macius36 04.09.2014 15:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Nie ma czegoś takiego jak zalecana grubość. Ale są normy budowlane, które ulegają restrykcji od 2017 roku i potem jeszcze bardziej od 2012. I w tych normach U stropu pod nieogrzewanym poddaszem od 2021 roku powinno być 0,15 . Ja daję 30 cm styro bo U w tym wypadku będzie 0,14. Ale mam dom energooszczędny. U ciebie przy ogrzewaniu stałopalnym chyba nie ma sensu aż tyle, przy 20 cm U będzie 0,20. Ale oczywiście twój wybór - może lepiej dać 30 cm i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szkutnik 14.10.2014 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Mam pytanie do fachowców: Posiadam strych nieogrzewany , i postanowiłem ocieplić dom poprzez rozłożenie na podłodze strychy 20cm (2x10 na przekładkę) styropianu a na to folie budowlaną. Problem jest w tym że na tej podłodze jest wylewka, a pod nią 5-10cm trocin. W związku z tym mam pytanie czy należy to zrywać? czy może wystarczy na to ten styropian rozłożyć.Strych jest całkowicie nie użytkowy , kilka gratów wizyta na nim 2-3 razy w roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baki222 03.11.2014 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Witam. Podczas wykonania elewacji zewnętrznej zostały nam zamurowane wywietrzniki ścian. Z czasem elewacja zaczęła pękać. Popękał nam również betonowy dach, pod którym znajdowała się gruba warstwa hasi. W tym roku podjęliśmy decyzję o wymianie dachu na drewniany. Jest to zwykły dach z nachyleniem w jedna stronę, jest on pokryty papą izolacyjną i papą wierzchnią. Pod dachem zamiast wyrzuconego hasi położyliśmy warstwę styropianu i 2-3 warstwy wełny mineralnej ISOVER. Mam pytanie czy jest to wystarczająca izolacja. Dom nie jest ocieplony z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.11.2014 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 2-3 warstwy po ile cm? O ile jeszcze do pokrycia dachowego jest miejsce to ok ... gorzej jak by samo pokrycie była ta wełna władowana.Na pewno pełen sukces to nie jest, ponieważ ściany kolankowe wystają jak by z izolacji.Cały sukces będzie jeśli wyprowadzi się całą izolację bez przeszkód, zostanie na kiedyś tylko wykonać izolację ścian. Nic tak nie niszczy efektu izolowania jak nie ciągła ta izolacja.To niczym kłusa kurtka i gołe plecy ze stringami na zimnej kościelnej ławce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baki222 04.11.2014 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 2-3 warstwy po ile cm? O ile jeszcze do pokrycia dachowego jest miejsce to ok ... gorzej jak by samo pokrycie była ta wełna władowana. Na pewno pełen sukces to nie jest, ponieważ ściany kolankowe wystają jak by z izolacji. Cały sukces będzie jeśli wyprowadzi się całą izolację bez przeszkód, zostanie na kiedyś tylko wykonać izolację ścian. Nic tak nie niszczy efektu izolowania jak nie ciągła ta izolacja. To niczym kłusa kurtka i gołe plecy ze stringami na zimnej kościelnej ławce. Dzięki za odp.1 warstwa ma 15 cm. Oczywiście do pokrycia dachowego jest miejsce. Mógłby Pan rozwinąć stwierdzenie "Cały sukces będzie jeśli wyprowadzi się całą izolację bez przeszkód". Co by należało jeszcze wykonać wewnątrz poddasza żeby poprawić izolację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.11.2014 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Jeśli są ściany działowe na poddaszu to trzeba je tak obniżyć aby cała izolacja przeszła nad nimi, to samo tyczy się ścian szczytowych.Nad ścianą szczytową też niech będzie izolacja która będzie łączyć izolację poddasza z izolacją ściany na zewnątrz.Ściana kolankowa, nad murłatą maksymalnie izolacji i też połączonej z izolacją ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 04.11.2014 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Nad ścianą szczytową też niech będzie izolacja która będzie łączyć izolację poddasza z izolacją ściany na zewnątrz.. czyli co dach ma latać w powietrzu tylko na podporach nie może się opierać ma murze?? czy to nie wpływa zbyt na stabilność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 04.11.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 U dołu jest pewnie murłata, to ocieplasz nad nią. Z boków jest krokiew, która przenosi obciążenia i nie leży na murze.To co za problem ściąć 15 cm muru i go ocieplić. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.11.2014 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Murłaty/ płatwie się wspierają na murze to wystarczy. dziwny zwyczaj podmurowywania ścian szczytowych aż po membranę dachową ! gdzie to jest nie zgodnie z niczym innym jak tylko z widzi misie murarzy, którzy klepią na potęgę ten sam błąd. Do dachu powinna być zostawiona przerwa te 30cm min. Dach i tak wspiera się na murłatach i płatwiach. proste .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 04.11.2014 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 dzięki za wyjaśnienie. Tylko przy takim ociepleniu temperatura na stryszku będzie równa zewnętrznej więc reku już nie wstawię. Czy można zrobić bez izolacji stropu i polecieć całością dach czy to już skutkuje pojawieniem się innego mostka cieplnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.11.