Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ale tu nic nie pisze o budownictwu pasywnym Panie Kolego Tomaszu.

Kręcisz Pan.

Jedyne usprawiedliwienie, jest że kabel nie kosztuje dużo.

Ale moc przyłączenia do domu z sieci będzie z 20kW . pytanie po co ,a na co.

Jak tej mocy potrzeba góra 10wat na metr kwadratowy.

Stare liczniki nie widziały ile kW zjada, nowe pokazują obciążenie mocą.

I może by przeszło bez echa ukrycie faktu że dom potrzebuje 20kW mocy przyłącza.

Tylko co jeśli ktoś sprawdzi i zobaczy na liczniku 20 kW ? a było 5,5 kW ?

To można i owszem wysterować, ale kiedy to będzie działać ? okazjonalnie w faktycznie izolowanym domu.

I nie jakieś wydmuszki z gruntem, bo ten stanowi jeszcze dodatkowy opór cieplny jak by się ktoś pytał.

Tylko całość domu, okna, wentylacja, dach, ściany, na końcu podłoga na gruncie.

 

Pytam się czy ja z 50cm XPS'a pod pół płytą fu będę zwalczającym izolację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozwijałem całego tematu ponieważ chce uniknąć pewnych dyskusji :rolleyes:

 

Fundamenty będą wykonane ze zurzytych opon które wypełnie (i zagęszcze) żwirem. W środku domu (pomiedzy fundamentami) ułoże 80cm bale słomiane.

Na balach bądzie gliniana (klepisko) posadzka.

 

I do tych bali nie może dostawać się wilgoć ponieważ będą pleśnieć.

 

Zastanawiam się jak rozwiązać ten problem. Jaką izolacje zastosować i czy położyć słome bezpośrednio na izolacji, czy na izolacji wysypać suchy piach i na nim ułożyć słome...

 

Tak czy inaczej nie może dostawać się woda do słomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, ku....a nie padło takie pytanie!!!!!

 

Wiesz teraz dlaczego jesteś lekko niestrawny? Nie przez teorie które głosisz. Tylko chodzi o sposób dyskusji który sprawia wrażenie bełkotu. Gość pyta o IZOLACJĘ POZIOMĄ a Ty piszesz od czapy o pionowej. Usprawiedliwiając się że chodzi o jakąś większą całość. Bezsens jakiś.

Izolacja pozioma nie może być oderwana od reszty, to część całości. W izolacji termicznej, wodnej, czy elektrycznej nawet minimalne niedociągnięcie może zniweczyć całość. A skoro się TU pyta, to chce mieć dom 0-20kWh/m2 suchy i komfortowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nic nie pisze o budownictwu pasywnym Panie Kolego Tomaszu.

Kręcisz Pan.

Bo w niecentralnych systemach im większa moc tym mniejsze zużycie i większy komfort. Nie piszą do jakich domów, bo daje się tak samo do każdych!

W domach izolowanych nie oblicza się zapotrzebowania, bo nie ma kotłowni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo_D no to nie oczekuj odpowiedzi od TB.

Mnie to nie przeszkadza, widzę że kolega w słomę wchodzi :)

Trzeb było tak od razu.

Fundamenty będą wykonane ze zurzytych opon które wypełnie (i zagęszcze) żwirem. W środku domu (pomiedzy fundamentami) ułoże 80cm bale słomiane.

Na balach bądzie gliniana (klepisko) posadzka.

Słoma tak nie przejdzie.

to musi być ciągła izolacja, wiesz ja dam słomę na ściany czy przy modernizacji w podłogę ponieważ w istniejącym już domu nie da się zrobić płyty fu.

Co wiąże się z izolacją całej piwnicy aż po strop, każdej ściany, jak chce się mieć budynek pasywny z nie pasywnego.

 

Byłeś na stronie co mam w stopce ? baubiologe at ? tam co pisze na pohybel EPS'owi .

 

Ja pod płytę fu dam bądź co bądź XPS'a trudno się mówi.

Ściany polecę jednak już kostkami ... około od 0,8m po 1,2m i dach 1,3 m .

