Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porotherm 30 - opinie


Recommended Posts

Co sądzicie o pustakach Porotherm 30? Powiem szczerze, że porwałem się z motyką na słońce i już je kupiłem. Niedawno na innym forach budowlanych przeczytałem wiele niepochlebnych komentarzy, że jest to jeden z gorszych materiałów do budowy. Dajcie znać co o tym sądzicie?

 

 

Pozdrawiam A.G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...
CO mamy Ci powiedzieć? Na jakie pytania odpowiedzieć? Dziadki i z kamienia, gliny, i bóg wie czego jeszcze budowali....

Kupiłeś najgorsze dziadostwo, z tego sie nie da budować, jedynie można dać psu do zabawy...

 

Taka opinia Cie zadowala? Na temat porothermu było już chyba wszystko napisane :) Poszukaj troche, na forum jest wszystko i łatwo to wyszukać !

 

edit: Dobre pustaki :)

 

Tu masz trochę suchych faktów: http://www.wienerberger.pl/porotherm-30-pw.html?lpi=1119356883967

 

A co do opinii to Porotherm ma podobnie jak beton komórkowy - milion zwolenników i milion przeciwników :) Ja się akurat zaliczam do zwolenników - mam dom postawiony w systemie dryfix i nie mam żadnych kłopotów z tymi ścianami - system pozwala budować szybko i bezproblemowo, jest szczególnie dobry jak się buduje w systemie gospodarczym. Coś jeszcze chcesz wiedzieć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepszy z porothermów wymiar, idzie na tym zrobić obmurówkę z pustaka 8cm i pozostaje jeszcze 22 na wieniec stropowy gdy na 25 trzeba już szalować deskami a przy tym cenowo chyba dość dobrze wypada.

 

I jeszcze jedna zaleta w stosunku do popularniejszych 25 - jak ci się okaże, że się ekipa z ławami lub ścianami fundamentowymi trochę minęła z kątami to można "ponaciągać" bo jest 5cm zapasu podczas gdy 25-ka w takich przypadkach wisi już w powietrzu zmniejszając roboczą część grubości ściany.

 

Nic tylko dobra, dokładna ekipa i murować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Chyba najlepszy z porothermów wymiar

 

Nam też tak doradzano w składzie budowlanym :) Poza tym po dołożeniu kilku centymetrów wełny mineralnej (u nas będzie 8 cm). Parametry cieplne są już naprawdę dobre, przy stosunkowo cienkim murze... U nas budowa idzie z pustaków profi i raczej "naciąganie" o którym piszesz nie wchodzi w grę, ale liczę że moja ekipa jest jednak z tych dokładnych i fachowych... :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nam też tak doradzano w składzie budowlanym :) Poza tym po dołożeniu kilku centymetrów wełny mineralnej (u nas będzie 8 cm). Parametry cieplne są już naprawdę dobre, przy stosunkowo cienkim murze... U nas budowa idzie z pustaków profi i raczej "naciąganie" o którym piszesz nie wchodzi w grę, ale liczę że moja ekipa jest jednak z tych dokładnych i fachowych... :) :)

 

ja uwazam ze lepszy jest 25, poniewaz jest tanszy a cegla izolacji nie zastapi. lepiej jest dac ciensza nieco sciane i dolozyc izolacji. swoja droga 8 cm to b. skromnie..... generalnie porotherm jest jednym z lepszych materiaow ceramicznych. ja w kazdym razie jestem za 24-25 cm a na to welna/styro do ocieplania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia!

 

...ale zauwaz, ze grubsza sciana, a mniej ocieplenia nie da dobrego U sciany. W przypadku gdy pojdziesz w strone cienszej sciany a grubszego ocieplenia parametr U bedzie duzo lepszy...

PS. 18,8 na sciane to za malo to fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia!

 

18cm ściany nośnej silikatowej i 20cm docieplenia (styro grafit) daje współczynnik U = 0,145W/m2K. Porotherm miałby jeszcze lepszy.

30cm porothermu i 8cm docieplenia daje współczynnik U = 0,25 W/m2K

 

To jest bardzo duża różnica.

 

Rozbawia mnie to zdanie:

 

 

Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi

 

Wjeżdżasz autem w scianę, robisz wgniotkę w styropianie i tracisz CAŁĄ izolacyjność ??

:) :) możesz przybliżyć w jaki sposób to się niby dzieje ?

:)

 

 

PS. 18,8 na sciane to za malo to fakt.

