miloszenko 10.10.2014 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Ja sprawdziłem w praktyce. Pompy ciepła do ogrzewania hydraulicznego nie nadają się do domów izolowanych. Zużywają więcej kWh niż kable. Wrzuce kamyczek do tego ogrodka:) Moja pompa obiegowa w piecu gazowym bierze 100W. W porzedne mrozy jak sie odpali to i pochodzi (czy raczej chodzila) dlugo, bardzo dlugo, spokojnie polowe doby, czyli zzarlo 1,2 kWh pradu!!! W tym czasie zuzylo iles tam m3 gazu, tylko ten prad dostarczony do obecnie posiadanej klimy dalby w efekcie ponad 3.5 kWh energi cieplnej, a nie energii kinetycznej do przepchania wody w rurkach. Jak to sie ma do faktu, iz do dzis na dogrzewanie klima zuzylem jakies 20kWh? Przeciez jakbym gonil podlogowke to tyle pradu zjadla by sama pompka... P.S. Dzisiaj tak grzeje slonce ze by sie przydalo schlodzic a nie grzac, jest 26 stopni w salonie i tak zostawimy, do rana nie spadnie ponizej 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 10.10.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Siedze na zapleczu i nadzoruje te wiadra z kablami... A w reszte upycham COP... A zdarzalo sie i z S pisac... A gdzie byłeś jak ja bylem, urlop ci dał? Od razu aby nie było sprostuję, tam nie ma zaplecza, chyba, że cały ten sklep to jedno zaplecze. Ale kanapkę jak na miejsce pracy masz wygodną, takich mebelków dzisiaj się nie spotyka, choć niedane było mi na niej usiąść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 I różni się bardzo. Zmiany jej temp. obserwuję w dniach jak nie tygodniach, zmiany temp. powietrza w pomieszczeniu w godzinach (dzisiaj rano dom i posadzka 22~23, teraz w domu już 25 a będzie do wieczora spokojnie 27, posadzka nie zmieni się w ogóle). Zauważ drobną różnię. Ty piszesz o sytuacji gdzie temp. pow> temp. posadzki .( przy okazji,pisałeś ,że masz komfortową temp. 23oC a tu 27?) Ja mówię o sytuacji gdy temp.pow< temp.posadzki. To tylko potwierdza moje przypuszczenia ,że nie bardzo rozumiesz problemu.Swoją drogą dziwne ,że nie można pojąć jak działa ogrzewanie podłogowe,bo przecież fundament grzewczy to nic innego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 10.10.2014 17:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Wrzuce kamyczek do tego ogrodka:) Moja pompa obiegowa w piecu gazowym bierze 100W. W porzedne mrozy jak sie odpali to i pochodzi (czy raczej chodzila) dlugo, bardzo dlugo, spokojnie polowe doby, czyli zzarlo 1,2 kWh pradu!!! W tym czasie zuzylo iles tam m3 gazu, tylko ten prad dostarczony do obecnie posiadanej klimy dalby w efekcie ponad 3.5 kWh energi cieplnej, a nie energii kinetycznej do przepchania wody w rurkach. Jak to sie ma do faktu, iz do dzis na dogrzewanie klima zuzylem jakies 20kWh? Przeciez jakbym gonil podlogowke to tyle pradu zjadla by sama pompka... P.S. Dzisiaj tak grzeje slonce ze by sie przydalo schlodzic a nie grzac, jest 26 stopni w salonie i tak zostawimy, do rana nie spadnie ponizej 24 Tej różnicy pomiędzy pośrednim a bezpośrednim ogrzewaniem nie wszyscy chcą zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Jedno malutkie aaaleee nie ocieplona kamienica ciepło chłonie całymi powierzchniami ścian,ciekawe ile tego ciepła pochłonie ściana z 30cm. styro,że o posadzce nie wspomnę,no chyba że ciepło które TB ucieka do gruntu w zimie będzie latem grzać posadzkę u ciebie;) Mówimy o okresie zimowym .Z punktu widzenia fizyki procesu, najkorzystniej