RobertOC 05.05.2004 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 Niewątpliwą wadą BK jest duża wilgotność, zanim wyschnie po otynkowaniu minie kilka lat. Według producentów materiał do pełnego wyschnięcia tzw. wigoci produkcyjnej potrzebuje ok 1,5 do 2 lat. Płytko zawilgocony materiał wysycha szybciej niz ceramika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 05.05.2004 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 Mój argument przeciwko betonom komórkowym jest następujący: w BK łatwiej się bruzduje otóż miękkość BK powoduje konieczność stosowania specjalnych kołków. Jeden taki kołek kosztuje 5 zł. Ja akurat sporo zabudowuję samodzielnie, więc tego wiercenia i ew. kołkowania miałbym troszkę... Ale to tylko moje skromne zdanie. Nie wiem co za kołki kupujesz ale za dobry kołek fi 10 płaciłem 1,40 - 1,80 o dlugosci 10 - 16 cm, a do mniejszych obciążeń można stosować zwykłe kołki do betonu tylko dobrej jakości (aby nie były gładkie) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotr69 05.05.2004 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 Panowie co chcecie wieszać na tych scianach? właściwie prucz paru szafek kuchennych pozostają jakieś obrazki czy inne drobiazgi. Szafki to podejrzewam że z 20 kołków nawet gdyby kupować je po 5pln to nie problem. Czy ktoś z Was prubował osadzić kołek w prothermie? To dopiero jest mordęga. Ten argument zdecydowanie odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzegorz63 05.05.2004 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 A jak jest z montażem okien i drzwi tarasowych? Jeżeli potraktuje się "z kopa" takie drzwi tarasowe z szybą antywłamaniową P4, to czy nie wylecą całe drzwi łącznie z murem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotr69 05.05.2004 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 Nie ma takiej szansy. BK nie jest kruchy. Np. jeśli w bloczek uderzyć młotkiem to wbije on się na 1-2 cm ale całość pozostanie nie naruszona.Moczony nie naciąga wody- zachowuje sie jakby był zaimpregnowany. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 05.05.2004 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 A jak jest z montażem okien i drzwi tarasowych? Jeżeli potraktuje się "z kopa" takie drzwi tarasowe z szybą antywłamaniową P4, to czy nie wylecą całe drzwi łącznie z murem? ... i wyrwie się jeszcze troszeczkę sufitu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 05.05.2004 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2004 A jak jest z montażem okien i drzwi tarasowych? Jeżeli potraktuje się "z kopa" takie drzwi tarasowe z szybą antywłamaniową P4, to czy nie wylecą całe drzwi łącznie z murem? ... i wyrwie się jeszcze troszeczkę sufitu ... i słyszałem też że łyżką można wygrzebać w ścianie dziurę i w ten sposób się włamać. Wszystkie te i inne opinie to bzdury. Mówicie tak jakby ceramika była idealna. Prponuję wziąć większy młotek i uderzyć w bloczek z BK i w pustak ceramiczny zobaczymy jaki bedzie efekt.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz2 06.05.2004 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 Niewątpliwą wadą BK jest duża wilgotność, zanim wyschnie po otynkowaniu minie kilka lat. Według producentów materiał do pełnego wyschnięcia tzw. wigoci produkcyjnej potrzebuje ok 1,5 do 2 lat. Płytko zawilgocony materiał wysycha szybciej niz ceramika. Czy dotyczy to sciany otynkowanej, czy nie? Z ociepleniem i jakim? Jezeli sa to informacje producenta, to najprawdopodobniej dotycza wlasnie sciany nieotynkowanej. Co to znaczy, ze "Płytko zawilgocony materiał wysycha szybciej niz ceramika"? BK nie jest plytko zawilgocony. A skad w ceramice wilgoc? I jeszcze raz powtorze, co wczesniej pisalem:Każdy z tych materiałów ma plusy i minusy, nie da się powiedzić, który jest najlepszy. I najważniejsza jest dobra ekipa - kiepska spaprze każdy projekt i najlepsze materiały Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 