Gryl 09.09.2013 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2013 Mogę się dołączyć z pytankiem? Bo widzę że wrzucacie przekroje ścian, co myślicie o tym (załącznik)? Czy trzeba to dodatkowo docieplić aby zmieścić się w nowych "normach" w 2014 roku cz jest to raczej solidne? Będę miał parterówkę. Planuję zamiast zewnętrznej boazerii styropian, może być? Od środka regips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 12.09.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Styropian z tego co pamiętam to na taką różową piankę i kołki do tego. Zaczęty z listwy startowej alu. rozchodzi mi się o wentylację ściany , styropian masz ryflowany czy klejone na listwach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 12.09.2013 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 (edytowane) Ani ryflowany ani na listwach. Bezposrednio klejony do sciany - plyty MFP. Edytowane 12 Września 2013 przez MasterCheat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 12.09.2013 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Mogę się dołączyć z pytankiem? Bo widzę że wrzucacie przekroje ścian, co myślicie o tym (załącznik)? Czy trzeba to dodatkowo docieplić aby zmieścić się w nowych "normach" w 2014 roku cz jest to raczej solidne? Będę miał parterówkę. Planuję zamiast zewnętrznej boazerii styropian, może być? Od środka regips. [ATTACH=CONFIG]211199[/ATTACH] niema na tym schemacie grubości więc trudno coś oceniać, jak chcesz kleić styropian to musisz pamiętać o tym by konstrukcja z wełną była wentylowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 12.09.2013 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Tak jak na fotkach. Niby zgodnie z niemieckimi normami DIN-1052. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 13.09.2013 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 (edytowane) przykro mi to stwierdzić ale jest to spierd...... nie wiem co jest w tej niemieckiej normie ale nasi zachodni sąsiedzi nie są ekspertami w budownictwie szkieletowym w tym lepiej opierać się na doświadczeniach Amerykanów i Kanadyjczyków pod tym linkiem Wojtek Nitka (polski ekspert) pisze o tym wszystkim http://www.szkielet.pl/problemy_technologiczne.php?Polskie-EIFS&id=138 jest tam też kilka innych artykułów ja zanim zdecydowałem się na szkieletówkę remontowałem w Anglii 300 letnią farmę zbudowaną w początkowej wersji technologii szkieletowej, remontowałem też wiele innych domów i jestem pewien że ta farma stoi dlatego tyle lat że konstrukcja dzięki niedokładności jest dobrze wentylowana, grzyb w tym kraju dzięki wysokiej wilgotności pojawia się już po roku czasu jest on efektem odcięcia wentylacji, u Ciebie jest całkowicie odcięta wentylacja od konstrukcji co jest bardzo złe Edytowane 13 Września 2013 przez kajmanxxl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 13.09.2013 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Wiesz ja się na tym nie znam tak dobrze jak ty. W każdym razie gość/firma, która mi to stawiała, stawia te domy już ponad 30 lat. Widziałem naprawdę stare zdjęcia domów, które postawili. Gwarancja jest 30 lat wiec jeśli firma nadal istniej i ma się dobrze to wątpię aby się coś z tymi domami złego działo...Zaczynali w Niemczech i stamtąd mają certyfikat. Do stowarzyszenia domów drewnianych firma ta należy. W sumie to istniała ona na długo przed stowarzyszeniem, a co więcej jeden z założycieli z tego co wiem jak zaczynał działalność swoją to podpatrywał rozwiązania w tej firmie.A technologia jest inna niż w kanadyjkach. Zresztą nawet kanadyjki się miedzy sobą różnią w szczegółach. Co firma to trochę inaczej robi. To moje to się nazywa szumnie ciężki prefabrykat drewniany. Co do dawania styropiany na stelażu czy ryflowanego to mam na razie na ten temat takie zdanie, że spełnia on wtedy jedynie rolę trzymania tynku zewnętrznego (szczególnie taki na stelażu) Jeśli nie ma ciągłości izolacji i sobie powietrze hula między styropianem a ścianą to w zasadzie tak jak by tego styropianu nie było... Chyba że się mylę. