Bazyl3 10.06.2013 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Czy ułożenie bloczka betonowego w ścianie fundamentowej szerokością 240 mm wystarczy pod ściany nośne wykonane z np. Hadykówki kładzionej szerokością 288 mm? Jak przygotować teren pod wylanie ławy fundamentowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.06.2013 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Z tego co się orientuje nie ma możliwości żeby ściana fundamentowa była mniejszej szerokości niż ściana nośna. Tutaj jest co nieco na ten temat Edytowane 10 Czerwca 2013 przez marecki_0luk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 10.06.2013 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Z tego co się orientuje nie ma możliwości żeby ściana fundamentowa była mniejszej szerokości niż ściana nośna. Tutaj jest co nieco na ten temat No nie Zazwyczaj ściana zewnętrzna /zazwyczaj jest ona nośna/ jest grubsza od ściany fundamentowej. Zalecany wygląd wedle muratora: (koń jaki jest każdy widzi)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 11.06.2013 06:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Rozważam jeszcze opcję zmiany materiału na porotherm P+W i wtedy ściany nośne miałyby 250 mm grubości, tylko nie wiem jak z kosztami. Czy brak konieczności wypełniania spoin pionowych zrekompensuje w części wyższy koszt tego budulca. No i ciągle nie wiem, może być tak jak piszę czy nie może. Przy ścianie z dociepleniem 15. Kładzenie ściany fundamentowej o szerokości 380 mm wydaje mi się jednak przesadą, że o dodatkowym koszcie nie wspomnę, ale może jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brylekpl 11.06.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Rozważam jeszcze opcję zmiany materiału na porotherm P+W i wtedy ściany nośne miałyby 250 mm grubości, tylko nie wiem jak z kosztami. Czy brak konieczności wypełniania spoin pionowych zrekompensuje w części wyższy koszt tego budulca. No i ciągle nie wiem, może być tak jak piszę czy nie może. Przy ścianie z dociepleniem 15. Kładzenie ściany fundamentowej o szerokości 380 mm wydaje mi się jednak przesadą, że o dodatkowym koszcie nie wspomnę, ale może jest sens? Czy Ty chcesz bunkier lub wiezowiec budowac?? Przeciez izolacja nie trzyma sie na fundamencie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 11.06.2013 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Czy Ty chcesz bunkier lub wiezowiec budowac?? Przeciez izolacja nie trzyma sie na fundamencie! Czyli po chłopsku - te 240 mm pod ścianę 288 mm (albo 250 mm) może być? Czym ją izolować i docieplać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 12.06.2013 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Czy bloczki lepiej sobie przypilnować w betoniarni czy kupować "gotowce" ze składu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brylekpl 12.06.2013 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Czy bloczki lepiej sobie przypilnować w betoniarni czy kupować "gotowce" ze składu? watpie ze ci sie uda przypilnowac? masz zamiar spedzic dzien w betoniarni patrtzac murarzom przrz ramie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 19.06.2013 06:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 watpie ze ci sie uda przypilnowac? masz zamiar spedzic dzien w betoniarni patrtzac murarzom przrz ramie? No dobrze, to może inaczej, jak kupić dobry bloczek fundamentowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 19.06.2013 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 No dobrze, to może inaczej, jak kupić dobry bloczek fundamentowy? Proponuję kupować bloczki w dużych zakładach produkujących też inne prefabrykaty oraz mające własne betoniarnie przemysłowe. One gwarantują jakość. Chyba że komuś zależy na niskich cenach to może kupować bloczki kręcone z betoniarki w stodole - też takie są na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 25.06.2013 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 No to kolejne, laickie. Czym izolować? Dysperbit + 10 cm ekstru i folia będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 27.06.2013 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 No to kolejne, laickie. Czym izolować? Dysperbit + 10 cm ekstru i folia będzie ok? Dysperbit lub podobny środek na podkład, na to warstwa ochrony przeciwwilgociowej ( jak trudniejsze warunki to przeciw-wodnej), ewentualnie druga warstwa i na to 8 - 10 cm styropianu XPS i folia kubełkowa na koniec. A jak potrzebny jest drenaż, to i zrobić drenaż.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 27.06.2013 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Dysperbit lub podobny środek na podkład, na to warstwa ochrony przeciwwilgociowej ( jak trudniejsze warunki to przeciw-wodnej), ewentualnie druga warstwa i na to 8 - 10 cm styropianu XPS i folia kubełkowa na koniec. A jak potrzebny jest drenaż, to i zrobić drenaż.... Raczej dokładnie odwrotnie!!! Instrukcja wyjęta z folii kubełkowej: http://www.isola.no/assets/Norway/Installation%20instruction/PlatonXtra_montering.pdf str 5 - styropian ma tylko sens gdy jest pod nim wentylacja ! Inaczej PO CO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 27.06.2013 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 (edytowane) Raczej dokładnie odwrotnie!!! Instrukcja wyjęta z folii kubełkowej: http://www.isola.no/assets/Norway/Installation%20instruction/PlatonXtra_montering.pdf str 5 - styropian ma tylko sens gdy jest pod nim wentylacja ! Inaczej PO CO? To jakaś norweska szkoła izolowania? Edytowane 27 Czerwca 2013 przez piotrek0m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bazyl3 27.06.2013 18:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Dysperbit lub podobny środek na podkład, na to warstwa ochrony przeciwwilgociowej ( jak trudniejsze warunki to przeciw-wodnej), ewentualnie druga warstwa i na to 8 - 10 cm styropianu XPS i folia kubełkowa na koniec. A jak potrzebny jest drenaż, to i zrobić drenaż.... A co jako ochrona przeciwwilgociowa? I w jakich warunkach drenaż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amstrong89 27.06.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Czy mi się wydaje czy chcesz aby wszystko podano ci na tacy? Użyj opcji szukaj. Odpowiedzi na twoje pytania już padły tylko trzeba trochę poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 28.06.2013 03:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 To jakaś norweska szkoła izolowania? Dlaczego? Icopal ma te same instrukcje. To co wyżej pokazano to jakieś nieporozumienie . Styropian który nie zatrzymuje ciepła, lepik który zatrzymuje wodę w fundamencie. Lepik zupełnie nieodporny na ciśnienie negatywne i biologię w gruncie. ICOPAL ma takie same instrukcje co ISOLA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forgetit 28.06.2013 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 ICOPAL ma takie same instrukcje co ISOLA. Jakiś link? Bo z tego co widzę na stronie Icopala, to jest dokładnie odwrotnie niż piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 28.06.2013 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Jakiś link? Bo z tego co widzę na stronie Icopala, to jest dokładnie odwrotnie niż piszesz. http://www.icopal.fi/upload/icopalfi/asennusohjeet/asennusohje_perusmuuri_universal07.pdf http://www.icopal.fi/upload/icopalfi/esitteet/esite_perusmuuri_radoneristys0508.pdf http://www.isola.no/produkter/tilbehor/platon-dreneringsplate/ I aprobata techniczna str. 2 http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 28.06.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Jeżeli Ma Pan jakieś pytania dotyczące działania styropianu (po co on jest ), czy dlaczego jest wentylacja pod hydroizolacją ( jak w dachu) to chętnie wyjaśnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.