Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mocna posadzka


tomasopc

Recommended Posts

gres czy klinkier co lepsze na taras ?

MIKRO -- DRENAŻ +

SZORSTKA, PRZYCZEPNA POWIERZCHNIA

Powstaje tylko w procesie ekstrudowania

i pozostaje przez cały czas aktywna.

 

KAŻDA PŁYTKA EKSTRUDOWANA SKUPIA W SOBIE

ELEMENTARNE ŻYWIOŁY ZIEMI, WODY I OGNIA:

Do gliny dodawana jest woda, aby ją uelastycznić. Powstaje w ten

sposób bardzo jednolita, dająca się plastycznie formować masa.

W dosłownym tego słowa znaczeniu płynącym procesie produkcji,

EKSTRUDOWANIU, masa jest zagęszczana i wyciskana przez ustnik,

który nadaje płytce formę.

Dzięki zastosowaniu różnych ustników możliwe jest uzyskanie różnych

form, od płytki podłogowej poprzez stopnice do płyt tarasowych.

Charakterystyczny spód płytki z uwypuklonymi ryflami zwiększającymi

przyczepność uzyskiwany jest również dzięki kształtowi ustnika.

Następnie w procesie suszenia woda jest z płytek ostrożnie usuwana.

Efektem tego procesu jest drobna struktura wzajemnie powiązanych

porów. Można powiedzieć, że jest to rodzaj „mikro -- drenażu", który

utrzymuje się także po wypaleniu w 1250°C i pozostaje aktywny przez

całe życie płytki. Skroplona para wodna znajdująca się pod płytką

podciągana jest dzięki siłom kapilarnym poprzez płytkę na zewnątrz do

fugi, gdzie wyparowuje.

 

Dlatego płytki ciągnione są jednocześnie paroprzepuszczalne --

„oddychają" oraz absolutnie mrozoodporne.

 

GRES: BEZ DODATKU WODY,

BEZ MIKRO-DRENAŻU.

Gres powstaje w efekcie sprasowania pod wysokim ciśnieniem suchej,

sproszkowanej gliny do postaci płytki. Podczas tego gwałtownego

procesu nie powstaje mikro -- drenaż, lecz zagęszczona struktura z

gładką jak szkło powierzchnią i absolutnie nieprzepuszczającym

wody przekrojem płytki.

 

Ta właśnie zagęszczona struktura uniemożliwia kontrolowane

odprowadzanie wody oraz utrudnia uzyskanie wystarczającej

przyczepności do podłoża. Efektem tego jest niedostateczna

mrozoodporność przy zastosowaniu na zewnątrz.

 

UKRYTE PROBLEMY STAJĄ SIĘ CORAZ WIĘKSZE, DLATEGO NA

ZEWNĄTRZ POWINNO STOSOWAĆ SIĘ KLINKIEROWE PŁYTKI

CIĄGNIONE.

 

Woda jest siłą natury o ogromnej mocy. W połączeniu z mrozem nawet

mała ilość wody jest w stanie rozerwać płytki.

 

Gres jest absolutnie wodoszczelny i ma gładką jak szkło powierzchnię.

Jak pokrywka na garnku zamyka on posadzkę. Naturalnie powstające

skropliny wody nie mają ujścia i wytwarzają stale rosnące ciśnienie.

Często na przestrzeni lat.

 

W końcu ciśnienie jest tak duże, że płytka gresowa ulega złamaniu lub

też odspaja się całkowicie od podłoża, ponieważ jej szklista

powierzchnia uniemożliwia uzyskanie optymalnej przyczepności.

:bye::wiggle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 180
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To u nas jest podłogówka w całym domu i w wielu miejscach są właśnie (chyba) nacięcia blichówką, zrobione zresztą przez Tekę ;) Mam zacząć się bać o moje rurki? :( Bowiem tulejek na rurkach tam nie ma na pewno...

