Rozek1719511391 24.05.2013 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Niedługo ruszam z budową domu. Zależy mi na tym, żeby materiał do budowy ścian był możliwie łatwy do zastosowania i odporny na opady i zawilgocenia (polska jesień;>) i zaprawa trzymała nawet przy lekkim mrozie. Odpada gazobeton, jako że musi być chroniony przed opadami i jest podatny na zawilgocenia – ta wada raczej nie zrównoważy plusa w postaci dużych rozmiarów bloczków a co za tym idzie szybszej budowy. Wystarczy, że kilka razy spadnie porządny deszcz i od razu wszystkie wykresy o termoizolacyjności będą nieważne. Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Zastanawiam się tylko, czy jak to ceramika to nie będę musiał od razu tynkować, żeby ściany nie nasiąkły? Na plus jeszcze w przypadku Porothermu możliwość murowania na Dryfix – czyli szybko a na dodatek zaprawa działa do -5 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.05.2013 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jak wejdziesz do tematu "Sciany, stropy, kominy" to znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, chyba nie ma sensu dublować tematów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 24.05.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Z silikatów też możesz stawiać ściany zewnętrze i działowe, tylko zewnętrzne musisz ocieplić. Cenowo ściana 2W nie wychodzi drożej niż 1W, a moim zdaniem 1W łatwiej zepsuć po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 24.05.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Z silikatów też możesz stawiać ściany zewnętrze i działowe, tylko zewnętrzne musisz ocieplić. Cenowo ściana 2W nie wychodzi drożej niż 1W, a moim zdaniem 1W łatwiej zepsuć po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rozek1719511391 28.05.2013 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Akurat jeśli chodzi o psucie po drodze to mam sprawdzoną ekipę „po znajomych” . Czytałem też, że w przypadku Porothermu firma wysyła swoich ekspertów, którzy budują pierwszą warstwę ściany z dryfixem, żeby pokazać co i jak i położyć tą pierwszą warstwę równo. Ciekawe, czy to się sprawdza w praktyce. Może ktoś korzystał z ich pomocy? Jeśli chodzi o wybór między 1W a 2W to na niekorzyść drugiego rozwiązania przemawia czas no i koszty robocizny są większe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jagodzianka 28.05.2013 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Niedługo ruszam z budową domu. Zależy mi na tym, żeby materiał do budowy ścian był możliwie łatwy do zastosowania i odporny na opady i zawilgocenia (polska jesień;>) i zaprawa trzymała nawet przy lekkim mrozie. Odpada gazobeton, jako że musi być chroniony przed opadami i jest podatny na zawilgocenia – ta wada raczej nie zrównoważy plusa w postaci dużych rozmiarów bloczków a co za tym idzie szybszej budowy. Wystarczy, że kilka razy spadnie porządny deszcz i od razu wszystkie wykresy o termoizolacyjności będą nieważne. Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Zastanawiam się tylko, czy jak to ceramika to nie będę musiał od razu tynkować, żeby ściany nie nasiąkły? Na plus jeszcze w przypadku Porothermu możliwość murowania na Dryfix – czyli szybko a na dodatek zaprawa działa do -5 stopni. @Rozek nie zazdroszczę, bo nerwicę masz gwarantowaną, zwłaszcza jak na czasie Ci zależy – kapryśna polska pogoda rzeczywiście pomocna w żadnym wypadku nie jest, ale klimat mamy jaki mamy. Mi odradzano silikaty, a co do Porothermu to rzeczywiście Dryfix jest sporym ułatwieniem, swego czasu żartowałam nawet, że będę pierwszą kobietą w rodzinie co się sama za budowę wzięła jak obejrzałam to: http://www.youtube.com/watch?v=LHPvIaU6ZKg ale zapał minął tak szybko jak tylko się pojawił A co do dublowania wątków to ciężko jest przekopywać tematy, żeby znaleźć konkretną odpowiedź, ale jak zadasz pytanie w wątku to szybciej otrzymasz konkretną odpowiedź. Btw: witaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rozek1719511391 29.05.2013 13:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Myślę, że zdecyduję się raczej na ścianę jednowarstwową - co by nie było szybciej to pójdzie. Szukałem w sieci potwierdzenia informacji o doradcach od Porothermu, którzy pokazują co i jak i nie mogę nic znaleźć ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.05.2013 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 A przeliczałeś straty ciepła, a co za tym idzie koszt ogrzewania twojego domu przy ścianie 1W, a docieplonej np 15 cm styropianu ?Budujesz dom, patrząc na czas realizacji ? To postaw szkieletora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 30.05.2013 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 w 1W jest wiele miejsc w których trudno jest wyeliminować mostki termiczne, pozatym rozkład temperatur w ścianie jest mniej korzystny niż przy 2W, w 1W ściana do pewnej głębokości ma ujemne temperatury pozatym dobrze zrobione 1W wyjdzie drożej od dobrze zrobionego 2W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 30.05.2013 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Do tych warunków początkowych, które podałeś, pasuje jak ulał