Schatje 31.01.2015 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Tak z ciekawości: znasz może grubość szyb w tym pakiecie? Co do samego pęknięcia: dalej będę obstawał przy termicznym, nie z przekory ale faktów - linie rysy i odchodzące pęknięcia o tym świadczą. Znam. W tym pakiecie, w którym pękła szyba /a także w jeszcze kilku innych bardzo dużych/ zostało zastosowane grubsze szkło, mianowicie: 6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6 w pozostałych /mniejszych/ przeszkleniach 4T/16Ar/4/16Ar/4T u=0,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 31.01.2015 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Radze wcześniej przestudiować zapisy gwarancyjne, czy coś wspominają w ogóle o szybach, wyłączeniach , etc. - wszak od montażu minęło 2,5 roku. Jeżeli wynosi np. 5 lat i brakuje wzmianki o szybach to może składać, jest szansa, że będzie porozumienie... a może też będzie przepychanka i udowodnianie, że ktoś jej pomógł popękać... Jeżeli jest napisane wyraźnie, że pęknięcia nie podlegają gwarancji to czasami warto się zastanowić w jakim celu składać reklamację? Licząc, że ktoś przeoczy czas na odpowiedz i wówczas stanie się zasadna? Ale próbować przecież zawsze można, prawda? /zwłaszcza jeśli się tej szyby nie wybiło/ Jeśli się nie uda to nie koniec świata przecież, a probować zawsze warto, czasami można być mile zaskoczonym:) Ale to już nawet nie chodzi o to, czy to podlega gwarancji czy nie, zresztą moje pytanie nie tego dotyczyło. Ważna jest dla mnie PRZYCZYNA. Nie chciałabym za jakiś czas znów przechodzić powtórki z rozrywki /pęknięta szyba/. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 31.01.2015 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Znam. W tym pakiecie, w którym pękła szyba /a także w jeszcze kilku innych bardzo dużych/ zostało zastosowane grubsze szkło, mianowicie: 6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6 w pozostałych /mniejszych/ przeszkleniach 4T/16Ar/4/16Ar/4T u=0,5 Wyraźnym przegięciem jest w tym przypadku zastosowanie szyby o grubości 4 mm przy jej powierzchni wynoszącej 5 m kw !!!!!! Taki pakiet jest nie tyle nieakceptowalny, jest niedopuszczalny nawet w myślach. Chyba, że jest ona hartowana, chętnie bym zobaczył zdjęcie naklejki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 31.01.2015 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Wyraźnym przegięciem jest w tym przypadku zastosowanie szyby o grubości 4 mm przy jej powierzchni wynoszącej 5 m kw !!!!!! Taki pakiet jest nie tyle nieakceptowalny, jest niedopuszczalny nawet w myślach. Chyba, że jest ona hartowana, chętnie bym zobaczył zdjęcie naklejki... Nie nie....ta która pękła miała 6mm, pakiet 6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6, przynajmniej wg faktury.... zdjęciem naklejki aktualnie nie dysponuję Ps. ile aktualnie kosztuje wymiana takiego pakietu 2385*2285 wraz z montażem? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez Schatje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 04.02.2015 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Witam ponownie. Przyczyna pęknięcia nadal nieokreślona, ale dostaliśmy odpowiedz od producenta i sprzedawcy. Producent odpowiedział, że reklamacja jest niezasadna z uwagi na termin produkcji wkładu szybowego oraz, że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta. Aby nie pozostawiać sytuacji bez rozwiązania, przyznany został dodatkowy rabat reklamacyjny na zakup wkładu w wysokości 20%. Sprzedawca-montażysta ze swojej strony zaproponował podzielenie się kosztami wymiany pakietu po połowie. Jak widać próbować zawsze można, a nawet trzeba Pozdrowienia dla wszystkich potrafiących wziąść odpowiedzialność za sprzedany i zamontowany towar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 04.02.2015 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 ....