06.05.2004 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 Ad1. Jakoś nikt nie podaje dla jakiej ściany, ale o ile ściana nie jest z obu stron pokryta paroizolatorem to wilgoć wcześniej czy później odparuje. Z tego względu że nikt nie podaje precyzyjnie czasu wyschnięcia domniemam, że ta rozpiętość uwzględnia takie czynniki jak: stopień zawilgocenia, tynki lub ich brak, temperatura itd. ad2. Mówiąc o "Płytkim zawilgoceniu" mam na myśli nasiąknięcie materiału do kilku cm w głąb, gdzie woda działa krótkotrwale na bloczek czy ścianę. ad3. Ceramika zaraz po wyprodukowaniu jest sucha ale warunki w jakich jest przechowywana mogą być przyczyną zawilgocenia np. deszcz. Ceramika (nie dotyczy poryzowanej) wolniej nasiąka wilgocią ale też i ją wolniej oddaje. Poza tym sama technologia murowania jest przyczyną zawilgocenia pustaków (zaprawa, tynki) Zresztą podobnie jest z gipsem. wszyscy narzekają że ciągnie wilgoć a i tak układają tynki gipsowe, a w najlepszym wypadku dają gładź gipsową. W każdym materiale można doszukać się wad. Jak na razie nikt nie wymyślił takiego co by wszystkim dogodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 06.05.2004 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 Ad1. Jakoś nikt nie podaje dla jakiej ściany, ale o ile ściana nie jest z obu stron pokryta paroizolatorem to wilgoć wcześniej czy później odparuje. Z tego względu że nikt nie podaje precyzyjnie czasu wyschnięcia domniemam, że ta rozpiętość uwzględnia takie czynniki jak: stopień zawilgocenia, tynki lub ich brak, temperatura itd. Czemu ? To da się obliczyć Ściana z BK w zależności od wykończenia jest w stanie rocznie odparować od 1400 g/m2 muru (ocieplona styropianem) do 2300 g/m2 (nie ocieplona z tynkami paroprzepuszczalnymi) ad2. Mówiąc o "Płytkim zawilgoceniu" mam na myśli nasiąknięcie materiału do kilku cm w głąb, gdzie woda działa krótkotrwale na bloczek czy ścianę. Najwyraźniej co poniektórzy nie widzieli bloczków BK z bliska. Otóż powierzchnia bloczka jest wykończona w sposób utrudniający wnikanie wilgoci (nazywa się to zamykaniem porów - nie wiem jak to się robi). Efekt jest taki, że kilka bloczków BK przezimowało u mnie pod chmurką. I mają się całkiem dobrze (specjalnie sprawdziłem ) Gorzej wyglądają bloczki, które były obłupane albo przecięte. Ergo - normalne bloczki (pełne) w ścianach (otynkowane) mają baaaardzo małe możliwości na zawilgocenie z innych źródeł niż kondensacja pary wodnej. A tego jest niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 06.05.2004 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 Co do zamknietych porów to nie jest tak jak mówisz. Markowi producenci stosują taką właśnie technologię natomiast ci tańsi - nie. U mnie były stosowane materiały 3 różnych producentów i mogę coś o tym powiedzieć. Ytong - zamkniete pory bloczek wolno nasiąka wilgocią, po zimie żadnych ubytków. Prefabet Kolbuszowa i Cis - otwarte pory bloczek znacznie szybciej nasiąka wilgocią, po zimie znaczne ubytki, bloczek nie nadawał się do murowania na kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308984 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 06.05.2004 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 W takim razie jaki jest optymalny czas na otynkowanie zewnętrzne po przykryciu dachu? Jak najszybciej czy np po jednym sezonie?PozdrawiamTomek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-308990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 06.05.2004 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 RobertOC: Ja mam bloczki z Rurki i pory są pozamykane (lico bloczka wygląda inaczej niż jego przekrój). Ale też kupowałem bloczki droższe ("paletyzowane i foliowane, pod klej"). Tak czy siak sam byłem zdziwiony, bo sądziłem że bloczek po zimie na dworzu będzie się kruszył a wygląda jak nowy Tomek_W: W podręcznikach budowlanych mówi się tylko o zabezpieczeniu