marcinnicram 01.07.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Witam wszystkich Moja budowa już w stadium zaawansowanym, jak do tej pory nie miałem żadnych kłopotów z wykonawcami trafiając na solidnych i rzetelnych, natomiast odpowiedzi na małe pytania które mnie nurtowały zawsze znajdowałem na forum. Dzisiaj natomiast postanowiłem założyć nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na pytanie zasadnicze, ile powinna wynosić warstwa termoizolacyjna na stropodachu/wykuszu użytkowym. W moim przypadku do ramy drzwi balkonowych pozostało około 15,5 cm jak wykonać termoizolacji i hydroizolacje ,żeby uniknąć mostków termicznych przy takiej wysokości. Na tarasie chciał bym użyć do wykończenia płyty granitowej 2 lub 3 cm. Wykonawca który robił wylewki stwierdził że 5 cm styropianu to za mało i że strop będzie przemarzał a woda będzie się skraplać na suficie tworząc złudzenie przeciekania stropu. Zasugerował ze można by było użyć dwóch 5cm płyt styropianowych Arsanit THERMO Aqua na przekładkę ze wszystkimi izolacjami na początek, zaciągnąć klejem i folia w płynie a później położyć na to płytę granitową. Proszę o wypowiedzi co o tym myślicie lub jak inaczej to rozwiązać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 01.07.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Warstwy tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym zawsze wyglądają tak samo, żadnego zaciągania klejem, to nie BSO.1. Płyta konstrukcyjna2. Warstwa spadkowa związana z podłożem (sczep kontaktowy)3. Paroizolacja4. Termoizolacja5. Jastrych dociskowy niezwiązany z podłożem (na folii)6. Hydroizolacja podpłytkowa7. WyłożeniaMasz za mało miejsca na ocieplenie 10cm, na styk 8cm przy zachowaniu reżimu i posiadaniu już spadku na płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 04.07.2013 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Dom-zrb jaka paroizolację proponujesz /mile widziany link/. U mnie w projekcie jest:- tynk - płyta żelbetowa 14 cm- 4 cm wylewka ze spadkiem 1,5%- folia polietylenowa- 20 cm polistyren ekstrudowalny XPS- papa podkładowa samoprzylepna izolmet- papa termozgrzewalna izolmat- 4cm wylewka cementowa atlas zbrojone siatką z drutu Q3/10 cm- zaprawa mrozoodporna elastyczna atlas plus- płytki gresowe mrozoodporne Czy takie rozwiązanie jest według Ciebie dobre? Czy trzeba aż 4cm wylewki ze spadkiem? Dla mnie głupota. Okna są tak zamontowane, że mają wypustki na odprowadzenie wody i muszę dać mniej ocieplenia. Jaki styro będzie miał najlepsze parametry by zmniejszając jego grubość nie traciś termoizolacji. Czy 4 cm zbrojonej wylewki na górze wystarczy - nie jest to za mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Spadek masz 1,5% czyli dla przykładu na jednym końcu 1,5cm a pod oknem np. 6cm (dla długości spadku 3m). Wszystko zalezy z czego się to wykonuje, bo są masy PCC którymi można zjechać właściwie do zera, a przy tradycyjnym betonie pewnie z 2cm na brzegu musi być zachowane. Głębokie tarasy kilka m powodują, że te 1,5cm na każdym metrze, pod oknem zabiera już sporo.W twoim układzie warstw brakuje izolacji podpłytkowej - szlam cementowy 2K.Ja jako paroizolację nie stosuje już pap, załatwiam to membraną samoprzylepną Pecithene. Lepsze od XPS pod względem parametrów są płyty PIR, jeśli dobrze pamiętam 8cm=10cm XPS.Jastrych dociskowy z dobrego cementu szybkosprawnego i bezskurczowego może mieć już nawet 35mm, siatka oczywiście na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 04.07.2013 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ok, czyli masą PCC zjadę te kilka cm. Możesz podać link gdzie najtaniej zaopatrzę się w ta masę? Taras niewielki bo to wykusz balkonowy ok 1m ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Jak spadek tylko na 1m to bez sensu w drogie masy dochodzące do 100zł za worek wchodzić. Gotową wylewką betonową to zrób schodząc z 4 na 2,5cm, tylko na tzw. mostku sczepnym trzymając się zasady mokre na mokre. Mostek robisz rozrabiając trochę zaprawy z ulepszaczem to zapraw typu PCI Emulsion, Keraplast, Asoplast MZ - co tam masz pod ręką, i taki kisiel wcierasz w płytę, na mokre zaprawa ściągnięta po