Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Popatrz miszczu co wybudowali, może Cię zatrudnią, potrzebują takich:

http://energiamax.pl/aktualnosci/ekologiczne-domy-jak-z-bajki

Aż chce się w takim mieszkać!!!

 

klektor1 no coś Ty, kominek i zbiornik akumulacyjny, toż to woła o pomstę do nieba, epoka kamienia łupanego, miszcz Cię zaraz wyprostuje że się nie da, bo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Może odwołam się do wykładu dr Strzeszewskiego : dom 114m2 44kWh/m2 - kable 3100kWh pompa gruntowa 1800.

Ciekawe dane dom ma zużywać 44 kWh/m2, co przy powierzchni 114 m2 daje 5016 kWh, a dr Straszewskiemu wyszło na jego ogrzanie energią elektryczną 3100 kWh ?

Kto tu kłamie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dane dom ma zużywać 44 kWh/m2, co przy powierzchni 114 m2 daje 5016 kWh, a dr Straszewskiemu wyszło na jego ogrzanie energią elektryczną 3100 kWh ?

Kto tu kłamie ?

Pomyliłem się, ale pisałem o tym wcześniej, chodzi o zł. oczywiście.

A Pan od razu "kłamie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się, ale pisałem o tym wcześniej, chodzi o zł. oczywiście.

A Pan od razu "kłamie".

Wiem, że Pan ujął by to bardziej poetycko, np. "mija się z prawdą, nie bez udziału świadomości".

Ja niestety poetą nie jestem :(.

Te 44 kWh/m2 rocznie dotyczyło zużycia energii na samo ogrzewanie, czy też uwzględniało przygotowanie ciepłej wody, a może jest to całkowite zużycie energii w domu?

Zapytałem o to dr Straszewskiego, ale jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co i tak komfortu żadnego nie da bo taka masa dla domów jak w temacie jest zbyt bezwładna i kompletnie niesterowalna. Sprawdzone.

Co do bezwładności, to się zgadza. Co do sterowalności, to nie do końca - można zróżnicować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach, ale nie da się jej zmienić w krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezwładności, to się zgadza. Co do sterowalności, to nie do końca - można zróżnicować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach, ale nie da się jej zmienić w krótkim czasie.

 

Henok, ty chyba nie zdajesz sobie o jaką bezwładność nydarowi chodzi, a chodzi o podłogę akumulayjną o wysokości 70cm !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henok, ty chyba nie zdajesz sobie o jaką bezwładność nydarowi chodzi, a chodzi o podłogę akumulayjną o wysokości 70cm !

Cofając się z postami wnioskuję, że nydarowi chodziło o taką podłogę akumulacyjną : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?194292-dom-energooszcz%C4%99dny-z-elementami-pasywnego&p=6627883&viewfull=1#post6627883 18cm masy akumulacyjnej.

Nie widzę w takiej grubości nic złego. Bez problemu pozwoli ogrzewać dom tańszą energią elektryczną (za pomocą pompy ciepła).

W swoim domu ma ok. 50cm masy akumulacyjnej (zagęszczona pospółka ok. 30cm, chudy beton 10cm, posadzka z ogrzewaniem podłogowym 10cm) sprawdza się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czego nie mówisz,że jednak paroizolacja będzie . Po co ta cała dyskusja?

 

Znalazłem coś ciekawszego, i może się opłacić bardziej niż zakup wcześniej wymienanej farby. Mianowicie chodzi o płytę FERMACELL Vapor: http://www.fermacell.pl/pl/content/fermacell-vapor.php

 

"Nowa płyta gipsowo-włóknowa FERMACELL Vapor idzie o krok dalej: dzięki specjalnemu kaszerowaniu na tylnej stronie płyty przepuszczalność pary wodnej zostaje zredukowana w takim stopniu, że nie trzeba montować dodatkowych warstw nieprzepuszczających pary wodnej w konstrukcjach ścian szkieletowych."

 

kszhu, pasuje do twojej koncepcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofając się z postami wnioskuję, że nydarowi chodziło o taką podłogę akumulacyjną : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?194292-dom-energooszcz%C4%99dny-z-elementami-pasywnego&p=6627883&viewfull=1#post6627883 18cm masy akumulacyjnej.

Nie widzę w takiej grubości nic złego. Bez problemu pozwoli ogrzewać dom tańszą energią elektryczną (za pomocą pompy ciepła).

W swoim domu ma ok. 50cm masy akumulacyjnej (zagęszczona pospółka ok. 30cm, chudy beton 10cm, posadzka z ogrzewaniem podłogowym 10cm) sprawdza się bardzo dobrze.