że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta... I to Ci mówiliśmy od samego początku. Staraliśmy się też dociec co może być przyczyną. ....Pozdrowienia dla wszystkich potrafiących wziąść odpowiedzialność za sprzedany i zamontowany towar Ciesz się, bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego i to wcale nie oznacza, że inni mogą mieć sytuację rozwiązaną podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 04.02.2015 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 I to Ci mówiliśmy od samego początku. /QUOTE] Tak. A niektórzy nawet wręcz "zabronili" składania reklamacji Oczywiście, że każda sytuacja jest inna i zależy od wielu czynników... oraz dobrej woli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.02.2015 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 04.02.2015 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Doprawdy jesteś pewny swych słów i znasz zapisy każdej gwarancji ?Klient może wmawiać że każda szyba pęka sama z siebie co wcale nie oznacza że może tego dowieść Poza tym, jak już ostatnimi czasy nie raz tu zwracano uwagę - Forum powoli zmienia się w miejsce gdzie wywiera się presję by dopiąć swego, jakże często bezpodstawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.02.2015 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Doprawdy jesteś pewny swych słów Pewnie, że jestem. i znasz zapisy każdej gwarancji ? Bardzo mądre pytanie:-) A Ty i pozostali Panowie doradcy niby znacie? Mając na uwadze Wasz dość zmasowany napad na Schatje mniemam, że tak:-). Zazdroszczę! Klient może wmawiać że każda szyba pęka sama z siebie co wcale nie oznacza że może tego dowieść I tu się różnimy w ocenie praw i obowiązków. Klient w okresie ochrony ma prawo zgłosić każdą usterkę i wcale nie musi dowodzić przyczyn z jakich powstała. Poza tym, jak już ostatnimi czasy nie raz tu zwracano uwagę - Forum powoli zmienia się w miejsce gdzie wywiera się presję by dopiąć swego, jakże często bezpodstawnie Wcale mnie to nie dziwi. Solidnie zapracowaliście na takie postawy nabywców, to po pierwsze. Po drugie sami wywieracie na nich presję, więc mają się od kogo uczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 04.02.2015 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 uśmiałem się z lekka i dalej polemizować nie zamierzam Natomiast wiem jak się zachować gdy pęknie mi szyba w samochodzie - wtedy można liczyć na pomoc prawna kolegi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.02.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 uśmiałem się z lekka i dalej polemizować nie zamierzam To już mi lżej na duszy. Natomiast wiem jak się zachować{...} Przyglądając się jakości wypowiedzi i odpowiedzi kolegi na post Schatje pozwolę sobie być odmiennego zdania. Przy okazji mam nadzieję, że szyba w aucie nie pęknie, szkoda by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 04.02.2015 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-). Dla mnie sprawa będzie zakończona, jeśli będę cieszyć się pięknym, niczym niezmąconym widokiem z okna przez długie lata. Z uwagi, że ja tylko "słaba" płeć jestem, pozwolę sobie zapytać, co zrobić zatem w wypadku, gdy PRODUCENT usiłuje "wmówić klientowi, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją, chociaż całe okno jest" ? / "Zle się dzieje w państwie duńskim" :(/ Miło, że chociaż prawie wszyscy przeciwko mnie , znalazł się Ktoś, kto nie rzucił kamieniem... Pozdrawiam T12345T i 3mam kciuki by szyba w aucie nie pękła ani nigdzie indziej Pewnie, że szkoda by było! Edytowane 5 Lutego 2015 przez Schatje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarekKos 05.02.2015 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 I tu się różnimy w ocenie praw i obowiązków. Klient w okresie ochrony ma prawo zgłosić każdą usterkę i wcale nie musi dowodzić przyczyn z jakich powstała. Kolego T12345T, pozwoliłem sobie zobaczyć na twoją stronę i na ranking "pro Quality". Na pierwszym miejscu jest tam firma Vetrex z profilem V90+. W ocenie "warunki gwarancji" napisałeś - DOBRE Po tym pozwoliłem sobie popatrzeć na kartę gwarancyjną