Tomasz Brzęczkowski 16.07.2013 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 2.8 kW to była SG3 już zdemontowana - A teraz testujemy breeze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 16.07.2013 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Teraz patrzę - http://www.elektrownie-wiatrowe.waw.pl/zastosowanie.php trochę "zjechali" z danymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 16.07.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Po trzecie: wybór źródła energii to sprawa dla mnie strategiczna. Chodzi głównie o łączne koszty w dalekiej perspektywie. izolacja izolacja jeszcze raz izolacja. Ciebie ma obchodzić ciepła woda do mycia a nie C.O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 18.07.2013 09:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Może ktoś rzucić na to okiem?https://www.dropbox.com/s/7prei3yrslwvc4o/Obliczanie_wskaznika_E_V2.xlsx Są tam jakieś ewidentne błędy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Są tam jakieś ewidentne błędy? Nie zagłębiając się... Podawanie sprawności kotłowni jako sprawności systemu - to naciąganie Podawanie 2 x zawyżonej sprawności kotłowni - to bezczelność. To prześciganie się w sprawnościach spowodowało już u niektórych przekroczenie 100% - Byłem ładnych parę lat temu na inauguracji gazowych kotłów pulsacyjnych w firmie AUER - Taki kocioł daje 4kWh więcej z m3 gazu od kondensacyjnego!!!! I sam AUER nie wie do dziś jak wybrnąć ze 109% "przypisanym ich kotłom kondensacyjnym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Są tam jakieś ewidentne błędy? Kolejne "sprawności" - paliwa stałe. Torf, węgiel. drewno - mogą mieć różną kaloryczność - a nie sprawność spalania w kotle!!! Z daleka widać, że dane wyssane z palca. Szkoda więc dalej czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 18.07.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 (edytowane) Może ktoś rzucić na to okiem? https://www.dropbox.com/s/7prei3yrslwvc4o/Obliczanie_wskaznika_E_V2.xlsx Są tam jakieś ewidentne błędy? Wsp. U dla scian zewnętrznych to 0,14 i jest ok (tzn realne ale mogłby byc niższy), ale wsp. U dla okien 0,6 (wszystkich okien) to juz nie ok, nie twierdzę ze takich okien nie ma ale jaki to jest kontrast sciana izolowana taka sobie, a okna kosmiczne, brak mostka na styku okno sciana (chyba ze okno w warstwie ocieplenia), brak mostka na styku fundament sciana zewnetrzna (chyba ze jest płyta fund.), brak współczynnika wykorzystania zysków, o stratach na wentylację już wczesniej wspominałem, brak powiazania do obliczen danych najblizszej stacji meteo, brak zastosowania normy 13790 do obliczenia zapotrzebowania na ciepło (miesięcznej). Sposób obliczen max uproszczony, ale nic wiecej od kalkulatora spodziewac sie nie mozna Edytowane 18 Lipca 2013 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 18.07.2013 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 (edytowane) eee, sorry ale zyski są. Trzeba poskrolować. Wentylacja też. Normy też jakieś widziałem... ale nie chce mi się zagłębiać.Mostek na fundamencie: robię solidną dokładkę w ew. obliczeniach. Okna mają być U 0.6 w warstwie docieplenia (SAAW system). Dopisek: właśnie ustalam jakie będą ceny w przypadku okien o jeszcze lepszych współczynnikach. W Drutexie się chwalą, że można zejść do 0.3. Jeżeli będzie za 1000 zł drożej, to pal licho. Jeżeli będzie znacząca różnica, to nie będę już przeliczał, tylko chrzanić i biorę te 0.6. Dopisek 2: nie spodziewam się zbyt wiele od tego kalkulatora. Z resztą błędem obarczone są współczynniki materiałów, wykonanie, parametry urządzeń. Dlatego w założeniach "swoich" szukam tylko potwierdzenia słuszności tezy, że jestem w stanie w oparciu o ten projekt zbudować dom, który nie będzie potrzebował o wiele mniej energii niż dom "polski standard". Edytowane 18 Lipca 2013 przez alvander Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 18.07.2013 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 (edytowane) eee, sorry ale zyski są. Trzeba poskrolować. Wentylacja też. Normy też jakieś widziałem... ale nie chce mi się zagłębiać. Mostek na fundamencie: robię solidną dokładkę w ew. obliczeniach. Okna mają być U 0.6 w warstwie docieplenia (SAAW system). Dopisek: właśnie ustalam jakie będą ceny w przypadku okien o jeszcze lepszych współczynnikach. W Drutexie się chwalą, że można zejść do 0.3. Jeżeli będzie za 1000 zł drożej, to pal licho. Jeżeli będzie znacząca różnica, to nie będę już przeliczał, tylko chrzanić i biorę te 0.6. Nie mówię ze zysków nie ma tylko ze nie wszystkie zyski są wykorzystane, moze jakies normy są ale jakie? Niemozliwe aby były okna o wsp 0,3 szyby tak, ale okna nie, przynajmniej ja takich nie spotkałem. Aby okna miały 0.6 to szyby muszą miec nie wiecej niz 0,4. Niech sie Drutex nie chwali tym czego nie moze wykonać. Aby okna miały 0,3 to szyby powinny miec ok 0,15-0,18 i odpowiednie profile, o ile sie orientuje nikt takich okien w Polsce nie wykonuje, byc moze są jakie testowe w laboratoriach badawczych ale na pewno nie w masowej produkcji. Koszt takich takich szyb i profili powoduje ze są one całkowicie niepłacalne. Edytowane 18 Lipca 2013 