Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pęknięta szyba - co może być przyczyną?


Recommended Posts

Tak z ciekawości: znasz może grubość szyb w tym pakiecie?

Co do samego pęknięcia: dalej będę obstawał przy termicznym, nie z przekory ale faktów - linie rysy i odchodzące pęknięcia o tym świadczą.

 

Znam.

W tym pakiecie, w którym pękła szyba /a także w jeszcze kilku innych bardzo dużych/

zostało zastosowane grubsze szkło, mianowicie:

6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6

 

w pozostałych /mniejszych/ przeszkleniach 4T/16Ar/4/16Ar/4T u=0,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Radze wcześniej przestudiować zapisy gwarancyjne, czy coś wspominają w ogóle o szybach, wyłączeniach , etc. - wszak od montażu minęło 2,5 roku.

Jeżeli wynosi np. 5 lat i brakuje wzmianki o szybach to może składać, jest szansa, że będzie porozumienie... a może też będzie przepychanka i udowodnianie, że ktoś jej pomógł popękać...

Jeżeli jest napisane wyraźnie, że pęknięcia nie podlegają gwarancji to czasami warto się zastanowić w jakim celu składać reklamację?

Licząc, że ktoś przeoczy czas na odpowiedz i wówczas stanie się zasadna?:rolleyes:

 

Ale próbować przecież zawsze można, prawda? /zwłaszcza jeśli się tej szyby nie wybiło/ Jeśli się nie uda to nie koniec świata przecież, a probować zawsze warto, czasami można być mile zaskoczonym:)

 

Ale to już nawet nie chodzi o to, czy to podlega gwarancji czy nie, zresztą moje pytanie nie tego dotyczyło. Ważna jest dla mnie PRZYCZYNA.

Nie chciałabym za jakiś czas znów przechodzić powtórki z rozrywki /pęknięta szyba/.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam.

W tym pakiecie, w którym pękła szyba /a także w jeszcze kilku innych bardzo dużych/

zostało zastosowane grubsze szkło, mianowicie:

6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6

 

w pozostałych /mniejszych/ przeszkleniach 4T/16Ar/4/16Ar/4T u=0,5

Wyraźnym przegięciem jest w tym przypadku zastosowanie szyby o grubości 4 mm przy jej powierzchni wynoszącej 5 m kw !!!!!!

Taki pakiet jest nie tyle nieakceptowalny, jest niedopuszczalny nawet w myślach.

Chyba, że jest ona hartowana, chętnie bym zobaczył zdjęcie naklejki...:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnym przegięciem jest w tym przypadku zastosowanie szyby o grubości 4 mm przy jej powierzchni wynoszącej 5 m kw !!!!!!

Taki pakiet jest nie tyle nieakceptowalny, jest niedopuszczalny nawet w myślach.

Chyba, że jest ona hartowana, chętnie bym zobaczył zdjęcie naklejki...:rolleyes:

 

 

 

Nie nie....ta która pękła miała 6mm,

pakiet 6T/14Ar/4/14Ar/6T u=0,6, przynajmniej wg faktury....

 

zdjęciem naklejki aktualnie nie dysponuję

 

Ps. ile aktualnie kosztuje wymiana takiego pakietu 2385*2285 wraz z montażem?

Edytowane przez Schatje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Przyczyna pęknięcia nadal nieokreślona, ale dostaliśmy odpowiedz od producenta i sprzedawcy.

 

Producent odpowiedział, że reklamacja jest niezasadna z uwagi na termin produkcji wkładu szybowego oraz, że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta. Aby nie pozostawiać sytuacji bez rozwiązania, przyznany został dodatkowy rabat reklamacyjny na zakup wkładu w wysokości 20%.

 

Sprzedawca-montażysta ze swojej strony zaproponował podzielenie się kosztami wymiany pakietu po połowie.