prowadnicach tworzących spadek.Z masami PCC jest sens się bawić gdy musisz walczyć o każdy cm i schodzić praktycznie do zera po pod oknem robi się wysoko. Jeśli chcesz zejść trochę mniej to np. Pericem tixo ale właściwie każdy dobry producent ma coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 15.08.2013 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 W twoim układzie warstw brakuje izolacji podpłytkowej - szlam cementowy 2K. Ja jako paroizolację nie stosuje już pap, załatwiam to membraną samoprzylepną Pecithene. Po co ta izolacja podpłytkowa jakie ma zadanie? Dlaczego nie stosujesz już papy termozgrzewalnej? Ostatnio szpec od wylewek doradził mi bym pomiędzy spodem okna balkonowego a betonem wykuszu dał dopasowaną pod wymiar blachę zabezpieczającą dostawanie się wody do pokoi. Na to warstwa spadkowa, na to papa termozgrzewalna nachodząca na ściany budynku a jej krańce wywinięte na położony styropian ścienny. Nie bardzo rozumiem jak papę zakończyć czy równo z wykuszem i ewentualna woda będzie się gromadzić pomiędzy styro a ścianą? Bo jak dać papę poza styro jak styropian ocieplający ściany musi jeszcze dojść do samej góry wykuszu. Na chłopski rozum wychodzi mi że papę daję poza mur + grubość styro i jakaś obróbka z blachy na tą obróbkę z blachy i poz mur z ociepleniem wychodzi papa na lekkim kapinosie. Na to w górę te kilkanaście cm styropian do samego szczytu wykuszu? Kolejne pytanie jak w praktyce zachowuje się wylewka na powierzchni ok 2 m szerokości i 1 m długości grubość 4-5 cm luźno wylana na styropian XPS/ płyty PIR? Teoretycznie to będzie ruchome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 15.08.2013 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Izolacja podpłytkowa ma za zadanie nie wpuścić wody w dolne warstwy tarasu. Płytki i fuga nie są hydroizolacją i mają prawo być nieszczelne, wykruszyć się czy pęknąć. Odpowiednio wykonana (z taśmami) zabezpiecza namprzed wnikaniem wody dylatacje obwodowe, strefowe oraz łączenia z blacharką, wpustami czy barierkami.Mat samoprzylepnych zamiast papy używam dlatego, że oszczędzają czas, zatem i pieniądze.Hydroizolację sugeruję zawsze wywijać na ścianę, nie ocieplenie - to pewniejsze rozwiązanie.Rozważań o papie nie rozumiem, chodzi o papę na płycie/warstwie spadkowej czy już na wylewce dociskowej? Blacharkę lepiej robić na warstwie dociskowej i łączyć ją z hydroizolacją podpłytkową. Papę jako paroizolację (na płycie) kończymy za lub równo ze styropianem elewacyjnym by woda nie płynęła za styropian.2 m^2 tej wylewki nie ważą nawet 200kg, zastosowałbym w tym przypadku zakotwienie jej to płyty (zbrojenie pionowymi krótkim prętami), tyle że godząc się na dziurawienie paroizolacji/hydroizolacji. Wtedy doszczelnienie na wylewce musi być perfect. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 17.08.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Też tak myślę by połączyć wylewkę z żelbetonem. Minimalne mostki termiczne, ale trudno domu energooszczędne nie powinny mieć wykuszy i balkonów.Nie bardzo rozumiem jak wywinąć papę termozgrzewalną poza wykusz. Czy ma sięgać z zakładem zachodząc poza mur ściany, czy poza/na styk ze styropianem ocieplającym ścianę pod wykuszem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 18.08.2013 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisz jakie warstwy planujesz. papa jako paroizolacja, a nad dnią wylewka z izolacją podpłytkową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 24.08.2013 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Planuję zrezygnować z warstwy spadkowej. Obecnie na wykusz szpachelką nałożyłem warstwę emulbitu /nieżrącego styro/ na to folia budowlana, styro, folia, papa podkładowa, 2 warstwa papy / podkładowa lub papa termozgrzewalna/ na to wylewka i gres.Tak jak wspomnieliśmy dam kilka prętów gwintowanych łączących strop żelbetowy wykuszu z górną wylewką. I moje pytanie jak wywijać tą papę? Czy brak wylewki ze spadkiem będzie poważnym błędem? W sumie spadek można i styropianem zrobić. Poza tym tyle warstw izolacji - woda nie ma prawa znaleźć się pod :I płytkami, II 2xpapa, 2xfolia i obecna warstwa emulbitu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 24.08.2013 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 ...co ma na celu, łączenie wylewki górnej z płytą stropową balkonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 25.08.