Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak zrobić prawidłowo wylewkę na kable elektryczne


Recommended Posts

Witajcie,

każdy fachowiec widzi to inaczej. Jak powinno być naprawdę? W chwili obecnej zrobiona niedawno wylewka na starym betonie (na to położona czarna folia) daje głuchy odgłos, i wykruszyła się na przewodach elektrycznych (w peszlu). Na niej mają być kładzione płytki. Powierzchnia to mały przedpokój

Edytowane przez dota1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem.

Pod pojęciem wylewka rozumiesz 10mm warstwę betonu, w której leżą kable o wysokości 6-8mm.

Czyli nad kablami jest około 2-5mm betonu, czasem mniej bo kabel wstał bo wcześniej nikt go nie przymocował do podłoża.

Dziwisz się że to się kruszy?

 

W starym betonie należało zrobić bruzdę, kable do bruzdy, przyłapać je klejem, na to dopiero "wylewka".

Ale było tanio i szybko, więc paproki kable położyli luzem.

A jeśli już luzem to przy ścianie, żeby po tym jak najmniej chodzić.

 

To co się kruszy trzeba ostukać i wydłubać, na to klej do kafelek, dla pewności siatkę PCV taką jak do ociepleń.

Na wierzch twardy gres, mocny klej i śpij spokojnie.

 

***

W paru wątkach był temat kabli pod wylewką, ale tutaj warstwy mają się następująco:

- beton (chudziak lub strop)

- kable, rury wod-kan

- 10-15cm styropianu

- 5-7cm betonu zwanego wylewką

- klej

- kafelki

Po drodze były folie i ekrany termiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem.

Pod pojęciem wylewka rozumiesz 10mm warstwę betonu, w której leżą kable o wysokości 6-8mm.

Czyli nad kablami jest około 2-5mm betonu, czasem mniej bo kabel wstał bo wcześniej nikt go nie przymocował do podłoża.

Dziwisz się że to się kruszy?

 

W starym betonie należało zrobić bruzdę, kable do bruzdy, przyłapać je klejem, na to dopiero "wylewka".

Ale było tanio i szybko, więc paproki kable położyli luzem.

A jeśli już luzem to przy ścianie, żeby po tym jak najmniej chodzić.

 

To co się kruszy trzeba ostukać i wydłubać, na to klej do kafelek, dla pewności siatkę PCV taką jak do ociepleń.

Na wierzch twardy gres, mocny klej i śpij spokojnie..

Kable są pod ścianą. A co z resztą wylewki, tą która się nie kruszy, ale ma głuchy odgłos przy stukaniu, czy to nie odparzenie? a może to naturalne, bo jest folia pod nią?

Jeszcze jedno mnie martwi: wylewka jest b. cienka, żeby płytki nie wystawały ponad deski i fragment z kablami styka się z deskami, które będą pewnie pracować wraz ze zmianami pór roku. Czy taka cienka wylewka, nawet gdy będzie mocny klej do płytek (są już kupione- nie gres), nie popęka pod wpływem nacisku desek?

Fachowiec usunął kruszące się fragmenty, zostawił peszle, położył siatkę, ale tej wylewki nad peszlami jest może 1 cm

Edytowane przez dota1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deski nie pracują na tyle, żeby przetrzeć kable.

Wogóle to deski klejone, czy kładzione na podkład (pianka/korek)?

 

Nie jestem budowlańcem, ale większym problemem wg mnie jest brak przyczepności nowej wylewki do starego betonu.

To jest nie związane z podłożem, będzie pracować i w efekcie mogą popękać płytki.

Ta folia była konieczna? Nie lepsza byłaby folia w płynie albo jakiś środek izolacyjny rozsmarowany na stary beton?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...