luky007 28.07.2013 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Witam, kończe ocieplać dom styropianem, mam zamiar zrobić podbitke OSB i potrzebuje kilku rad czy sobie dobrze to wszystko wymyśliłem: Plan jest taki: Warstwy: Płyta OSB 12mm Styropian 1cm na pianke Siatka do styropianu/Klej do siatki Mapei Tynk Sylikatowo-sylikonowy jak na elewacji. Montaż: Do OSB jeszcze na ziemi kleje sobie styropian 1cm na pianke "ala" Tytan EOS i czymś mocno dociskam całą powierzchnie, musze tutaj ze względu na potrzebe zakrycia deski okapowej zrobić tak aby styropian wystawał 2,5cm poza płyte osb z jednej strony. Nastepnie montuje tą płyte OSB-styropianową do zastrzałów od krokwi jak na zdjęciu(smarując jeszcze wystające 2,5 pianką): http://i49.tinypic.com/2wdvza1.jpg na drzewo-wkręty - pytanie tutaj jakie kupić i jak gęsto dawać aby to było mocne, można zaszaleć po zastrzały są solidne. Następnie to już wiadomo siatka, klej, tynk . Pytania: -czy robic szczeline pomiedzy podbitką OSB a ścianą, jak dużą i czym ją wypełnić? (przychodzi mi do głowy sylikon dekarski bezbarwny kauczukowy) -czy styropian 1cm zda egzamin, celowo chce jak najcieńszy żeby jeszcze tak 2cm struktonitu wystawało niżej i spływały skroplinki, to nie ma ocieplać tynko dawać warstwe pod siatke i klej -czy płyta OSB 12mm jest już odpowiednio sztywna i mocno zamocowane zda egzamin "na lata" czy na coś zwrócić jeszcze uwage o czym nie pomyślałem wcześniej ? dziękuje za wszystkie uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 29.07.2013 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 ja robilem z OSB 18/15mm (15 na lukarnie). 12 wydawala mi sie lekko za delikatna.wpierw konstrukcja z OSB, potem dopiero oklejanie - moglem widziec gdzie wale wkrety, uzupelnic szpare, itpmocowanie styro (2cm) tytan + wkret z szeroka blaszka(podkladka) by nie spadlo nim zwiaze piana ewent. szczelinki poprawione pianka, choc nie bylo ich duzo.na to siatka+klej z wlok. mozna pomyslec kiedys o jakis 1-2 kratkach by wentylacja minimalna tam byla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 29.07.2013 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 lesz dzięki - dopłace i kupie OSB 15stke. Mam sporo tego styropianu 1cm - wydaje ci sie ze ta jedynka styknie? Mozesz mi pokazac/wytlumaczyc jakie konkretnie te wkrety z szeroka blaszka mam sie uposażyć ? Dalej generalnie mysle nad montazem styro na ziemi bo moj okap ma idealne 125cm (szerokosc OSB) + 2,5cm deska okapowa tyle wysunalbym styropian. Robiles ta szczeline dylatacyjną przy murze? czy zasiatkowales i zatynkowales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 02.08.2013 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Znawcy prosba o info jak wyglada ten temat szczeliny miedzy osb a murem i czy pomysl z 1cm styropianem nie jest szalony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 02.08.2013 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Wyrażam tylko swoje zdanie; będę miał okap 120cm, podbitka z OSB ale, niby dlaczego miałbym jeszcze na to styro dawać? ja zostawię gołą, szlifowaną, lekko przyciemnić lakierobejcą, polakierować i wsio. Jak chcesz wentylować, to nie tą szczeliną, ona nic nie da, zresztą jak to niby chciałbyś zrobić??? dwie jakieś niewielkie krateczki (idealne byłyby okrągłe - np zatyczki od Vulcanów Monkiewicza) na końcach ciągu podbitki, czyli 4 strony świata = cztery ciągi podbitki = 8 krateczek. szczeline zastawia się jak podbitka z tworzywa np GAMRAT, by PCV miało gdzie płynąć w upały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 03.08.2013 12:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) - styropian po to że bedzie na to szedl akryl (tynk jak na elewacji), polakierowane OSB nie podoba mi sie estetycznie, każdy ma inny gust- szczelina 0.5cm po to że ci ta podbitka bedzie inaczej pracować niż ściany/dach, za tem na 99% w tym miejscu (styku ze ścianą) i tak pęknie... ale mówimy grentoonx o dwóch zupełnie innych podbitkach (tynkowana/sama OSB). Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez luky007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awieuro 03.08.2013 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Podbitka przed ociepleniem-co najmniej nierozsądne...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 04.08.2013 06:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 podbitka jest po ociepleniu, ktore wlasnie koncze - pisałem w pierwszym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptok 04.08.2013 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Całkowicie nie rozsądne n drugi raz bardziej zrozumiale czytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luky007 13.09.2013 06:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Ufff ... skończyłem dziś tą podbitkę - obiecałem sobie że gdzieś w sieci zostawię swoje doświadczenia, bo kompletna dezinformacja jest jak to wykonać . A więc zrobiłem tak jak pisałem powyżej w planach z małymi dodatkami: 1. Najpierw montowanie płyty OSB do przygotowanych już na etapie dachu przez cieślów zastrzałów. Musiałem jednak podorabiać trochę uchwytów (używałem sporych przekrojów min. 7x7 bo takie juz miałem) aby płyta na wszystkich krawędziach była przykręcona drzewowkrętami. 2. Styropian 1cm kleiłem na piankę do styropianu jeszcze na ziemi przed jej montażem. Kleiłem zostawiając po 5cm z każdej strony, aby później połączenie płyt przykryć paskiem styropianu. Takie klejenie na ziemi to spora wygoda, mozna później docisnąć drugą płytą na czas schniecia. 3. Po montażu płyt do zastrzałów, doklejałem brakujący pasek szerokości 10cm na połączenie płyt. Montaż tych płyt jest ciężki - konieczne 3 osoby i jest to nie taka prosta sprawa jak sie wydaje. Zostawiałem szczelinę przy murze ok. 0,5 - 1cm. Gdy wyszla za duza szczelina piankowalem (pianka jest dość elastyczna nawet jak stwardnieje. Podobnie 0,5cm zostawiałem pomiędzy płytami, jak wyszło za dużo troche panikowałem. Najtrudniej sie montuje płyty narożne (dach 4 spadowy) - dużo docinania. 4. Następnie kleimy siatke na styropian standarowo jak na elewacje wtapiając siatke wklej nie odwrtonie. Jak podeschło dopiero przez siatkę montowałem dodatkowo kołki w postaci krótkich na 20mm drzewowkrętów z szerokim łebkiem - robiłem bardzo gesto tj. ok. 6-8 kołków na płytę, taki montaż w moim rozumieniu spowodował że siatka nigdy sie nie odspoi, wyczytałem na sieci że tak kołkuje sie nawet pod płytki na cokołach tylko tam używa sie zwykłych kołków. Po kołkowaniu ponowne szpachlowanie siatki i docierania papierem ściernym na gotowo Zostaje mi zagruntować i połyżyć tynk. Prosze moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.