Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

folia w płynie na tarasie


dimmu666

Recommended Posts

Witam

mam wylaną i wy sezonowaną płytę betonową jakieś 15cm przezbrojoną na podbudowie z kruszywa ok 30cm, na tym będę kładł kamień naturalny (taki kwarcytowy ciemny łupek ) na kleju do kamienia mrozo i wodoodpornym. Sprzedawcy sugerują zagruntować jakimś specjalnym gruntem potem na to folie w płynie taką gumową i dopiero kleić a potem jeszcze kamień zaimpregnować. Zależy mi przede wszystkim na jakości czy mam tą płytę jakoś zagruntować tą folią w płynie czy kleić bezpośrednio na beton ??

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folie w płynie nie są na taras.

Nie ma klejów wodoodpornych (jeśli mowa o cementowych).

W celu uszczelnienia potrzebujesz elastycznego szlamu cementowego 2-K. Pamiętaj o takich rzeczach jak dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej). Od tych miejsc właśnie psują się tarasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwuskładnikowa izolacja i elastyczny szlam cementowy 2-K to to samo prawda ?? ( trochę to drogie jest )

A czemu ta folia w płynie się nie nadaje ?? na opakowaniu pisze iż przeznaczona jest do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych ??

 

"dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej)." - mógłbyś opisać nieco dokładniej te elementy jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi, dzięki

 

taras ma 16m2 ( 4x4 ) czy więc trzeba jakieś dylatacje robić na nim ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwuskładnikowa izolacja i elastyczny szlam cementowy 2-K to to samo prawda ?? ( trochę to drogie jest )

A czemu ta folia w płynie się nie nadaje ?? na opakowaniu pisze iż przeznaczona jest do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych ??

 

"dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej)." - mógłbyś opisać nieco dokładniej te elementy jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi, dzięki

 

taras ma 16m2 ( 4x4 ) czy więc trzeba jakieś dylatacje robić na nim ??

 

Dlaczego sie nie nadaje - bo sie nie nadaje... chyba ze jest na bazie poliuretanu (sikabond t8 ), ale wtedy kosztuje znacznie wiecej niz szlam 2K, 2K to skrot od 2-skladnikow.

Tak, dylatacje powinienes zrobic, wyznaczyc pola o powierzchni ok. 5m2

 

Przejrzyj ten watek:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215661-Izolacja-tarasu-nad-gara%C5%BCem

 

jezeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie: zadaj je

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy "specjaliści" twierdzą, że pola na tarasach mogą mieć 15m2, co osobiście uważam za bzdurę. Widziałem już tarasy 10-12 m, które same się zdylatowały ;) Moim zdaniem pola max 6m2, twój przeciąłbym w krzyż. W twoim przypadku (łupek) zastanów się czy jesteś w stanie kontynuować dylatacje na poziomie wyłożeń (dylatacja ma pokrywać się we wszystkich warstwach), z tym, że w jastrychu to jest po prostu nacięcie, na poziomie hydroizolacji taśma uszczelniająca, a na poziomie wyłożeń - elastyczna fuga z poliuretanu, wstępnie wypełniona sznurem dylatacyjnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznałem się z tematem i nasuwa mi się jedno słowo: HELP ;)

To może zacznę od początku:

- Taras ma powierzchnie 16m2 4x4m

- jest prawie na równo z powierzchnia ziemi

- Jest przyklejony do domu ale "zdyletowany" ok 2cm, nie ma połączenia z fundamentem i konstrukcją budynku

- nie jest zdyletowany podziałem na mniejsze części, jednorodna płyta

- w ziemi jest wkopany około 30 cm tam jest gruz folia zbrojenie i wylewka betonowa jakieś 15cm, zostało to wykonane ponad rok temu.

- płyta ma zrobiony niewielki spadek nie zbiera się na niej woda ( może w jednym miejscu przy końcu jest mała kałuża ok 3mm głębokości ;)

- na taką płytę chce położyć kamień naturalny ( łupek ) czarny więc się bedzie grzał

- jako kleju użyję ( juz kupione): Quick Mix NVL 300, http://www.quick-mix.pl/download/files/products/karty_techniczne/31609_NVL%20300_KT.pdf

- do fugowania ten sam specyfik

 

Systemu żadnego nie użyję więc moje pytanie brzmią:

- jak zrobić te dylatacje ( czym dokładnie ) , jak to ogarnąć przy nieregularnych kształtach ?

- jak za-fugować dylatacje tak żeby to estetycznie wyglądało (muszę użyć tego samego specyfiku co do klejenia kamienia prawda - w ulotce pisze iż służy też do spoinowania czyli fugowania )

- czym odizolować/uszczelnić tą płytę jeśli konieczne od kamienia ( dobre niedrogie - kompatybilne z tym klejem )

- czym gruntować płytę przed uszczelnianiem/klejeniem kamienia

- czy to miejsce gdzie mi się robi "mała kałuża " mam jakoś wyrównać jeśli tak to czym

- jak obrobić brzegi tarasu jeżeli konieczne ( między jego krawędzią a trawą ) żeby się tam nie psuł i ładnie wyglądał ( to chyba jedno z tych feralnych miejsc )

- co polecacie dobrego a zarazem niedrogiego do zaimpregnowania łupka/fugi ( zależy mi na expozycji koloru - czerń )

 

Przepraszam za dużą ilość pytań ale studiując te wątki na forum i opisy systemów człowiek nie wie co ma robić ;)

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 - szlifirka katowa

Ad2 - Sznur dylatacyjny + poliuretan (Sikaflex Pro3WF)

Ad3 - W miejscu dylatacji - poliuretan (Sikaflex Pro3WF) lub Sikaflex 11FC - jezeli w pro3 nie bedzie koloru odpowiedniego

Ad4 - Szlamem cementowym 2-skladnikowym (powinni miex w QM) jezeli nie to Schomburg, Botament, Sika, Kerakoll, PCI

Ad4 - pod szlamy sie nie gruntuje, zwilza sie woda

Ad5 - tak, cienkowarstowa zaprawa naprawcza z warstwa szczepna - odpowiedni Sika Repair (nie pamietam ktory, poczytaj karty tech)

Ad6 - zaprawa naprawcza+szlam ewentualnie na to jeszcze obrobke blacharska

Ad6 - z tego co pamietam Sopro mialo bardzo dobre impregnaty, ewentualnie w Basf-Pci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej sprawdza się folia w płynie marki knauf plus grunt jako pierwsza warstwa. Potem biały klej do kamienia adesilex p9. Robimy tak na schodach zewnętrznych.

W ogóle uważam wszelkie wylewki tarasów za poroniony pomysł. Najlepiej skuć to, i kłaść na gruncie przygotowanym jak pod kostkę na placu, wtedy nigdy nic nie odpadnie i jest dużo taniej, ale murarze budując domy wylewają - bo im się kalkuluje, a my skuwamy, bo to idiotyczny pomysł:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...