień "klejem z wora" widać na łączeniach dylatacyjnych płyt, że właśnie tamtędy ucieka wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.03.2016 14:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Od tygodnia nie pracuje już pompa ciepła i temperatura w domu spadła do 13oC (pomiar z piątku). Przypomnę, że cały czas pracuje wentylacja, tj. nawiew bezpośrednio z GWC o temp. ok. 6oC. W sobotę zacząłem wygrzewać wylewkę. W tym dniu włączyłem kable na ok. 3 godziny, ale tylko w salonie (moc 2,4kW). Na drugi dzień, w niedziele popołudniu zostawiłem włączone ogrzewanie do poniedziałku. Oprócz salonu włączyłem też ogrzewanie sypialni 800W. Dziś popołudniu zadzwonili budowlańcy i mówią, że się nie da pracować, za ciepło. Temperatura podskoczyła do 18oC. A to tylko 3,2kW z 7kW zainstalowanych. No i to dopiero pierwsza doba wygrzewania wylewek... Muszę w końcu wpiąć reku, bo szkoda wychładzać dom powietrzem z GWC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.03.2016 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) Wykończeniówka - łazienka Zainspirowałem się tymi zdjęciami: http://gocabinets.com.au/wp-content/gallery/breathtaking-bathrooms/Breathtaking-Bathroom-21.jpg http://cdn.designrulz.com/wp-content/uploads/2015/07/bathroom-designrulz-42.jpg z tym, że chciałem zastosować nieco cieplejszą imitację betonu. Znalazłem!, w Leroy: http://www.leroymerlin.pl/plytki-ceramiczne-i-gipsowe/plytki-scienne/gres/gres-szkliwiony-ivera-cerrad,p393359,l233.html w promocyjnej cenie 43,50zł brutto. http://www.leroymerlin.pl/files/media/image/138/1738138/product/gres-szkliwiony-ivera-cerrad,main.jpg Niestety, cena odzwierciedla jakość tych płytek - dość nierówne, ale kafelkarzowi udało się zgubić podczas układania. Wyszło bardzo dobrze. Ale mi było mało i chciałem tą betonową monotonię przełamać innym wykończeniem ściany pod prysznicem. Kupiłem 3m2 kamienia elewacyjnego (też z leroy): http://www.leroymerlin.pl/materialy-wykonczeniowe/elewacje/kamien-elewacyjny-i-dekoracyjny/kamien-elewacyjny-naturalny-wall-crazy-zolty-small,p214831,l466.html Przymierzając "na sucho" wyglądało to dość dobrze: W ostateczności wyszło do dupy ... Zrywać ? PS. odpływ liniowy to podróba bardzo drogiego viega advantix vario (2x tańszy). Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.