T12345T 25.05.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 A miałem się już nie odzywać w tym wątku:-). Mnie tam rybka, jak dealer V spitolił, to niech naprawia, albo niech go firma V wystrzeli w kosmos. Straty z tego większej nie będzie miała. Utrzymywanie w sieci takich osobników jest większą ujmą na wizerunku niż ich brak. A co do wykonania. Wojtku, w opisywanym przypadku ciepły parapet jak i piana pod nim niczego nie przenoszą! Przecież najpierw okno "zawieszono", a dopiero później włożono parapet, a co by wszystko do siebie spasowało pod parapetem znalazła się pianka, która de facto dociska parapet do ościeżnicy. Ergo, ten układ nie przenosi obciążeń pochodzących od ciężaru okna, bo ten przejęły punkty mocowania mechanicznego. Aplikacja takiej ilości piany pod ciepły parapet nie daje żadnej gwarancji równomiernego jej rozłożenia tworzącego w domyśle "poziomą powierzchnię" nośną dla parapetu.. Piana to wredna rzecz, wystarczy spojrzeć jak się rozpręża w szczelinie. Pod tymi parapetami są pustki jak 2 x 2. Pustka to powietrze, a powietrze to woda. Pomijam już co się wydarzy ze szczelnością układu, jeśli to ja mam rację, co do ułożenia piany i aktualnego sposobu przenoszenia sił.. Kolejna sprawa, którą podnosisz to odporność PUR na ściskanie. Gdyby to był materiał zdolny do przenoszenia obciążeń to już dawno powstałyby klocki podporowe z PUR. Ciepłe i łatwe "w krojeniu". Po co MOWO (też PUR, ale nieco "lepszy") jak wystarczyłoby zrobić elementy nośne z pianki PUR? Wydaje mi się, że nazbyt daleko wybiegłeś myślą w zastosowaniu tego materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.05.2013 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Witam Zerknąłem do katy technicznej piany TYTAN bo taka pierwsza mi się wygooglała. Odporność na ściskanie >=0,05MPa co daje chyba 0,5kg/cm2. Może się mylę bo nie sprawdzałem a fizykę miałem na uczelni daaawno no to i ja policzyłem i niestety różnice są spore: wg karty na którą się powołujesz zgadza się 0,05MPa - co w przeliczeniu na cm2 daje 0,5kg dla piany, dla styropianu ta wartość jest ok 0,16Mpa - co daje ok 1,6kg/cm2 więc 3x więcej, osobiście zalecam stosowanie ciepłych parapetów z xpsu gdzie ta wartość to ok 3 kg/cm2 - to oczywiście tylko teoretyczne wyliczenia. Praktyka jednak pomimo jak można wywnioskować z wystarczających wartości dla piany zawsze kazała i każe koniecznie podpierać każde okno - wymyślono to bez celu i sensu ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.05.2013 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 No dobra. Nie ma co ciągnąć dalej wątku bo montaż spieprzony jest i tyle. Starałem się spojrzeć na sprawę obiektywnie i uważam, że trochę racji w swoich wywodach mam... Gdyby to był materiał zdolny do przenoszenia obciążeń to już dawno powstałyby klocki podporowe z PUR Klocki mają za małą powierzchnię by zastosować taki materiał i dobrze o tym wiesz. Za to pewnie nie każdy wie, że stawia się całe domy "na styropianie" (płyta legalett) i jakoś to stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.05.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 wg karty na którą się powołujesz zgadza się 0,05MPa - co w przeliczeniu na cm2 daje 0,5kg dla piany, dla styropianu ta wartość jest ok 0,16Mpa - co daje ok 1,6kg/cm2 więc 3x więcej Czyli 3x większa powierzchnia podparcia da dokładnie tą samą nośność co "ciepły parapet". Skoro on "wytrzyma" mając w górnej części 3-4cm szerokości to pewnie i piana "da radę" mając szerokość 5x większą. No dobra - kończę dyskusję bo ma sens czysto akademicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.05.2013 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Witam No dobra. Nie ma co ciągnąć dalej wątku bo montaż spieprzony jest i tyle. Starałem się spojrzeć na sprawę obiektywnie i uważam, że trochę racji w swoich wywodach mam... Klocki mają za małą powierzchnię by zastosować taki materiał i dobrze o tym wiesz. Za to pewnie nie każdy wie, że stawia się całe domy "na styropianie" (płyta legalett) i jakoś to stoi dyskusja zazwyczaj ma sens akademicki kiedy dyskutuje się ze sprawami oczywistymi a co do płyty o której piszesz myślę, że nie to drobne naciąganie faktów, zacytuję: "Dane techniczne: Konstrukcja: płyta żelbetowa gr. 20 cm posadowiona na żwirowej podsypce gr. min. 30 cm i połączona z drenażem opaskowym Beton: klasy C-16/20 Zbrojenie: siatki zgrzewane z prętów stalowych Izolacja termiczna: twarde płyty styropianowe EPS 100 (FS 20) ułożone bezpośrednio na podłożu (gr. izolacji wg projektu, standardowo od 20 cm)." Tak wygląda konstrukcja płyty a nie dom stawiany na styropianie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.05.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Tak wygląda konstrukcja płyty a nie dom stawiany na styropianie. Z tego co wiem to cały ten żelbet leży na styropianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.05.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Witam ok nie znam się na konstrukcjach płyt fundamentowych skoro obciążenia w nich przenoszone są przez warstwę izolacji to OK. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 25.05.