Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak tymczasowo uszczelnić taras nad garażem 45m2 ?


Recommended Posts

Muszę tymczasowo uszczelnić taras nad garażem ok 45m2 (przyklejony do budynku mieszkalnego)

 

Obecnie zrobiona jest płyta 12cm bez spadu i na niej papa termozgrzewalna (połozona rok temu więc nie chcę jej zrywać tylko zostawić jako jedną z izolacji)

 

W przyszłym roku pójdą tam płytki lub inny materiał (jeszcze się zastanawiam)

 

Pomysł jest taki:

- na płytę i istniejącą papę położę grubą folię na zakładkę (aby nic nie stało się styropianowi)

- potem styropian (biały, twardszy - jaki powinien być? Styrodur jest bardzo drogi)

- na to ok. 4cm betonu ze spadem 1,2%

- następna warstwa to 2mm Elastoschlamme 2K Rammersa (oczywiście z odpowiednią taśmą na łączeniach.

I teraz zastanawiam się czy wskazana jest warstwa kleju (pod płytki) która „zabezpieczy” Elastoschlamme 2K przed uszkodzeniami mechanicznymi ?

 

Proszę o sugestie i porady w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienia nie robisz tymczasowego tylko już docelowe. Szlamy cementowe nadają się do umiarkowanego ruch pieszego, ale słabo znoszą UV. Dlatego wskazane jest przykrycie go np. sztuczną trawą, żwirem, keramzytem (na oddzielającej cienkiej warstwie styropianu, by nie uszkodzić mechanicznie). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że cienka warstwa kleju odejdzie w trakcie zimy i może uszkodzić izolację.

Moim skromnym zdaniem albo wykonać pełny system tarasowy z wyłożeniami, albo zostawić papę jeśli jest cała i nie cieknie i zrobić wszystko za rok. W cenie dobrego systemu (hydroizolacja, dobry jastrych dociskowy, XPS) sam koszt wyłożeń (bez ekstrawagancji) nie jest wysoki.

 

Jednak, wracając do twojego przypadku, nie mamy tu do czynienia z prawidłowymi warstwami na tarasie. Skoro na płycie nie masz spadu, to należy go wywołać już pod ociepleniem. Inaczej inwestowanie w styrodur czy cokolwiek innego nie ma sensu. Jeśli puści izolacja podpłytkowa to woda i tak zostanie na tarasie, albo przesiąknie (przez papę) albo zostanie i będzie powoli rozsadzać jastrych i dalej podnosić płytki. To co chcesz zrobić na styropianie to tzw. jastrych dociskowy niezwiązany z podłożem (na folii), powinien mieć wszędzie min. 40mm (przy dobrych cementach 35mm), zakładając spadek 1cm/1m zdajesz sobie sprawę, że pod drzwiami może ci braknąć miejsca (nie znam wymiarów, strzelam). Dlatego spadek powinien być już na płycie, jesli go nie ma wykonujemy jastrych spadkowy związany z podłożem (sczep), ale tu przeszkadza papa. Pamiętaj o zdylatowaniu jastrychu, na przerwach tak jak pisałeś taśmy, ale dylatacje powinny mieć ciągłość także na płytkach (elastyczna spoina np. poliuretan), dlatego dobrze na etapie wykonywania jastrychu znać wymiary płytek. Tyle teorii, miłego czytania ;)

Edytowane przez dozrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za bogatą wypowiedź.

 

No to mam problem, chcę to oczywiście zrobić bardzo sumiennie.

Mówiąc tymczasowo miałem namyśli pozostawienie nieskończonego tarasu "tymczasowo" :-)

 

Bardzo proszę o pomoc jak to wykonać zgodnie ze sztuką mając na uwadze płytę w poziomie bez spadu oraz odległość pomiędzy płytą, a otworkami w drzwiach balkonowych max 16cm.

 

Zaznaczam jednak, że muszę jakoś ocieplić strop (w garażu na suficie zaczęły robić się ciemne naloty po zimie)

Z drugiej strony nie mogę ocieplać płyty od strony garażu (od dołu) gdyż mam dość nisko, jedynie ok. 220cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko licząc - spadek od 6cm pod budynkiem do 1cm na brzegu (1cm/1m, mamy 5m do budynku), jastrych dociskowy min. 4cm, płytki z klejem 2cm, zostaje nam 4cm, na termo, paro i hydroizolację. Nierealne niestety. W takim wypadku zalecam zastanowienie się nad tarasem drewnianym i ociepleniem go między legarami - odpada nam warstwa dociskowa więc mamy miejsce nawet na 8cm termoizolacji. Wszystko zależy od tego co jest priorytetem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można np. w ten sposób:

Spadek na płycie z dobrych mas PCC, którymi można zjechać praktycznie do zera lub z dobrego betonu z dodatkiem polepszającym.

Paro i hydroizolacja np. z mas KMB (2K).

Hydroizolacja właściwa np. bitumiczna mata samoprzylepna jak Pecithene.

Na tym legary (na gumowych podkładkach przeciw uszkodzeniu hydroizolacji i dla lepszego spływu wody).

Niektórzy rezygnują mas KMB z oszczędności, ale to jednak podwójne zabezpieczenie. Fachowcy twierdzą, że hydroizolacja ma być podwójna nad pomieszczeniem ogrzewanym.

 

Jeśli chcesz to zostaw papę jako paroizolację, zrób jastrych spadkowy na folii (np. od 9 do 4cm), na to przyklej Pecithene i między legarami zostanie ci miejsce na 5cm ocieplenia np. XPS. Z deskami jest fajniej bo możesz wyjść wyżej - ponad otwory w oknach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...