Barth3z 05.10.2014 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 ,,Tzn. można, ale sensu mieć to żadnego nie będzie." Nie wiem skąd taki pogląd. Przy moich 140m2 ,grzałka w buforze 1,5kW , wystarcza zimą by utrzymać komfortową temperaturę jak nikogo przez kilka dni nie ma. Kiedyś zapodałeś tabelkę z ilością dni w różnych temp. Przypomnij. Kiedy miałeś u siebie -20oC i przez ile godzin? Pisałem, że bezsensu jest budować parterowy dom pasywny, który będzie spełniał ten drugi warunek, czyli obciążenie max. 10W/m2. Co innego warunki zewnętrzne. Te 60kWh wyliczyłem dla 3 strefy klimatycznej dla mojej miejscowości, zakładając, że nie będzie słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zaszaleję i postawię w ciemno 1PLN ,że nigdy nie zbliżysz się nawet do 60kWh o ile dom będzie szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Stop. Cofam tego zyla. Ty izolujesz od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 05.10.2014 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Barth3z ale obciążenie nie uwzględnia zysków, także tych bytowych. Jeśli nie ma żadnych zysków bytowych, to pewnie nikt nie mieszka, a wtedy to jaki jest sens utrzymywać wysoką temp w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zależy od zużycia CWU. U mnie absolutnie NIE opłacalne. A masz 4 osoby ? Nie ? To na co czekasz ? Zależy od tego ile tego słońca masz, jak krótkie przebłyski to można łapać czym się da. A mój kolektorek powietrzny to tylko dla zabawy bo koszt jest praktycznie żaden. Ładowanie ciepła z kolektora powietrznego bezpośrednio do domu jest bezsensu. Same zyski słoneczne w zimie wystarczą do nagrzania domu. Taki kolektor żeby miał sens musi posiadać jakiś akumulator - np. posadzka z zamkniętym obiegiem powietrza. W nieprzegrzanym domu requ nawiewa 2~3stC cieplejsze powietrze niż GWC i to do tego za dnia bo w nocy GWC może dawać nawet więcej niż jest na zewnątrz. Takie różnice nie mają najmniejszego wpływu na dom. Nie zgadzam się. Pojemność cieplna powietrza jest mała. Dzięki temu bardzo szybko podgrzewasz jak i schładzasz powietrze. Dlatego też systemy ogrzewania/chłodzenia nadmuchowego mają najszybszy czas reakcji. Jeśli nie dopuszczasz do nadmiernego przegrzania żadnego elementu konstrukcyjnego - masywne ściany, posadzka itp. to chłód z GWC kompensuje Ci zyski bytowej. W takim domu jesteś w stanie utrzymać komfortową temp. przy nawiewie 16-18oC z GWC. To nie projekt a użytkowanie powoduje przegrzewanie lub nie. Bez dyscypliny przejrzejesz i najlepiej zaprojektowany. Z drugiej strony kiepsko zaprojektowany pozasłaniasz szmatami, wprowadzisz terror i też będzie ok. Pamiętaj, że latem poziom naświetlenia w zacienionym domu jest o wiele mniejszy niż zimą a to nie wszystkim odpowiada. Moi rodzice chcą mieć dobrze oświetlony latem a z takim żaden GWC sobie nie poradzi. kszhu, co innego jest światło widzialne (spektrum, które odbiera ludzkiej oko) a co innego energia jaką przenoszą promienie. Zasłanienie promieni pergotendą nie wpływa znacząco na ilość światła w domu. Wręcz przeciwnie, wtedy jest nawet bardziej komfortowo. Nie mówię też o osobach, które ograniczają budynek przed przegrzaniem opuszczając całkowicie rolety i włączają oświetlenie w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zaszaleję i postawię w ciemno 1PLN ,że nigdy nie zbliżysz się nawet do 60kWh o ile dom będzie szczelny. Pewnie tak, bo to teoretyczne wyliczenia. Stop. Cofam tego zyla. Ty izolujesz od środka. Możesz rozwinąć tą myśl ? Barth3z ale obciążenie nie uwzględnia zysków, także tych bytowych. Jeśli nie ma żadnych zysków bytowych, to pewnie nikt nie mieszka, a wtedy to jaki jest sens utrzymywać wysoką temp w domu? Wiem, ale wychodząc do roboty, dzieciaki do szkoły, to dom zostaje pusty przez ok. 10 godzin, więc tych zysków bytowych jest mało. Mówisz się, że ok. 3Wh/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 05.10.2014 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Czyli teoretycznie z 17W/m2 schodzisz