 

Jak widać próbować zawsze można, a nawet trzeba :)

Pozdrowienia dla wszystkich potrafiących wziąść odpowiedzialność za sprzedany i zamontowany towar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta...

I to Ci mówiliśmy od samego początku. Staraliśmy się też dociec co może być przyczyną.

....Pozdrowienia dla wszystkich potrafiących wziąść odpowiedzialność za sprzedany i zamontowany towar :)

Ciesz się, bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego i to wcale nie oznacza, że inni mogą mieć sytuację rozwiązaną podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprawdy jesteś pewny swych słów i znasz zapisy każdej gwarancji ?

Klient może wmawiać że każda szyba pęka sama z siebie co wcale nie oznacza że może tego dowieść

Poza tym, jak już ostatnimi czasy nie raz tu zwracano uwagę - Forum powoli zmienia się w miejsce gdzie wywiera się presję by dopiąć swego, jakże często bezpodstawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprawdy jesteś pewny swych słów

Pewnie, że jestem.

 

i znasz zapisy każdej gwarancji ?

Bardzo mądre pytanie:-) A Ty i pozostali Panowie doradcy niby znacie? Mając na uwadze Wasz dość zmasowany napad na Schatje mniemam, że tak:-). Zazdroszczę!

 

Klient może wmawiać że każda szyba pęka sama z siebie co wcale nie oznacza że może tego dowieść

I tu się różnimy w ocenie praw i obowiązków. Klient w okresie ochrony ma prawo zgłosić każdą usterkę i wcale nie musi dowodzić przyczyn z jakich powstała.

 

Poza tym, jak już ostatnimi czasy nie raz tu zwracano uwagę - Forum powoli zmienia się w miejsce gdzie wywiera się presję by dopiąć swego, jakże często bezpodstawnie

 

Wcale mnie to nie dziwi. Solidnie zapracowaliście na takie postawy nabywców, to po pierwsze. Po drugie sami wywieracie na nich presję, więc mają się od kogo uczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uśmiałem się z lekka i dalej polemizować nie zamierzam

To już mi lżej na duszy.

 

Natomiast wiem jak się zachować{...}

Przyglądając się jakości wypowiedzi i odpowiedzi kolegi na post Schatje pozwolę sobie być odmiennego zdania. Przy okazji mam nadzieję, że szyba w aucie nie pęknie, szkoda by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-).

 

Dla mnie sprawa będzie zakończona, jeśli będę cieszyć się pięknym, niczym niezmąconym widokiem z okna przez długie lata.

Z uwagi, że ja tylko "słaba" płeć jestem, pozwolę sobie zapytać, co zrobić zatem w wypadku, gdy PRODUCENT usiłuje "wmówić klientowi, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją, chociaż całe okno jest" ?:) / "Zle się dzieje w państwie duńskim" :(/

 

Miło, że chociaż prawie wszyscy przeciwko mnie :),

znalazł się Ktoś, kto nie rzucił kamieniem...

 

Pozdrawiam T12345T :)

i 3mam kciuki by szyba w aucie nie pękła :) ani nigdzie indziej :)

Pewnie, że szkoda by było! :)

Edytowane przez Schatje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tu się różnimy w ocenie praw i obowiązków. Klient w okresie ochrony ma prawo zgłosić każdą usterkę i wcale nie musi dowodzić przyczyn z jakich powstała.

 

 

Kolego T12345T,

 

pozwoliłem sobie zobaczyć na twoją stronę i na ranking "pro Quality".

Na pierwszym miejscu jest tam firma Vetrex z profilem V90+.

 

W ocenie "warunki gwarancji" napisałeś - DOBRE

 

Po tym pozwoliłem sobie popatrzeć na kartę gwarancyjną na stronie Vetrex-u.

 

A tam pisze :

 

2. Gwarancją NIE są objęte :

 

2.4 Szyby, w przypadku :

 

- pęknięcia

- zbicia

itd.

 

I taki zapis ma większość firm w swojej karcie gwarancyjnej

 

Poza tym każda sytuacja musi być oceniana indywidualnie.