 

Masz już projekt ?

 

W domach izolowanych nie oblicza się zapotrzebowania, bo nie ma kotłowni!
Panie Tomaszu liczy się aby właśnie stwierdzić że dany dom jest izolowany czy nie.

System jeśli będzie włączony ciągle odczuje gorszą izolację.

Rozumie że przy prądzie nie ma znaczenia moc, ponieważ sterowanie zrobi wszystko.

Ale tej mocy będzie się udzielać tyle ile będzie potrzeba.

A potrzeby będą rosły kiedy nie będzie dobrej izolacji.

 

I to trzeba stwierdzić czy dom zje 1kW czy 10 kW ... dla mocy kabli 12 kW to nie istotne ..

gorzej z rachunkiem jak 12 kW będzie bodaj jedne dzień ..

to zje ile ? całe 288 kWh co jest dla domu o powierzchni 100m^2 całe 2,8 kWh na metr ...

jednego tylko dnia .

Stąd trzeba odpowiedzieć na pytanie ile ten dom potrzebuje.

Nawet bardzo dobrze izolowane domy potrzebują jakieś energii.

Mój będzie potrzebował ciut słońca i pojemności cieplnej.

 

Właśnie przez większą bezwładność termiczną .. jak przyjdzie -30 niczym temperatura zacznie spadać ... to dom będzie zjadał z tego co miał w ścianach zachowane.

 

Proste to jest jak drut ! widział, miał Pan kiedyś styczność z wodą ?

Która stała podgrzana w garnku ? lub inaczej z zupą ?

Widział Pan ile czasu stygła ... o to właśnie w tej zabawie chodzi .

 

Wiadomo że trudniej grzeje się wodne do danej temperatury, ponieważ

ma swoje wysokie ciepło właściwe i aby zmienić energię tej wody trzeba tyle i tyle dostarczyć energii z zewnątrz, ale jak trudno się nagrzewa to i długo się studzi.

 

I nim się mój budynek wystudzi, to potrwa około 72 godzin ! ciągle przy -30 ... taka jest stała czasowa, co nie nastąpi nigdy, ponieważ tak długo nie ma -30...

W dzień wschodzi słońce i z powrotem odnawia aku .

 

Po prostu to co dla zwykłego domu z 10cm izolacji nie kompletnej ma miejsce przy +10st ..czyli grzać nie grzać to ja mam taki stan przy -10 ciągłego mrozu bez zysków słonecznych.

Z nimi nie groźne mi jest -30 .

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozwijałem całego tematu ponieważ chce uniknąć pewnych dyskusji :rolleyes:

 

Fundamenty będą wykonane ze zurzytych opon które wypełnie (i zagęszcze) żwirem. W środku domu (pomiedzy fundamentami) ułoże 80cm bale słomiane.

Na balach bądzie gliniana (klepisko) posadzka.

 

I do tych bali nie może dostawać się wilgoć ponieważ będą pleśnieć.

 

Zastanawiam się jak rozwiązać ten problem. Jaką izolacje zastosować i czy położyć słome bezpośrednio na izolacji, czy na izolacji wysypać suchy piach i na nim ułożyć słome...

 

Tak czy inaczej nie może dostawać się woda do słomy.

Skoro fundament może przepuszczać wodę, to zrobić "basen" z membrany kubełkowej . To się robi w 100% szczelnie i bardzo prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,I do tych bali nie może dostawać się wilgoć ponieważ będą pleśnieć.''

Jeżeli dasz grubą izolację w podłodze,to niechybnie pod nią,od strony gruntu będziesz miał niższą temperaturę od pkt.rosy. Zimą zwłaszcza pod koniec.

Polepa z gliny i słoma nie jest przeszkodą dla pary wodnej która w domu będzie.Obawiam się że zacznie się skraplać w dolnych warstwach słomy. Wydaje mi się,że większym zagrożeniem dla trwałości twojej konstrukcji będzie wilgoć z domowego powietrza a przynajmniej taka sama jak z ziemi.Wystarczy najmniejsza fuszerka i potężne problemy. Bardzo ryzykowne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,I do tych bali nie może dostawać się wilgoć ponieważ będą pleśnieć.''