już do 14W/m2. Dodaj do tego zyski słoneczne, bo jak bardzo mroźno to i przeważnie słonecznie.Jeśli rzeczywiście budujesz do o jakim piszesz, to w skrajnych warunkach będziesz może potrzebował 40kwh/dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Czyli teoretycznie z 17W/m2 schodzisz już do 14W/m2. Dodaj do tego zyski słoneczne, bo jak bardzo mroźno to i przeważnie słonecznie. Jeśli rzeczywiście budujesz do o jakim piszesz, to w skrajnych warunkach będziesz może potrzebował 40kwh/dobę. Ależ oczywiście. Pisałem, że to teoretyczne obliczenia przy pewnych założeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 05.10.2014 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Rozumiem, tylko w jakiem celu takie obliczenia? Żeby zrobić przewymiarowaną instalację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Rozumiem, tylko w jakiem celu takie obliczenia? Żeby zrobić przewymiarowaną instalację? Zyski bytowe wolałbym liczyć jednak per osoba. 100W na osobę przez x godziny przebywania w domu. Mój domek ma obciązenie 2,4kW. Przez 14 godzin bedzie to 2400W - 400W bytowych. Średnia z uwzglednieniem zysków to 2166W. 2166W x 24h = 52kWh/dobę. Co do pogody, to bywało, że przez 6-8godzin w ciągu dnia było załóżmy -18oC, a w nocy temp. spadała do -24oC, co daje średnią -22oC. Chyba w 2011 była przez kilka dni taka pogoda. A jeśli chodzi o instalację to jest to jeszcze inna kwestia, bo można dać 15kW w podłogę i mieć wszystko w d.... Ja jednak chcę grzać pompą ciepła i tylko w ciągu dnia, więc te 52kWh muszę dostarczyć w 10-12 godzin co daje moc grzewczą na poziomie 5kW (Aquarea ? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 A tutaj taka ciekawostka: "Jako ciekawostkę poniżej pokazuję prognozowane dla Polski zmiany średnich temperatur sezonowych i rocznych w XXI wieku, wyliczonych w ramach eksperymentu ESSENCE przez 17-elementową wiązkę modelu ECHAM5/MPI-OM" http://doskonaleszare.blox.pl/resource/essence_s_pl.png- źródło: http://doskonaleszare.blox.pl/2012/03/Zima-20112012.html Można chyba z czystymy sumieniem iść w powietrzne pompy ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 05.10.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Można chyba z czystymy sumieniem iść w powietrzne pompy ciepła. wydaje się to najbardziej optymalnym rozwiązaniem. dzisiaj w nocy włączyłem PC na około 8 godzin(oczywiście w taniej taryfie) i fajnie zaczęła wylewka oddawać ciepło po południu i tak sobie w pierwszym skojarzeniu pomyślałem o tym fundamencie grzanym nydara. doszedłem do wniosku, że fajnie sobie to wykombinował i może to bardzo dobrze działać. niskotemperaturowo, nie przegrzewa, stałe źródło promieniowania. podejrzewam, że może to być bardzo dobre rozwiązanie zwłaszcza w połączeniu z PC p-w. nie wiem tylko jak nisko może grzać Panas bo moja ma 25*C najniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Możesz rozwinąć tą myśl? Tu mogę postawić tego zeta,że średnia temp. twojej ściany zewnętrznej będzie o kilka stopni niższa od tradycyjnej . Tak bywa ,że zimą w nocy jest zdecydowanie zimniej jak za dnia. Tony ściany będą robiły za akumulator chłodu .Nie sądzę ,że to dobre rozwiązanie dla lambdy izolacji . Drugiego zeta postawię na to,że nie będziesz w stanie wykonać idealnej paroizolacji a rozważasz jej brak . Lambda twojej izolacji nie będzie taka sama po sezonie zimowym jak w dniu zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 wydaje się to najbardziej optymalnym rozwiązaniem. dzisiaj w nocy włączyłem PC na około 8 godzin(oczywiście w taniej taryfie) i fajnie zaczęła wylewka oddawać ciepło po południu i tak sobie w pierwszym skojarzeniu pomyślałem o tym fundamencie grzanym nydara. doszedłem do wniosku, że fajnie sobie to wykombinował i może to bardzo dobrze działać. niskotemperaturowo, nie przegrzewa, stałe źródło promieniowania. podejrzewam, że może to być bardzo dobre rozwiązanie zwłaszcza w połączeniu z PC p-w. nie wiem tylko jak nisko może grzać Panas bo moja ma 25*C najniżej. Myk polega