arkogol 11.07.2013 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Co sądzicie o pustakach Porotherm 30? Powiem szczerze, że porwałem się z motyką na słońce i już je kupiłem. Niedawno na innym forach budowlanych przeczytałem wiele niepochlebnych komentarzy, że jest to jeden z gorszych materiałów do budowy. Dajcie znać co o tym sądzicie? Pozdrawiam A.G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heine84 11.07.2013 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) mnie już tu nie ma.. Edytowane 29 Października 2014 przez heine84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hova 26.07.2013 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 CO mamy Ci powiedzieć? Na jakie pytania odpowiedzieć? Dziadki i z kamienia, gliny, i bóg wie czego jeszcze budowali.... Kupiłeś najgorsze dziadostwo, z tego sie nie da budować, jedynie można dać psu do zabawy... Taka opinia Cie zadowala? Na temat porothermu było już chyba wszystko napisane Poszukaj troche, na forum jest wszystko i łatwo to wyszukać ! edit: Dobre pustaki Tu masz trochę suchych faktów: http://www.wienerberger.pl/porotherm-30-pw.html?lpi=1119356883967 A co do opinii to Porotherm ma podobnie jak beton komórkowy - milion zwolenników i milion przeciwników Ja się akurat zaliczam do zwolenników - mam dom postawiony w systemie dryfix i nie mam żadnych kłopotów z tymi ścianami - system pozwala budować szybko i bezproblemowo, jest szczególnie dobry jak się buduje w systemie gospodarczym. Coś jeszcze chcesz wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiosenna tęcza 26.07.2013 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Też jestem zwolenniczką. Chociaż nie mam specjalnie pomysłu, co odpisywać na takie pytanie. Na forum jest 40 stron wątków o porothermie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 27.07.2013 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Chyba najlepszy z porothermów wymiar, idzie na tym zrobić obmurówkę z pustaka 8cm i pozostaje jeszcze 22 na wieniec stropowy gdy na 25 trzeba już szalować deskami a przy tym cenowo chyba dość dobrze wypada. I jeszcze jedna zaleta w stosunku do popularniejszych 25 - jak ci się okaże, że się ekipa z ławami lub ścianami fundamentowymi trochę minęła z kątami to można "ponaciągać" bo jest 5cm zapasu podczas gdy 25-ka w takich przypadkach wisi już w powietrzu zmniejszając roboczą część grubości ściany. Nic tylko dobra, dokładna ekipa i murować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alaskrabska 08.08.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Chyba najlepszy z porothermów wymiar Nam też tak doradzano w składzie budowlanym Poza tym po dołożeniu kilku centymetrów wełny mineralnej (u nas będzie 8 cm). Parametry cieplne są już naprawdę dobre, przy stosunkowo cienkim murze... U nas budowa idzie z pustaków profi i raczej "naciąganie" o którym piszesz nie wchodzi w grę, ale liczę że moja ekipa jest jednak z tych dokładnych i fachowych... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brylekpl 09.08.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Nam też tak doradzano w składzie budowlanym Poza tym po dołożeniu kilku centymetrów wełny mineralnej (u nas będzie 8 cm). Parametry cieplne są już naprawdę dobre, przy stosunkowo cienkim murze... U nas budowa idzie z pustaków profi i raczej "naciąganie" o którym piszesz nie wchodzi w grę, ale liczę że moja ekipa jest jednak z tych dokładnych i fachowych... :) ja uwazam ze lepszy jest 25, poniewaz jest tanszy a cegla izolacji nie zastapi. lepiej jest dac ciensza nieco sciane i dolozyc izolacji. swoja droga 8 cm to b. skromnie..... generalnie porotherm jest jednym z lepszych materiaow ceramicznych. ja w kazdym razie jestem za 24-25 cm a na to welna/styro do ocieplania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 09.08.2013 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 A jak ci wieńce powyciska przy laniu stropu to potem ekipa od dociepleń sklina na czym świat stoi bo im betony poza lico ściany wyłażą. Na 30-ce można sie pokusić o obmurówkę i problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.08.2013 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Ale argument... To trzeba się przyłożyć do szalunku.Ta 30-tka, to ni pies, ni wydra. Ocieplać trzeba, a niepotrzebnie ściana grubsza (i droższa) o te 6 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 09.08.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 A jak ci wieńce powyciska przy laniu stropu to potem ekipa od dociepleń sklina na czym świat stoi bo im betony poza lico ściany wyłażą. Na 30-ce można sie pokusić o obmurówkę i problemu nie ma. Jak sie zastosuje kształtki wieńcowe, to nic nie powyciska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 09.08.