Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak odciąć panele przy listwie?

jerzyk55

Recommended Posts

zalało m.in. przedpokój i trzeba wymienic panele. Problem w tym, że jest tam zabudowana szafa (do sufitu) z przesuwnymi drzwiami.

Ponieważ tam woda nie dotarła, chciałbym odciąć panele przy listwie podłogowej, na której jeżdżą drzwi szafy/ jak się do tego zabrać (nie mam doświadczenia ani specjanych narzędzi poza zwykłą wiertarką i wyrzynarką)?

A może spróbować wyjąć drzwi i oderwać listwę (podobno była klejona do paneli na silikon)?

Dziekuję za porady

A gdyby nie ruszać listwy tylko odciąć wzdłuż niej panele? Szlifierka kątowa da radę (nigdy nie miałem jej w rękach, ale mogę pożyczyć)?

Moim zdaniem dużo łatwiej rozebrać szafę niż kaleczyć "podłogę". Kątówka ze zwykłą tarcza się nie sprawdzi - będzie paliła panele a nie przecinała. Może i w końcu przetniesz te panele ale efekt estetyczny będzie (jak dla mnie) nieakceptowalny (widziałem tarcze z łańcuchem do cięcia drewna ale ja bał bym się tym pracować, a kątówkę mam bardzo często w rękach).

Zdemontuj drzwi (zajmie Ci to 2 minuty, tylko najpierw zapoznaj się czy / jak są blokowane dolne wózki), cienkim drutem stalowym (najlepiej struna) albo mocną żyłką wędkarską odetnij listwę (kolejne 10 minut) i masz sprawę załatwioną. To będzie najskuteczniejsze i w sumie najprostsze.

Dziękuję za pomoc; pozostaje jednak kwestia cięcia paneli pod zdjętą listwą. Nie mogę zrywac tych w środku szafy bo są dobre, a poza tym musiałbym rozbierać całą szafę. Jeśli zdejmę listwę i tak bedę musiał jakoś przeciąć panele leżące na podłodze...

Dziękuję za pomoc; pozostaje jednak kwestia cięcia paneli pod zdjętą listwą. Nie mogę zrywac tych w środku szafy bo są dobre, a poza tym musiałbym rozbierać całą szafę. Jeśli zdejmę listwę i tak bedę musiał jakoś przeciąć panele leżące na podłodze...