fighter1983 08.04.2015 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 OK wszystko się zgadza jeżeli ma być jakakolwiek barierka - ale ja będę miał ścianę z cegły za barierke. Jeżeli chciałbym zrobić rynnę na podłodze tarasu to i tak pozostaje kwestia odprowadzenia wody. Rynna mocowana przez deskę na czym polega ? Ty masz ciekawa ta budowe I ciekawe podejscie. Bede w przyszlym tygodniu w week w Poznaniu - mozemy sie spotkac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 09.04.2015 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 ... wszystko opisuję u samorobów - jak wszystko zda egzamin to zrobię szczegółową zdjęciową relację z moich kombinacji. NA obecnym etapie nie chcę pewnych rzeczy propagować, później nie ma problemu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 10.04.2015 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 OK wszystko się zgadza jeżeli ma być jakakolwiek barierka - ale ja będę miał ścianę z cegły za barierke. Jeżeli chciałbym zrobić rynnę na podłodze tarasu to i tak pozostaje kwestia odprowadzenia wody. Rynna mocowana przez deskę na czym polega ? Witam, U mnie plan jest taki, ze na tarasie nad garazem (40m2) ma stanac 4 slupki 1x0,2m w naroznikach plus piaty na srodku dluzszego boku. Pomiedzy stalowa barierka mocowana do slupkow. Taras ze spadkiem w jedna strona. Czy musze te slupki jakos specjalnie obrabiac tzn robi jakies spadki od nich? Czy starczy porzadna hydroizolacja wywinieta na te slupki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 20.05.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Takie szybkie pytanie jakiej średnicy wpust zastosować na tarasie typowo basenowym z attykami z każdej strony 24m2? Czy 75mm wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Knauf Therm 31.05.2015 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Rozwiązując przegrodę jaką stanowi taras nad pomieszczeniami ogrzewanymi, należy mieć świadomość że pełni ona złożoną funkcję. Po pierwsze jest stropem pomieszczeń położonych poniżej, po drugie stanowi dach czyli chroni budynek przed wpływami atmosferycznymi a nadto ukształtowana jest poziomo a po trzecie stanowi dodatkową powierzchnię którą na co dzień wykorzystujemy. Dlatego też jest to jeden z najwrażliwszych elementów które muszą zostać precyzyjnie wykonane w obiekcie. W kręgach budowlanych mówi się ze nie ma dobrze wykonanych tarasów nad pomieszczeniami mieszkalnymi są tylko te które trochę później się remontuje. Niemniej jednak aby właściwie wykonać taras na pomieszczeniami mieszkalnymi należy przestrzegać następujących zasad:1. podstawowa – wszelkie prace powinny być wykonywane w okresie suchym ponadto niewolno dopuścić do zamknięcia jakiejkolwiek wody technologicznej – stropodach ten stanowi tzw. przegrodę pełną a ponadto podwójnie izolowana przeciw wodzie – od strony pomieszczenia nie można dopuścić do penetracji wilgoci do warstw wewnętrznych a od strony zewnętrznej do wody pochodzącej z opadów. Tak wiec jeżeli jakakolwiek woda znajdzie się wewnątrz warstw tarasu to praktycznie nie ma możliwości się wydostać,2. wszelkie prace izolacyjne i warstwy muszą być wykonane zgodnie z instrukcją techniczna produktu i w sposób ciągły. Aby właściwie wykonać hydroizolacje należy zapoznać się ze specyfikacją produktu oraz właściwym sposobem ich montażu, a nie traktować że wszystkie montowane są tak samo,3. w każdej warstwie zapewnić właściwe odprowadzenie ewentualnej wody powstałej z drobnych błędów wykonawczych poprzez zastosowanie spadków na warstwach przekładek drenażowych itp. Zaleca się aby wszystkie warstwy zostały wykonane zgodnie z przebadanym i sprawdzonym systemem wykonywania tarasów bez ni wprowadzania własnych innowacji i redukcji.4. izolacja termiczna powinna zostać tak dobrana aby przenieść dodatkowe obciążenia pionowe – najlepiej do tego celu nadają się styropiany XPS.5. aby izolacja termiczna spełniała swoją funkcję musi zostać połączona z każdej strony z izolacja ścian. Wprawdzie nie stanowi to problemu jeśli chodzi o ściany kondygnacji wyższych (wejście na balkonie) to już połączenie termoizolacji ze ścianami niższych kondygnacji może stanowić pewien problem – szczególnie kiedy mamy znacznie wysuniętą płytą tarasu poza lico ściany (wspornik balkonowy)6. Zabrania się wykonywania jakichkolwiek prac tarasowych podczas deszczu (chyba ze przy specjalnym zabezpieczeniu) a ponadto w okresie wzmożonej wilgotności i w niskich temperaturach – na elementach zimnych może pojawić się wyszronienie, a sztuczne, najczęściej bardzo intensywne, odsuszanie usunie tylko wilgoć powierzchniową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mmhammer 09.10.2015 00:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Co myślicieli o takich środkach?Flexifol 2 150zl/20kghttp://www.secco.pl/mobile/produkt-4SOPRO KSP 652 215zl/30kghttps://www.e-budujemy.pl/izolacje_bitumiczne_sopro_ksp_652_bitumiczna_masa_uszczelniajaca_30l,17633pp Miała być papą termo na tarasie pod kratownice z deskami ale zast się czy jednak takie coś będzie lepsze? Taras 7x11 nad garażemDługa ściana Przylegajaca do budynkuSpadek 2,5% wzdłuż KR boku.Teraz jest folia + Eps150 10 cm + folia + Uzbrojona wylewka 5cm B25 W8.