qubic 05.10.2014 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 .A COP dla DZ -15 to taki sam jak dla +5.Gratuluję wiedzy . matko i córko co ten "myśliciel" jeszcze nowego wytworzy? nie COP tylko KOP by się przydał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 GWC dla PPC jest nieoplacalne. Jesteś geniuszem . 1mb rurki fi160 to 10PLN .A COP dla DZ -15 to taki sam jak dla +5.Gratuluję wiedzy . Spracyzujcie o czym mówicie. Jeśli o PC do CWU, to GWC pomaga, jeśli o splicie, to budowanie GWC żeby uzyskać 0,1 COP'a więcej jest nieopłacalne. Obawiam się,że TB ma rację,pisząc ,że nie miesza się wentylacji z ogrzewaniem powietrznym. Nie mieszamy. To są dwa odrębne systemy, oddzielnie sterowane, ale wykorzystujące wspólne kanały nawiewne. I jak słusznie rafał zauważył, muszą mieć większe przekroje. Nie jestem specjalistą od wentylacji ale wydaje mi się,że nie ma gwarancji w którym kierunku poleci czyste połączone z dużą ilością z kanałówki. Zresztą należy spytać TB. Jeśli nawiewasz w pokojach czystych a czerpnie do ogrzewania nadmuchowego masz w korytarzu, to może zdażyć się, że zamiast wyciągać powietrze w kibelku, to będzie cofało się na korytarz i z powrotem nawiewało na salony ... A do ogrzania pasywnego, nie wystarczy zasobnik dobrze zaizolowany około 300l podpięte solary i nagrzewnica wodna do ogrzewania nadmuchowego? W zimie słońca wystarczy tylko na tyle, żeby w momencie kiedy świeci nie właczać ogrzewania. Jak słońce zajdzie, to możesz utrzymać komfortową temp. jeszcze przez kilka godzin. 4-6m2 kolektora nie jest w stanie ogrzewać zimą domu. Bo nie ma takiej PC, która by sobie poradziła z oporem GWC. Jest, np. Logatherm WPT270 A-S. Do tego modelu możesz podpiąć do 60metrów rurowego GWC - http://www.buderus.pl/files/201302201255570.Logatherm_WPT270.pdf Po to aby korzystać z krótkich przebłysków słońca. Ale to wymaga kawałka lepszego sterowania wtedy gdy np. masz jeszcze GWC i z niego cieplejsze. Jako wstępne grzanie powietrza np. z rozbiegówki i później wtłaczanie go w GWC pod domem - to tak. Pchanie tego powietrza bezpośrednio do domu jest bezsensu. Czy z GWC latem leci 16~18 czy z wentylacji po requ 21~23 to żadnej różnicy nie robi. Obie temperatury "dmuchałem" do domu, z GWC z pominięciem requ i z zewnątrz przez requ. Jak to są normalne wydajności albo nieco zwiększone (200~250m3/h) to żadnej istotnej różnicy w ilości odbieranej energii. Faktycznie jak trzeba się schłodzić to zamiast pędzić wentylację na setki m3/h lepiej jak Miłoszenko odpalić lekko klimę. Jeśli dopuściłeś do nagrzanie się ścian silikatowych to rzeczywiście tylko klima pomoże. Jeśli nie masz wystawionych ścian i podłóg na bezpośrednie promienie słoneczne to dzieki małej akumulacji ciepła w powietrzu samo GWC wystarczy, żeby utrzymać komfortową temp. w domu max. 25oC. Posiłków na tarasie nie spożywamy w kilkanaście sekund itp. więc nie zmyślaj znów. Dom ma być dla mnie a nie ja dla GWC. Jeśli siedzisz na tarasie i masz otwarte drzwi to wyłącz wentylator wywiewny w wentylacji i zostaw tylko nawiew powietrza z GWC. Powietrze te będzie wtedy wypychane przez drzwi tarasowe i nie dopuści to wtłaczanie powietrza ciepłego z zewnątrz. 150m3/h schlodzone w GWC utrzymuje mi 140m3 w temp. do +25oC w największe upały. No i te 25oC jest komfortową temp. w lecie. Po co zbijać klimą do 23oC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Pan nydar pisał o domu, który robiliśmy na Białołęce - faktycznie wyszło 50000, Szkoda, że nie dodał powierzchni. Ten dom ma 1000m2 [ATTACH=CONFIG]282909[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]282910[/ATTACH] To mitsubishi chłodzi i dogrzewa, maty lub grzejniki grzeją, są 3 rekuperatory i pompa ciepła co cwu. Te szczegóły Pan nydar pominął. Pan nydar jedynie skomentował że 50ooo PLN to dużo.Pan nydar nie wiedział gdzie i co . To była reakcja na informację forumowego kolegi . Czy Szanowny Pan przyjmuje taktykę kol. kszhu we wmawianiu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 (edytowane) Powiedz mi Barth. W czym tkwi problem ,że jak piszemy GWC + PPC ,to kszhu dostaje dylerki? Co jest złego w chęci zapewnienia dla DZ plusowej temperatury? Nie potrafię pojąć tej bezmyślnej zajadłości. A może to głupota w czystej postaci? Edytowane 5 Października 2014 przez nydar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Powiec mi Barth. W czym tkwi problem ,że jak piszemy GWC + PPC ,to kszhu dostaje dylerki? Co jest złego w chęci zapewnienia dla DZ plusowej temperatury? Nie potrafię pojąć tej bezmyślnej zajadłości. A może to głupota w czystej postaci? * popraw błąd, bo razi Co do pompy ciepła, to pewnie on ma na myśli splita i podawanie powietrza z GWC na jednostkę zewnętrzną. Taki wentylator w jednostce zewnętrznej mieli min. 1800m3/h do 3000m3/h. Nie ma takiego GWC, który można byłoby podłączyć do takiego wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 05.10.2014 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Powiedzcie mi koledzy jaka będzie prędkość m/s przepływu