Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, czy ktoś ma zamontowane panele fotowoltaiczne wraz z podgrzewaczem ciepłej wody(bojlerem) wykorzystującym prąd stały, sprzedaje to firma z Częstochowy. Zastanawiam się na zakupem, tylko nie mam żadnego doświadczenia z takimi instalacjami, a nic na ten temat nie moge znaleźć.

Z tego co wiem są jedynym dystrybutorem takich bojlerów. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 11 months później...
Instalacja fotowoltaiczna wykorzystywana jedynie do podgrzewania wody ma swoje mocne strony:

- możliwość wykorzystania istniejącego zasobnika na wodę

- brak elementów hydraulicznych

- brak glikolu który należy wymieniać w instalacjach kolektorów słonecznych

- prostota montażu

 

To prawda, ale...

- nie każdy istniejący zasobnik ma flanszę odpowiedniej średnicy na grzałkę

- za to kupa połączeń elektrycznych i to nie takich niskonapięciowych jak wtyczka do gniazdka

- Rapczyn zaraz napisze, że CPC działają na wodę, a kolektor1, że Drain czy jak to tam się zwie

- równie prosto kolektory

 

ale fakt - PV fajna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
No i na wymianę akumulatorów które tez nie są wieczne.

Jakich akumulatorów ? W instalacji on-grid nie ma akumulatorów, produkowany prąd zużywają na bieżąco włączone w domu urządzenia, nadmiarem można grzać cwu, a to czego nie jesteśmy w stanie zagospodarować można odsprzedać do sieci, za marne grosze, ale jednak. Wiele osób grzeje cwu za pomocą pv, polecam do poczytania np: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2603993.html , jakie są uzyski z instalacji pv można sprawdzić na stronie z monitoringiem prosumenckich instalacji http://pvmonitor.pl .