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Jak sie zastosuje kształtki wieńcowe, to nic nie powyciska... One tyle kosztują ile wynosi ta różnica pomiedzy 25 a 30 a ten drugi ma tez inne zalety jak o 35% lepsza izolacyjność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brylekpl 09.08.2013 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 A jak ci wieńce powyciska przy laniu stropu to potem ekipa od dociepleń sklina na czym świat stoi bo im betony poza lico ściany wyłażą. Na 30-ce można sie pokusić o obmurówkę i problemu nie ma. jak sie dobrze zrobi to nic nie powyciska. a jak ci domurowke rozwali, albo meteoryt spadnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 09.08.2013 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 bez sensu kupować drogie bloczki 30 cm, które potem trzeba ocieplać. lepiej i taniej ściana 18-25 cm i więcej ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marek_czeczot 12.08.2013 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 12.08.2013 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia! ...ale zauwaz, ze grubsza sciana, a mniej ocieplenia nie da dobrego U sciany. W przypadku gdy pojdziesz w strone cienszej sciany a grubszego ocieplenia parametr U bedzie duzo lepszy... PS. 18,8 na sciane to za malo to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.08.2013 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia! 18cm ściany nośnej silikatowej i 20cm docieplenia (styro grafit) daje współczynnik U = 0,145W/m2K. Porotherm miałby jeszcze lepszy. 30cm porothermu i 8cm docieplenia daje współczynnik U = 0,25 W/m2K To jest bardzo duża różnica. Rozbawia mnie to zdanie: Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi Wjeżdżasz autem w scianę, robisz wgniotkę w styropianie i tracisz CAŁĄ izolacyjność ?? :) możesz przybliżyć w jaki sposób to się niby dzieje ? PS. 18,8 na sciane to za malo to fakt. Porothermu bym takiego raczej nie dał, ale są mocniejsze materiały. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.08.2013 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia! Powiem tak, obowiązku jak najlepszego ocieplenia jeszcze u nas nie ma, wystarczy się zmieścic w ze wsp U<0,3 dla scian zewnętrznych bo tak mówią WT. Jezeli ktoś chce płacic drozej za ogrzewanie to jego sprawa. Któz bogatemu zabroni?. Zmieni się to w 2020 roku bo wtedy wejdzie w zycie dyrektywa UE o budownictwie zeroenergetycznym, ale do tej pory mozna słabo ocieplac, kilka cm ocieplenia to było 20 lat temu, gdzie ten rozsądek przy takim rozwiazaniu? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 12.08.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Porothermu bym takiego raczej nie dał, ale są mocniejsze materiały. I silikat i porotherm mają niby wystarczającą wytrzymałość przy tych 18cm, nawet pewnie połowa tej wytrzymałości by wystarczyła, zwłaszcza, że do obliczeń wg PN przyjmuje się znacznie mniej ze względu na różne czynniki, np porotherm 15Mpa obliczeniową wytrzymałość o ile pamiętam ma 3,3Mpa przy murowaniu na zaprawy cienkowarstwowe. Ja bym jednak nie budował nigdy ściany nośnej cieńszej niż 25 a najlepiej 30cm lub więcej ze względu na te czynniki właśnie - niedokładności wykonania muru, odchylenia od pionu, niepokrywanie się ścian nośnych w 100% z fundamentami, skłonność do wyboczenia, sporo błędów i innych czynników można podczas budowy popełnić i grubszy mur je wybacza. No chyba, że się buduje dom co ma 2,7m wysokości i dach to można i z 15-ki wybudować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.08.2013 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ja bym jednak nie budował nigdy ściany nośnej cieńszej niż 25 a najlepiej 30cm lub więcej ze względu na te czynniki właśnie - niedokładności wykonania muru, odchylenia od pionu, niepokrywanie się ścian nośnych w 100% z fundamentami, skłonność do wyboczenia, sporo błędów i innych czynników można podczas budowy popełnić i grubszy mur je wybacza. No chyba, że się buduje dom co ma 2,7m wysokości i dach to można i z 15-ki wybudować. Moment, ale Ty jesteś inwestorem, który sam buduje, czy wykonawcą ? Bo jeśli to pierwsze, to jeszcze rozumiem takie zastrzeżenia, ale jeśli to drugie, to... Ja akurat buduję parterówkę, więc 18-tka silikatu to dla mnie idealny materiał, ale mój KB, jak sprawdził dokładność wykonania ścian, to stwierdził, że jeszcze ze dwie kondygnacje można by tak pociągnąć. Mam płacić za grubszy mur, żeby "wybaczał błędy" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 13.08.2013 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 ... ale mój KB, jak sprawdził dokładność wykonania ścian, to stwierdził, że jeszcze ze dwie kondygnacje można by tak pociągnąć. Mam płacić za grubszy mur, żeby "wybaczał błędy" ?? Dokładnie... jakimś nieporozumieniem jest tolerowanie błędów ekipy która bierze za swoją prace grube pieniądze. U mnie np. przekątne budynku na ponad 14 metrach są w dokładności poniżej 1 cm (w tym też jest ugięcie miary), wymiary ścian wykonane w dokładności kilku milimetrów... Tak więc dokładne murowanie jest możliwe. Nieporozumieniem jest płacić ekipie i jeszcze płacić za materiał żeby zatuszować błędy wykonania. Pobliski deweloper buduje budynek 2,5 kondygnacji z bloczka 18 cm... ale wiadomo, że taki to po najmniejszych kosztach leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.