fighter1983 04.11.2014 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 No nie zgodzie się. Pisze z tel wiec jutro mogę się odnieść się do tego wpisu. Soprema al plus materialy uzupełniające jako paroizolacja jest doskonałym rozwiązaniem. Chociaż fakt bitumy 2k spełnia role paroizolacji. I zapewne jak wiesz Soprema do tanich nie należy, ale ich rozwiązania na tarasy się sprawdzają. Bo to troche inna polka niż zwykle papy... Tam nie musi papa być gruba żeby byla dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
higrotec 04.11.2014 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Wszelkie izolacje rolowe mają jedną wadę - ciężko zachować ciągłość izolacji. Paroizolacja na tarasie wymaga wywinięcia na ściane, a wywinąć papę na ścianę szczególnie w narożnikach to już sztuka dla sztuki. Najłatwiej i najpewniej zrobić paroizolację na bazie mas KMB bo można zachować ciągłość izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 04.11.2014 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Agree. Najlatwiej . ale nie wrzucajmy PAP do jednego worka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 10.11.2014 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 No i co do 1kg na m2... Czepiam się ale sikafloor400n elastic? Ten produkt to nie jest hydroizolacja tylko powłoka wierzchnia. Spełnia rolę hydroizolacji, ale nią stricte nie jest. Można tym zrobić od biedy balkon w bloku jak nie mamy miejsca na warstwy, ale jak tym zabezpieczyć klasycznie wykonany taras to nie wiem, bo co z ciągłością i odwzorowaniem dylatacji we wszystkich warstwach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sympatic 12.11.2014 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Tradycjonaliści stawiają na styropian:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gspdibbler 30.11.2014 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Mam taras 40 m kw nad nieogrzewanym garażem w piwnicy, dwa garaże obok siebie , jeden pod domem a drugi pod tarasem.Taras na zachodniej ścianie budynku , słońce pojawia się na nim około 12 i pali do wieczora.Ten pod tarasem miał być odizolowany zupełnie od budynku no ale " lepiej od razu wylać ławy wspólnie", potem ściany wymurowane oczywiście za jednym razem , no i "wieniec nad piwnicą też powinien być połączony" i w efekcie ten osobny garaż związał się z budynkiem.Dobrze, że na poziomie piwnicy która nie będzie jakoś specjalnie ogrzewana. Części piwniczne są zaizolowane warstwą 10 cm styropianu.Na razie waham się czy dawać styropian na ścianę między garażami żeby odizolować piwnicę od dodatkowego garażu. Nad piwnicą są płyty kanałowe, na tarasie jest wylany zbrojony strop ze spadkiem co pozwoli zmieścić tam więcej izolacji niż by to było możliwe przy płytach kanałowych. Nad wyjazdem z garażu ścianka z cegieł, na pozostałych ścianach nie będzie barierek tylko podsypana ziemia.Beton pomalowany jakimś podkładem (nie pamiętam już , icopal?) na to dobra papa 4mm wywinięta na ściany , spadek zapewnia już sam strop.Taki jest stan na dziś.Na pewno w takim stanie ma przetrwać zimę a może i niestety postać dłużej bo fundusze będą szły na dom.Coś trzeba dodatkowo zabezpieczać?Przykryć to grubą plandeką żeby można było bez obaw chodzić przez kilka (naście) miesięcy ? Docelowo na tą papę powinna pójść izolacja , na nią zdylatowana wylewka, na wylewkę znowu papa, tak?Pewnie jakieś obróbki blacharskie na brzegach Na wierzchu chcemy albo drewno albo płyty ale raczej nie klejone na mokro tylko układane na sucho .O ile dobrze zrozumiałem budowlańca to rozkłada się woreczki z cementem i na to kładzie płyty albo podpory pod deski tarasu , woda swobodnie spływa przez szczeliny i spływa po papie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctxpawlik 17.01.2015 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Witam,Chciał bym prosić o pomoc i podpowiedz. Jestem na etapie budowy domu z Tarasem nad garażem. W chwili obecnej dom jest w stanie surowym zamkniętym (wstawione stare okna i drzwi) na tarasie jest strop lany i nic więcej w tej chwili.Jeśli chodzi o wysokość jaka mi została to jest to około dwudziestu kilku centymetrów (napisze dokładnie w poniedziałek). Prosił bym o podpowiedz jak zrobić ten taras żeby było dobrze. Zabudowa będzie z rurek, odwodnienie rynna na środku garażu, spadek od bryły budynku (garaż w bryle). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 17.01.2015 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 .....Prosił bym o podpowiedz jak zrobić ten taras żeby było dobrze. Zabudowa będzie z rurek, odwodnienie rynna na środku garażu, spadek od bryły budynku (garaż w bryle). Witam, jesli chcesz to podesle Ci namiar na jednego z przedstawicieli systemow izolacji tarasow i balkonow. Skozystalem z jego wiedz i jak narazie nie zaluje. Przyjechal do mnie na budowe i nieodplatnie rozrysowal kolejne warstwy. Potem przekazal namiary do podwykonawcow, ktorzy znaja sie na rzezczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 21.03.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 (edytowane) Przeczytałem z zainteresowaniem cały wątek i mam kilka pytań dotyczących obróbek blacharskich. Weźmy warstwy balkonu jak niżej: [ATTACH=CONFIG]204112[/ATTACH] Na rysunku są dwie obróbki blacharskie: jedna między płytą balkonu (ze spadkiem) a XPS i druga na wylewce. (Zastanawiam się jak ta rynna jest mocowana ale pomińmy to.) Schomburg na swojej stronie pokazuje podobny wariant z rynną, tyle, że obie obróbki nie są ze sobą połączone i rynna jest inaczej mocowana. Na innym rysunku mają wariant z rynną mocowaną do profilu krawędziowego na wylewce. W tym drugim wariancie nie widać żadnych obróbek blacharskich między płytą balkonu i XPS. Podobnie nie ma tego opierzenia na innych ich rysunkach, gdzie zamiast rynny jest tylko listwa z kapinosem na wylewce pod płytkami. Moje pytanie jest takie: czy brak pierwszej obróbki (na płycie balkonu) jest błędem w sztuce? Dekarz proponował mi wykonanie na płycie balkonu paroizolacji z dwóch warstw papy (ta druga termozgrzewalna), a między warstwy opierzenie z blachy (stalowej lub aluminiowej). Na papę pójdą kolejne warstwy jak na rys. wyżej, tj. XPS, folia PE, wylewka, listwa alu z progiem dla płytek (lub bez) i kapinosem (lub rynną), zaprawa uszczelniająca, klej, płytki. Zastanawiam się więc jaki jest sens obróbki na poziomie płyty żelbetu skoro nad wylewką będzie inna obróbka? Widziałem też rysunek w artykule, gdzie XPS kończył się jakieś 15cm od krawędzi płyty balkonu, a w jego miejsce była mocowana deska grubości XPS (na desce i XPS była wylewka, jak zwykle). Do deski była mocowana rynna. Ciekawe czy ktoś tak wykonuje balkony/tarasy? A co z obróbkę blacharską balkonu od strony muru i drzwi balkonowych? W instrukcjach producentów systemów przeważnie tego nie pokazują. Poniżej kilka wariantów - który prawidłowy? 1. brak obróbek od strony muru lub tylko obróbka drzwi (PCV na profilu podprogowym), 2. blacha przykręcona (lub przyklejona) bezpośrednio na płycie balkonu (lub na pierwszej warstwie papy) i zagięta na ścianę i profil podprogowy drzwi (oraz wsunięta w szczelinę profila PCV). Na blachę idzie druga warstwa papy. Następnie ocieplane są mury do poziomu płyty balkonowej i dopiero po ociepleniu murów styro lub wełną dajemy XPS i wylewkę na balkonie, 3. jak 2 ale druga warstwa papy też wywinięta na mur i profil podprogowy, Jakieś inne obróbki pominąłem? Rozumiem że jeśli papa to tylko dobra paroszczelna (czy to znaczy że musi mieć wkładkę z aluminium?). Inne rozwiązanie to masy KMB, które brylują w instraktażach producentów chemii budowlanej. A co na to wykonawcy i praktyka na polskich budowach? Jeśli mają być obróbki blacharskie to czy papa, która przykryje blachę, nie sprawdza się jednak lepiej? Jeśli położy się masę KMB i na to blachę obróbek, to czy na tę blachę należy ponownie dać drugą warstwę KMB? Czy krawędź blachy pracując nie uszkodzi masy KMB? Papa wydaje mi się bardziej odporna na blachę - chyba, że obrobki na poziomie żelbetu nie byłyby potrzebne (wracamy do pytania wyżej). Edytowane 21 Marca 2015 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 23.03.2015 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Druga blacharka (na płycie) jest co raz powszechniejsza. Ponieważ masy KMB są zarówno paro jak i hydroizolacją, to traktuje się je jako izolację pośrednią (w razie gdyby izolacja podpłytkowa była nieszczelna). W rezultacie mamy przedłużoną żywotność o jakieś dwa sezony jeśli pierwsza puści. W nowych realizacjach co raz częściej jest projektowana. Czasem wygląda to śmiesznie, bo projektuje się też np. 15 cm ocieplenia i wtedy czoło balkonu/tarasu zakryte jest "fartuchem" z blachy tj. górna blacharka zakrywa tą spodnią. Połączenie KMB z blachą wykonuje się tal samo jak szlemów mineralnych, tj. za pomocą taśm. Papy pozostawiamy dekarzom, są lepsze rozwiązania systemowe. Od strony muru raczej nie ma blacharek, chyba że cokół jest cofnięty to styropian elewacyjny zaczynamy listwą startową okapową, a cokół cofamy tj. ocieplamy cieńszym ale XPSem. Listwa startowa powoduje, ze woda z elewacji odcina się i nie leci nam w dylatację obwodową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neko 23.03.2015 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Druga blacharka (na płycie) jest co raz powszechniejsza. Tylko