themasterp 11.06.2013 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 witam Poradźcie koledzy i koleżanki, dzisiaj zaprzyjaźniona firma która pomaga mi wykonać fundamenty mnie dosłownie zastrzeliła. Otóż mam wylane ławy, wymurowaną ściankę z bloczków i myślę sobie,że przydałoby się ocieplić tą ściankę styropianem, no to informuje o tym swojego zaprzyjaźnionego wykonawce i słyszę od niego, żebym nie obcinał styropianu równo z bloczkami tylko zostawił 10 cm więcej jako szalunek dla płyty która będzie wylewana na ubitym gruncie o_O Czy to jest dopuszczalne? czy styropian wytrzyma napór betonu? przyjmując wysokość tej wylewki na 10 cm to i tak siła tego betonu będzie bardzo dużą, nawet jak zostanie od dociśnięty ziemią z drugiej strony. Ponoć oni tak zawsze robią i to działa, styropian EPS100 TermoOrganika. Poradźcie czy się na to zgodzić tylko proszę bez tekstów typu "co na to KB" albo "patrz co masz w projekcie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 11.06.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Tak się robi. Wszystko jest ok. napór 10cm betonu to w sumie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
themasterp 11.06.2013 19:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Dzięki za odpowiedz, to jeszcze się dopytam czy styropian musi być dociśnięty ziemią czy wystarczy jak będzie trzymał się na kleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wski 11.06.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 jeśli się uda stawiam flaszkę,my lejemy 20 cm i wiem jak cisnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
themasterp 12.06.2013 20:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Tak się robi. Wszystko jest ok. napór 10cm betonu to w sumie nic. A wytrzyma napór 15 cm? korci mnie żeby jeszcze o 5cm podnieść poziom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 13.06.2013 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 to zależy jak gruby styropian. Ale podejrzewam że minimum 10cm ma. Obsyp ziemią i lej 15cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 13.06.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2013 Musisz go zabezpieczyć i przy 10 cm, czy to ziemią czy deskami. Taki szalunek pionujesz tak jak deskowy i też tak go zabezpieczasz, aby nie wyszedł bok pofalowany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
themasterp 16.06.2013 12:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 Ok dziękuję za opinie, zobaczymy jak to wyjdzie...najwyżej będzie kupa śmiechu a później płacz jak to nie wypali:) zobaczymy, dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 18.06.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Poradźcie koledzy i koleżanki, dzisiaj zaprzyjaźniona firma która pomaga mi wykonać fundamenty mnie dosłownie zastrzeliła. Otóż mam wylane ławy, wymurowaną ściankę z bloczków i myślę sobie,że przydałoby się ocieplić tą ściankę styropianem, no to informuje o tym swojego zaprzyjaźnionego wykonawce i słyszę od niego, żebym nie obcinał styropianu równo z bloczkami tylko zostawił 10 cm więcej jako szalunek dla płyty która będzie wylewana na ubitym gruncie o_O Czy to jest dopuszczalne? czy styropian wytrzyma napór betonu. Tak się robi. Będę robił tak samo. Majster tak robi od lat i twardy styropian typu styrodur XPS wytrzymuje, ale uwaga - styropian kołkuje do ścianki fundamentowej. Tym sposobem leję beton na ściankach na których leży zbrojenie i siatka, uzyskując "strop". Zyskuję zabezpieczenie przed ewentualnym lokalnym siadaniem posadzki i pękaniem oraz lepsze warunki do izolacji przeciw wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 26.06.2013 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 U mnie grubość płyty miała 20cm a boczny styropian spełniający rolę szalunku 10cm tyle ze EPS200, obsypany był tylko piachem i bez problemu wytrzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
