Noel 29.04.2004 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Mam zamiar oszczędzić trochę na kosztach i zastanawiam się nad samodzielnym ociepleniem poddasza mieszkalnego (dachówka i folia wstępnego krycia są). Czy dla laika - korzystając z instrukcji np. z muratorów - jest to możliwe i finansowo opłacalne ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mania76 29.04.2004 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Przyłączam się do pytania. Wszelkie wskazówki mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.04.2004 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2004 Polecam lekturę wątku ocieplenie poddasza użytkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawcik7 30.04.2004 01:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 witam Jak zaczynałem budowę kompletnie nie miałem jakiegoś doświadczenia w tych sprawach, czytałem Muratora i szukałem przez sieć. Miałem szczęście że zaufana drużyna mi budowała, ale jak doszło do poddasza to powiedziałem - STOP - zrobię to sam. No i tak też sie stało Do ocieplenia użyłem Rockwoola 15 + 5 w pionie. Nie jest to miła i czysta robota. Rockowool " kurzy " się jak cholera, właźi wszędzie Co sie namęczyłem ze szwagrem to nasze. Ale jestem pewien że wszystko mamy zrobione na TIP TOP - i to jest właśnie nagroda za nasze męki Reasumując: jak bym miał to robić jeszcze raz to ... bym zrobił pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawcik7 30.04.2004 01:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 witam Jak zaczynałem budowę kompletnie nie miałem jakiegoś doświadczenia w tych sprawach, czytałem Muratora i szukałem przez sieć. Miałem szczęście że zaufana drużyna mi budowała, ale jak doszło do poddasza to powiedziałem - STOP - zrobię to sam. No i tak też sie stało Do ocieplenia użyłem Rockwoola 15 + 5 w pionie. Nie jest to miła i czysta robota. Rockowool " kurzy " się jak cholera, właźi wszędzie Co sie namęczyłem ze szwagrem to nasze. Ale jestem pewien że wszystko mamy zrobione na TIP TOP - i to jest właśnie nagroda za nasze męki Reasumując: jak bym miał to robić jeszcze raz to ... bym zrobił pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 30.04.2004 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 Rób to sam! 1. Wyjdzie taniej 2. Będzie lepiej zrobione! U mnie "firma" ocieplała północny dach i w zimę widać. że w niektórych miejscach śnieg topi się na dachu znacznie szybciej. Na południowym, gdzie robiłem sam nie ma takich placków. Jeśli będzie robił to sam zrobisz to znacznie lepiej niż niektórzy partacze z firm. "Fachowcy" często nie rozumieją co to jest ocieplenie, mostki termiczne i po co właściwie stosuje się folie, jakieś przestrzenie wentylowane itp. U mojej znajomej folia paroprzepuszczalna kończy się w ściance kolankowej!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Czarek C. 30.04.2004 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 Podobnie jak poprzednicy , wykonałem ocieplenie sam. Parę uwag :Trudniejsze jest wykonanie w skosach, bo wstawia się wełnę "od dołu" i pyli w oczy. Polecam okulary ochronne, maseczkę jednorazową i ubranie robocze przeznaczone tylko do tego celu i starannie trzepane za każdym razem , a najczesciej trzepane i prane po jednorazowym użytku. mam dach krokwiowo-kleszczowy. Ociepliłem tylko skosy do wysokości jętek i strop w jetkach i ponad nimi, pozostawiając niedocieplone poddasze nieużytkowe powyżej. Strop- tą częśc płaską robi się łatwo ponieważ najpierw można zafoliowac folią paroizolacyjną od dołu, następnie od góry ułożyć wełnę. U mnie dawałem wełnę w płytach, samemu łatwiej ułożyć, zwłaszcza w skosach. W skosach miedzy krokwie 17 cm wys. dałem 15cm wełny, podbiłem listwami (prostopadle do krokiew łata 5x4cm), miedzy które poszło następne 5 cm wełny i dopiero na to folia paroizolacyjna. Łączna grubość w skosach 20 cm wełny. W stropie 25 cm, 15 cm miedzy jętki i jaszcze dwie warstwy na