silikat. Tani, mocny, nie boi się wody ni mrozu. Zdecydowanie ściana 2W, silka 18cm + 15cm grafitowego styro. Wyjdzie taniej i cieplej niż ten wynalazek Dryfix, a o wytrzymałości, ciszy, to nawet szkoda wspominać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paroofka 30.05.2013 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Do tych warunków początkowych, które podałeś, pasuje jak ulał silikat. Tani, mocny, nie boi się wody ni mrozu. No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze... Wracając do pytania pierwszego: do murowania w sezonach przejściowych idealnie nadaje się właśnie Dryfix, którym można robić nawet w lekkich przymrozkach - sprawdzone na własnym domu, nie ma co się tego bać! Ściany ceramicznie nie nasiąkną tak szybko jak na przykład beton komórkowy, ale nie ma co się oszukiwać, że woda po nich spłynie do zera Także podczas budowy warto się przed tym zabezpieczać, bo im mniej wilgoci w ścianach tym potem lepsze parametry ściany i szybsze przejście do kolejnych etapów budowy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 30.05.2013 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Poczytać mądre głowy w Muratorze , nie wątpię, że te głowy tam są, ale to co czytasz to niestety w ogromnej większości sprytne marketingowe pranie mózgu, pisane na zlecenie i wedle oczekiwań producenta danego rozwiązania, który to producent hojnie wspomaga finansowe mądre głowy. Ważne, że jesteś zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 30.05.2013 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze... Wystarczy 10 cm, aby uzyskać U<0.3 A co do teorii o poprawianiu współczynnika tylko na papierze.... Powiedz to tym, co wybudowali mocno energooszczędne domy, kierując się obliczeniami OZC i którym te obliczenia się sprawdziły. Przy 25-30cm na ścianach i 50cm w stropie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 30.05.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Wiadomości o rzekomej nieekonomiczności ociepleń ścian zewnętrznych powyżej 10 cm styropianu są dawno nieaktualne i wyssane z palca. Ale każdy decyduje sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paroofka 06.06.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Wystarczy 10 cm, aby uzyskać U<0.3 A co do teorii o poprawianiu współczynnika tylko na papierze.... Powiedz to tym, co wybudowali mocno energooszczędne domy, kierując się obliczeniami OZC i którym te obliczenia się sprawdziły. Przy 25-30cm na ścianach i 50cm w stropie... U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VOLTROM 06.06.2013 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe,Mam znajomego, który po stronie północnej domu nie wykonał ani jednego okna na ścianie 20 metrowej. wszystkie są od południa- dla zaoszczędzenia energii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 07.06.2013 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe To, że nie ma okna na jednej ścianie to chyba nic nienormalnego ? Też tak mam, a gdyby było inaczej, to w sypialni o pomieszczeniu gospodarczym miałbym okna na dwóch ścianach Ja okna mam raczej spore, tym bardziej warto zadbać o docieplenie powiezchni, gdziej jest to łatwiejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EZS 07.06.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze... Wracając do pytania pierwszego: do murowania w sezonach przejściowych idealnie nadaje się właśnie Dryfix, którym można robić nawet w lekkich przymrozkach - sprawdzone na własnym domu, nie ma co się tego bać! Ściany ceramicznie nie nasiąkną tak szybko jak na przykład beton komórkowy, ale nie ma co się oszukiwać, że woda po nich spłynie do zera Także podczas budowy warto się przed tym zabezpieczać, bo im mniej wilgoci w ścianach tym potem lepsze parametry ściany i szybsze przejście do kolejnych etapów budowy! to forum schodzi na psy, jeżeli ktoś twierdzi, że takie informacje tu uzyskał Co do styropianu, ci, co faktycznie myślą o domu oszczędnym, dają 20 cm. I duże przeszklenia od południa, osłonięte tak, żeby latem ostre słońce nie świeciło, a zimą jak najbardziej. Efekty tego są szczególnie przyjemne przy rachunkach za gaz, na przykład. Mam porównanie co do wilgoci - łatwiej wejdzie - łatwiej wyjdzie. I odwrotnie. Deszczu się nie uniknie, ceramika wolniej schnie, niż bk. Silikaty akurat są wspaniałym materiałem (pominę kucie bruzd) bo kumulują ciepło od środka. Wystarczy nie dać mu uciec. Ściana 1w - czemu nie, co prawda większość potem ociepla ale przynajmniej koszt rozkłada się na 2 razy. Albo płaci za ogrzewanie, wolna wola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 09.06.2013 05:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 pustak betonowy, materiał jak najbardziej małonasiąkliwy, o dużej akumulacji "ciepła" ściana oczywiście z dociepleniem.... Wielkim atutem jest odporność na niskowykwalifikowane ekipy, czyli większość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muraSZ 11.06.2013 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 ściany powyżej 10cm ocieplenia (zewnetrzne) sa nieekonomiczne (oczywiscie zalezy od materialu), panowie, no Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.