na stronie Vetrex-u. A tam pisze : 2. Gwarancją NIE są objęte : 2.4 Szyby, w przypadku : - pęknięcia - zbicia itd. I taki zapis ma większość firm w swojej karcie gwarancyjnej Poza tym każda sytuacja musi być oceniana indywidualnie. W tym przypadku i tak sprawa się skończyła tak, że klientka - niestety dla niej - musi zapłacić za wymianę szyby. I jestem przekonany, że klientka dostała rabat - zarówno na szybę jak i na robocizną - ze względu na zimową porę. Bo tutaj i producent i sprzedawca / montażysta mają więcej czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 05.02.2015 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-). Test, proszę o rozwinięcie tej myśli, zapewne nie miałeś na myśli tego konkretnego przypadku a tak to jest niestety odbierane. Sądzę, że chodziło o rękojmię, która w tym przypadku już dawno minęła. Niejednokrotnie już byliśmy świadkami wybiórczego czytania czegokolwiek, co akurat było korzystne w danym momencie dla kupującego i "głupich" pretensji, albo zwłaszcza na brak reakacji w "ustawowym" terminie. W gwarancji można pisać co się chce na temat długości jej trwania i związanych z tym obwarowań, płatnych przeglądów pod warunkiem niewykluczania warunków rękojmii. Jeżeli więc w karcie był zapis: pęknięcia nie podlegają gwarancji to jej uznanie po 2,5 roku jest tylko i wyłącznie dobra wolą producenta. Na marginesie tak się zastanawiam, w jakim celu udzielać gwarancji? Po to, aby mieć kłopoty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarekKos 05.02.2015 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Na marginesie tak się zastanawiam, w jakim celu udzielać gwarancji? Po to, aby mieć kłopoty? Stary, z doświadczenia chyba też wiesz, że "gwarancja" w przeważającej części chroni producenta, a nie klienta. Bo jeśli producent jest ok, to usterki bądź błędy naprawi nawet bez karty gwarancyjnej. Bo ten producent wie, kiedy dane okno wyprodukował. I przeważnie też widzi, czy klient chce naprawy czy chce wyciągnąć jakąś zniżkę. I też tak na marginesie: Ile miałeś takich przypadków, że klient składał reklamację, ty jechałeś i naprawiałeś. I ten fakt, że naprawiałeś, to ile razy odnotowywałeś w karcie gwarancyjnej ?? Czy po prostu naprawiałeś, po czym wypiłeś z zadowolonym klientem kawę (przy okazji że jesteś u klienta to przeglądnąłeś też inne okna) i odjeżdżałeś beż zadnych wpisów w kartę gwarancyjną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 05.02.2015 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 a co to jest karta gwarancyjna ? hi hi hi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarekKos 05.02.2015 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 a co to jest karta gwarancyjna ? hi hi hi Powiem szczerze, że nawet nie pamiętam jak nasza wygląda. Ale jest to jedna z tych rzeczy, którą musimy mieć, bo tak wymaga tego prawo. I o ile mnie pamięć nie myli, to w ostatnich paru latach nie korzystaliśmy wobec klienta z zapisów karty gwarancyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 05.02.2015 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Z uwagi, że ja tylko "słaba" płeć jestem, pozwolę sobie zapytać, co zrobić zatem w wypadku, gdy PRODUCENT usiłuje "wmówić klientowi, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją, chociaż całe okno jest" ? Z całym szacunkiem, ale nie odpowiem na pytanie "co robić". Bo rzecz nie w tym co robić, bo to jasne, reklamować, ale raczej "jak robić". Pani już swoje negocjacje ukończyła, padły deklaracje, zostały przyjęte, temat tej szyby i tego przypadku zamknięty. Jedno co mogę podpowiedzieć, to jeżeli okno znajduje się na elewacji o wystawie S/E - S - S/W a na dodatek jest narażone na oddziaływanie wiatru rozważyłbym zastosowanie w wymienianym pakiecie szyb hartowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 14.02.2015 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 a co to jest karta gwarancyjna ? hi hi hi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.