andrzejek 28.04.2004 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2004 Prosze abyscie odwiedli mnie od wykonania nad parterowym domkiem stropu drewnianego nad ktorym w przyszlosci mam zamiar wygospodarowac ok 40% powierzchni na jeden pokoj. Mam strop drewniany u siebie, oraz w domu rodzicow (ten ma ok. 70 lat, dom poniemiecki) i pokrotce : strop jest cieply, lekki, deski podlogowe jako wykonczenie, mozna chodzic boso, ale.....:deski sa miekkie, powswtaja szybko wgniecenia itp,., elementy drewniane, szczegolnie w miejscach narazonych na wilgoc, okolice murlaty itp. narazone sa na prochnienie, sam musialem wymieniac belki z pozoru zdrowe, nie wyobrazam sobie stropu drewnianego w pomieszczeniach typu kuchnia, lazienka.Strop drewniany jako nieuzytkowy owszem, moze byc, ale jesli mysli sie o mieszkaniu na dluzej, ewentualnie o zostawieniu domu dzieciom, to pewniejszy jest stop ceramiczny itp.., nie ma potem problemu z korozja biologiczna stropu.Welna mineralna pod deski podlogowe to tez moim zdaniem nie najszczesliwszy pomysl, raz, ze z biegiem czasu bedzie sie pylic, jesli dzieci zaczna skakac, bo zawsze sie znajda jakies szpary itp. np. przy sciane, oraz to, ze skladnikiem lepiszcza welny jest formaldehyd, nie najzdrowszy do codziennegom oddychania, szczegolnie dla dzieci.Lepiej zastosowac cos naturalnego, nawet polepę czy keramzyt itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 05:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Strop drewniany wcale nie musi skrzypić czy się uginać. Wystrczy, jak przy każdych innych robotach przestrzegać zasad montażu.Trochę na temat konstrukcji lekkiego stropu można znaleźć tutaj - http://szkielet.com.pl/wymagania/7.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 29.04.2004 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Witam Pytanie do MarcinU: rozumiem, że od spodu idzie k-g potem wełna między belki, na to deski pióro-wpust, a w którym momencie dasz tą siatkę? Ja będę robić taki sam strop na parterze i do tego pustka (wentylowana) pod spodem. Deski będą wycyklinowane i polakierowane. Widziałem taką podłogę i jest extra. Mam tylko małe wątpliwości czy od spodu nie dać foli aby wilgoć nie podeszła. Co o tym sądzisz? Powiedz co jeszcze robisz "inaczej" niż wszyscy, sam tak robię i z chęcią wymienię uwagi. pozdrawiam Trochę chyba zamieszałem. Poniżej przekroje: podłoga parteru: deski 3,2 cm paroizolacja leagry 22,5 cm wypełnione wełną mineralną 20 cm siatka stalowa przestrzeń wentylowana 60 cm żwir 10cm folia żwir 10 cm grunt rodzimy strop pomiędzy parterem i poddaszem deski 3,2 cm filc legary 22,5 cm wypełnione wełną mineralną 20 cm płyty kartonowo -gipsowe Poddasze na razie nieużytkowe więc się nie martwię o pylenie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyss 29.04.2004 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Ja robię w takiej sytuacji Terriva. Jeżeli masz pieniądze, to też zrób. Jeżeli masz kłopot finansowy, to nie masz dużego wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 MarcinU,na siatkę stalową, od spodu stropu nad pustką, powinieneś założyć folię wiatroizolacyjną - patrz http://szkielet.com.pl/wymagania/4.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 29.04.2004 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 MarcinU, na siatkę stalową, od spodu stropu nad pustką, powinieneś założyć folię wiatroizolacyjną - patrz http://szkielet.com.pl/wymagania/4.php Nie doczytałem się tam o konieczności użycia folii, chyba że poniżej jest piwnica. A MarcinU nie pisał, że ją ma. Natomiast powinien mieć folię witro.. za płytą k-g nad partrem aby wilgoć z domu nie zawilgacała wełny (szczegółnie na łazienką i kuchnią) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 29.04.2004 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Ja jeszcze stropu nie mam (domu też ) ale jak już będę budował to wybiorę z drewna (dom parterowy) bo koszty mniejsze i mniejsza grubość stropu. Przy betonowym musi być warstwa betonu (+ ew. ceramiki) i dodatkowo warstwa ocieplenia, w drewnianym warstwę ocieplenia mamy w warstwie konstrukcyjnej między legarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 awt,a jak myślisz, co to jest "podłoga parteru"? Poczytaj dalej w "Konstrukcja stropu nad piwnicą" - znajdziesz tam takie zdanie:"Dla zabezpieczenia konstrukcji stropu i izolacji cieplnej przed działaniem wilgoci z gruntu, dolną powierzchnię stropu należy zabezpieczyć folią wiatroizolacyjną." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 awt,piszesz:"Natomiast powinien mieć folię witro.. za płytą k-g nad partrem aby wilgoć z domu nie zawilgacała wełny (szczegółnie na łazienką i kuchnią)". Bardzo się mylisz.W stropach międzykondygnacyjnych, zresztą jak w każdej przegrodzie wewnętrznej, nie stosuje się żadnych folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 29.04.2004 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 awt, a jak myślisz, co to jest "podłoga parteru"? Poczytaj dalej w "Konstrukcja stropu nad piwnicą" - znajdziesz tam takie zdanie: "Dla zabezpieczenia konstrukcji stropu i izolacji cieplnej przed działaniem wilgoci z gruntu, dolną powierzchnię stropu należy zabezpieczyć folią wiatroizolacyjną." No tak, ale ja będę miał na gruncie folię pomiędzy warstwami żwiru więc wilgoci z gruntu tam nie będzie. Dodatkowo przestrzeń jest wentylowana. Moja uwaga była podobna i Architekt właśnie zalecił izolację gruntu nie stropu. Co do stropu nad to też nie miałem pewności czy nie powinno byc folii pomiędzy parterem i poddaszem ale jak pisze pan Wojtek - nie. Z resztą poddasze póki co też będzie "wentylowane" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Izolacja winna być i na gruncie i od spodu stropu.Ta na gruncie ma chronić konstrukcję stropu i izolację przed wilgocią z gruntu, a ta od spodu stropu - od wilgoci z powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 29.04.2004 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 No tak. Te pewnie trzeba będzie dać taką wiatroizolację. Swoją drogą te izolacje mnie trochę męczą, a mianowicie: 1. Czym różni się waitroizolacja od paroizolacji? Jakie folie są polecane (producent, typ)2. Czy w takie sytuacji jak u mnie podłoga wymaga obu (tzn paroizolacji od góry i wiatroizolacji od spodu?3. czy jak dam waitroizolację od spodu to potrzebuję siatkę metalową (miała chronić przed np. gryzoniami)?4. Czy, ponieważ na razie poddasze będzie nie używane i nieogrzewane, a dach nie będzie ocieplony nie powinienem potraktować sufitu jako przegrody zewnętrzenej i dać paroizolacji między płytę a wełnę stropową. A może dodatkowo coś nad to na przestrzeni poddasza? Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 1. Czym różni się waitroizolacja od paroizolacji? Jakie folie są polecane (producent, typ) 2. Czy w takie sytuacji jak u mnie podłoga wymaga obu (tzn paroizolacji od góry i wiatroizolacji od spodu? 3. czy jak dam waitroizolację od spodu to potrzebuję siatkę metalową (miała chronić przed np. gryzoniami)? 4. Czy, ponieważ na razie poddasze będzie nie używane i nieogrzewane, a dach nie będzie ocieplony nie powinienem potraktować sufitu jako przegrody zewnętrzenej i dać paroizolacji między płytę a wełnę stropową. A może dodatkowo coś nad to na przestrzeni poddasza? Ad 1 - polecam http://szkielet.com.pl/katalog2004/112.php a także http://szkielet.com.pl/wymagania/14.php Ad 2 - Jako przegroda zewnętrzna - tak. Ad 3 - siatka chroni przed gryzoniami i opadnięciem folii a wiatroizolacja przed wilgocią i przewitrzaniem, Ad 4 - Tak, powinieneś traktować (tymczasowo) strop jako przegrodę zewnętrzną z wszystkimi w tym zakresie konsekwencjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 29.04.2004 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 awt, piszesz: "Natomiast powinien mieć folię witro.. za płytą k-g nad partrem aby wilgoć z domu nie zawilgacała wełny (szczegółnie na łazienką i kuchnią)". Bardzo się mylisz. W stropach międzykondygnacyjnych, zresztą jak w każdej przegrodzie wewnętrznej, nie stosuje się żadnych folii. To jest przegroda zewnętrzna (o czym dowiadujesz się później, a MarcinU wspomniał wcześniej) , więc folia jest potrzebna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArtMedia 29.04.2004 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Art Media, a Ty tak dudnisz w starym, czy w nowym domu, a może w kanadyjczyku Nowy strop, na starym, przebudowanym domu. Szwagier robił sam ze swoim drugim szwagrem. Może coś schrzanili, nie wiem? Coś okropnego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.04.2004 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 awt,by nasza dyskusja nie wprowadzała w błąd innych Forumowiczów, trochę wyjaśnienia:- folie opóźniacza pary (paroizolacji) stosuje się tylko i wyłącznie po wewnętrznych stronach przegród zewnętrznych,- na folie opóźnicza pary (paroizolacji) stosuje się folie polietylenowe grub. 0,15-0,2 mm, o paroprzepuszczalności w w granicach 2-6 g/m2/24g,- wiatroizolacje to folie ściane stosowane po zewnętrznych stronach przegród zewnętrznych,- na folie wiatroizolacyjne stosuje się folie polipropylenowe o paroprzepuszczalności w granicach 120-160 g/m2/24g, Nie należy zatem mylić folii opóźniacza pary z folią wiatroizolacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.