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 18.07.2013 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Te mnożniki w stratach są nieprecyzyjne zupełnie, np. taki sam dla ścian i podłogi na gruncie. Czym cieplejsze okna, tym mniej zysków - dla trzyszybowych to co podają dla szklenia - 0,64 wydaje się nierealne, stawiałbym na 0,55. No w każdym razie nie 0,8 jak tam jest wpisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 18.07.2013 12:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 No dokładnie do tego zmierzam. Jeżeli te 0.6 jest realne (przy dobrym montażu bez mostka) to mi wystarczy do szczęścia. Jeżeli ktoś se stwierdzi, że za dodatkowy 1000 zł będziesz Pan miał jeszcze lepsze, to na to pójdę. Jeżeli różnice w cenie wyjdą większe, to chrzanić to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 18.07.2013 12:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Te mnożniki w stratach są nieprecyzyjne zupełnie, np. taki sam dla ścian i podłogi na gruncie. Czym cieplejsze okna, tym mniej zysków - dla trzyszybowych to co podają dla szklenia - 0,64 wydaje się nierealne, stawiałbym na 0,55. No w każdym razie nie 0,8 jak tam jest wpisane. już poprawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 19.07.2013 08:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 A możecie mi podpowiedzieć, jak duży bufor powinienem dać? Chodzi raczej o "niezbędne minimum" zakładając, że kiedyś będę musiał postawić najzwyklejszy kocioł i łopatą węgiel weń sypać. Czyli: chciałbym mieć możliwość zasilania tego bufora z czego się da (kominek z płaszczem + piec elektrodowy, docelowo tzw. cokolwiek). Czy grzejniki się sprawdzą w takim układzie, czy raczej podłogówka (której nie chcę) jest "niezbędna"? PS. Adam_mk mnie natchnął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 19.07.2013 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Te mnożniki w stratach są nieprecyzyjne zupełnie, np. taki sam dla ścian i podłogi na gruncie. Czym cieplejsze okna, tym mniej zysków - dla trzyszybowych to co podają dla szklenia - 0,64 wydaje się nierealne, stawiałbym na 0,55. No w każdym razie nie 0,8 jak tam jest wpisane. a jak zima taka jak w tym roku - może z 10 dni słonecznych to 0,01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 19.07.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Nie jest tak źle, dzień nie musi być słoneczny, aby występowały zyski. Za to jak już się trafi taki słoneczny i przywali powiedzmy 250 W/m2 poziomej, to przy słońcu niziutko nad horyzontem da 1 kW na m2 okna, z czego wleci połowa. I wtedy to już jest konkret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.07.2013 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Wielkość bufora - Taki jaki jeszcze się zmieści!Wielkość/rodzaj kotła - taki jaki Ci się uda półdarmo gdzieś wyrwać.Skutki?Małym kociołkiem wielki bufor będziesz grzał długo.Wielkim kotłem mały bufor zagrzejesz szybko.Wielki bufor starczy na znacznie dłużej.Każdy bufor akceptuje każdy kocioł, bo... jest BUFOREM!Kocioł może być elektryczny, solarny, pompociepłowy, gazowy, stałopalny czy elektrodowy.Trzeba mu tylko odpowiednie wloty/wyloty w buforze porobić.Stosowanie go z kaloryferami jest pewnym nieporozumieniem, bo zabija większość jego zalet.Układ typu:Kocioł stałopalny + bufor lub kominek z PW + bufor NIE ELIMINUJE możliwości zbudowania hypokaustum!!!(Do którego bufor i tak jest niepotrzebny)Idealnym "obciążeniem" bufora jest system grzewczy niskotemperaturowy.- Czyli podłogówka. Jak kto NIE LUBI tak, to niech robi jak lubi, ale NIECH NIE PŁACZE, że musi sporo za ciepło płacić!Niech sobie przy każdej fakturce przypomni - że ma tak jak chciał i tak jak lubi!!! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvander 19.07.2013 15:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Adamie, na ile taki konfig będzie wg CIebie logiczny?- kocioł elektrodowy http://ekoteh.pl/strona.php/12/kociol6-9- bufor 1 m3 (nie wiem jaki, chodzi na razie o pojemność)- kominek z płaszczem Potem być może dorzucę te swoje panele i wiatraki (jak stanie kasy...). Jaką dać moc kotła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.07.2013 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 (edytowane) "Jaką dać moc kotła? " Taką jaką dostaniesz w prezencie - bo najszybciej się "zwróci". Pisałem - KAŻDY kocioł dobry! Jak nie chcesz wiekować w kotłowni - spory, bo w mniej jak 5 godzin napchasz baniak do full. A logika? Podpinasz to, co masz i zostawiasz miejsce na to co mieć będziesz z tym co być może mieć będziesz... Jakby co, odszpuntowujesz wlot i podpinasz. Adam M. EDIT: 2 tony w mniej jak 5 godzin... Wczoraj ćwiczyłem przy uruchamianiu kotłowni... Edytowane 19 Lipca 2013 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 19.07.2013 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 A ile ten kocioł kosztuje?He he he.Tyle stron żeby dowiedzieć się o kotle.Dobry jesteś.Szacun. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 19.07.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 nooo, tylko tyle bo był merytorycznie przygotowany do dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.