szczytów murów. Jeśli mury są przykryte dachem, woda nie gromadzi się wewnątrz budynku, nie spływa po murach, etc to nic groxnego nie powinno się dziac. PS. Jeśli masz taką możliwość to nie tynkuj w tym samym roku, w którym zbudowałeś dom. W pierwszym roku budynek zawsze osiada i tynki mogą popękac. Tynkując po roku prawdopodobięństwo pękania tynków jest dużo mniejsze, a i dom lepiej przeschnie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-309002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 06.05.2004 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2004 Też tak słyszałem. Chodzi mi tylko o to czy pozostawienie na rok bez tynków domu zadaszonego da korzyści w postaci lepszego wysuszenia ścian przed tynkowaniem czy raczej zaszkodzi ze względu na większe zawilgocenie?PozdrawiamTomek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-309008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amadeusz 09.05.2004 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2004 Zbudowałem mały dom z betonu komórkowego pióro-wpust na klej YTONG 400 (36,5 cm). Zgadzam się z każdym kto pisze, że tego nie powinien kleić niechluj. Do budowy należy wziąc człowieka, który robił już z tego materiału. Zbytnie oszczędzanie kosztem jakości wykonania nie ma sensu. Spoiny klejowe powinny być jak najcieńsze. Obrabia się to doskonale. I co najważniejsze - materiałe jest ciepły. A z tym wieszaniem cięższych rzeczy, to chyba nie trzeba przesadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-311105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_W 09.05.2004 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2004 amadeuszTeż myślę o wybudowaniu jednowarstowej ściany z bk 400 (36.5 cm).Obawiam się tylko rzekomej kruchości takiej ściany. Nie zauważyłeś żadnego pękania ścian po wylaniu stropu? Jaki masz strop?PozdrawiamTomek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-311435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomas matla 09.05.2004 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2004 ytong fajna rzecz ale nie u nas tylko w Szecji Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-311458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 10.05.2004 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2004 Nie rozumiem. Dlaczego w Szwecji? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-311478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 10.05.2004 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2004 Też tak słyszałem. Chodzi mi tylko o to czy pozostawienie na rok bez tynków domu zadaszonego da korzyści w postaci lepszego wysuszenia ścian przed tynkowaniem czy raczej zaszkodzi ze względu na większe zawilgocenie? Pozdrawiam Tomek Jeśli: 1. Przykryjesz dom dachem 2. Zabezpieczysz otwory okienne i parapety tak żeby nie wlewała się do środka woda i nie stała na parapetach. 3. Tak uporzadkujesz teren wokół żeby przy murze nie stała woda 4. zrobisz tak, żeby po ścianach nie lała się woda (np.: z balkonu) To może spokojnie zimować. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-311496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacekS 14.05.2004 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2004 Mam dom z Ytong'a 36. Drugą zimę mam za sobą. Opłaty za ogrzewanie ok. 550 pln za 2miesiące przy pow. 140 m2 to chba nie za wiele. Materiał jest bardzo dobry tylko trzeba pamiętać o dobrej ekipie. Widzałem wiele budów w Ytongu na które było na prawdę przykro patrzeć - najbardzej "podobało" mi się jak zobaczyłem nadproże zamontowane "do góru nogami". oj można wiele widzieć jak jeżdzi śie po budowach nie tylko tych z ytonga ,widzialeś okno zamonowane dogóry nof\gami bo ja tak dziurki na odwodnienie były u góry:) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/17899-beton-kom%C3%B3rkowy/page/4/#findComment-316619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.