Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Farba odeszla - dlaczego ?

Recommended Posts

Witam serdeczne wszystkich forumowiczow.

Jestem amatorem jesli chodzi o budowlanke/wykonczenie/itd, ale nic nie daje tyle szczescia jak zrobienie czegos samemu, w dodatku jesli to jeszcze dziala i wyglada :). Moze bedzie mi ciezko wytlumaczyc pewne rzeczy, poniewaz na codzien mieszkam w Anglii i uzywam tutejszych produktow.

Mam pytanie natury technicznej, mianowicie problem polega na tym, ze podczas "odcinania" sufitu, odrywajac tasme wraz z nia odeszla mi farba doslownie w "platach". Sciany gladziowalem czyms co sie nazywa Multi Finish, szlifowalem i przemalowalem gruntem o nazwie PVA rozcienczonym wedlug instrukcji w stosunku 1:5. Teraz zagadka moja polega na tym, ze w 1 sypialni uzylem podkladu pod farbe (tzw. basecoat), po czym pomalowalem Duluxem i podczas odcinania sufitu w niektorych miejscach odeszly mi doslownie kawalki farby (niewielkie ale jednak). Co mnie zdziwilo ze te kawalki byly takie jakby gumowe. Wkurzylem sie bo myslalem ze wszsytko przez ten podklad. W drugiej sypialni zrobilem wszystko tak samo tyle ze bez podkladu. No i podczas odcinania sufitu - na szczescie sprobowalem na odcinku 40 cm tylko - bylo jeszcze gorzej niz w pierwszej sypialni bo doslownie caly plat dlugosci 30 cm zostal na tasmie. Odcialem wiec sufit recznie pedzlem. Tasme jaka mialem to byl tzw. frog tape. Zielona tasma, niby napisane na niej jest ze idealnie odcina itd. i ja mialem sprawdzona, bo jak robilem salon to nia odcinalem i bylo wszystko dobrze, roznica tylko taka ze w salonie przemalowywalem, bez gladzi, bez gruntu itd.

No i teraz pytanie jest takie czemu mi ta farba odeszla ? Co zrobilem zle ?

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

a) odrywaj paski zanim farba wyschnie,

b) jakość zastosowanej gładzi też nie jest bez znaczenia....

osobiście próbowałem z niebieską taśmą dolphin oraz zwykłą żółtą malarska.