jaki jest jej cel w tym miejscu? Jeśli ma wystawać kapinosem to czy nie utrudnia docieplenie czoła balkonu? Chyba, że mamy wariant jak na rysunku, gdzie dolna i górna blacha są połączone, przykrywając czoło balkonu blachą. Jeśli jednak na górze mamy listwę systemową z aluminium (z kapinosem lub małą rynną) lub kapinos z płytki, to dodatkowy kapinos na dole będzie wyglądać dziwnie. Skoro będzie wyżej kapinos (albo mała rynna), to woda nie powinna spływać po czole balkonu, więc kapinos na płycie żelbetowej wydaje się być niepotrzebny. Piszę jako laik. Od strony muru raczej nie ma blacharek (...). Od strony muru też powinna być paroizolacja. Jeśli zamiast masy KMB zastosować papę z wkładką z aluminium jako paroizolację to czy daje się taką papę łatwo wywinąć na mur? Jeśli nie, to może właśnie dodatkowa blacharka (montowana jak w dachach płaskich) służyłaby jako paroizolacja? OK. Rozumiem jednak, że lepiej zastosować rozwiązania systemowe czyli masy KMB, którymi można szczelnie pomalować płytę i mur oraz ich styk. Tylko z drugiej strony płyta żelbetowa nigdy nie jest idealnie równa. Czy masa KMB to pokryje tak dobrze jak papa? Zakładam, że płyta żelbetowa ma już wymagany spadek wiec nie zachodzi konieczność wykonania dodatkowej warstwy wyrównująco-spadkowej. Robienie jej specjalnie pod masę KMB to dodatkowy koszt. Może jednak lepiej niech wypowie się jakiś fachowiec lub znawca tematu. Edytowane 25 Marca 2015 przez neko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 03.04.2015 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 trochę inne zagadnienie - odprowadzenie wody z tarasu. Chcę zrobić 2 otwory w tarasie i potraktować to cos jakby odpływ z brodziku. Odpływ będzie przechodził przez pomieszczenie gospodarcze - co zakładam ze spowoduje ze nie będzie zjawska zamarzania. Ma ktoś w tym zakreie jakies doświadczenia ??Będę miał barierkę z cegły i chcę wyeliminować estetykę rynny oraz dziury na styku podłoża i barierki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.04.2015 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Przejście rury spustowej przez strop są w naszym klimacie jest niebezpieczne. Rynnę można zamaskować . Barierka od czoła. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.04.2015 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 ale niebezpieczeństwo polega na zamarzaniu co można wyeliminować kablmi grzejnymi przy samym początku odpływu. Wydaje mi się jednak że to jest bezpieczniejsze rozwiązania niż schowanie rury w izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.04.2015 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Z takimi rozwiązaniami zawsze są kłopoty. Robię w dachach 40 lat i wiem co mówię. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.04.2015 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Z takimi rozwiązaniami zawsze są kłopoty. Robię w dachach 40 lat i wiem co mówię. Jan to jakie rozwiązanie byś polecił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.04.2015 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisałem wcześniej.Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.04.2015 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisałem wcześniej.Jan barierka od czoła tzn ? jak toma zamaskować rynne ? za bardzo nie rozumiem. Koncepcja jest taka aby ściana dolna z barirką z cegły stanowiła jedna płaszczyznę i zosatała potraktowana jak elewacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.04.2015 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 barierka od czoła tzn ? jak toma zamaskować rynne ? za bardzo nie rozumiem. Koncepcja jest taka aby ściana dolna z barirką z cegły stanowiła jedna płaszczyznę i zosatała potraktowana jak elewacja Wsporniki od barierki wiercone pod rynną w ścianie. Co dasz w pionie to kwestia wyobraźni. Wiadomo , powstanie uskok. A jeszcze ; ocieplenie pionowe musi łączyć się z ociepleniem poziomym. Rynna mocowana przez deskę 32 mm + kantówka (przydałby się dobry fachman ). Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.04.2015 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Wsporniki od barierki wiercone pod rynną w ścianie. Co dasz w pionie to kwestia wyobraźni. Wiadomo , powstanie uskok. A jeszcze ; ocieplenie pionowe musi łączyć się z ociepleniem poziomym. Rynna mocowana przez deskę 32 mm + kantówka (przydałby się dobry fachman ). Jan OK wszystko się zgadza jeżeli ma być jakakolwiek barierka - ale ja będę miał ścianę z cegły za barierke. Jeżeli chciałbym zrobić rynnę na podłodze tarasu to i tak pozostaje kwestia odprowadzenia wody. Rynna mocowana przez deskę na czym polega ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.