Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

taras hydroizolacja


Recommended Posts

Witam

Mam problem z cieknącym tarasem nad pomieszczeniem nieogrzewanym (taka piwniczka pod całym tarasem na narzędzia itp. wysokość ok. 1.80m, z czego połowa poniżej gruntu). Taras oczywiście tradycyjnie wykonany w gresie, kształt w formie litery L z jednym stopniem (i tu najbardziej cieknie) całość ok.16 m kw. niższa część poniżej stopnia z wyjściem ma 2 m kw. trzy ściany domu przylegają do tarasu i są docieplone styropianem. Z tego co się zorientowałem taras ma wylany strop na nim cieniutka wylewka chyba 1-2cm zachowany spadek, to było przejechane unigruntem na to klej i płytki, więc to było kwestia czasu aż zacznie ciec. Planuję to wszystko skuć do stropu i wykonać hydroizolację i tu pytanie, jakie warstwy powinny być wykonane aby było dobrze i jak wykonać i z czego dylatację przy ścianach. Jedna część tarasu nie ma ograniczeń co do wysokości ale ta poniżej stopnia gdzie są drzwi tarasowe niestety ma i chyba będzie to ok. 4 cm może 5 cm.

Chciałbym to zrobić tak:

sposób 1

1. zagrzać papę na beton i nie wiem czy papę wywinąć na styropian na ścianach, czy wyciąć styropian i wywinąć na ścianę? Czy taka hydroizolacja wystarczy?

2. dać wylewkę zbrojoną ok. 4-5cm.

3. z czego i jakiej szerokości wykonać dylatację przy ścianach?

4. na której warstwie dać obróbkę blacharską i jak ja umocować (przykleić na silikon dekarski do podłoża i przykręcić?)

5. czy na wylewkę dać jakąś jeszcze hydroizolację?

6. jak zamocować do tego legary pod podłogę z desek, nie chcę przewiercić szczególnie papy, czy można legary przykleić? W sumie po dobiciu podłogi całość i tak się nie przesunie.

7. Pozostaje niestety i tak problem tej niższej części gdzie są drzwi poniżej stopnia tam będzie za nisko na papę i wylewkę (co tu zrobić)

sposób 2

1. zrobić na stropie wylewkę ok 2cm ze spadem

2. na wylewkę hydroizolacja z żywicy Alsan 500 (przeznaczona do ruchu pieszego) i albo tak zostawić albo znowu legary i deski, problem ten sam mocowania legarów do żywicy (może dać szersze i nie mocować w ogóle) i czy żywicę dać na styropian czy wyciąć styropian i dać na ścianę, oczywiście wszystkie łączenia obrobić taśmą.

3. z czego i jakiej szerokości wykonać dylatację przy ścianach?

4. gdzie dać obróbkę blacharską i jak ją umocować

 

Jest jeszcze opcja z superflexem 10 zamiast papy ale czy warto?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taras pływający czyli niemocowany do podłoża. 4-5 cm to mało na taras drewniany (deska+legar), już zakładając, ze nie dasz żadnych jastrychów tylko cienkowarstwową izolację np. Pecithene czy papa na wyrównany strop (o ile ma spadek). Oczywiście każda musi być wywinięta na ścianę, bo tak mówi sztuka, zatem styropian do podcięcia. Dylatacje 10mm przy ścianach z pianki czy styropianu, na środku odpowiednio wyliczone pola dylatacyjne i dylatacje wypełnione elastycznie. Blacharkę mocujemy zawsze do warstwy pod izolacją, by ta na nią nachodziła (np. szlamy cementowe z taśmą na łączeniu czy wspomniana mata bitumiczna). Chętnie pomogę zaproponować warstwy bo urodziłem się niedaleko...w Sieradzu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...