simi77 04.07.2013 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Witam,Niedługo zabieram się do położenia płytek na tarasie. Taras odkryty około 26m2 nad nieogrzewanym pomieszczeniem. Obecnie zrobiona jest wylewka betonowa ze spadkiem i biorę się za hydroizolację Mapei Mapelastic. Pod płytki planuje zastosowanie kleju Mapei Kefaflex Maxi S1, no i teraz pytanie:czy układając płytki, klej nanosić pacą zębatą i na podłoże i na płytkę? Czy np. na podłoże pacą zębatą a na płytkę na gładko? Płytek jeszcze nie mam kupionych myślę o rozmiarze pomiędzy 30 a 45 mm. Rozmiar zębów pacy 10 - 12 mm czy może półokrągłe?Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Półokrągłe z jakiegoś powodu zalecają producenci chemii, chociaż u nas glazurnicy wolą zwykłe. Klej na płytkę i podłoże za pomocą zęba, najlepiej odwrotne kierunki, tak a by po dociśnięciu płytki nie było praktycznie pustek. Przy tym polu pamiętaj o dylatacjach strefowych, na poziomie hydroizolacji powinieneś mieć już płytki, bo ciągłość izolacji powinna być już od jastrychu na którym kładziesz hydroizolację po poziom płytek. Na poziomie izolacji taśma w nacięciach, na poziomie płytek elastyczna fuga poliuretanowa. Nie przesadź także z minimalizowaniem fug. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simi77 04.07.2013 13:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Dzięki za szybką odpowiedź. Dylatacje mam tylko brzegową. Płytki mam zamiar położyć jakiś tydzień po położeniu hydroizolacji, czyli tak jak zaleca producent hydro. Oczywiście taśmy izolacyjne i narożniki izolacyjne są. Tylko zastanawiam się co z tymi dylatacjami strefowymi, bo szczerze mówiąc jak robiona była wylewka betonowa, jakieś 4 lata temu, tego nie przewidziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Wylewka powinna być pocięta na pola dylatacyjne. jedni mówią o 15m2, ITB chyba o 9m2, osobiście stosuje na nasłonecznionych tarasach 6m2 w proporcjach długość szerokość 2/3. Nie wiem jakie masz wymiary, ale z pola wnioskując przeciąłbym go w krzyż, kosztuje cię to więcej roboty i taśmy ale śpisz spokojnie. Chyba, że wylewka zrobiona 4 lata temu sama jeszcze się nie zarysowała i zaufasz, że tak nie będzie w przyszłości. Płytki (wymiar) dlatego są potrzebne by rozmieścić je już na tym etapie, nad taśmą w dylatacji powinna znajdować się elastyczna fuga np. poliuretanowa, pozostałe cementowe typu flex. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simi77 04.07.2013 13:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) Wymiary tarasu to niecałe 3 x 9 m od strony północnej, także problemów ze słońcem nie ma. Co do samej wylewki to odkąd została zrobiona to jest tylko jedno małe pęknięcie a praktycznie ryska. Myślę, że kładąc mapelastic a w drugiej warstwie zatapiając siatkę nie powinno być problemów. Sam mapelastic wiąże pęknięcia do 2 mm. Może orientujesz się, czy uszczelnia się dylatację brzegową, bo mam w niej tylko styropian. Edytowane 4 Lipca 2013 przez simi77 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 04.07.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) Tak taśma plus szlam (w twoim przypadku mapelastic) po obwodzie plus na blacharce. W samej dylatacji zostaje styropian. Potem już na poziomie płytek w dylatacje (strefa cokołu, gdzie poziom schodzi się z pionem) zostawiasz szczelinę na 8mm, wstępnie wypełniasz ją np. sznurem dylatacyjnym 10mm i uzupełniasz poliuretanem, albo silikonem co sezon. Rysę ci zmostkuje, ale ona może się już tylko powiększać. Są już zestawy do samodzielnego sklejania rys np. Kerakoll Kerarep ale dylatacje i tak daję pod rozwagę. Edytowane 4 Lipca 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simi77 04.07.2013 16:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Kolego dzięki bardzo za cenne porady, i na pewno je wykorzystam. Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to na pewno się odezwę. Dzięki raz jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/180793-pytanie-do-dobrego-glazurnika/#findComment-5999545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.