ewiwa 15.07.2013 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Witam,remontujemy przeciekający balkon ale nie własnoręcznie, tylko z pomocą pana "do wszystkiego". Jako że porządne z polecenia ekipy nie mają w ogóle terminów to trzeba było brać oferty jakie są. Człowiek jest chętny i kumaty, niestety doświadczenia w renowacji nie ma. Chcę sprawdzić, czy harmonogram robót i propozycje materiałów będą w miarę ok. Potrzebuję pomocy w ocenie.Balkon jest nad pomieszczeniem ogrzewanym (nad salonem). Cieknie w salonie spod balkonu. Powód - płytki, fuga nie odporna na wodę, skopany pewnie podkład. Typowy problem. Zaczniemy od skucia płytek i oceny, jak będzie dobrze to fajnie, a jak zmurszały syf, to dalej do podkucia i czyszczenia. Załóżmy, że płyta balkonowa nie będzie skorodowana i można lać masę wyrównującą. To jaką? Czy ktoś mógłby coś polecić? Skłaniam się do ceresitu CN87, ale jeszcze jest mapei buildfix extra. Jak już robić to lepiej na dłużej i dać lepsze materiały.Po wyschnięciu masy obróbki blacharskie (tu akurat gość się orientuje), na to izolacja przeciwwodna - jaka? Jaką warto kłaść? Tytan?Jeszcze pytanie, bo nie bardzo wiadomo - piszą w różnych poradnikach, że nad ogrzewane pomieszczenia dawać termopapę (podkład, papa, jakoś tak), ale to w jakim celu? Jak to w praktyce wygląda? Bo gdyby chcieć wszystkie preparaty z systemu np ceresita zastosować, to koszt tego byłby niebotyczny.Na koniec normalnie klej, płytki, lepsza fuga - ponoć mapei.Będę bardzo wdzięczna za pomoc.PozdrawiamE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 15.07.2013 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Cena niebotyczna nie jest, trzeba dobrze szukać a się znajdzie. Taras nad pomieszczeniem ogrzewanym był na forum już opisywany. Tak się składa, że pominięcie którejkolwiek warstwy z systemu mija się z celem bo będzie jak było. Ponieważ jest nad pomieszczeniem to wymagana jest paroizolacja - jedni wykonują z papy, inni z mas KMB, jeszcze inni z mat samoprzylepnych bitumicznych.Generalnie jak cieknie to kujemy do konstrukcji, a potem:1. Warstwa spadkowa na sczepie z konstrukcją.2. Paroizolacja3. Termoizolacja4. Jastrych dociskowy niezwiązany na folii (min. 40mm), blacharka5. Hydroizolacja podpłytkowa - szlam cementowy 2K; taśmy wokół i przy blacharce.6. Klej elastyczny klasy C27. Płytki + fuga elastycznaDodatkowo, na dylatacjach strefowych i obwodowych oraz na cokołach elastyczne wypełnienie fug (poliuretan, silikon). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 15.07.2013 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 (edytowane) To nie balkon tylko taras, czyli stropodach użytkowy.Rzecz trudna w zaprojektowaniu i budowie. Było pewnie ze 100 wątków na ten temat, jeden nawet niedawno:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?216633-Wylewka-na-tarasie-jak-to-obej%C5%9B%C4%87 (super zdjęcie w linku autora/ki wątku) Edytowane 15 Lipca 2013 przez beton44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12michal 15.07.2013 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Ja widzę to tak:warstwy od spodu, czyli od płyty tarasowej1. warstwa spadkowa (beton, jastrych) zaleca się spadek ok 2%2. izolacja paroszczelna (np papa choć wg mnie lepsze są dwuskładnikowe izolacje bitumiczne - dobrej jakości, nie jakieś dysperbity, izolbety, tytany)3. izolacja termiczna (styropian)4. warstwa dociskowa (beton, jastrych)5. zamontowanie obróbek blacharskich6. wklejenia taśm uszczelniających - w narożach tzn na połączeniach płyty tarasowej ze ścianą oraz na połączeniu obróbki blacharskiej z płytą tarasową7. hydroizolacja pozioma (najlepsze są dwuskładnikowe powłoki uszczelniające - też dobre jakości, ja u siebie robiłem dwuwarstwowo szlamem FDS2K)8. klej do płytek najlepiej elastyczny czyli klasy C2TE9. fuga elastyczna10. silikon, poliuretan I tak jak pisał kolega dom-zrb: pominięcie którejkolwiek warstwy z systemu mija się z celem bo będzie jak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewiwa 15.07.2013 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Dzięki bardzo za odpowiedzi, hmmm będzie masakra. "Fachowiec" orzekł, że jak zerwie płytki i okaże się, że tam jest czarna d.... znaczy się nic nie jest położone z tych warstw izolacyjnych, to już za późno i nie będzie miejsca na kładzenie tego od nowa. jasna cholera, balkonu mi się zachciało. No nic, zobaczymy jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.