Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pęknięta szyba - co może być przyczyną?


Recommended Posts

No właśnie nie! Zdjęcia są zrobione od razu po lekkim szoku jakiego doznaliśmy po wejściu rano do domu. Poprzedniego wieczoru wszystko było w porządku. W nocy dom był pusty, zamknięty na 4y spusty, zresztą nikt obcy się po domu nie kręci.

 

No i nie jesteś sama :bye:

Pozwolę sobie zacytować, bo nie chce mi się pisać tego samego:

Zdjęcia są zrobione od razu po lekkim szoku jakiego doznaliśmy po wejściu rano do domu. Poprzedniego wieczoru wszystko było w porządku. W nocy dom był pusty, zamknięty na 4y spusty, zresztą nikt obcy się po domu nie kręci.

Dodam, ze:

- pakiet trzyszybowy, szyba wewnętrzna

- drzwi nie otwierane od miesięcy

- dom nieogrzewany

- okna były montowane ok. 10 miesięcy temu

drzwi kuchnia taras.jpg dane drzwi.jpg

Czy mógłby ktoś proszę skomentować szybę ze specyfikacji i ewentualnie oszacować koszty wymiany pakietu?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie małe te okno. Gabaryt skrzydła ogromny (z gwarancją?). Wymiana szyby to jedno. Potrzebny jest fachowiec, który to prawidłowo "oszkli" bo właśnie w szkleniu tkwi sedno sprawy, by się nie okazało, że okno się później nie otwiera.

Zwróć się do Eurocoloru i zapytaj na początek ich, czy mogą Ci coś pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie małe te okno. Gabaryt skrzydła ogromny (z gwarancją?). Wymiana szyby to jedno. Potrzebny jest fachowiec, który to prawidłowo "oszkli" bo właśnie w szkleniu tkwi sedno sprawy, by się nie okazało, że okno się później nie otwiera.

Zwróć się do Eurocoloru i zapytaj na początek ich, czy mogą Ci coś pomóc.

Tak, duża szyba jest.

Tak, z gwarancją, tylko co mi po niej w tym przypadku?

Tak, oszklić trzeba, dobrze oszklić, żeby się otwierało.

Tak, pomogą, zapłacić tylko trzeba. Niezobowiązująco padło 600 zł. Dokładniej mam wiedzieć za kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz kartę gwarancyjną? przeczytałeś ja? są zapisy odnośnie szyby?

Witam, dostałem tylko coś takiego:

umowa.jpg

... i nic więcej.

Nie ma tam nic o pękających szybach.

Po lekturze FM widzę, że nie warto "kopać się z koniem".

Nie potrafię udowodnić, że szyba pękła nie z mojej winy jak i nie potrafię udowodnić, że pękła z winy producenta lub montażysty.

Nie widzę szans bez dobrej woli zleceniobiorcy. A tegoż brak, co próbuje nam z uporem maniaka przekazać tutaj kolega "nikt ważny".

Edytowane przez stefan_ems
dopis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym zrezygnował z zakupu po pierwszym zdaniu. Jak można napisać, że spóźnienie 30 dni nie powoduje dla sprzedawcy żadnych konsekwencji!!!! ??? To nie są wieloletnie kontrakty,a umowy które zwykle zamykają się w 1-2 miesiące!

Ja tam widzę "gwarancję" na szyby. 5 lat i żadnych ograniczeń.

Stefan, nie kop się z koniem. Popatrz na forumprawne.org co zrobić. A jak już poczytasz, a nadal nie zrozumiesz, to wrzuć ten skan umowy, może prawnicy się zlitują i Ci podpowiedzą coś dokładniej (bo u nich ciężko o pełną gratisową poradę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest karta gwarancyjna firmy Eurocolor. Stefan_ems - podeślę Ci w poniedziałek oryginalną kartę gwarancyjną. Zgłoszenie możesz wysłać bezpośrednio do ich serwisu tylko musisz znać nr produkcyjny okien. Nr powinien podać Ci diler, sądząc z załączonej karty firma Euro-okno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A tegoż brak, co próbuje nam z uporem maniaka przekazać tutaj kolega "nikt ważny".