mijankę 10+5 cm (taką miałem wełnę a wykorzystywalem wszystkie resztki. Zafoliowane i ocieplone poddasze stalo sobie dwa lata i czekało na wykończenie a ja z rodziną mieszkaliśmy na parterze. Jest cichutkie i cieplutkie . Kawał roboty, zwłaszcza na jedną osobę , ale daje stysfakcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ola z sulejowka 30.04.2004 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 ja całą zimę ocieplałam swoje skosy ( ponad 200 m2) - spedzajac wszystkie weekendy na budowie- zamiast odpoczywac. drugi raz bym tego nie zrobila. Płyty GK i tak układali mi fachowcy, wiec zaoszczędziłam raptem te 3 PLN od metra czyli jakieś 600 PLN. Bez sensu.Narobiłam się jak dziki osioł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Noel 30.04.2004 11:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 Wielkie dzięki - odgrzebałem kilka muratorów z przekrojami takowego ocieplenia i kolejnością warstw - myślę, że jestem w stanie zrobić ocieplenie do momentu płyty GK. Z opinii wynika tylko, że dość trudnym jest samo ułożenie (pyli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pyrka 30.04.2004 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 Mąż położył wełnę, folię i płyty, ja okleiłam siatką i poszpachlowałam, i częściowo szlifowałam. Resztę oszlifował mąż a syn pomalował. Nigdy przedtem tego nie robiliśmy. Mimo że przy wykuszy było dużo skosów zbiegających się pod różnymi kątami wyszło dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tommco 30.04.2004 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2004 Samo ocieplanie nie jest takie trudne, choć na pewno nie jest przyjemne, bo z wełny się strasznie pyli. Jeśli chodzi o wykładanie płyt to sam bym się raczej tego nie podjął. Ale zaznaczam, że nie mam za bardzo umiejętności technicznych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Senser 02.05.2004 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2004 Wielkie dzięki - odgrzebałem kilka muratorów z przekrojami takowego ocieplenia i kolejnością warstw - myślę, że jestem w stanie zrobić ocieplenie do momentu płyty GK. Z opinii wynika tylko, że dość trudnym jest samo ułożenie (pyli) A możesz powiedzieć o jakie Muratory chodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
YEYO 02.05.2004 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2004 Ocieplalenie + stelaż + GK + spoinowanie robiliśmy sami. Robota mało przyjemna, ale zrobiona dokładnie. Jeżeli chodzi o pylenie wełny to maska jednorazowa i okulary to kiepskie rozwiązanie. Ja kupiłem na allegro za 100 zł maskę wojskową DANKA z pochłaniaczem. Zalata takiej maski to to że, nie zaparowuje, i zakrywa całą twarz łącznie z oczami szczelnie. Szyba duża nie ogranicza widzenia. Jako ubranie ochronne - jednorazowy TYVEK dość drogi jak na jednorazowy, ale o 300% lepszy od tego z fazeliny. Rękawice koniecznie gumowane i długie. DO przykręcania stelaża konieczna wkrętarka akumulatorowa, a najlepiej 2 lub 2 akumulatory. Konieczne też dobre nożyce do cięcia profili stalowych ( podobno nie można ciąć kątówką bo są ocynkowane i będą rdzewieć ). Jeżeli chcesz dać więcej wełny to polecam wieszaki do poddaszy NIDY. U mnie poszło 15cm między krokwie + 10 cm pod stelaż w skosach i 18 cm + 5 cm w strop. Jeżeli dwie płaszczyzny schodzą ci się pod krokwią koszową to na końcu profile CD najlepiej wpuścić w profil przyścienny łatwiej utrzymać jedną płaszczyznę i usztywi to konstrukcję. Przy ścianach profile przyścienne od ściany oddylatowane taśmą izolacji akustycznej np. NIDY. Na rogach pod koszami nalepiej dać do spoinowania taśmę papierową zbrojącą narożną z dwoma paskami blachy prod. NIDY. Pozdr.Bogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 02.05.2004 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2004 YEYO - Po co profile przyścienne izolować taśmą izolacji akustycznej? Przy okladaniu ścian płytami GK na ruszcie, to rozumiem, ale przy