jest gdy grzeje posadzka. A,że przy okazji to masa 200ton ,to wymaga 1-2 pętli grzewczych w domu energooszczędnym-pasywnym (koszt inst.CO robi się śmiesznie niski) .Dla takiej masy zmiany dobowe temp.na zewnątrz( w dzień około zera,w nocy -10oC) nie są żadnym problemem. Toć to nic innego jak przykład frontu atmosferycznego latem w kamienicy.A o tym,że tak jest ,wiedzą wszyscy mieszkający kiedyś,czy obecnie w domach murowanych,blokach czy kamienicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 10.10.2014 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A,że przy okazji to masa 200ton200 ton no to świetna okazja, bo ja mam pod chatą płytę 138m2 gr.20cm.i to jest ok.70 ton znaczy się mam płytę 3x za cienką.Trza by było dorzucić jeszcze 50 m3 betonu to wymaga 1-2 pętli grzewczych w domu energooszczędnym-pasywnym (koszt inst.CO robi się śmiesznie niski) A liczyłeś ile KW trzeba żeby te 200 ton ruszyć jedną czy dwoma pętlami sezon grzewczy zaczynamy w kwietniu;) u mnie na teraz temp. góry płyty (czujnik jest na płycie pod 30 cm.celulozy) 25cm. od brzegu 14,7st.C i przez ostatnie dwa tygodnie waha się od 13,3 st.C- 15,4. Natomiast czujnik umieszczony na tym samym poziomie,ale 3,5m. w głąb domu od dwóch tygodni nawet nie drgnie 15,3st.C nie grzeje jeszcze temp. w domu w dzień 22-25st.jest słoneczko nad ranem najmniej było 21,2 Toć to nic innego jak przykład frontu atmosferycznego latem w kamienicy.A o tym,że tak jest ,wiedzą wszyscy mieszkający kiedyś,czy obecnie w domach murowanych,blokach czy kamienicach. Czy to ma być odpowiedź na mój post w którym napisałem: Jedno malutkie aaaleee nie ocieplona kamienica ciepło chłonie całymi powierzchniami ścian,ciekawe ile tego ciepła pochłonie ściana z 30cm. styro,że o posadzce nie wspomnę,no chyba że ciepło które TB ucieka do gruntu w zimie będzie latem grzać posadzkę u ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.10.2014 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Moja pompa obiegowa w piecu gazowym bierze 100W. W porzedne mrozy jak sie odpali to i pochodzi (czy raczej chodzila) dlugo, bardzo dlugo, spokojnie polowe doby, czyli zzarlo 1,2 kWh pradu!!! O "mojej" pompce piszą: Min: 21 W at 10l/min / Max: 135 W at 53,8l/min. Ciekawe jaką wartość biorą do wyliczania COP. Ale mniejsza o to. I tak mam zamiar pędzić podłogówkę, tylko wtedy kiedy grzeję, a grzać mam zamiar jedynie popołudniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.10.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Mówimy o okresie zimowym .Z punktu widzenia fizyki procesu, najkorzystniej jest gdy grzeje posadzka. A,że przy okazji to masa 200ton ,to wymaga 1-2 pętli grzewczych w domu energooszczędnym-pasywnym (koszt inst.CO robi się śmiesznie niski) .Dla takiej masy zmiany dobowe temp.na zewnątrz( w dzień około zera,w nocy -10oC) nie są żadnym problemem. Toć to nic innego jak przykład frontu atmosferycznego latem w kamienicy.A o tym,że tak jest ,wiedzą wszyscy mieszkający kiedyś,czy obecnie w domach murowanych,blokach czy kamienicach. nydar, w takim układzie koszty pompki będą wyższe niż ciepło które wtłoczysz. COP wyjdzie 0,7 jak u TB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 nydar, w takim układzie koszty pompki będą wyższe niż ciepło które wtłoczysz. COP wyjdzie 0,7 jak u TB I ty to Brutusie piszesz? Masz źródło ciepła i wtłaczasz w fundament grzewczy kWh przez 2-4h. Pompka