Nic nie staram się przekazać napisałem tylko że spróbuj zgłosić reklamację na szybę w samochodzie. Tam też nie ma dokładnych zapisów w gwarancji. Chcesz się przekonać - zadzwoń do jakiegokolwiek dealera - uwierzysz

Niestety, szkło to tylko piasek ;) I jak napisałeś trudno cokolwiek komukolwiek udowodnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest karta gwarancyjna firmy Eurocolor. Stefan_ems - podeślę Ci w poniedziałek oryginalną kartę gwarancyjną. Zgłoszenie możesz wysłać bezpośrednio do ich serwisu tylko musisz znać nr produkcyjny okien. Nr powinien podać Ci diler, sądząc z załączonej karty firma Euro-okno.

I to jest myśl! Świetnie!

Tylko proszę - nie zapomnij! Szukałem jej na stronie producenta i nie znalazłem.

Jest potwierdzenia zamówień okien od producenta i jest tam jakiś numer.

Sklecę jakieś pismo i zobaczę co się będzie działo.

 

Sprzedawcy nie mam zamiaru "obgryzać do kości" ani latać z nim po sądach.

Bez względu jak bardzo niefortunnie jest skonstruowana ta umowa, to bardzo dobrze mi się z nim współpracowało (przynajmniej do czasu pęknięcia szyby). No i w końcu on mi tej szyby nie zbił.

 

Chciałbym, żeby obaj (sprzedawca i producent) poważnie zajęli się tematem, spróbowali znaleźć bądź wykluczyć "przyczyny konstrukcyjne" pęknięcia szyby i zaproponowali rozwiązanie problemu. Chodzi mi o to, że jak zauważyliście, okno (drzwi) nie są standardowej wielkości i po prostu boję się, żeby problem się nie powtórzył.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest myśl! Świetnie!

Tylko proszę - nie zapomnij! Szukałem jej na stronie producenta i nie znalazłem.

Jest potwierdzenia zamówień okien od producenta i jest tam jakiś numer.

Sklecę jakieś pismo i zobaczę co się będzie działo.

 

Sprzedawcy nie mam zamiaru "obgryzać do kości" ani latać z nim po sądach.

Bez względu jak bardzo niefortunnie jest skonstruowana ta umowa, to bardzo dobrze mi się z nim współpracowało (przynajmniej do czasu pęknięcia szyby). No i w końcu on mi tej szyby nie zbił.

 

Chciałbym, żeby obaj (sprzedawca i producent) poważnie zajęli się tematem, spróbowali znaleźć bądź wykluczyć "przyczyny konstrukcyjne" pęknięcia szyby i zaproponowali rozwiązanie problemu. Chodzi mi o to, że jak zauważyliście, okno (drzwi) nie są standardowej wielkości i po prostu boję się, żeby problem się nie powtórzył.

Pzdr.

 

Wg mnie, jeżeli nie posiadasz karty gwarancyjnej wystawionej przez producenta to sytuacja jest bardzo prosta: okna nie są objęte gwarancją producenta. Za to umowa, którą przedstawiłeś daje tobie od sprzedawcy 5 lat gwarancji "na szyby". Skoro szyba "się popsuła" to trzeba zgłosić roszczenie z tej gwarancji.

Co ty na to TEST?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie staram się przekazać napisałem tylko że spróbuj zgłosić reklamację na szybę w samochodzie. Tam też nie ma dokładnych zapisów w gwarancji.

Przeczytaj proszę warunki gwarancji na dowolny samochód i nie pisz więcej takich tekstów. Zawsze jest wyłączenie "celowych lub mechanicznych uszkodzeń" w gwarancji na samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, jeżeli nie posiadasz karty gwarancyjnej wystawionej przez producenta to sytuacja jest bardzo prosta: okna nie są objęte gwarancją producenta. Za to umowa, którą przedstawiłeś daje tobie od sprzedawcy 5 lat gwarancji "na szyby". Skoro szyba "się popsuła" to trzeba zgłosić roszczenie z tej gwarancji.

Co ty na to TEST?

 

A ja na to: TAK! Pisząc co napisał, również w mojej opinii sprzedawca udzielił nabywcy odrębnej gwarancji w rozumieniu art. 13 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jak do tego dodać treść wynurzeń w tym kwicie, to bidulek już powinien grzać silnik i stać z szybą pod domem Pana Stefana o miętkim sercu. Może tylko trza huncwota lekko szturchnąć "na piśmie", bo może on nieświadom?

Edytowane przez T12345T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...