Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na początek zarys ogólny

- fundament fundament izol.jpg minimum 30 cm styropianu

-wentylacja - rekuperator 90% z wentylatorami 0.5-0.7W/l/sek

-ściany nieprzepuszczające powietrza o małej akumulacji

-dach - 30-50cm wełny z paroizolacją

- ogrzewanie - elektryczne podłogowe

-chłodzenie i dogrzewanie zestawem ppci z kanałówką - do pokojów

-cwu - przy małym zużyciu - małe termy niecentralnie, przy większym do głównej łazienki zasobnik z pompą ciepła.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/181692-tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kwhm2-rocznie/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na początek zarys ogólny

- fundament [ATTACH=CONFIG]204527[/ATTACH] minimum 30 cm styropianu

-wentylacja - rekuperator 90% z wentylatorami 0.5-0.7W/l/sek

-ściany nieprzepuszczające powietrza o małej akumulacji

-dach - 30-50cm wełny z paroizolacją

- ogrzewanie - elektryczne podłogowe

-chłodzenie i dogrzewanie zestawem ppci z kanałówką - do pokojów

-cwu - przy małym zużyciu - małe termy niecentralnie, przy większym do głównej łazienki zasobnik z pompą ciepła.

Dla porządku trzeba dodać że to koncept wg TB. Niestety oznacza to że prezentowane rozwiązania raczej nie dadzą w praktyce spodziewanego wyniku. Albo inaczej, część tak, część nie. Tu jest jeszcze kwestia problemowego komfortu użytkowania domu o bardzo małej akumulacji. Błyskawicznie zimno, błyskawicznie ciepło. Skomplikowany system sterujący ogrzewająco-chłodzący. Jak ktoś kiedyś spał w przyczepie kempingowej to może sobie wyobrazić że tak jest w domu. Komfort, jak dla mnie zero.

 

P.S Muszę cię TB w końcu pochwalić. Zamiast rozsiewać te dziwne teorie po tematach których założyciele chcieliby tylko porady założyłeś temat gdzie można się posprzeczać. Jak założysz jeszcze jeden o wentylowanych fundamentach i izolacji od wewnątrz to przestanę pisać o małpach.

Edytowane przez perm
perm . wejdż na forum budujemydom , tam jakieś trzy lata temu był praktycznie taki sam wątek założony przez TB. Szkoda nawet zaglądać.
Wiem :). Nic się TB przez te trzy lata nie nauczył.

A może dajcie się chłopakowi wypowiedzieć i wylać swoją "wiedzę" w jednym temacie?

Ledwo zaczął a już posypał się grad nienawistnych postów.

Dawaj TB ja będę czytał....

Na szczęście wiedzę weryfikuje w tym temacie zużycie energii.

 

Rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a ekonomiczna izolacja termiczna, to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania ( prof Krzysztof Żmijeswki twórca KAPE)

 

 

Klasa energetyczna Ocena energetyczna Zużycie na ogrzewanie na m2 z XXwieku

A+ pasywny Do 15 kWh

A niskoenergetyczny 15-45 kWh

B energooszczędny 45-80 kWh

C średnioenergooszczędny 80-100 kWh

D Spełniający (90’)normy 100-150 kWh

E Energochłonny 150-250 kWh

F Wysoko energochłonny Powyżej 250 kWh

 

Klasa energetyczna Ocena energetyczna Zużycie na ogrzewanie na m2 z XXI wieku

A+ Plus energetyczny Sprzedaje kWh

A samowystarczalny Pokrywa swoje potrzeby

B pasywny 0 kWh na ogrzewanie

C energooszczędny Od 1 - 15 kWh

D Izolowany 15 - 30 kWh

E Energochłonny Nieizolowany – ponad 30kWh

 

Cechą charakterystyczną domów izolowanych jest brak centralnego systemu ogrzewania - takie systemy nie są w stanie mało produkować i zapewnić komfort przy małych potrzebach.

A może dajcie się chłopakowi wypowiedzieć i wylać swoją "wiedzę" w jednym temacie?

Ledwo zaczął a już posypał się grad nienawistnych postów.

Dawaj TB ja będę czytał....

