Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jaki materiał do budowy ścian domu


Recommended Posts

Niedługo ruszam z budową domu. Zależy mi na tym, żeby materiał do budowy ścian był możliwie łatwy do zastosowania i odporny na opady i zawilgocenia (polska jesień;>) i zaprawa trzymała nawet przy lekkim mrozie. Odpada gazobeton, jako że musi być chroniony przed opadami i jest podatny na zawilgocenia – ta wada raczej nie zrównoważy plusa w postaci dużych rozmiarów bloczków a co za tym idzie szybszej budowy. Wystarczy, że kilka razy spadnie porządny deszcz i od razu wszystkie wykresy o termoizolacyjności będą nieważne. Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Zastanawiam się tylko, czy jak to ceramika to nie będę musiał od razu tynkować, żeby ściany nie nasiąkły? Na plus jeszcze w przypadku Porothermu możliwość murowania na Dryfix – czyli szybko a na dodatek zaprawa działa do -5 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami.

Z silikatów też możesz stawiać ściany zewnętrze i działowe, tylko zewnętrzne musisz ocieplić.

Cenowo ściana 2W nie wychodzi drożej niż 1W, a moim zdaniem 1W łatwiej zepsuć po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami.

Z silikatów też możesz stawiać ściany zewnętrze i działowe, tylko zewnętrzne musisz ocieplić.

Cenowo ściana 2W nie wychodzi drożej niż 1W, a moim zdaniem 1W łatwiej zepsuć po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli chodzi o psucie po drodze to mam sprawdzoną ekipę „po znajomych” ;). Czytałem też, że w przypadku Porothermu firma wysyła swoich ekspertów, którzy budują pierwszą warstwę ściany z dryfixem, żeby pokazać co i jak i położyć tą pierwszą warstwę równo. Ciekawe, czy to się sprawdza w praktyce. Może ktoś korzystał z ich pomocy?

Jeśli chodzi o wybór między 1W a 2W to na niekorzyść drugiego rozwiązania przemawia czas no i koszty robocizny są większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo ruszam z budową domu. Zależy mi na tym, żeby materiał do budowy ścian był możliwie łatwy do zastosowania i odporny na opady i zawilgocenia (polska jesień;>) i zaprawa trzymała nawet przy lekkim mrozie. Odpada gazobeton, jako że musi być chroniony przed opadami i jest podatny na zawilgocenia – ta wada raczej nie zrównoważy plusa w postaci dużych rozmiarów bloczków a co za tym idzie szybszej budowy. Wystarczy, że kilka razy spadnie porządny deszcz i od razu wszystkie wykresy o termoizolacyjności będą nieważne. Oprócz gazobetonu mam do wyboru jeszcze silikaty i Porotherm. Za Porothermem przemawia fakt, że ceramika nadaje się i do ścian zewnętrznych i działowych i nie będę musiał kombinować z różnymi materiałami. Zastanawiam się tylko, czy jak to ceramika to nie będę musiał od razu tynkować, żeby ściany nie nasiąkły? Na plus jeszcze w przypadku Porothermu możliwość murowania na Dryfix – czyli szybko a na dodatek zaprawa działa do -5 stopni.

 

@Rozek nie zazdroszczę, bo nerwicę masz gwarantowaną, zwłaszcza jak na czasie Ci zależy – kapryśna polska pogoda rzeczywiście pomocna w żadnym wypadku nie jest, ale klimat mamy jaki mamy. Mi odradzano silikaty, a co do Porothermu to rzeczywiście Dryfix jest sporym ułatwieniem, swego czasu żartowałam nawet, że będę pierwszą kobietą w rodzinie co się sama za budowę wzięła jak obejrzałam to: http://www.youtube.com/watch?v=LHPvIaU6ZKg ale zapał minął tak szybko jak tylko się pojawił :D

A co do dublowania wątków to ciężko jest przekopywać tematy, żeby znaleźć konkretną odpowiedź, ale jak zadasz pytanie w wątku to szybciej otrzymasz konkretną odpowiedź. Btw: witaj :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych warunków początkowych, które podałeś, pasuje jak ulał silikat. Tani, mocny, nie boi się wody ni mrozu. Zdecydowanie ściana 2W, silka 18cm + 15cm grafitowego styro. Wyjdzie taniej i cieplej niż ten wynalazek Dryfix, a o wytrzymałości, ciszy, to nawet szkoda wspominać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych warunków początkowych, które podałeś, pasuje jak ulał silikat. Tani, mocny, nie boi się wody ni mrozu.