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryl 13.09.2013 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 kajmanxxl "niema na tym schemacie grubości więc trudno coś oceniać, jak chcesz kleić styropian to musisz pamiętać o tym by konstrukcja z wełną była wentylowana " Według kosztorysu wstępnego grubość wełny to jest standardowo 15cm w ścianie plus 5cm z zewnątrz. Według tego schematu. Do wyboru są różne opcje, najwięcej 20cm plus 5cm. Jak to się ma do dzisiejszych norm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 13.09.2013 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Wiesz ja się na tym nie znam tak dobrze jak ty. W każdym razie gość/firma, która mi to stawiała, stawia te domy już ponad 30 lat. Widziałem naprawdę stare zdjęcia domów, które postawili. Gwarancja jest 30 lat wiec jeśli firma nadal istniej i ma się dobrze to wątpię aby się coś z tymi domami złego działo... Zaczynali w Niemczech i stamtąd mają certyfikat. Do stowarzyszenia domów drewnianych firma ta należy. W sumie to istniała ona na długo przed stowarzyszeniem, a co więcej jeden z założycieli z tego co wiem jak zaczynał działalność swoją to podpatrywał rozwiązania w tej firmie. A technologia jest inna niż w kanadyjkach. Zresztą nawet kanadyjki się miedzy sobą różnią w szczegółach. Co firma to trochę inaczej robi. To moje to się nazywa szumnie ciężki prefabrykat drewniany. Co do dawania styropiany na stelażu czy ryflowanego to mam na razie na ten temat takie zdanie, że spełnia on wtedy jedynie rolę trzymania tynku zewnętrznego (szczególnie taki na stelażu) Jeśli nie ma ciągłości izolacji i sobie powietrze hula między styropianem a ścianą to w zasadzie tak jak by tego styropianu nie było... Chyba że się mylę. ? ja też uważam że ciągłość styropianu powinna być zachowana aż do gruntu ale jak jest pustka to skraplająca się para ma gdzie spływać do gruntu to po pierwsze a po drugie to przy zwykłym fundamencie można wentylować od wewnątrz z płytą jest gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 13.09.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 kajmanxxl Według kosztorysu wstępnego grubość wełny to jest standardowo 15cm w ścianie plus 5cm z zewnątrz. Według tego schematu. Do wyboru są różne opcje, najwięcej 20cm plus 5cm. Jak to się ma do dzisiejszych norm? tych najnowszych norm jeszcze nie czytałem, ale dla mnie stawianie w obecnych czasach domu który nie spełnia norm domów pasywnych niema sensu bo koszty energii ciągle rosną a za izolację płaci się tylko raz, dla mnie minimum to 35cm izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 17.09.2013 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Szczegóły montażu okna. Tu akurat balkonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 17.09.2013 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 okno jest dobrze zamontowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.09.2013 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2013 (edytowane) http://www.szkielet.pl/problemy_tech...ie-EIFS&id=138 przeczytałem te gusła budowlane ! na takich trzeba egzorcystę wysłać ! Pan Indiana może się na ten temat wypowiedzieć ... co takie wietrzenie pod izolacją robi ... Jeszcze większe h narobi ... jak jest ... http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic.php?t=6660 i co mu dało 3 cm pustki ? nic. Nie dość że taka pustka powietrzna ... zniweczy izolację ... to jeszcze wprowadzi pod nią zimniejsze powietrze ... i zamiast na styku izolacji i płyt ... będzie kondensacja ... bliżej domu. Paroizolacja ! podstawa podstaw w taki przypadku, druga sprawa trzymanie wilgotności w ryzach. Tu może się kolega Nydar wypowiedzieć ... bo ma 15 cm EPS'a na zew klejonego ... a w środku ma celulozę. Mierzy ... wszystko w porządku. Jak ktoś nawet termiką się nie pokala i nie policzy ... jak przepływa gaz ... jaki jest para wodna ... bo będzie robił gusła ... takie jak w tym artykuliku. jak widać "oddychanie" pełnymi płucami odbija się czkawką ... co jest opisane w artykule EPS... nie jest paroizolacją ! ... ma swój opór dyfuzyjny ... i do niego trzeba dostosować ilość gazu jaki przez niego ma przejść. A tą kontrolę sprawuje się przez wilgotność pomieszczeń i odpowiednią barierę ... a nie najbardziej zidiociały pomysł ... wpuszczać "zimne" powietrze pod izolację ... i pogarszać jeszcze ten stan. Problem leży w słabej wentylacji ... i braku paroizolacji http://pasivnydom.blog.cz/1004/parozabrana taki sam przypadek jak wyżej tylko ... gaz jakim jest para wodna ... nie przemieszcza się swobodnie w kierunku zewnętrznym ... i jest w takim miejscu gdzie jest na tyle ciepło ... że jest nadal gazem ! tych najnowszych norm jeszcze nie czytałem, ale dla mnie stawianie w obecnych czasach domu który nie spełnia norm domów pasywnych niema sensu bo koszty energii ciągle rosną a za izolację płaci się tylko raz, dla mnie minimum to 35cm izolacji popieram izolowanie rencami i nogami pod tym się podpisuję. Edytowane 23 Września 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.