 

Po to tu zostałem zaproszony, przez Szanowną Redakcję.

Granicą podstawowej wiedzy o izolowaniu jest 30kWh/m2 rocznie - to pozwala ocenić znajomość tematu. A jak ktoś się nie zna, to tylko może pisać bzdury nie związane z tematem - wydaje mu się, że jest dowartościowany... i bardzo dobrze!

Należy się cenić i dowartościowywać!

Pisz w tym wątku i pielęgnuj go! Skup tutaj cały swój wysiłek na propagowanie jedynie słusznej idei, drogi wykładowco.

Może w tym wątku opiszesz swoje wykształcenie zawodowe - od lat 90-tych. Jakie to studia i specjalności ukończyłeś do czasu zostania wykładowcą. Bo jakoś w innym wątku nie byłeś chętny podzielić się tą tajemną wiedzą. Przedstaw wątek swej kariery akademickiej, bo jakieś wraże typy twierdzą że jakoś tytułów akademickich u ciebie nie ma.

Dziwna rzecz.... W całej Polsce nie znalazł się ani jeden deweloper, który zdecydowałby się wyprzedzić rywali i wykorzystać bezdyskusyjne przewagi konkurencyjne (tanio i komfortowo), wykorzystując cenne rady TB...

 

To jakaś teoria spisku...

;)

Na początek zarys ogólny

- fundament [ATTACH=CONFIG]204527[/ATTACH] minimum 30 cm styropianu

.

 

W takim wykonaniu to ten dom nigdy nie będzie domem izolowanym (brak ciągłości izolacji) ! Dlatego jak sam TB twierdzi, dalsze zabiegi nie mają sensu.

Na początek zarys ogólny

- fundament [ATTACH=CONFIG]204527[/ATTACH] minimum 30 cm styropianu

-wentylacja - rekuperator 90% z wentylatorami 0.5-0.7W/l/sek

-ściany nieprzepuszczające powietrza o małej akumulacji

-dach - 30-50cm wełny z paroizolacją

- ogrzewanie - elektryczne podłogowe

-chłodzenie i dogrzewanie zestawem ppci z kanałówką - do pokojów

-cwu - przy małym zużyciu - małe termy niecentralnie, przy większym do głównej łazienki zasobnik z pompą ciepła.

 

To co proponujesz nie odpowiada tytułowi.Piszesz że ,,tanie"

Ad1.30 cm XPS pod fundamentem nie jest tanie,a można inaczej i taniej .Na przykład podgrzewając ciepłem odpadowym z solarów grunt pod budynkiem.

Ad2.Nieprawda w samym założeniu,ponieważ entalpia powietrza zużytego jest zimą prawie dwukrotnie wyższa od powietrza świeżego.A stąd wynika że efektywność rekuperatora nie może przekraczać więcej jak 55-57%.

Ad3.Zgoda ,ale można z izolacją pochodzenia roślinnego bez paroizolacji. W warunkach budowy nie jest możliwe perfekcyjne wykonanie paroizolacji. Stąd prościej zastosować izolację która jej nie wymaga.

Ad4.wątpliwe.Dom wymaga dywersyfikacji źródeł ciepła,ale o ten pogląd nie będę się bił.

Ad5.Dla domu energooszczędnego wystarcza GWC do celów chłodzenia.

Ad6.Moje zdanie w tej kwestii jest nieistotne.

Nazwał bym temat ,,komfortowe domy....." .

Na szczęście wiedzę weryfikuje w tym temacie zużycie energii.

Rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a ekonomiczna izolacja termiczna, to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania ( prof Krzysztof Żmijeswki twórca KAPE)

 

 

Klasa energetyczna Ocena energetyczna Zużycie na ogrzewanie na m2 z XXwieku

A+ pasywny Do 15 kWh

A niskoenergetyczny 15-45 kWh

B energooszczędny 45-80 kWh

C średnioenergooszczędny 80-100 kWh

D Spełniający (90’)normy 100-150 kWh

E Energochłonny 150-250 kWh

F Wysoko energochłonny Powyżej 250 kWh

 

Klasa energetyczna Ocena energetyczna Zużycie na ogrzewanie na m2 z XXI wieku

A+ Plus energetyczny Sprzedaje kWh

A samowystarczalny Pokrywa swoje potrzeby

B pasywny 0 kWh na ogrzewanie

C energooszczędny Od 1 - 15 kWh

D Izolowany 15 - 30 kWh

E Energochłonny Nieizolowany – ponad 30kWh

 

Cechą charakterystyczną domów izolowanych jest brak centralnego systemu ogrzewania - takie systemy nie są w stanie mało produkować i zapewnić komfort przy małych potrzebach.