 

nydar chce ogrzewać dom podłogą w postaci 10cm posadzki betonowej, pod to 60cm piachu, a dopiero pod tym izolacja (pomijając fakt, że potrzebny może być min. EPS200). Rurki ogrzewania podłogowego mają być osadzone w połowie tej wysokości czyli ok 30-35cm w głąb połogi.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bezwładności, to się zgadza. Co do sterowalności, to nie do końca - można zróżnicować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach, ale nie da się jej zmienić w krótkim czasie.

 

Jeżeli ustawisz temp. posadzki na +/- 23oC, to czym tu sterować i po co. Będzie to dobrze dzialać ale w domu energooszczędnym -pasywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustawisz temp. posadzki na +/- 23oC, to czym tu sterować i po co. Będzie to dobrze dzialać ale w domu energooszczędnym -pasywnym.
Sterujesz temperaturą w pomieszczeniach (sterownik pokojowy). Wbrew pozorom temperatura posadzki (przy zachowaniu takiej samej temperatury w pomieszczeniach) będzie się różniła na początku i końcu sezonu grzewczego, od tej przy największych mrozach, nawet w domu pasywnym.

Oczywiści im niższe zapotrzebowanie na ciepło, tym mniejsze wahania temperatury posadzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustawisz temp. posadzki na +/- 23oC, to czym tu sterować i po co. Będzie to dobrze dzialać ale w domu energooszczędnym -pasywnym.

 

Oto scenariusz:

Masz czujkę temperaturową zatopioną załóżmy 3cm pod posadzką. Grzejesz rurki osadzone 30cm niżej mocą - jak sam twierdzisz - 10W/m2. Podłoga osiąga temp. 23oC, więc wyłączasz ogrzewanie. Temp. posadzki spada do 22,8oC. Ty załaczasz ogrzewanie mocą 10W/m2. Po jakim czasie posadzka uzyska ponownie 23oC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nydar chce ogrzewać dom podłogą w postaci 10cm posadzki betonowej, pod to 60cm piachu, a dopiero pod tym izolacja (pomijając fakt, że potrzebny może być min. EPS200). Rurki ogrzewania podłogowego mają być osadzone w połowie tej wysokości czyli ok 30-35cm w głąb połogi.

EPS 200 ma wytrzymałość 200 kPa (ściśnięcie o 10% przy 200 kPa).

60 cm piasku i 10 cm betonu oraz obciążenie użytkowe (15 kPa) daje razem nie więcej niż 30 kPa.

Po co więc chcesz dawać EPS 200 ?

W zupełności wystarczy np. http://yetico.com/produkty/plyty-styropianowe/aqua-plyty-o-obnizonej-chlonnosci-wody/145-plyty-styropianowe-aqua-eps-p-120.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak. Upalne lato przez kilkanascie dni temp.>25oC . Ściany nagrzane w kamienicy . Przychodzi gwałtownie front atmosferyczny i temp. spada do 18oC. W domu przez najbliższe kilka dni bardzo ciepło. Jaki jest powód by to nie działało gdy mamy rozgrzane do 23oC 200ton pod stopami?

Moc może być 10W/m2, ale może być i 200W/m w postaci pykania lub jednego pyknięcia. Należy się tego nauczyć jak warstwa kilkadziesiąt cm masy akumulacyjnej będzie reagowała. Nawet do końca nie wiem gdzie czujnik temp. zamontować. Prawdopodobnie zamontował bym kilka by wybrać ten najodpowiedniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPS 200 ma wytrzymałość 200 kPa (ściśnięcie o 10% przy 200 kPa).

60 cm piasku i 10 cm betonu oraz obciążenie użytkowe (15 kPa) daje razem nie więcej niż 30 kPa.

Po co więc chcesz dawać EPS 200 ?

W zupełności wystarczy np. http://yetico.com/produkty/plyty-styropianowe/aqua-plyty-o-obnizonej-chlonnosci-wody/145-plyty-styropianowe-aqua-eps-p-120.html .

 

Obciążenia długotrwałe ma ok. 3 -krotnie mniejsze. Do tego dolicz ściany działowe, wyposażenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto scenariusz:

Masz czujkę temperaturową zatopioną załóżmy 3cm pod posadzką. Grzejesz rurki osadzone 30cm niżej mocą - jak sam twierdzisz - 10W/m2. Podłoga osiąga temp. 23oC, więc wyłączasz ogrzewanie. Temp. posadzki spada do 22,8oC. Ty załaczasz ogrzewanie mocą 10W/m2. Po jakim czasie posadzka uzyska ponownie 23oC ?

 

Nie interesuje mnie ten czas bo nie interesuje mnie temp. +/- 0,1oC . Wystarczy +/- 1oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...