pracuje też 2-4h . Czym mniejsza moc źródła tym dłużej .Czym większa ,tym krócej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 200 ton no to świetna okazja, bo ja mam pod chatą płytę 138m2 gr.20cm.i to jest ok.70 ton znaczy się mam płytę 3x za cienką.Trza by było dorzucić jeszcze 50 m3 betonu A liczyłeś ile KW trzeba żeby te 200 ton ruszyć jedną czy dwoma pętlami sezon grzewczy zaczynamy w kwietniu;) u mnie na teraz temp. góry płyty (czujnik jest na płycie pod 30 cm.celulozy) 25cm. od brzegu 14,7st.C i przez ostatnie dwa tygodnie waha się od 13,3 st.C- 15,4. Natomiast czujnik umieszczony na tym samym poziomie,ale 3,5m. w głąb domu od dwóch tygodni nawet nie drgnie 15,3st.C nie grzeje jeszcze temp. w domu w dzień 22-25st.jest słoneczko nad ranem najmniej było 21,2 Czy to ma być odpowiedź na mój post w którym napisałem: Jedno malutkie aaaleee nie ocieplona kamienica ciepło chłonie całymi powierzchniami ścian,ciekawe ile tego ciepła pochłonie ściana z 30cm. styro,że o posadzce nie wspomnę,no chyba że ciepło które TB ucieka do gruntu w zimie będzie latem grzać posadzkę u ciebie 200ton suchego piachu ruszyć o 1oC to nędzne niecałe 50kWh. PC z COP 4 to nie problem . Z drugiej strony 50kWh dla domu energooszczędnego -pasywnego to w łagodną zimę 1-2 dni komfortu. Masa akumulacyjna jest między izolacją a domem .Po co piszesz o temp.pod izolacją? Na pewno rozumiesz ideę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Tłumaczyłem na przykładzie ile wynosi bezwładność zwykłej posadzki, nie dotarło. Ty pokazujesz, że to mogą być miesiące jak kable/rurki głęboko i masa wielka ale też nie dotrze. Dlatego nie licz na jakiekolwiek inne odpowiedzi niż wymijające delikatnie mówiąc. Ten typ już tak ma. I to jest odpowiedź na to ,że sezon grzewczy zaczynamy w kwietniu. Fakt. Ty już tak masz. Nie dociera .Trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.10.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 200ton suchego piachu ruszyć o 1oC to nędzne niecałe 50kWh. PC z COP 4 to nie problem . Z drugiej strony 50kWh dla domu energooszczędnego -pasywnego to w łagodną zimę 1-2 dni komfortu.Tych kWh może być trochę więcej (ok. 60), ale i tak efekt jest taki, że można pełną mocą pompy ciepła, np. 6kW ładować masę akumulacyjną w czasie, gdy mamy tanią energię (nocna taryfa), bez pogorszenia komfortu. W sytuacji, gdy następnego dnia mamy spore zyski bytowe i słoneczne, posadzka po prostu przestanie oddawać ciepło. To zaleta tego rozwiązania - samoregulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.10.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Wszyscy wiedzą, że jednym marnym obwodem nie da się równomiernie rozgrzać takiej masy więc nici z grzania. Z równomiernością rozgrzania rzeczywiście może być problem. Maksymalna odległość między rurkami powinna być zbliżona do grubości warstwy akumulacyjnej. Przy 70cm warstwy akumulacyjnej mogłoby to być ok. 1 m. Nie warto jednak tak oszczędzać (rurki są stosunkowo tanie), bo odbędzie się to kosztem zmniejszenia COP pompy ciepła. Przy pompie ciepła proponowałbym odległości rurek nie większe niż 30cm. Dla domu o powierzchni posadzki 100 m2 wystarczy ok. 330 mb rur. Ze względu na opory przepływu podzieliłbym to na 4-5 pętli po 70-80mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Tych kWh może być trochę więcej (ok. 60), ale i tak efekt jest taki, że można pełną mocą pompy ciepła, np. 6kW