 

No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 :) A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze...

 

Wracając do pytania pierwszego: do murowania w sezonach przejściowych idealnie nadaje się właśnie Dryfix, którym można robić nawet w lekkich przymrozkach - sprawdzone na własnym domu, nie ma co się tego bać! Ściany ceramicznie nie nasiąkną tak szybko jak na przykład beton komórkowy, ale nie ma co się oszukiwać, że woda po nich spłynie do zera :) Także podczas budowy warto się przed tym zabezpieczać, bo im mniej wilgoci w ścianach tym potem lepsze parametry ściany i szybsze przejście do kolejnych etapów budowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytać mądre głowy w Muratorze :) , nie wątpię, że te głowy tam są, ale to co czytasz to niestety w ogromnej większości sprytne marketingowe pranie mózgu, pisane na zlecenie i wedle oczekiwań producenta danego rozwiązania, który to producent hojnie wspomaga finansowe mądre głowy.

 

Ważne, że jesteś zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 :) A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze...

 

Wystarczy 10 cm, aby uzyskać U<0.3

 

A co do teorii o poprawianiu współczynnika tylko na papierze....

Powiedz to tym, co wybudowali mocno energooszczędne domy, kierując się obliczeniami OZC i którym te obliczenia się sprawdziły.

Przy 25-30cm na ścianach i 50cm w stropie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 10 cm, aby uzyskać U<0.3

 

A co do teorii o poprawianiu współczynnika tylko na papierze....

Powiedz to tym, co wybudowali mocno energooszczędne domy, kierując się obliczeniami OZC i którym te obliczenia się sprawdziły.

Przy 25-30cm na ścianach i 50cm w stropie...

 

U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe,

Mam znajomego, który po stronie północnej domu nie wykonał ani jednego okna na ścianie 20 metrowej. wszystkie są od południa- dla zaoszczędzenia energii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w sąsiedztwie stoi taki energooszczędny dom. Na jednej ścianie nie ma w ogóle okna, na drugiej ma dwa malutkie. Podziwiam ludzi, którzy przedkładają obliczenia nad walory użytkowe :D

 

To, że nie ma okna na jednej ścianie to chyba nic nienormalnego ? Też tak mam, a gdyby było inaczej, to w sypialni o pomieszczeniu gospodarczym miałbym okna na dwóch ścianach :)

Ja okna mam raczej spore, tym bardziej warto zadbać o docieplenie powiezchni, gdziej jest to łatwiejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym mrozem to bym się nie rozpędzał... Sam fakt, że musisz do tego dołożyć aż 15 cm styropianu żeby uzyskać przepisowe U < 0,3 :) A wystarczy poczytać mądre głowy w Muratorze i nie tylko, żeby wiedzieć że ocieplenia powyżej 10 cm są nieuzasadnione i poprawiają współczynnik przenikania ciepła tylko na papierze...

 

Wracając do pytania pierwszego: do murowania w sezonach przejściowych idealnie nadaje się właśnie Dryfix, którym można robić nawet w lekkich przymrozkach - sprawdzone na własnym domu, nie ma co się tego bać! Ściany ceramicznie nie nasiąkną tak szybko jak na przykład beton komórkowy, ale nie ma co się oszukiwać, że woda po nich spłynie do zera :) Także podczas budowy warto się przed tym zabezpieczać, bo im mniej wilgoci w ścianach tym potem lepsze parametry ściany i szybsze przejście do kolejnych etapów budowy!

 

to forum schodzi na psy, jeżeli ktoś twierdzi, że takie informacje tu uzyskał :(

Co do styropianu, ci, co faktycznie myślą o domu oszczędnym, dają 20 cm. I duże przeszklenia od południa, osłonięte tak, żeby latem ostre słońce nie świeciło, a zimą jak najbardziej. Efekty tego są szczególnie przyjemne przy rachunkach za gaz, na przykład. Mam porównanie ;)

co do wilgoci - łatwiej wejdzie - łatwiej wyjdzie. I odwrotnie. Deszczu się nie uniknie, ceramika wolniej schnie, niż bk. Silikaty akurat są wspaniałym materiałem (pominę kucie bruzd) bo kumulują ciepło od środka. Wystarczy nie dać mu uciec.

Ściana 1w - czemu nie, co prawda większość potem ociepla ale przynajmniej koszt rozkłada się na 2 razy. Albo płaci za ogrzewanie, wolna wola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...