aleksander_a 03.07.2013 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 (edytowane) Witam, Zakupiłem elementy balustrad (od razu piszę, że nie z Casto) i zabrałem się za ich montaż. Jednakże mam problem z rozmieszczeniem kotew w podłożu (montaż od góry) - na rysunku poniżej rozmieszczenie warstw na balkonie. Od przedstawiciela producenta dowiedziałem się, że powinna taka kotwa być zakotwiona na ok. 8 cm w betonie (płycie), co zabrałoby mi około 20 cm z balkonu (z uwagi na układ warstw jak na rysunku) a dwa z trzech są dosyć wąskie, więc każdy cm się liczy. 1 - kotwa zakotwiona na ok 2 cm w wylewce spadkowej, na którą przyjdzie papa 52mm, potem 6 cm ocieplenia (płyta PUR), szlichta ok. 4-5cm, folia w płynie i gres/terakota ok 2cm 2 - kotwa zakotwiona na ok 8 cm w płycie balkonowej, na którą przyjdzie 2 cm wylewka spadkowa, papa 52mm, potem 6 cm ocieplenia (płyta PUR), szlichta ok. 4-5cm, folia w płynie i gres/terakota ok 2cm Teraz właściwe pytanie - czy można zaktowiczyć kotwy tak, jak zaznaczono na rysunku nr 1 czy musi być tak, jak zaznaczono nr 2? Czy kotwienie 1 będzie wystarczające? Bądź co bądź jest raz że zakotwiona na 2cm w wylewce spadkowej, to później jeszcze będzie ta kotwa oblana ok. 4-5 cm szlichty. Ale czy to wytrzyma ewentualne obciążenia? Dziękuję. Pozdrawiam, Olek Edytowane 3 Lipca 2013 przez aleksander_a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) Myślisz, że wylewka spadkowa na styropianie elewacyjnym ci się utrzyma (ten sam koniec)? Co do zasady jastrych spadkowy ma być związany z płytą. Zatem już na etapie planowania warstw są tu poważne błędy. Moim zdaniem jeśli nie mocujemy od czoła, albo od spodu to jedynie w płycie - bezpieczeństwo ponad funkcjonalność. Edytowane 4 Lipca 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksander_a 04.07.2013 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 @dom-zrb Dziękuję za odpowiedź. Idąc dalej - wylewka byłaby związana z płytą na około 80% swojej szerokości (w takim przypadku jak pokazany na rysunku) - rozumiem, że obciążenie styropianu może być za duże, jeżeli wylewka spadkowa i później szlichta będą zachodziły na styro elewacyjny?W takim bądź razie, jeżeli wylewka spadkowa i później wszystkie warstwy miałyby się kończyć na równi ze ścianą (nie wchodzić na styropian elewacyjny), utworzy się uskok.Chyba że masz na myśli, że wylewka spadkowa powinna się kończyć równo z płytą balkonową, następnie izolacja papą (tylko na odcinku wylewki spadkowej), ocieplenie płytami PUR, które łączyłoby się z ociepleniem elewacji i na to szlichta, która tym razem byłaby wylana aż do krańca ocieplenia elewacji, folia w płynie, gres/terakota? Czy tak byłoby dobrze? Czy jeszcze inaczej? W tym przykładzie co podałem byłaby zachowana ciągłość izolacji cieplnej - zastanawia mnie tylko izolacja przeciwwilgociowa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ten kawałek jastrychu spadkowego, który będzie opierał się na styropianie zwyczajnie odskoczy od reszty. Twój problem jest dosyć powszechny i sam często zastanawiam się jakie rozwiązanie jest lepsze. Może ten rysunek najlepiej zobrazuje prawidłowe warstwy. Rys. 1. Przykład rozwiązania konstrukcyjnego uszczelnienia tarasu – wariant z powierzchniowym odprowadzeniem wody (uszczelnienie podpłytkowe): 1 – obróbka blacharska progu drzwiowego (okapnik), 2 – obróbka blacharska, 3 – taśma uszczelniająca, 4 – okładzina ceramiczna na kleju typu „flex”, 5 – elastyczna mikrozaprawa uszczelniająca, 6 – jastrych, 7 – warstwa ochronna, 8 – bitumiczna izolacja przeciwwodna, 9 – termoizolacja, 10 – paroizolacja, 11 – jastrych spadkowy na warstwie czepnej, 12 – płyta konstrukcyjna A co do tematu, to montaż barierki jedynie w jastrychu dociskowym (który ma ok 40mm) to mało bezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksander_a 04.07.2013 12:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Super - dziękuję za odpowiedź i rysunek. Jednak rodzą się dalsze pytania:- na warstwie termoizolacji przewidziana jest bitumiczna izolacja przeciwwodna (papa) - czy termozgrzewanie papy nie spowoduje uszkodzenia warstwy termoizolacji? czy nie może być odwrotnie (papa a na to termoizolacja z płyt PUR, których nasiąkliwość jest na poziomie 0,001% o ile się mylę)- co to za warstwa ochronna (nr 7 na rysunku)?- z założenia chcę mieć jak najmniejszy próg okna balkonowego na tarasie, a co więcej montażyści zakładając okna balkonowe na poszerzeniach nie dali węższych poszerzeń, przez co nie ma miejsca za zrobienie okapnika pod progiem okna balkonowego (serwisant producenta radził aby wywinąć papę po prostu wyżej); warstwa gresu/terakoty nachodziłaby minimalnie na próg okna balkonowego - czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne? Jeszcze raz dziękuję za wuagi i rady - odeszliśmy od głównego nurtu wątku, gdzie podsumowując lepiej nie montować barierki tylko w jastrychu dociskowym, ale niemniej jednak właściwy układ warstw też jest ważny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Osobiście jako pośrednią (międzywarstwową) hydroizolację stosuję membranę samoprzylepną Pecithene, zgrzewanie papy na termoizolacji to faktycznie słaby pomysł. Lepiej jest ją zrobić na termoizolacji, ale w przypadku XPS może być ona także pod termoizolacją. Zaletą Pecithene jest to, że można ją przykleić do futryny okiennej. Warstwa ochronna to zapewne folia na papie (Pecithene już ją ma) by ocieplenie nie związało się bitumem czy papą, na ociepleniu również folia jako poślizg dla jastrychu dociskowego (niezwiązanego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
astrady 27.08.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 W przypadku montażu balustrad na powierzchni bez ocieplenia itp. a jedynie do żelbetu, do słupka przyspawana jest kryza i 3-puntkowo słupki mocowane są do podłoża poprzez wykorzystanie prętów gwintowanych M8 o standardowej długości 150 mm + podkładka + nakrętka. Pręt mocowany jest do podłoża za pomocą żywicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.