ładować masę akumulacyjną w czasie, gdy mamy tanią energię (nocna taryfa), bez pogorszenia komfortu. W sytuacji, gdy następnego dnia mamy spore zyski bytowe i słoneczne, posadzka po prostu przestanie oddawać ciepło. To zaleta tego rozwiązania - samoregulacja. Cieszę się,ze rozumiesz tą ideę. Nadmiar ciepła o ile w domu jak w temacie może nastąpić, może być w dwojaki sposób zniwelowane. Pierwszy to proste przewodzenie ścian w dół, drugie to promieniowanie sufitu do posadzki. Obydwa mało efektywne,więc perfekcyjna ochrona od słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.10.2014 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 nydar, w takim układzie koszty pompki będą wyższe niż ciepło które wtłoczysz. COP wyjdzie 0,7 jak u TB Jeżeli chodziło Ci o koszty energii do pompki obiegowej, to zauważ, że praktycznie cała dostarczona do niej energia zamienia się na ciepło, ze sprawnością bliską 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.10.2014 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Tej różnicy pomiędzy pośrednim a bezpośrednim ogrzewaniem nie wszyscy chcą zrozumieć.Najwyraźniej mają kiepskiego nauczyciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Z równomiernością rozgrzania rzeczywiście może być problem. Maksymalna odległość między rurkami powinna być zbliżona do grubości warstwy akumulacyjnej. Przy 70cm warstwy akumulacyjnej mogłoby to być ok. 1 m. Nie warto jednak tak oszczędzać (rurki są stosunkowo tanie), bo odbędzie się to kosztem zmniejszenia COP pompy ciepła. Przy pompie ciepła proponowałbym odległości rurek nie większe niż 30cm. Dla domu o powierzchni posadzki 100 m2 wystarczy ok. 330 mb rur. Ze względu na opory przepływu podzieliłbym to na 4-5 pętli po 70-80mb. Mam jakieś tam doświadczenie z pochłanianiem ciepła przez suchy piach . To nie jest tak ,że na 100m2 potrzeba 330mb. Na tej powierzchni 100mb zdaje egzamin. Nie mamy doświadczenia w rozprowadzaniu ciepła w tak grubej warstwie,więc kierujemy się typowymi rozwiązaniami w cienkich posadzkach. W realu ,dla bezpieczeństwa i poznania zasad i funkcjonalności i tak dałbym x 2-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.10.2014 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Jeżeli chodziło Ci o koszty energii do pompki obiegowej, to zauważ, że praktycznie cała dostarczona do niej energia zamienia się na ciepło, ze sprawnością bliską 100%. Ile tego ciepła wypromieniuje, wykonekcjonyje w stronę domu ? 70% ? A może tylko 30% ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 10.10.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 I ty to Brutusie piszesz? Masz źródło ciepła i wtłaczasz w fundament grzewczy kWh przez 2-4h. Pompka pracuje też 2-4h . Tak, Cezarze ! OK, takie rozwiązanie jest dobre, ale wymaga potężnej mocy aby te 200ton ruszyć. Czym mniejsza moc źródła tym dłużej .Czym większa ,tym krócej. Pisałeś, że wtłaczasz moc grzewczą 10W/m2. W takim przypadku im dłużej tym więcej energii pójdzie na pompkę niż ciepła które wtłoczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 10.10.2014 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Zwłaszcza zimą jak zyski to podstawa w domach jak w.temacie:D Myślisz,że zimą słońce przegrzeje dom jak w temacie? No to jesteś pierwszy co ma takie obawy. Ale ty się cały czas rozwijasz. Kto wie co będzie 10000-cio tyś. poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.