 

:p nigdy nie nacinałem dylatacji blichówką,zawsze wciskam kątownik 4mm grubości,wszyscy formułowicze mają posadzki wykonane na kruszywie 2-8mm,z resztą 50% robionych przeze mnie podkładów jest z kruszywem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam, proszę zerknąć na rozkład dylatacji

wszedzie podlogowka, dylatacje miedzy pomieszczeniami sa jasne

reszta dylatacji jest miedzy petlami grzewczymi i nie jestem pewien

jak je robic tymbardzej ze salon z holem bedzie w drewnie

z10q.jpg

 

z gory dzieki za pomoc

Edytowane przez jedrek244
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę zerknąć na rozkład dylatacji

wszedzie podlogowka, dylatacje miedzy pomieszczeniami sa jasne

reszta dylatacji jest miedzy petlami grzewczymi i nie jestem pewien

jak je robic tymbardzej ze salon z holem bedzie w drewnie

[ATTACH=CONFIG]277823[/ATTACH]

 

z gory dzieki za pomoc

Jaką masz moc grzewczą podłogi i jaki rodzaj posadzki drewnianej będziesz układał w salonie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

cała moc podłogi to 4,9kW

w salonie 3 petle po 390W

drewno to 14mm warstwowka albo lity merbau

 

pozdrawiam

Obciążenie cieplne podłogi jest niewielkie rzędu 30W/m2.

 

Z okładziną jest tak, że 14 mm warstwówka jest blisko dwukrotnie oporniejsza od 14 mm litego merbau.

 

Całość przekłada się na temperaturę wylewki a to z kolei na jej rozszerzalność termiczną.

 

Proponuję dać siatkę stalową w wylewce i zapomnieć o dylatacjach w salonie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedz

siatka będzie po calości,

wiec Pokoj 2 mysle tez mozna bez dylatacji ale czy dawac tam naciecie skurczowe?

Pokoj 1 ma układ w "L" wiec tam chyba trzeba dac dylatacje

klopotliwa pozostaje tylko dylatacja miedzy holem a salonem

bo wtedy chyba bedzie trzeba parkiet ukladac wzdluz dylatacji

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedz

siatka będzie po calości,

wiec Pokoj 2 mysle tez mozna bez dylatacji ale czy dawac tam naciecie skurczowe?

Pokoj 1 ma układ w "L" wiec tam chyba trzeba dac dylatacje

klopotliwa pozostaje tylko dylatacja miedzy holem a salonem

bo wtedy chyba bedzie trzeba parkiet ukladac wzdluz dylatacji

 

pzdr

Moim zdaniem, w Twojej sytuacji dylatacje wewnątrz pomieszczeń są niepotrzebne.

Salon - hol dylatacja jeżeli deski będą biegły wzdłuż dylatacji, jeżeli w poprzek, to przy desce z merbau i elastycznym kleju dylatację można przykryć posadzką drewnianą.

Tak ja bym zrobił, natomiast i siebie kieruj się zdaniem Twojego wykonawcy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

To może na moim przykladcie, bo modena ma wylewke podobną (trochę "młodszą")

 

U mnie to mixokret na cemencie CEM I, kruszywie 2-8, grubość 7-8cm, wykonanie marzec 2014

Rury podłogówki w rozstawie od 10cm w łaziecce, do 15/20cm w pomieszczeniach.

Tz przy -20C to 38C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może na moim przykladcie, bo modena ma wylewke podobną (trochę "młodszą")

 

U mnie to mixokret na cemencie CEM I, kruszywie 2-8, grubość 7-8cm, wykonanie marzec 2014

Rury podłogówki w rozstawie od 10cm w łaziecce, do 15/20cm w pomieszczeniach.

Tz przy -20C to 38C.

Zakładam, że masz ogrzewanie niskotemperaturowe o max zasilania 45oC i na takiej tempetraturze będziesz wygrzewał wylewkę. Zaleciłbym taki układ :

5 dni na nagrzewania, dalej 17 dni na wygrzewanie i 5 dni na wystudzenie, po czym pomiar wilgotności.

Przy wygrzewaniu zwróć uwagę czy temperatura w pomieszczeniu czy na zewnątrz nie spowoduje wyłaczenia podłogówki. Często jest tak, że czas płynie a podłogówka nie działa bo jest za ciepło czy tu, czy tam, ale nie w jej wnętrzu. Wygrzewanie jest najbardziej skuteczne przy różnicy temperatur i wilgotności pomiędzy wnętrzem wylewki a jej otoczeniem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piszesz to z punktu widzenia fachowca od drewna na podłogach, czy to ogolne zalecania ?

Bo ja planowałem rozpoczęcie od 25C, dojscie do 45C w ciagu 5dni, wygrzewanie przez 5dni i znów 5 dni do 25C

Glównie po to, aby zlikwidować ewentualne naprężenia po rozgrzaniu posadzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale piszesz to z punktu widzenia fachowca od drewna na podłogach, czy to ogolne zalecania ?