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 A no to trzeba było gadać że reku ma być na stryszku, pewnie nad jętkami ? to wypada mu tam zrobić ciepło.Inaczej zabierze ciut przestrzeni gdzieś z jakiegoś pomieszczenia. Wełna w okolicach centrali wentylacyjnej raczej jak najgęsciejsza tj nawet elewacyjna twarda .. chodzi o hałas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seweryn22 09.11.2014 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 zapewne rozłożenie kilku warstw wełny nie zaszkodzi tylko trzeba to zrobić odpowiednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek33 22.11.2014 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 to fakt na dociepleniu domu na pewno się nie straci a po czasie ta inwestycja się zwróci co prawda do ocieplenia stropu wybrałbym wełnę mineralną ale i takie rozwiązanie jest bardzo ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 17.01.2015 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) A no to trzeba było gadać że reku ma być na stryszku, pewnie nad jętkami ? to wypada mu tam zrobić ciepło. Inaczej zabierze ciut przestrzeni gdzieś z jakiegoś pomieszczenia. מרכבה mój projekt również przewidywał ocieplenie sufitu nad poddaszem użytkowym, natomiast krokwie powyżej nie są już ocieplane. Rysunek obrazujący: Na takim strychu nad poddaszem użytkowym byłaby możliwość umieszczenia rekuperatora? Sufit nad poddaszem użytkowym składa się z takich warstw: deski 2,5 cm, folia paroprzepuszczalna, wełna mineralna 8 cm, jętki 8x16 pomiędzy jętkami wełna 16 cm, profile stalowe do mocowania płytk G-K 6 cm, pomiędzy profilami wełna 6 cm, folia paroizolacyjna, płytka G-K 1.2 cm i myślałem tam dać rekuperator, natomiast powyżej krokwie w planie nie są już w żaden sposób ocieplone (budynek jeszcze nie powstał, ale rozpocznę budowę w tym roku). co byłoby lepszym rozwiązaniem: a) zrobienie skrzynki na rekuperator i obłożenie go wełną mineralną oraz owinięcie rur wełną ? czy to będzie wystarczające? czy skropliny mogą pozamarazać przy takim rozwiązaniu? b) zrezygnować z ocieplenia tego co wyżej opisałem i załączyłem zdjęcie, tak jak jest w projekcie ta warstwa wyszczególniona, a ocieplić krokwie aż do samego szczytu tj. kalenicy? (minusy - wyższy koszt ocieplenia budynku, pogorszenie charakterystyki energetycznej ............ plusy - gwarancja dodatniej temperatury na strychu nad poddaszem). c) czy jeszcze jakieś inne rozwiązania? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez pecet0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 18.01.2015 04:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 ja głosuję za:ułożeniem rur i rekuperatora na strychu, i po sprawdzeniu połączeń zasypaniu go jakimś tanim granulatem tak grubo żeby zarówno strop jak i wszystkie rury i sam rekuperator był głęboko schowany w izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 18.01.2015 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 ja głosuję za: ułożeniem rur i rekuperatora na strychu, i po sprawdzeniu połączeń zasypaniu go jakimś tanim granulatem tak grubo żeby zarówno strop jak i wszystkie rury i sam rekuperator był głęboko schowany w izolacji Dzięki za radę mpoplaw. Zacząłem googlować na temat tego rozwiązania i jednak takie rozwiązanie też nie przejdzie. Sufit nad poddaszem użytkowym jest opierany na jętkach. Natomiast waga granulatu izolacyjnego Thermofloc wynosi 500 kg/m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 18.01.2015 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 więc użyj zwykłych granulatów wełny 50-90kg/m3 albo czegoś lekkiego np: granulatu styropianu 15-20 kg/m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 18.01.2015 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Luźne kulki styropianu rozsypane po poddaszu jakoś do mnie nie przemawiają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarecki111 16.07.2015 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Witam, Poddasze nieużytkowe które kiedyś będzie użytkowe. Czy ktoś jest w stanie określić ile większe będą straty ciepła jeśli dam 10cm styropianu grafitowego + wylewka zamiast 20cm styropianu? Pytam bo przy 20cm wysokość poddasza za bardzo się zmniejsza więc albo daje 10cm albo robie podłogę na legarach, którą kiedyś będę mógł rozebrać ale której za bardzo nie chcę bo mimo że poddasze na razie teoretycznie nieużytkowe to może jakies graty do ćwiczeń czy coś takiego tam staną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominus 19.11.2016 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Witam,Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? Powierzchnia nad jętkami jest bardzo mała i nie będzie użytkowa. Dodatkowo zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Zjawisko to występuje na połowie dachu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku? Bardzo proszę o odpowiedź bo obecnie nie mam pojęcia co robić dalej. Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.