Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie wylewanego stropu nad poddaszem użytkowym


sikoreczkas

Recommended Posts

Strop grubości 8 cm. Na skosach mamy 30 cm wełny, chodzi nam teraz o ocieplenie tej części "płaskiej", która będzie wykorzystywana jako schowek na strychu na niepotrzebne rzeczy.

 

Planujemy dać 20 cm styropianu ( tu pytanie: jakiego? Czy zwykły dach/podłoga wystarczy, czy należałoby się pokusić o jakiś przeznaczony do styczności z wilgocią: jakiś hydromin, fundamin, czy coś w tym stylu? , nie będzie to strych ocieplony...

 

Proszę o pilną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do tematu. Ja mam strop lany 10 cm. W najbliższych tygodniach przymierzam się do krycia dachu. Myślałem wpierw o styropianie 15-20 cm i na to wylewkę

betonową 5cm na boki(skosy) i z 8-10cm na części płaskiej. U mnie strychu w zasadzie nie mam (max 120 cm) ale mam właz żeby się jakoś doczołgać do dwóch włazów do kominów dymnych.

W jak poruszam temat ocieplenia stropu to kolejne osoby radzą żeby dać więcej (min 20cm ocieplenia) a nawet tyle ile wejdzie tzn. zmieści się między stropem betonowym a dachem.

Z tego co widzę to wełna ma trochę lepsze parametry niż styropian (typowy 042) ponadto jest tańsza., w teorii jest 'niestrawna' dla gryzoni a przed wodą powinna ochronić ją folia paroprzepuszczalna. Pytanie co z częścią płaska po której powiedzmy 2-3 razy do roku będę musiał się przeczołgać?

Czy wełna w ogóle nadaje się do położenia bezpośrednio na betonie. Klasyka to ułożenie między krokwiami i pod płytami GK ale to w stropie lekkim. Stropy lane nie są zbyt częstym przypadkiem wiec trudno n/t temat coś znaleźć.

Edytowane przez rayden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy na skosach wełnę ISOVER w sumie 30 cm, a na części płaskiej planujemy te 20 cm + jakieś płyty wiórowe/OSB lub coś innego, ale wylewka jest zbędna, po co dodatkowo obciążać budynek?

 

My będziemy korzystać ze strychu trochę częściej, ale mamy też dobrą wysokość, bo mąż ponad 1,80m spokojnie tam chodzi (na środku oczywiście:))

 

I czy styropian mamy stosować wraz z siatką i klejem, tak jak przy ociepleniu fasadowym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ten styropian pójdzie na część 'płaską' na to płyty OSB. Wg mnie (nie jestem ekspertem) wydaje mi się że klej i siatka większego sensu nie ma skoro i tak na to pójdą płyty OSB. Ze styropianem jeśli jest w środowisku w miarę suchym to chyba największym zagrożeniem są gryzonie - ważne by ich nie 'wpuścić'.

 

Ja w kontekście wełny zastanawiam się nad następującym rozwiązaniem: na część płaską też dać wełnę a na wierzch płyty OSB (zostaną mi po szalunkach). Piękne nie są (nieco nasiąknięte betonem ale powinny być ok - nie będę zapraszał tam gości) zrobiłbym takie 'skrzynki' z płyt na wys wełny (20cm) i wymiarach 50X50cm (coś jak zabezpieczenie między bombkami choinkowymi)

wypełnił je wełną i na wierzch całą płytę OSB przykręciłbym wkrętami.

Edytowane przez rayden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dobry pomysł, tylko płyty chcesz zbić do siebie tylko i położyć na stropie tak (i później wiadomo wełna + płyta) ... tylko do czegoś jeszcze to mocować ? Czy położyć taki jakby "szkielet" ?

 

A jeśli chodzi o siatkę i klej to chcielibyśmy uniknąć przesuwania się styropianu, bo płyt do styropianu raczej nie przytwierdzimy, będą ułożone na ścisk, ale czy pod tym styropian nie bedzie chodzil.... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze krótkie pytanie czy ta wełnę ISOVER to dawaliście bezpośrednio (ułożona/przyklejona)?

Dawaliście w całości czy "mijankwo" 2 warstwy?