Bo ja planowałem rozpoczęcie od 25C, dojscie do 45C w ciagu 5dni, wygrzewanie przez 5dni i znów 5 dni do 25C

Glównie po to, aby zlikwidować ewentualne naprężenia po rozgrzaniu posadzki.

 

Ogólnych zaleceń jest wiele, a tak naprawdę, co podłoga to inna charakterystyka osuszania i wynikający z tego czas.

 

W mojej firmie oceniamy spadek RH w funkcji czasu, co daje na wykresie pełny obraz spadku wilgotności.

 

W oparciu o takie pomiary, powadzone przez kilka lat, mamy dane, które po skonfigurowaniu dają przybliżony czas suszenia.

 

Ostatnio przez ponad miesiąc osuszaliśmy wylewkę przy temperaturze zasilania 35oC, w sytuacji kiedy ogrzewanie chodziło na okrągło.

 

W innym przypadku osuszanie trwało ponad 2 miesiące, kiedy podłogówka grzała jak chciała.

 

Zdarzają sie przypadkie kiedy trwa to krócej, szczególnie przy anhydrycie, niewielkim rozstawie rurek i wyższej temperaturze w rurkach + zima i suche powietrze.

 

Dużo można by o tym pisać. Naprężenia i wilgotność to dwie różne sprawy.

 

Ponadto dwutorowy pomiar emisja + wilgotność daje pewność działania.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wylewka ma 4 miesiące :) , reszta podobnie jak opisał Fotohobby :) tylko cement CEM II .Wszędzie planuję płytki gresowe .

 

A co w sytuacji gdy z pewnych powodów w czasie wygrzewania część pomieszczeń będzie przez cały dzień wietrzona i będzie wpadało chłodniejsze powietrze ?

Czy będzie to powodować wychładzanie wylewki i będzie niekorzystne dla wygrzewania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wylewka ma 4 miesiące :) , reszta podobnie jak opisał Fotohobby :) tylko cement CEM II .Wszędzie planuję płytki gresowe .

 

A co w sytuacji gdy z pewnych powodów w czasie wygrzewania część pomieszczeń będzie przez cały dzień wietrzona i będzie wpadało chłodniejsze powietrze ?

Czy będzie to powodować wychładzanie wylewki i będzie niekorzystne dla wygrzewania ?

Nie będzie problemu, a przy płytkach nie ma potrzeby tak dokładnego wysuszenia jak przy drewnie.

Pozdrawiam,

PS. Pamiętaj o tym aby cała wygrzewana wylewka była odsłonięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje :)

W gotowych schematach jakie znajduję w internecie jest podana maksymalna temperatura 50 lub 55 stopni , ale będę rozgrzewać wg Twoich porad do 45 stopni ( projektową mam 36 stopni)

Ogólnie schematy podają aby rozgrzewać przez około 5 dni ( codziennie po 5 stopni) potem te 45 stopni przez około 7 dni i potem w dół 40,35,30,25 , około 4 dni na 10 stopni i znowu rozgrzewać :30 , 35, 40, 35, 25 koniec ( w sumie około 29 dni )

Czy tak może być ?

Cy warto po wystudzeniu znowu rozgrzewać i studzić ?

A może lepiej po rozgrzaniu po prostu na maksymalnej temperaturze 45 stopni potrzymać te 17 dni i potem powoli studzić ?

Edytowane przez modena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje :)

W gotowych schematach jakie znajduję w internecie jest podana maksymalna temperatura 50 lub 55 stopni , ale będę rozgrzewać wg Twoich porad do 45 stopni ( projektową mam 36 stopni)

Ogólnie schematy podają aby rozgrzewać przez około 5 dni ( codziennie po 5 stopni) potem te 45 stopni przez około 7 dni i potem w dół 40,35,30,25 , około 4 dni na 10 stopni i znowu rozgrzewać :30 , 35, 40, 35, 25 koniec ( w sumie około 29 dni )

Czy tak może być ?

Cy warto po wystudzeniu znowu rozgrzewać i studzić ?

A może lepiej po prostu na maksymalnej temperaturze 45 stopni potrzymać te 17 dni i potem powoli studzić ?

Dwa etapy osuszenia są zalecane przy większym rozstawie rurek. Jeśli zrobisz tak jak piszesz to możesz spać spokojnie, tym bardziej przy płytkach.

Pozdrawiam

PS. Kiedyś, ktoś, napisał coś, co teraz jest mało aktualne. Większość to pompy ciepła, niższa temperatura i inne parametry osuszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...