na tym,że nie jest istotna temp. GZ . Grzejesz w przedziale od 23 - ile wytrzyma pex. Temp. w funkcji czasu . Doskonałe rozwiązanie na nocne obniżki temperatur. Masz PPC grzejesz do 24-25 ,masz gaz ,kopciucha czy cokolwiek grzejesz nawet i 60oC .Grzejesz prądem, możesz tylko w taniej taryfie. Mimo wszystko podłączył bym ten system do niskotemperaturowego kolektora ściennego . A nadmiar oczywiście do piachu pod izolacją . Mam teraz pod izolacją posadzki 18cm , 20,5oC , a ogrzewanie podłogowe nadal nie działa.W domu 21-22oC,pergotenda zwinięta. Pyszny październik tego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 (edytowane) Tu mogę postawić tego zeta,że średnia temp. twojej ściany zewnętrznej będzie o kilka stopni niższa od tradycyjnej . Tak bywa ,że zimą w nocy jest zdecydowanie zimniej jak za dnia. Tony ściany będą robiły za akumulator chłodu .Nie sądzę ,że to dobre rozwiązanie dla lambdy izolacji . Przypomnę, ściany będę miał z BK a na elewacji 6cm wełny i drewno. Gdzie ta akumulacja ? Drugiego zeta postawię na to,że nie będziesz w stanie wykonać idealnej paroizolacji a rozważasz jej brak . Lambda twojej izolacji nie będzie taka sama po sezonie zimowym jak w dniu zakupu. Od wewnątrz będzie styro - nie jest on materiałem sorbcyjnym. Od zewnątrz będzie 6cm wełny i pustka wentylacyjna na 1-2cm. Co zatem ma pogorszyć tą lambdę ? PS, Ludzie budują domy tylko z BK, bez żadnej izolacji termicznej i paroizolacyjnej. Zobacz co tam symulacja pokazuje, a w realu ludzi z problemami wysokiej lambdy ścian nie widać. Edytowane 5 Października 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Czasami wystarczą jak świeci cały dzień a czasami nie jak świeci okazyjnie. Wtedy każde "łapanie słońca" wszystkim czym się da ma sens. Ale jak świeci to kolektor powietrzny nie jest potrzebny. A jak nie świeci to kolektor powietrzny nie działa. Dlatego mówię, że do kolektora powietrznego potrzebny jest jakiś akumulator. Ale ja jestem w stanie ją utrzymać przy nawiewie o kilka stopni większym z requ więc po co GWC? Jeśli na zewnątrz w cieniu masz 27oC to jak chcesz utrzymać niższą temperaturę w domu, gdzie dochodzą jeszcze zyski bytowe? Są ludzie, którzy lubią słońce i każda szmata (ja mam zasłony) powoduje wyraźny cień. Jak ktoś nie chce tych szmat a chce widzieć cały ogród i niebo to? Zasłony nie chronią zbytnio przed przegrzewaniem a dodatkowo ograniczają ilość światła. To nie jest dobry pomysł na zabezpieczanie się przed przegrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Przypomnę, ściany będę miał z BK a na elewacji 6cm wełny i drewno. Gdzie ta akumulacja ? Od wewnątrz będzie styro - nie jest on materiałem sorbcyjnym. Od zewnątrz będzie 6cm wełny i pustka wentylacyjna na 1-2cm. Co zatem ma pogorszyć tą lambdę ? PS, Ludzie budują domy tylko z BK, bez żadnej izolacji termicznej i paroizolacyjnej. Zobacz co tam symulacja pokazuje, a w realu ludzi z problemami wysokiej lambdy ścian nie widać. Będzie pustka wentylacyjna to ta wełna czy w garażu czy na ścianie,efekt podobny. Problemów spodziewam się na styku ściana -styro . Znajomego namówił kierbud do zmiany BK z izolacją na sam BK 42cm ( ok) .Chłopina pali ekogroszkiem Za normalny dom z poddaszem ok.200m2 płaci kilka tysięcy za węgiel .Chyba 6 albo 8kPLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Będzie pustka wentylacyjna to ta wełna czy w garażu czy na ścianie,efekt podobny. Jaki efekt ? Problemów spodziewam się na styku ściana -styro . Jakie problemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.10.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Efekt izolacyjny.Bez paroizolacji na styku styro -ściana będzie kondensat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.10.2014 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Efekt izolacyjny. więc problemu z akumulacją już nie będzie. Bez paroizolacji na styku styro -ściana będzie kondensat. Skąd wiesz ? I o jakich warunkach mówisz ? Podaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.