 

Co do tego styropianu to rozumiem że warstwy mają wyglądać +/- tak (spód->góra):

beton, styropian, płyta wiórowa.

 

Moim zdaniem jeśli chodzi o samo "zamocowanie" to można by użyć kleju do styropianu lub pianki niskoprężnej

i nałożyć punktowo i zaraz docisnąć (Zebu nie podniosło płyty). podobnie między styropianem a płytą wiórową.

 

 

W moim rozwiązaniu albo nie mocowałbym tej konstrukcji do podłoża (myślę że będzie wystarczająco cieżka -'skrzynki' połączyłbym miedzy sobą

ew co jakiś czas krętem lub klejem/pianką.

Skosy_poddasza_v23dwg-Arkusz2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełna jest ułożona mijankowo (2 wartswy pod krokwę - 20 cm i 3 między krokwami - 30 cm) na folii paroizolacyjnej -chyba- (żółtej), nie jest w żaden sposób klejona.

 

Tak, wartswy mają wyglądać tak: beton, folia (?) , styropian 2 warstwy + ewentualnie siatka i klej dla zabezpieczenia, no i płyty wiórowe ułożone na górze, nie myśleliśmy jeszcze o sposobie ich przymocowania..

 

W składzie budowlanym konsultantka radziła aby na styropian położyć siatkę zbrojeniową i zalać cienką warstwą betonu, ale uważamy to rozwiązanie za zbędne..

 

Poki co czekamy na zamówiony styropian... a siatkę i klej dostaniemy jak coś od ręki ;)

 

 

Rayden, a gdzie masz swój domek? Może wymienilibyśmy się doświadczeniami na żywo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle razy już było, a Wy dalej swoje....

 

Wszelką dziurawą termoizolację to sobie możecie w... (cokolwiek!) wsadzić!!!

Wyrzucone pieniądze...

Termoizolacja powinna być LITA i CIĄGŁA.

Przy pomocy segmentów (płyt, np. styropianu) robi się ją trudno.

Koniecznie trzeba je kleić do siebie (do podłoża już niekoniecznie).

Klej PUR z puszki i kleić płytę do płyty po brzegach.

SZCZELNIE!

Folia pod tym nie jest konieczna.

Folia NAD tym, lub zatarcie klejem na siatce - raczej poprawi szczelność.

Styro nie lubi nacisków punktowych...

Płyta OSB POŁOŻONA na styro rozwiązuje ten problem - i wtedy da się po tym chodzić.

 

A wata?

- No, wata to wata...

Tu lepsze by były płyty sztywne waty skalnej - bo gęściejsza.

Ale jak je kleić do siebie czy usztywnić - to ja nie wiem...

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja buduję w Korzkwi k. Krakowa (ok 10 km na północ).

 

Co do klejenia to nie wiem czy nie lepiej i prościej położyć kilka warstw mijankowo.

Klejenie krawędziami jest dość pracochłonne poza tym trzeba by płyty docisnąć w kierunku prostopadłym do

klejonych powierzchni (coś jak klejenie deski podłogowej sprzed epoki 'klika').

Styropiany można kupić z 'zakładkami' w cenie +6-8%. Osobiście to bym położył 2-3 warstwy mijankowo.

 

Co do mojego pomysłu na wełnę uważam że jest w miarę OK. Będę miał nieciągłości w wełnie Podobnie jest

w przypadku większości typowych dachów gdzie nie wylewamy stropu tylko ocieplamy i dajemy płytę GK.

Wełna jest rozdzielona przez krokwie... tyle że problemu nie ma bo drewno ma też dobre własności izolacyjne.

 

Z płytami z wełny skalnej miałem do czynienia niedawno podczas ocieplania kominów: wełna jest droga

gęściejsza owszem ale na nacisk nieszczególnie odporna. Ja wziąłem ze względu na ognioodporność

chociaż uważam że trochę przesadziłem. Kleić chyba można tylko zaprawami (ja kleiłem Quick-Mixem SKS

ale myślę że parametry izolacyjne kleju go dyskwalifikują w sumie to zaprawa na bazie cementu).

Można sobie zobaczyć filmik instruktażowy na youtube jak ociepla się wełną skalną ściany i tam nikt płyt z wełny nie klei między sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...