 

Żyjemy w Państwie demokratycznym, ale i Państwie prawa.

( nie dyskutuję o jakości, a o status quo ).

 

W 2002 roku weszła w życie dyrektywa 2002/91/WE dotycząca

jakości energetycznej budynków, zaczęła obowiązywać od 4

stycznia 2006 roku. Stąd mówimy ewidentnie o XXI wieku.

 

W związku z tym:

Spróbuj wykonać certyfikat według Twoich wytycznych.

Spróbuj sięgnąć po dofinansowanie zgodnie z obowiązującymi wytycznymi NFOŚiGW.

Spróbuj sprzedać wytworzoną energię do ZE.

... i parę innych.

 

To jest może i słuszny kierunek, ale nie prawdziwy - zaznaczam, na dzień dzisiejszy.

Przypominają mi się wybory MISS, tam też każda panienka chciałaby uratować świat, tyle że w tej kwestii każda to "blondynka", nawet jeśli brunetka ;-)

Edytowane przez gosciu01
Spróbuj wykonać certyfikat według Twoich wytycznych.

Spróbuj sięgnąć po dofinansowanie zgodnie z obowiązującymi wytycznymi NFOŚiGW.

Spróbuj sprzedać wytworzoną energię do ZE.

... i parę innych.

-nie mam nic co by nie miało certyfikatu

-fundusze są tylko na drogie i energochłonne technologie - przecież domy izolowane, energooszczędne i pasywne są tańsze od tych zużywających ponad 30kWh/m2 rocznie

-Nie zajmuje się domami plusenergetycznymi - uważam to za nieekonomiczne - sprzedaż po 0.16zł/kWh - bez sensu.

Żyjemy w Państwie demokratycznym, ale i Państwie prawa
Dlatego można korzystać z niedouczonych architektów itp. Tu wiedza jest wymierna! do30kWh/m2 rocznie - rozumie co to izolacja termiczna - powyżej nie zna się. To proste! Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski

Ściany powinny być szczelne - nie przepuszczać powietrza i wilgoci. Na Bartyckiej przekonałem się wielokrotnie, że taniej ( i to znacznie ) wychodzi ogrzanie pawilonu z szyby warstwowej niż z BK. Główne straty to

1- grunt

2-wentylacja

3-przepuszczalna przegroda "oddychająca" -

 

A wymiennik o sprawności ponad 90 % przy 100-150m3/h - to RS 160 firmy Recair. Jeszcze trzy lata temu stosowaliśmy szwedzkiego Heatex typ L - ale przeprowadziliśmy bardzo dokładne testy - i RS160 - cenowo i sprawnosciowo wypadł lepiej. Zresztą stosuje je ELGE Zehnder, J.E. Stork, Brookvent

Większa sprawność już nie jest potrzebna, zakłóciłoby to wentylację.

Ja sie tylko wtrace z 2 uwagami.

 

Jestem za niecentralnym, precyzyjnym systemem grzania poszczegolnych pomieszczen, tutaj sie zgadzamy :)

 

Jestem za tym, ze nie liczyc na to, ze dom z drewna (szkieleciak) to jes taki co akumuluje kilkukrotnie mniej, tak nie jest. Akumulacja taka, ktora daje to czego w domu potrzeba (przetrwanie zadanej temp. do nastepnej godziny taniej taryfy) bedzie zapewniona dowolnym materialem, jako ze tynki, wyposazenie domu, wszystko co jest w srodku to setki, jak nie tysiace kg materialu ktory akumuluje.