 

Porothermu bym takiego raczej nie dał, ale są mocniejsze materiały.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana 18 cm jako zewnętrzna? No to nie wiem ile tego ocieplenia musiałbyś tam rzucić... Niby porotherm ma pustak 18,8 na ściany zewnętrzne, ale ja bym jednak czegoś takiego sobie nie zafundował. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu lekko uszkodzisz ocieplenie zewnętrzne (pukniesz czymś twardym i ciężkim, żona wjedzie autem, itp...) i całą izolacyjność szlag trafi. Dlatego moim zdaniem dla własnej wygody i bezpieczeństwa lepiej mieć mniej docieplenia i jak najwięcej ściany... Poza tym patrzenie tylko na koszty budowy jest złudne. Często zdarza się tak, że osoby, które chciały "trochę" przyoszczędzić na materiale po dwóch sezonach plują sobie w brodę, że jednak nie było warto. Moim zdaniem PTH30 + kilka cm ocieplenia to bardzo rozsądne rozwiązanie. Czy bardziej rozsądne niż porotherm 25? Tego nie wiem. Ale na pewno lepsza 30-tka niż 18,8 i pierdylion cm docieplenia!

 

Powiem tak, obowiązku jak najlepszego ocieplenia jeszcze u nas nie ma, wystarczy się zmieścic w ze wsp U<0,3 dla scian zewnętrznych bo tak mówią WT.

Jezeli ktoś chce płacic drozej za ogrzewanie to jego sprawa. Któz bogatemu zabroni?. Zmieni się to w 2020 roku bo wtedy wejdzie w zycie dyrektywa UE o budownictwie zeroenergetycznym, ale do tej pory mozna słabo ocieplac, kilka cm ocieplenia to było 20 lat temu, gdzie ten rozsądek przy takim rozwiazaniu?

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Porothermu bym takiego raczej nie dał, ale są mocniejsze materiały.

 

I silikat i porotherm mają niby wystarczającą wytrzymałość przy tych 18cm, nawet pewnie połowa tej wytrzymałości by wystarczyła, zwłaszcza, że do obliczeń wg PN przyjmuje się znacznie mniej ze względu na różne czynniki, np porotherm 15Mpa obliczeniową wytrzymałość o ile pamiętam ma 3,3Mpa przy murowaniu na zaprawy cienkowarstwowe.

 

Ja bym jednak nie budował nigdy ściany nośnej cieńszej niż 25 a najlepiej 30cm lub więcej ze względu na te czynniki właśnie - niedokładności wykonania muru, odchylenia od pionu, niepokrywanie się ścian nośnych w 100% z fundamentami, skłonność do wyboczenia, sporo błędów i innych czynników można podczas budowy popełnić i grubszy mur je wybacza. No chyba, że się buduje dom co ma 2,7m wysokości i dach to można i z 15-ki wybudować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja bym jednak nie budował nigdy ściany nośnej cieńszej niż 25 a najlepiej 30cm lub więcej ze względu na te czynniki właśnie - niedokładności wykonania muru, odchylenia od pionu, niepokrywanie się ścian nośnych w 100% z fundamentami, skłonność do wyboczenia, sporo błędów i innych czynników można podczas budowy popełnić i grubszy mur je wybacza. No chyba, że się buduje dom co ma 2,7m wysokości i dach to można i z 15-ki wybudować.

 

Moment, ale Ty jesteś inwestorem, który sam buduje, czy wykonawcą ?

Bo jeśli to pierwsze, to jeszcze rozumiem takie zastrzeżenia, ale jeśli to drugie, to...

 

Ja akurat buduję parterówkę, więc 18-tka silikatu to dla mnie idealny materiał, ale mój KB, jak sprawdził dokładność wykonania ścian, to stwierdził, że jeszcze ze dwie kondygnacje można by tak pociągnąć.

Mam płacić za grubszy mur, żeby "wybaczał błędy" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale mój KB, jak sprawdził dokładność wykonania ścian, to stwierdził, że jeszcze ze dwie kondygnacje można by tak pociągnąć.

Mam płacić za grubszy mur, żeby "wybaczał błędy" ??

 

Dokładnie... jakimś nieporozumieniem jest tolerowanie błędów ekipy która bierze za swoją prace grube pieniądze. U mnie np. przekątne budynku na ponad 14 metrach są w dokładności poniżej 1 cm (w tym też jest ugięcie miary), wymiary ścian wykonane w dokładności kilku milimetrów... Tak więc dokładne murowanie jest możliwe. Nieporozumieniem jest płacić ekipie i jeszcze płacić za materiał żeby zatuszować błędy wykonania.

 

Pobliski deweloper buduje budynek 2,5 kondygnacji z bloczka 18 cm... ale wiadomo, że taki to po najmniejszych kosztach leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...