dimmu666 27.06.2013 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Witammam wylaną i wy sezonowaną płytę betonową jakieś 15cm przezbrojoną na podbudowie z kruszywa ok 30cm, na tym będę kładł kamień naturalny (taki kwarcytowy ciemny łupek ) na kleju do kamienia mrozo i wodoodpornym. Sprzedawcy sugerują zagruntować jakimś specjalnym gruntem potem na to folie w płynie taką gumową i dopiero kleić a potem jeszcze kamień zaimpregnować. Zależy mi przede wszystkim na jakości czy mam tą płytę jakoś zagruntować tą folią w płynie czy kleić bezpośrednio na beton ?? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 27.06.2013 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 a może zamiast folii w płynie jakąś dwuskładnikową izolację?Na 100 % będzie lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 27.06.2013 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Folie w płynie nie są na taras.Nie ma klejów wodoodpornych (jeśli mowa o cementowych).W celu uszczelnienia potrzebujesz elastycznego szlamu cementowego 2-K. Pamiętaj o takich rzeczach jak dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej). Od tych miejsc właśnie psują się tarasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dimmu666 27.06.2013 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 dwuskładnikowa izolacja i elastyczny szlam cementowy 2-K to to samo prawda ?? ( trochę to drogie jest ) A czemu ta folia w płynie się nie nadaje ?? na opakowaniu pisze iż przeznaczona jest do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych ?? "dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej)." - mógłbyś opisać nieco dokładniej te elementy jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi, dzięki taras ma 16m2 ( 4x4 ) czy więc trzeba jakieś dylatacje robić na nim ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 28.06.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 (edytowane) dwuskładnikowa izolacja i elastyczny szlam cementowy 2-K to to samo prawda ?? ( trochę to drogie jest ) A czemu ta folia w płynie się nie nadaje ?? na opakowaniu pisze iż przeznaczona jest do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych ?? "dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej)." - mógłbyś opisać nieco dokładniej te elementy jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi, dzięki taras ma 16m2 ( 4x4 ) czy więc trzeba jakieś dylatacje robić na nim ?? Dlaczego sie nie nadaje - bo sie nie nadaje... chyba ze jest na bazie poliuretanu (sikabond t8 ), ale wtedy kosztuje znacznie wiecej niz szlam 2K, 2K to skrot od 2-skladnikow. Tak, dylatacje powinienes zrobic, wyznaczyc pola o powierzchni ok. 5m2 Przejrzyj ten watek: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215661-Izolacja-tarasu-nad-gara%C5%BCem jezeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie: zadaj je Edytowane 28 Czerwca 2013 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 28.06.2013 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Niektórzy "specjaliści" twierdzą, że pola na tarasach mogą mieć 15m2, co osobiście uważam za bzdurę. Widziałem już tarasy 10-12 m, które same się zdylatowały Moim zdaniem pola max 6m2, twój przeciąłbym w krzyż. W twoim przypadku (łupek) zastanów się czy jesteś w stanie kontynuować dylatacje na poziomie wyłożeń (dylatacja ma pokrywać się we wszystkich warstwach), z tym, że w jastrychu to jest po prostu nacięcie, na poziomie hydroizolacji taśma uszczelniająca, a na poziomie wyłożeń - elastyczna fuga z poliuretanu, wstępnie wypełniona sznurem dylatacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dimmu666 28.06.2013 11:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Zapoznałem się z tematem i nasuwa mi się jedno słowo: HELP To może zacznę od początku: - Taras ma powierzchnie 16m2 4x4m - jest prawie na równo z powierzchnia ziemi - Jest przyklejony do domu ale "zdyletowany" ok 2cm, nie ma połączenia z fundamentem i konstrukcją budynku - nie jest zdyletowany podziałem na mniejsze części, jednorodna płyta - w ziemi jest wkopany około 30 cm tam jest gruz folia zbrojenie i wylewka betonowa jakieś 15cm, zostało to wykonane ponad rok temu. - płyta ma zrobiony niewielki spadek nie zbiera się na niej woda ( może w jednym miejscu przy końcu jest mała kałuża ok 3mm głębokości - na taką płytę chce położyć kamień naturalny ( łupek ) czarny więc się bedzie grzał - jako kleju użyję ( juz kupione): Quick Mix NVL 300, http://www.quick-mix.pl/download/files/products/karty_techniczne/31609_NVL%20300_KT.pdf - do fugowania ten sam specyfik Systemu żadnego nie użyję więc moje pytanie brzmią: - jak zrobić te dylatacje ( czym dokładnie ) , jak to ogarnąć przy nieregularnych kształtach ? - jak za-fugować dylatacje tak żeby to estetycznie wyglądało (muszę użyć tego samego specyfiku co do klejenia kamienia prawda - w ulotce pisze iż służy też do spoinowania czyli fugowania ) - czym odizolować/uszczelnić tą płytę jeśli konieczne od kamienia ( dobre niedrogie - kompatybilne z tym klejem ) - czym gruntować płytę przed uszczelnianiem/klejeniem kamienia - czy to miejsce gdzie mi się robi "mała kałuża " mam jakoś wyrównać jeśli tak to czym - jak obrobić brzegi tarasu jeżeli konieczne ( między jego krawędzią a trawą ) żeby się tam nie psuł i ładnie wyglądał ( to chyba jedno z tych feralnych miejsc ) - co polecacie dobrego a zarazem niedrogiego do zaimpregnowania łupka/fugi ( zależy mi na expozycji koloru - czerń ) Przepraszam za dużą ilość pytań ale studiując te wątki na forum i opisy systemów człowiek nie wie co ma robić Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 29.06.2013 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Ad1 - szlifirka katowaAd2 - Sznur dylatacyjny + poliuretan (Sikaflex Pro3WF)Ad3 - W miejscu dylatacji - poliuretan (Sikaflex Pro3WF) lub Sikaflex 11FC - jezeli w pro3 nie bedzie koloru odpowiedniegoAd4 - Szlamem cementowym 2-skladnikowym (powinni miex w QM) jezeli nie to Schomburg, Botament, Sika, Kerakoll, PCIAd4 - pod szlamy sie nie gruntuje, zwilza sie wodaAd5 - tak, cienkowarstowa zaprawa naprawcza z warstwa szczepna - odpowiedni Sika Repair (nie pamietam ktory, poczytaj karty tech)Ad6 - zaprawa naprawcza+szlam ewentualnie na to jeszcze obrobke blacharskaAd6 - z tego co pamietam Sopro mialo bardzo dobre impregnaty, ewentualnie w Basf-Pci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 30.06.2013 03:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 Mnie najbardziej sprawdza się folia w płynie marki knauf plus grunt jako pierwsza warstwa. Potem biały klej do kamienia adesilex p9. Robimy tak na schodach zewnętrznych. W ogóle uważam wszelkie wylewki tarasów za poroniony pomysł. Najlepiej skuć to, i kłaść na gruncie przygotowanym jak pod kostkę na placu, wtedy nigdy nic nie odpadnie i jest dużo taniej, ale murarze budując domy wylewają - bo im się kalkuluje, a my skuwamy, bo to idiotyczny pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.