 

Jestem za tym, aby nie budowac domu specjalnie mocno akumulujacego, bo oszczednosci w ogrzewaniu moga nie zostac zauwazone przy 1 najamniejszym mostku cieplnym, jesli roznica w energi zebranej mozliwej do odlozenia na pozniej to kilka procent (max 5).

 

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i9/i5/r14495/IckiewiczI_WplywPojemnosci.pdf

 

Jestem za tym, zeby skupic sie na szczelnosci budynku, bo ta okazuje sie byc kluczowa. Sa domy budowane nawet w technologii sciany 1W, z rznych materialow, Z U na pograniczu dopuszczen a jednak rachunki za CO przecza temu, ze to U nie do konca odzwierciedla faktyczne zapotrzebowanie.

 

Sa domu, ktore maja nedzne 10 cm styro na typowej sciane z porothermu 25 cm a rachunki za CO tez jakos nieadekwatne do zakladanych.

 

Te domy o ktorch mowa to takie, ktore inwestorzy z wielkim zaangazowaniem pilnowali podczas budowy co by bylo dokladnie i szczelnie. I jakos to znajduje pozniej swoje odzwierciedlenie w rachunkach.

 

Te domy grzane pradem to tez te, ktore sa mocno i porzadnie szczelnie zrobione.

 

Na koniec temat wentylacji. Najlepiej byloby miec taka dzialajaca zgodnie grawitacja, pchac zimniejsze od dolu i wyciagac gora to cieplejsze/to z CO2. Najlepiej zeby wtedy kiedy trzeba moc wytworzyc lekkie nadcisnienie zeby z pozostalymi w domu nieszczelnosciami walczyc ukierunkowaniem strumienia ciepla/zimna.

 

Jest o czym dyskutowac. Czasami Tomaszu poruszasz kwestii faktycznie spornych, i nawet czasami trawiasz w sedno sprawy, tylko nie koniecznie dobrze argumentujesz przyczyny tych zjawisk:)

...Czasami Tomaszu poruszasz kwestii faktycznie spornych, i nawet czasami trawiasz w sedno sprawy, tylko nie koniecznie dobrze argumentujesz przyczyny tych zjawisk:)

Zupełnie jak dziecko bawiące się klockami z literkami. Czasem wyjdzie przez przypadek jakieś słowo no i mamusia od razu 'jaki mądry!'. TB strzela na oślep. Czasem trafi, co jest zgodne z rozkładem prawdopodobieństwa. To nie znaczy że on cokolwiek rozumie. Napiernicza jak leci, może się uda.

Jestem za niecentralnym, precyzyjnym systemem grzania poszczegolnych pomieszczen, tutaj sie zgadzamy
Przy niecentralnym i domach izolowanych to się w ogóle nie sprawdza. http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i9/i5/r14495/IckiewiczI_WplywPojemnosci.pdf . Akumulacja w termosie... Nie do opanowania. latem w dzień - jesteśmy na urlopie, lub w pracy - jak w domu - to w ogródku. Masa w domu chłonie energie i gorąc przenosi na noc. W szkielecie czy izolacji od środka, temperatura spada praktycznie z tą na zewnątrz. Zima zaś programowanie - które jest zaletą niecentralnego - jest mocno utrudnione.

 

Podawanie zimniejszego powietrza od dołu wykluczam ze względu na komfort. Dodatkową wadą takiej wentylacji, będzie zepsute powietrze w górnej części pokoju - Chłodne powietrze pójdzie nisko go kuchni i łazienek .

Co do szczelności domu... dom z BK ocieplony z zewnątrz testu szczelności nie przejdzie ! Zbyt dobrze ściana przepuszcza powietrze.

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski

 

Podawanie zimniejszego powietrza od dołu wykluczam ze względu na komfort.

Co do szczelności domu... dom z BK ocieplony z zewnątrz testu szczelności nie przejdzie ! Zbyt dobrze ściana przepuszcza powietrze.

 

Zimniejsze nie oznacza niekomfortowe.

 

Co do drugiego to chyba konczy rzeczowa dyskusje, bo skoro ta sciana zbyt dobrze przepuszcza powietrze to jak w domu ze sciana z BK 1W zuzycie na CO mozna miec w granicach 50 KWh/m2?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...