suficie? Jakie to ma znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 03.05.2004 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Niektóre ściany, np. bez drzwi między pokojami, czy pokojami a ubikacją wymagają zwiększonej izolacyjności akustycznej. W tych przypadkach, w ścianach domów o drewnianej lub stalowej konstrukcji szkieletowej, najprościej dać ciężką wełnę (min. 80 kg/m3) plus podwójna płyta gipsowa. Być może taśma izolacyjna NIDY zastępuje te rozwiązania. Yeyo,możesz podać na ile taśma ta obniża izolacyjność akustyczną ścian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej W 03.05.2004 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Zobaczyłem tu p.Nitkę stąd takie pytanie: Czy dla domku letniskowego/całorocznego opisany układ warstw licząc od wewnątrz domku jest prawidłowy: 1.boazeria drewniana2.opozniacz pary3.mata 15cm4.pustka powietrzna - czy starczy 3.5cm?5.deskowanie lub płyta OSB3 12mm (myślę, że poprawi sztywność dachu)6.podkład pod blachodachówkę (co to mogłoby być?)7.blachodachówka Jeśli prawidłowy - wysokość krokwi wynosiłaby 150+35=185mm. W wypadku zastosowania większej pustki wysokość krokwi byłaby więc jeszcze większa. Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 03.05.2004 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Według mnie, czy to dla domuku letniskowego czy domu jednorodzinnego, układ warst w połaci dachu winien wyglądać następująco:- boazeria drewniana,- płyta g/k - jako izolacja przeciw ogniowa,- poziomy ruszt drewniany grub. 50 mm,- izoalcja cieplna między elementami rusztu,- opóźniacz pary wodnej,- krokwie co 60 cm - wys. 185 mm,- izolacja cieplna grub. 150 mm, między krokwiami,- szczelina wentylacyjna grub. 35 mm,- poszycie dachu, np. płyta OSB/3, grub. 15 mm,- łaty i kontrłaty,- pokrycie, np. z blachodachówki, Należy pamiętać, że im grubsza izolacja cieplna w połaci dachu tym latem chłodniej na poddaszu, a zimą cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bodzio 2003 03.05.2004 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Może pan Wojciech Nitka poradzi mi, bo nie jestem pewien : Kupiłem folię paroizolacyjną ( w kolorze czerwonym) o przepuszczalności pary ok.5 g/24h.Folia z jednej strony jest wyraźnie czerwona a z drugiej ma jakby biały nalot. Moje pytanie brzmi: Jeśli zna Pan ten rodzaj folii to którą stroną ma być zwrócona do wełny ? bo wśród moich fachowców zdania są podzielone,a nie ma żadnego opisu ani napisów na folii. Może nie ma znaczenia którą stroną?Pozdrawiam B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 03.05.2004 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Jeżeli jest to folia polietylenowa - winno być obojętnie która stroną ma położona. Ale wygląd - inna strona prawa, inna lewa, może sugerować że nie jest to folia polietylenowa. A znasz może producenta? Ale tak to jest jak kupuje się towary niewiadomego pochodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej W 03.05.2004 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2004 Jeszcze jedno pytanie do p.NitkiTen sam domek letniskowy ale ściana. W Katalogu Budownictwa Szkieletowego wygląda to tak: - płyta g/k - jako izolacja przeciw ogniowa, - opóźniacz pary wodnej, - moje słupki co są co 60 cm - wys. 145 mm (wystarczy? - jesli chodzi o konstrukcje to wystarczy a jesli chodzi o izolacje ?), - izolacja cieplna grub. 140 mm - czy wystarczy?- wiatroizolacja- poszycie ściany - deski na wpust i pióro Przy tej grubości izolacji (140mm) i tej wysokości słupków (145mm) zostaje mało miejsca na powietrze między zewnętrznymi deskami a matą. Czy powinienem się spodziewać problemów? Przy okazji. Jaka powinna być Pańskim zdaniem grubość desek na poszycie ścianek zewnętrznych. Słyszałem, że w pewnej firmie stosują 35mm bo ciensze im się paczą (przy tym rozstawie słupków). Ale interesuje mnie również Pańskie zdanie? pozdrawiamAndrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.