themasterp 30.06.2013 15:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 (edytowane) No to powiem wam, że poczytałem trochę jeszcze o tym wylewaniu oraz przypadkiem rozmawiałem ze znajomym u którego ekipa właśnie tak wylewała i niedawno pękła mu ściana działowa:/ osiadł grunt:/ zmieniłem więc taktykę i robię teraz dokładnie tak jak jest w projekcie a nie jak chciała firma - wymurowałem sobie 1 warstwę z bloczka więcej i wyleje na równi z bloczkiem tak aby płyta opierała się tylko na gruncie. Ale z tą wylewką to na razie się i tak wstrzymuje, ściany mogę murować bez tej płyty a może w tym czasie coś jeszcze osiądzie, niby jest ubite ale jakoś już straciłem zaufanie:) Edytowane 30 Czerwca 2013 przez themasterp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 30.06.2013 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 Nie czytaj tyle, bo nie zawszeto jest zdrowe dla domu. Zastanowiłeś się jak położysz izolację pozioma? pod ściany? Folia? Papa?..ile ją wystawisz do środka w celu połączenia z izolacją poziomą pod posadzka?A jeżeli juz położyłeś z jakimś zakładem to jak podczas zalewania zrobisz aby w miarę to wyszło? .A jak odpuszczasz już płytę chudziaka (jeżeli zbrojona odpowiednio i ścianki działowe zrobione normalnie to u tego znajomka sciana nie powinna pękać , a pękniecie nie oznacza że to wina płyty....to tez odpuszczasz izolacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 02.07.2013 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 A jak odpuszczasz już płytę chudziaka (jeżeli zbrojona odpowiednio i ścianki działowe zrobione normalnie to u tego znajomka ściana nie powinna pękać , a pękniecie nie oznacza że to wina płyty....to tez odpuszczasz izolacje? Jak ja zaleję w betonie podłogi siatkę zbrojeniową fi 8 mm o oczkach 10 x 10 i dodatkowo użyję betonu B-25 ( bo jest raptem kilka złotych droższy od B-20, który mam w projekcie) to nie wierzę, że podłoga mogłaby mi tak sobie pęknąć. Jak bardzo piasek musiałby pod płytą "się wypłukać", żeby do tego doszło? Fundament jest na rodzimym, nienaruszonym gruncie... no nie wiem jaka wielka przestrzeń musiałaby powstać i jak bardzo obciążona by musiała być? Co więcej, kontaktowałem się z człowiekiem, który za 150 zł sprawdzi mi sondą stopień zagęszczenia piasku. Owszem, też słyszałem (znów tylko słyszałem), że komuś woda wypłukała piach z fundamentów i potwornie zapadła się podłoga i wymagane było wykucie podłogi i uzupełnianie piachu itp... ale to była podłoga bez zbrojenia i na gruncie i tak naprawdę to nie wiem nic o błędach popełnionych podczas budowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 02.07.2013 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Ja nie wiem co wy kombinujecie, na budowach to się różne rzeczy robi by było szybciej. Ale wydaje mi się, że właściwe rozwiązanie to takie o jakim pisze themasterp - chudy beton lany pomiędzy ścianami fundamentowymi a nie na nich. W razie gdyby coś budynek osiadł to nie połamie płyty, w końcu budynek stoi na rodzimym gruncie na ławach i "trochę" waży, płyta leży na zagęszczonym mechanicznie podłożu ale też jest lekka więc ich osiadanie może być nieco inne.themasterp - z tym, że lepiej płytę wylać przed murowaniem ścian z powodu o którym pisze Andrzej733 - izolacja pod ścianami musi być połączona z izolacją przeciwwodną podłogi, jak powystawiasz sobie zakładki z np papy do połączenia z izolacja wodną podłogi na gruncie a potem będziesz wylewał tego chudziaka to ją pooblewasz betonem, pourywasz etc i nici ze szczelnej, ciągłej izolacji. Poza tym chudziaka to sie raczej nie zbroi, dopiero posadzkę na izolacji (styropianie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 04.07.2013 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ja nie wiem co wy kombinujecie, na budowach to się różne rzeczy robi by było szybciej. Ale wydaje mi się, że właściwe rozwiązanie to takie o jakim pisze themasterp - chudy beton lany pomiędzy ścianami fundamentowymi a nie na nich. W razie gdyby coś budynek osiadł to nie połamie płyty, w końcu budynek stoi na rodzimym gruncie na ławach i "trochę" waży, płyta leży na zagęszczonym mechanicznie podłożu ale też jest lekka więc ich osiadanie może być nieco inne. . Myślę, że o każdej z metod można napisać kilka prac doktorskich o wzajemnie sprzecznych wnioskach.) A inwestor coś musi wybrać, na coś się zdecydować i potem ponosić konsekwencje wyboru. Jedno jest pewne, że oszczędności na tym etapie niczemu nie służą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
themasterp 05.07.2013 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Myślę, że o każdej z metod można napisać kilka prac doktorskich o wzajemnie sprzecznych wnioskach.) A inwestor coś musi wybrać, na coś się zdecydować i potem ponosić konsekwencje wyboru. Jedno jest pewne, że oszczędności na tym etapie niczemu nie służą... No i to by była odpowiednia puenta do tego tematu:) Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu:) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 23.02.2014 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 i Jak wyszło w praniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.