Mikolaus 21.07.2013 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Mam problem z gniazdkami elektrycznymi. Planuje wymienić wszystkie gniazdka i włączniki w mieszkaniu. Pojawił się problem - jakie kupić. Konkretnie gniazdka z uziemieniem czy bez. Niby tak, gdzie są z uziemieniem to z uziemieniem i odwrotnie, prawda? Okazało się, że sprawa nie jest taka prosta. Odkręciłem dziś gniazdka i doznałem zawrotu głowy. Przewody łączone chyba na chybił trafił - raz niebieski kabel z lewej, raz z prawej. Czarny raz z lewej, raz z prawej. Do uziemienia podłączony niebieski.. Nie jestem elektrykiem a moja wiedza w tej dziedzinie jest raczej skąpa. Niemniej gniazdko potrafię podłączyć. Ale tutaj zgłupiałem zupełnie. Co ciekawe jak sprawdzałem próbnikiem czy jest prąd w gniazdkach to na kilkanaście lampeczka zaświeciła się tylko raz. Ale jak podłączam jakieś urządzenia to działają wszystkie. Poniżej fotki tego co zastałem. Jak ktoś potrafi coś inteligentnego o tym powiedzieć to będę wdzięczny. A gniazdko rtv to już zagadka zupełna. Nigdzie nie znalazłem takiego żeby je wymienić na nowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 21.07.2013 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Kupuj i montuj gniazdka z bolcem, te mostki to "zerowanie", musisz to połączyć tak samo.Jeśli masz problem z identyfikacją żył to najlepszym sposobem byłoby zatrudnienie fachowca, koszt montażu gniazdek to wydatek 5-10zł.Raczej nie masz dużo do roboty, a ktoś to zrobi porządnie i pomierzy przy okazji tą instalację. RTV wygląda na tzw. przelotowe, takie musiałbyś zakupić.Ale tutaj podobnie, zdaj się na elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania