Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pytanie do dobrego glazurnika


simi77

Recommended Posts

Witam,

Niedługo zabieram się do położenia płytek na tarasie. Taras odkryty około 26m2 nad nieogrzewanym pomieszczeniem. Obecnie zrobiona jest wylewka betonowa ze spadkiem i biorę się za hydroizolację Mapei Mapelastic. Pod płytki planuje zastosowanie kleju Mapei Kefaflex Maxi S1, no i teraz pytanie:

czy układając płytki, klej nanosić pacą zębatą i na podłoże i na płytkę? Czy np. na podłoże pacą zębatą a na płytkę na gładko? Płytek jeszcze nie mam kupionych myślę o rozmiarze pomiędzy 30 a 45 mm. Rozmiar zębów pacy 10 - 12 mm czy może półokrągłe?

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półokrągłe z jakiegoś powodu zalecają producenci chemii, chociaż u nas glazurnicy wolą zwykłe. Klej na płytkę i podłoże za pomocą zęba, najlepiej odwrotne kierunki, tak a by po dociśnięciu płytki nie było praktycznie pustek. Przy tym polu pamiętaj o dylatacjach strefowych, na poziomie hydroizolacji powinieneś mieć już płytki, bo ciągłość izolacji powinna być już od jastrychu na którym kładziesz hydroizolację po poziom płytek. Na poziomie izolacji taśma w nacięciach, na poziomie płytek elastyczna fuga poliuretanowa. Nie przesadź także z minimalizowaniem fug.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Dylatacje mam tylko brzegową. Płytki mam zamiar położyć jakiś tydzień po położeniu hydroizolacji, czyli tak jak zaleca producent hydro. Oczywiście taśmy izolacyjne i narożniki izolacyjne są. Tylko zastanawiam się co z tymi dylatacjami strefowymi, bo szczerze mówiąc jak robiona była wylewka betonowa, jakieś 4 lata temu, tego nie przewidziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewka powinna być pocięta na pola dylatacyjne. jedni mówią o 15m2, ITB chyba o 9m2, osobiście stosuje na nasłonecznionych tarasach 6m2 w proporcjach długość szerokość 2/3. Nie wiem jakie masz wymiary, ale z pola wnioskując przeciąłbym go w krzyż, kosztuje cię to więcej roboty i taśmy ale śpisz spokojnie. Chyba, że wylewka zrobiona 4 lata temu sama jeszcze się nie zarysowała i zaufasz, że tak nie będzie w przyszłości. Płytki (wymiar) dlatego są potrzebne by rozmieścić je już na tym etapie, nad taśmą w dylatacji powinna znajdować się elastyczna fuga np. poliuretanowa, pozostałe cementowe typu flex.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary tarasu to niecałe 3 x 9 m od strony północnej, także problemów ze słońcem nie ma. Co do samej wylewki to odkąd została zrobiona to jest tylko jedno małe pęknięcie a praktycznie ryska. Myślę, że kładąc mapelastic a w drugiej warstwie zatapiając siatkę nie powinno być problemów. Sam mapelastic wiąże pęknięcia do 2 mm. Może orientujesz się, czy uszczelnia się dylatację brzegową, bo mam w niej tylko styropian. Edytowane przez simi77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak taśma plus szlam (w twoim przypadku mapelastic) po obwodzie plus na blacharce. W samej dylatacji zostaje styropian. Potem już na poziomie płytek w dylatacje (strefa cokołu, gdzie poziom schodzi się z pionem) zostawiasz szczelinę na 8mm, wstępnie wypełniasz ją np. sznurem dylatacyjnym 10mm i uzupełniasz poliuretanem, albo silikonem co sezon.

Rysę ci zmostkuje, ale ona może się już tylko powiększać. Są już zestawy do samodzielnego sklejania rys np. Kerakoll Kerarep ale dylatacje i tak daję pod rozwagę.

Edytowane przez dozrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...