(Wiem pow być Xps) Co dać niedrogiego pod deski tarasowe i czy robić je przed zima teraz czy doraźnie folią a hydroizolacja na wiosnę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jerzy76 30.10.2015 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Witam Mam prośbę o zaopiniowanie takiego rozwiązania:Na obecną chwilę jest strop nad garażem (ogrzewanym) bez warstwy spadkowej. W związku z tym że temp. już bywa w okolicy zera nie chciałbym bym robić dwóch warstw na mokro (spadkowej i potem wylewki) bo mogę nie zdążyć. Może tylko jedną a najlepiej wcale tzn. zrobić taras na "sucho".Czytając wypowiedzi innych zrobiłbym to tak:Taras ma wymiary 8 x 4 z docelowym spadkiem 2% (różnica 8 cm) po krótszym boku do rynny. Spadek chcę wykonać w warstwie termoizolacji. Wiem że to ma taka wadę że pierwsza warstwa będzie na płasko, ale trudno.Warstwy1 - warstwa paroizolacyjna: papa, masa bitumiczna, oczywiście z klinami i wywinięciem jak należy etc.Pytanie: czy ma sens jeszcze pod papą stosować jakiś dysperbit etc?? 3 - warstwa termoizolacji: niestety znalazłem tylko jedną firmę która wykonuje kształtki spadkowe z XPS ale nie dostałem odpowiedzi, więc będzie styropian spadkowy z EPS 033 (250 na ściskanie) o grubości od 10 cm do 2 cm + do tego 10 cm XPS.I teraz pytanie, czy najpierw położyć ten styropian spadkowy i na to XPS, czy na odwrót?? Gdzieś czytałem że papa/ masa bitumiczna źle wpływa na zwykły styropian a na XPS jest obojętna, więc XPS pasował by na dół. Jednak biorąc pod uwagę wytrzymałość i nienasiąkliwość XPS to może lepiej położyć go na górę 4 - folia czarna - jako hydroizolacja / ewentualnie może papa? 5 – płyty betonowe na wspornikach systemowych – jako warstwa dociskowa6 – stelaż z legarów i na to deska kompozytowaMoże na płytach betonowych zrobić jeszcze jedną warstwę hydroizolacji??? Czy to ma sens?Wzorowałem się na schemacie z linku poniżej:http://www.budoskop.pl/aktualnosci/art,77,recticel-sposob-na-taras-z-pir-powerdeck.htmlGdzieś na Internecie widziałem schematy gdzie kratownica pod deskę byłą kładziona bezpośrednio na hydroizolacji (bez warstwy dociskowej) jednak nie jestem pewien czy to dobre rozwiązanie.Miejsca pod oknem balkonowym na taras mam 34 cm więc wszystko się zmieściTakie rozwiązanie ma dwie zalety: mogę to zrobić praktycznie w dowolnym okresie, a najważniejsze konstrukcja będzie rozbieralna od góry, czyli w razie W będzie dostęp.Chciałbym usłyszeć jakie wg was będą wady takiego rozwiązania???Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 30.10.2015 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Papa pod ociepleniem niepotrzebna, Powinna być nad. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 31.10.2015 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Pod ociepleniem ma sluzyc jako paroizolacja. Ale przecież na ścianach nie daje sie przed styro. U siebie mam spadki z eps potem folia z wywinieciem na przylegająca ścianę domu i potem właściwa warstwa termoizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 31.10.2015 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2015 To pomaluj sufit lateksem .Styropian ma być SUCHY. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 31.10.2015 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Z tym lateksem to jakiś żart? Porównaj opor dyfuzyjny takiej farby z folia lub papa. Pisałem ze na ścianach sie tej warstwy paroizolacji miedzy mur a styro nie stosuje ale tam nie zamykasz od zewnątrz styropianu kolejna warstwa hydro/paroizolacji. Na garazu/tarasie jednak juz tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 31.10.2015 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2015 To pomaluj winylem.Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ik_KT 03.11.2015 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Możliwe jest też zastosowanie innego rozwiązania. Gotowe płyty styropianowe [lokowanie produktu] Papa, przyklejana klejem poliuretanowym do powierzchni płyty, wystaje poza obrys styropianu, tworząc zakład wzdłuż jego krawędzi na długości i szerokości. Edytowane 16 Października 2016 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 04.11.2015 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ja zrobilem to inaczej. Tanio nie bylo, ale hydroizolacje mam w jednym kawalku: EPDM o rozmiarach 5x9,15, wywiniety na sciany pod jej termoizolacje. A spadki od Knaufa z EPS100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mazi_dg 10.06.2016 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Ufff... przeczytałem cały wątek z uwagą. Doszedłem do wniosku, że najlepiej by było zlikwidować taras lecz żona czuwa... Tak więc muszę podjąć wyzwanie. Mam pytanie czy na etapie projektu mogę wprowadzić pewne udogodnienia, dzięki którym izolacja będzie lepsza, łatwiejsza w wykonaniu, tańsza?Mój projekt to typowa stodoła, czyli parter z użytkowym poddaszem, dach dwuspadowy i do ściany szczytowej doklejony garaż, a nad nim nieszczęsny taras. Zastanawiam sie nad zdylatowaniem garażu od budynku, ale nie wiem czy to w czymkolwiek pomoże. Bardzo proszę o opinie i podpowiedzi fachowców.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 11.06.2016 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 ja też chciałem taras na garażu ale po przeczytaniu miliona elaboratów odechciało mi się , na razie strop garażu przykryty folią , dziś będzie robiona wylewka spadkowa ze perlitobetonu i jak się uda to papa za miesiąc i do widzenia , żadnych tarasów a żona na ogródek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 11.06.2016 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 Ufff... przeczytałem cały wątek z uwagą. Doszedłem do wniosku, że najlepiej by było zlikwidować taras lecz żona czuwa... Tak więc muszę podjąć wyzwanie. Mam pytanie czy na etapie projektu mogę wprowadzić pewne udogodnienia, dzięki którym izolacja będzie lepsza, łatwiejsza w wykonaniu, tańsza? Mój projekt to typowa stodoła, czyli parter z użytkowym poddaszem, dach dwuspadowy i do ściany szczytowej doklejony garaż, a nad nim nieszczęsny taras. Zastanawiam sie nad zdylatowaniem garażu od budynku, ale nie wiem czy to w czymkolwiek pomoże. Bardzo proszę o opinie i podpowiedzi fachowców. M. co to znaczy tańsza, lepsza ? Jakich materiałów chcesz wogóle uzyc ? Styropian, izolacja - folia ?, warstwa dociskowa beton - koniecznie z Xypex - wlaściwa izolacja - papa mazidła i kolejna warstwa dociskowa - beton z xypexem i wykończenie. Szczególnie według mnie jest ważne aby izolacja była miedzy warstwami betonu bo według mnie wtedy taka izolacja będzie stanowiła monolit bo według mnie czynniki atmosferyczne nie zdegraduj tej powierzchni - według mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mazi_dg 11.06.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Szukam informacji w jaki sposób moge ułatwić sobie życie przy wykonywaniu tarasu jeszcze na etapie projektu. Pytanie czy to w ogóle możliwe? Zastanawiam sie nad odwróconym dachem tylko pytanie czy jest to lepsze rozwiazanie, bardziej bezpieczne? Kolejny pomysł to zrobienie konstrukcji opartej na legarach, na nich deski, a pod spodem izolacja, czy takie rozwiazanie ma racje bytu?M.Edit Dodam ze na około tarasu będzie attyka - lepiej zrobić ją z ceramiki jak cały dom czy np z bloczków betonowych, aby łatwiej było wykonać obróbkę blacharską? Edytowane 11 Czerwca 2016 przez mazi_dg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 11.06.2016 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 Szukam informacji w jaki sposób moge ułatwić sobie życie przy wykonywaniu tarasu jeszcze na etapie projektu. Pytanie czy to w ogóle możliwe? Zastanawiam sie nad odwróconym dachem tylko pytanie czy jest to lepsze rozwiazanie, bardziej bezpieczne? Kolejny pomysł to zrobienie konstrukcji opartej na legarach, na nich deski, a pod spodem izolacja, czy takie rozwiazanie ma racje bytu? M. Edit Dodam ze na około tarasu będzie attyka - lepiej zrobić ją z ceramiki jak cały dom czy np z bloczków betonowych, aby łatwiej było wykonać obróbkę blacharską? Kieruj takie pytania do swojego kierownika budowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mazi_dg 13.06.2016 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Niby z tym kierownikiem to nie do końca, ale to nie temat do dyskusji Pytanie kolejne - jaka jest wystarczająca różnica pomiędzy poziomem stropu na pietrze a stropem garazu (docelowego tarasu) aby zmieścić wszystkie warstwy poprawnie wykonanego tarasu?M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.