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Łukasz przeczytaj wątek i będziesz wiedział że nie dyskutujemy tu o balkonie lecz o wykuszu. Dodatkowo dozrc napisał odpowiedź na pytanie po co łączyć żelbeton z górną wylewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 25.08.2013 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 ChłopZmazur podstawowy błąd w twojej propozycji. Wody może we wnętrzu nie ujrzysz, ale wylewkę i płytki zmieniał będziesz co 2 lata. Izolacja podpłytkowa na wylewce być MUSI. Izolacja na styropianie jest po co? Żeby chronić styropian? Lepiej moim zdaniem papę stosować jako paro/hydroizolację na stabilnej płycie, oczywiście ze spadkiem. Spadek dlatego na płycie, że wszystkie wartswy od niej w górę powinny mieć wszędzie jedną grubość. Robienie spadków na wylewce dociskowej lub o zgrozo na kleju do płytek jest wbrew wszelkim zasadom, na styropianie też jest błędem, bo styropian ma być termoizolacją a nie spadkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 26.08.2013 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Tak jak wyżej napisałem:U mnie w projekcie jest:- tynk- płyta żelbetowa 14 cm- 4 cm wylewka ze spadkiem 1,5%- folia polietylenowa- 20 cm polistyren ekstrudowalny XPS- papa podkładowa samoprzylepna izolmet- papa termozgrzewalna izolmat- 4cm wylewka cementowa atlas zbrojone siatką z drutu Q3/10 cm- zaprawa mrozoodporna elastyczna atlas plus- płytki gresowe mrozoodporne czyli z powyższego radzisz papę dać pod a nie nad styro?Teraz gdzie tą papę założyć? Na równo z wykuszem, za mur wykuszu? Poza ocieplenie nie da rady bo ocieplenie pójdzie jeszcze ok 20 cm w górę do samego końca czyli posadzki zakończonej gresem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 26.08.2013 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Popatrz na warstwy na rysunku. Lepiej by ocieplenie i wylewka nachodziły na ocieplenie elewacji niż dochodziły do niego. W tym rozwiązaniu, które masz wodę/parę wodną z warstw pośrednich odprowadzisz za styropian elewacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 26.08.2013 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Na Twoim rysunku warstwa papy jest nad styropianem co poprzednio zanegowałeś. Widzę że trzeba dać 2 warstwy ocieplenie muru wykusza do warstwy papy i od niej w górę kilkanaście cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 26.08.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie, papa we wszystkich opracowaniach to paroizolacja (ale jednocześnie hydroizolacja spodnia). Leży na płycie konstrukcyjnej-spadkowej. Na ociepleniu (XPS) idzie tylko folia i wylewka, a na niej izolacja podpłytkowa (szlam) i gres na kleju elastycznym. Pewnie nieporozumienie stąd czy mówimy o styropianie elewacyjnym czy termoizolacji wykuszu (XPS). W twojej propozycji papa jest przyklejona do XPS, a dziś w większości opracowań jest pod XPS-em. Kiedys przy EPS tak sie robiło by chronić go przed wodą, dziś XPS nie chłonie więc można papę dawac jedynie jako paro/hydroizolację na spodzie.Paroizolacja powinna być "na" styropianie elewacyjnym (jak na rysunku). Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 30.08.2013 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (...) Dodatkowo dozrc napisał odpowiedź na pytanie po co łączyć żelbeton z górną wylewką. tak pisał, ale tylko o tym, że 2m2 może ważyć ~200kg i zaleca zakotwienie. Dalej chciałbym się dowiedzieć, w jakim celu się to robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 03.10.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2013 [quote=dozrc;6037292Lepsze od XPS pod względem parametrów są płyty PIR, jeśli dobrze pamiętam 8cm=10cm XPS.Możesz mi podesłać link gdzie mogę kupić taką płytę PIR? Wszędzie widzę piankę pir w otulinie blachy na dach. Nie mogę znaleźć samej płyty PIR. Czy sprzedają płyty na wymiar wykuszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.