pow. przez rurę fi 100 i wydatku ~ 300m3/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Powiedzcie mi koledzy jaka będzie prędkość m/s przepływu pow. przez rurę fi 100 i wydatku ~ 300m3/h ? Podziel 300m3 przez pole powierzchni rury i "h" przez 3600. Wyjdą Ci m/s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 05.10.2014 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Podziel 300m3 przez pole powierzchni rury i "h" przez 3600. Wyjdą Ci m/s wychodzi mi 1,06 m/s dobrze licze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Tylko o CO bo do CWU jak na razie dla mojej rodziny bojlerka 120l za 520zł brutto z wypasionym sterowaniem nie jest w stanie pokonać żadna PC z czy bez GWC. kszhu, ale taki aristonek +GWC w postaci "przy okazji zakopnej rury" dla rodziny 4 osobowej jest opłacalne. Cena... Zdarza się, że niektórym się opłaca. Zimą pod dachem osiągam 30~40stC. Ile byłoby z tego kolektorka? Nie wiem, sprawdzę wkrótce bo "się robi". Słońce w całym domu i takie powietrze przez nawet 6h, wtłaczane z pominięciem reku, robi różnicę. W pasywniaku wystarczy słońce wpadające przez niezacienione okna południowe. Taki kolektor podniesie Ci temp. do 26-28oC ! Będzisz musiał reku na bypasie puścić. Nie ma sensu taki kolektor. No chyba, że zatopisz rury w posadzce i tam będzie ładował te ciepło - jak w tym amerykańskim linku, który przytaczał sailah. Tutaj jest błąd logiczny bo jak nie przegrzewasz to GWC nie potrzebne a jak przegrzewasz to GWC nic nie da. Sprawdziłem obie opcje. Nie kszhu, GWC daje tyle chłodu, żeby pokryć zyski bytowe i nawiewać powietrze o niższej temperaturze niż powietrze na zewnątrz. W dobrze zaprojektowanym pasywniaku jest to wystarcająca ilość chłodu do utrzymania komfortowej temp. <25oC. Tak robię jak mi się chce ale przy drzwiach będzie za jakiś czas kontaktron do sterowania. O właśnie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 wychodzi mi 1,06 m/s dobrze licze ? Cztery razy tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 wychodzi mi 1,06 m/s dobrze licze ? 10 m/s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 05.10.2014 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Cztery razy tyle. Barth3z i Nydar dzieki ... w liczeniu predkości i zamiany m3 na m/s jestem kiepski dzieki ps. jak możesz podeslij mi na PW jak to sie liczy tak przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Mówimy o PPC z przeplywem 150-300m3/h a kol. kszhu z uporem maniaka o ilościach x 10 . Może jakiś kursik czytania ze zrozumieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Barth3z i Nydar dzieki ... w liczeniu predkości i zamiany m3 na m/s jestem kiepski dzieki ps. jak możesz podeslij mi na PW jak to sie liczy tak przykład prędkość przepływu dzielisz przez Pi x r x r i mnożysz razy 3600 sekund 300m3 / 0,05x0,05 x 3,14 x 3600 wychodzi 10, a nie 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Odczytałem fi 160 a nie 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Fantazjujesz jak zwykle. Jaki to model, któremu wystarczy tyle powietrza na GZ i co on wtedy potrafi na DZ? Pamiętaj, że Barth3z potrzebuje do 60kWh/dobę w najchłodniejsze dni, czyli wtedy gdy GWC może mieć sens. Jaka więc pompa to da i ile potrzebuje wtedy powietrza? KONKRETY a nie FANTAZJE poproszę. Dom pasywny nie potrzebuje 60kWh/dobę . Na dom 100m2 Buderus jest wystarczający . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 (edytowane) Dom pasywny nie potrzebuje 60kWh/dobę . Potrzebuje. Mam zaprojektowany dom o zapotrzebowaniu 10kWh/m2/rok oraz obciążeniu cieplnym na poziomie 17,5W/m2. W skrajnych warunkach, przy temp. -20oC na zewnątrz i zero słońca muszę dostarczyć 17,5W x 143m2 x 24h = 60kWh PS. Patrząc tylko na obciążenie cieplne, które ustala się dla pasywnego domu na poziomie 10W/m2 to nie ma szans wybudować parterówki z takim współczynnikiem. Tzn. można, ale sensu mieć to żadnego nie będzie. EDIT: Jest taka zależność, że im więcej przeszkleń od południa, to zapotrzebowanie maleje a obciążenie rośnie. Chyba, że znajdziemy szyby o U równym U ściany pasywnej. Edytowane 5 Października 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 05.10.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Takie skrajne warunki przez 24 godz.... Barth3z budujesz się na pewno w Polsce? Ponadto obciążenie nie uwzględnia zysków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 ,,Tzn. można, ale sensu mieć to żadnego nie będzie." Nie wiem skąd taki pogląd. Przy moich 140m2 ,grzałka w buforze 1,5kW , wystarcza zimą by utrzymać komfortową temperaturę jak nikogo przez kilka dni nie ma. Kiedyś zapodałeś tabelkę z ilością dni w różnych temp. Przypomnij.Kiedy miałeś u siebie -20oC i przez ile godzin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Takie skrajne warunki przez 24 godz.... Barth3z budujesz się na pewno w Polsce? Ponadto obciążenie nie uwzględnia zysków... Bywało, -25oC w nocy i ok. -18oC w dzień. Tylko fakt, bywało wtedy słonecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.