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Klocki mają za małą powierzchnię by zastosować taki materiał i dobrze o tym wiesz. Za to pewnie nie każdy wie, że stawia się całe domy "na styropianie" (płyta legalett) i jakoś to stoi Ok, no może z klockami to trochę pojechałem, ale.... . Zakładając, że okno naciska na stopę parapetu nie można chyba przyjmować, że ciężar okna rozłoży się równomiernie na całej szerokości parapetu i pianki po nim. Największe obciążenie będzie schodziło w płaszczyźnie stopy ciepłego parapetu i ewentualne obliczenia wytrzymałości na ściskanie warstwy PUR powinny odnosić się do powierzchni tego materiału pod stopą, a wtedy.... . Z góry mówię, że nie liczyłem tylko spekuluję, ale chyba słusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 25.05.2013 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Ja też spekuluje identycznie, powierzchni bocznych "ciepłego parapetu" nie brałbym pod uwagę jako przenośnik ciężaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksander_a 25.05.2013 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 Witam wszystkich... Niestety mina inwestora (czyli moja) po dzisiejszej wizycie Michała zrzedła i to bardzo... Michał - DZIĘKI! wielkie za otworzenie oczu na spartolony montaż. Właśnie skończyłem smarować zgłoszenie reklamacyjne - dam im szansę na razie, ale mam wielką obawę, że jak raz spartolili to i drugi raz się to stanie. Jeszcze dla zobrazowania problemu interesujący filmik. Dziękuję wszystkim za rady/opinie i dyskusje nota bene bardzo pouczającą Pozdrawiam, Olek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 27.05.2013 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 prosze o pomoc czy cieply monaz jest dobrze zrobiony na pierwszy rzut oka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 27.05.2013 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Witam zdjęcia robione z dość daleka więc ciężko ocenić ale na "pierwszy rzut oka" z zewnątrz wygląda OK.Pamiętaj, że folie należy obrobić najdalej do 3 miesięcy po montażu. I z ciekawości - co będzie pod balkonami ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 27.05.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 jeszcze nie wiem a co sugerujesz?zdjecia przeslali mi na maila innych nie mam - totalne zaufanie do ekipy montujacej - dlatego szukam wsparcia i potwierdzenia dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 28.05.2013 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 to jak to co po te balkony najlepiej ustawic prosze o info ? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 28.05.2013 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 On jest otwierany czy przesuwny ? chyba przesuwny , jeżeli tak to podparłbym jeszcze w kilku miejscach. Otwierane też bym podparł po środku skrzydeł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.05.2013 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Witam ja niczego nie sugeruję, mówię, że nie widać za wiele, jak zerkniesz na pierwsze zdjęcia w tym wątku i kolejne, które już robiłem osobiście to widzisz, że bardzo ciężko oceniać montaż na podstawie fotek bo rzeczywistość bywa okrutna. U ciebie poza podparciem balkonów, które trzeba dokończyć i doszczelnić niewiele można powiedzieć. Co do tego CO ma być pod balkonami to odpowiedz nie jest oczywista, ja nie wiem jak planujesz wykonać wylewki ? czym chcesz je oddzielić ? itd itp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 28.05.2013 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 dzieki serdeczne dobrze ze chociaz na pierwszy rzut widac dobrze zrobie osobiscie lepsze fotki to sie podziele dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.05.2013 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Witam dzieki serdeczne dobrze ze chociaz na pierwszy rzut widac dobrze zrobie osobiscie lepsze fotki to sie podziele dzieki jak już będziesz je pstrykał to zwracaj uwagę na: - ciągłość taśm na całym obwodzie, ewentualne łączenia na zakładkę - narożniki - całość taśm dobrze dolegająca do ściany jak już wszystko wyklejone do nie zerkniesz w szczeliny jak wypienione zostały ale zakładam, że odpowiednio. najistotniejsze są doły okna: - wszystko co wyżej plus sprawdzenie czy zostawiono odpowiednie miejsce na parapety i czy całość stolarki jest odpowiednio podparta dołem. Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kosmomen 28.05.2013 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Uważam, że poszerzenia mozna bylo dobrać inaczej. Na zdjeciach wyraźnie widać że smiało jest jeszcze miejsce na dołożenie poszerzenia 3cm .Przy wyklejaniu foli też można było się bardziej postarać . Widać że ten montaz warstwowy nie jest do konca szczelny al taki powinien być. Na łukach i kołach tasmy wykleja się w inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymekmonia 29.05.2013 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 Uważam, że poszerzenia mozna bylo dobrać inaczej. Na zdjeciach wyraźnie widać że smiało jest jeszcze miejsce na dołożenie poszerzenia 3cm . Przy wyklejaniu foli też można było się bardziej postarać . Widać że ten montaz warstwowy nie jest do konca szczelny al taki powinien być. Na łukach i kołach tasmy wykleja się w inny sposób. poszerzenia 3 cm nie rozumiem. a w jaki sposób na lukach sie klei - dzieki za info dopiero w poniedziałek bede na budowie to przynajmniej bede wiedzial co reklamowac. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.