 

W tym przypadku i tak sprawa się skończyła tak, że klientka - niestety dla niej - musi zapłacić za wymianę szyby.

 

I jestem przekonany, że klientka dostała rabat - zarówno na szybę jak i na robocizną - ze względu na zimową porę. Bo tutaj i producent i sprzedawca / montażysta mają więcej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończona, więc pozwolę sobie powiedzieć, że szczęściem wielu producentów i sprzedawców okien jest to, że po drugiej stronie mają tak "słabego" i mocno skołowanego "przeciwnika", któremu można wmówić, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją chociaż całe okno jest:-).

Test, proszę o rozwinięcie tej myśli, zapewne nie miałeś na myśli tego konkretnego przypadku a tak to jest niestety odbierane.

Sądzę, że chodziło o rękojmię, która w tym przypadku już dawno minęła.

Niejednokrotnie już byliśmy świadkami wybiórczego czytania czegokolwiek, co akurat było korzystne w danym momencie dla kupującego i "głupich" pretensji, albo zwłaszcza na brak reakacji w "ustawowym" terminie.

W gwarancji można pisać co się chce na temat długości jej trwania i związanych z tym obwarowań, płatnych przeglądów pod warunkiem niewykluczania warunków rękojmii.

Jeżeli więc w karcie był zapis: pęknięcia nie podlegają gwarancji to jej uznanie po 2,5 roku jest tylko i wyłącznie dobra wolą producenta.

Na marginesie tak się zastanawiam, w jakim celu udzielać gwarancji? Po to, aby mieć kłopoty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie tak się zastanawiam, w jakim celu udzielać gwarancji? Po to, aby mieć kłopoty?

 

Stary,

 

z doświadczenia chyba też wiesz, że "gwarancja" w przeważającej części chroni producenta, a nie klienta.

Bo jeśli producent jest ok, to usterki bądź błędy naprawi nawet bez karty gwarancyjnej. Bo ten producent wie, kiedy dane okno wyprodukował. I przeważnie też widzi, czy klient chce naprawy czy chce wyciągnąć jakąś zniżkę.

 

I też tak na marginesie: Ile miałeś takich przypadków, że klient składał reklamację, ty jechałeś i naprawiałeś. I ten fakt, że naprawiałeś, to ile razy odnotowywałeś w karcie gwarancyjnej ?? Czy po prostu naprawiałeś, po czym wypiłeś z zadowolonym klientem kawę (przy okazji że jesteś u klienta to przeglądnąłeś też inne okna) i odjeżdżałeś beż zadnych wpisów w kartę gwarancyjną ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest karta gwarancyjna ? hi hi hi

 

Powiem szczerze, że nawet nie pamiętam jak nasza wygląda. Ale jest to jedna z tych rzeczy, którą musimy mieć, bo tak wymaga tego prawo.

 

I o ile mnie pamięć nie myli, to w ostatnich paru latach nie korzystaliśmy wobec klienta z zapisów karty gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi, że ja tylko "słaba" płeć jestem, pozwolę sobie zapytać, co zrobić zatem w wypadku, gdy PRODUCENT usiłuje "wmówić klientowi, że kupił szybę zamiast okna i że ta szyba nie jest objęta gwarancją, chociaż całe okno jest" ?:)

 

Z całym szacunkiem, ale nie odpowiem na pytanie "co robić". Bo rzecz nie w tym co robić, bo to jasne, reklamować, ale raczej "jak robić". Pani już swoje negocjacje ukończyła, padły deklaracje, zostały przyjęte, temat tej szyby i tego przypadku zamknięty. Jedno co mogę podpowiedzieć, to jeżeli okno znajduje się na elewacji o wystawie S/E - S - S/W a na dodatek jest narażone na oddziaływanie wiatru rozważyłbym zastosowanie w wymienianym pakiecie szyb hartowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...