Jeżeli dasz grubą izolację w podłodze,to niechybnie pod nią,od strony gruntu będziesz miał niższą temperaturę od pkt.rosy. Zimą zwłaszcza pod koniec.

Polepa z gliny i słoma nie jest przeszkodą dla pary wodnej która w domu będzie.Obawiam się że zacznie się skraplać w dolnych warstwach słomy. Wydaje mi się,że większym zagrożeniem dla trwałości twojej konstrukcji będzie wilgoć z domowego powietrza a przynajmniej taka sama jak z ziemi.Wystarczy najmniejsza fuszerka i potężne problemy. Bardzo ryzykowne rozwiązanie.

 

Słoma i glina (oddychyją jak płuca) więc nie bądzie problemu z wilgocią w powietrzu. W podobnych domach w łazienkach (gdzie nie ma wentylacji) ani latem ani zimą nie parują szyby.

 

Rozumiem obawy, lepiej dmuchać na zimne ;) teraz jak rozwiązać takową zagwózdke?

 

A może położyć słome na piachu lub żwirze tak aby (ewentualne) skraplanie wody przechodziło w niższy poziom?

Lub zastosować membrane która przepuszczałaby wilgoć tylko w jedną strone (na zewnątrz) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoma i glina (oddychyją jak płuca) więc nie bądzie problemu z wilgocią w powietrzu. W podobnych domach w łazienkach (gdzie nie ma wentylacji) ani latem ani zimą nie parują szyby.

 

 

A taka poranna kupa to kiedy wyparuje z domu bez wentyalcji? A jakie będzie stężenie dwutlenku węgla po całonocnej orgii w sypialni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o złośliwości,tylko o fakt że ciepłe wilgotne skrapla się na zimnym. O ile w ścianach masz sezonowość w sensie temperatury i wilgotności o tyle w podłodze są warunki mało zmienne. Gruba izolacja to niska temperatura pod posadzką.Stąd kondensacja.

Skoro jesteś eko,to przeanalizuj dawne budownictwo. Albo polepa na gruncie i konsekwencje zimnej stopy albo dechy na legarach ale z wentylacją tej przestrzeni. Chłonna izolacja w tej przestrzeni to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o złośliwości,tylko o fakt że ciepłe wilgotne skrapla się na zimnym. O ile w ścianach masz sezonowość w sensie temperatury i wilgotności o tyle w podłodze są warunki mało zmienne. Gruba izolacja to niska temperatura pod posadzką.Stąd kondensacja.

Skoro jesteś eko,to przeanalizuj dawne budownictwo. Albo polepa na gruncie i konsekwencje zimnej stopy albo dechy na legarach ale z wentylacją tej przestrzeni. Chłonna izolacja w tej przestrzeni to błąd.

 

 

Zdjęcie5.jpg

 

Stare budownictwo jest fajne jednak mamy XXI wiek. Chce połączyć jedno i drugie.

Co sugerujesz, sugerujecie?

Zrezygnować ze słomy (i zrobić zwygłe podłoże pod posacką)

Czy położyć mniejsze bale słomiane a pod nimi np. keramzyt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno montować izolacji higroskopijnej jaką jest min.słoma w miejscach, gzie może nastąpić kondensacja i gdzie jej skutków nie możesz usunąć.A co można zrobić? Określ czy kierujesz się ideologią czy energooszczędnością.

 

Czyli to się zaczyna nagładać na wiadomości które otrzymałem u innych stron.

 

Kieruje się i jednym i drugi. Chce aby dom był naprawde zdrowy (a zdrowy tz. naturalny, nie sztuczny) jak i mocno energooszczędny.

Edytowane przez Arturo_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoma i glina (oddychyją jak płuca) więc nie bądzie problemu z wilgocią w powietrzu.
widzę że kolegę zjadła bajka o oddychaniu.

Ja bym to nazwał zamiataniem pary wodnej pod dywan.

Za pier papier w kierunku zewnętrznym, a tam gdzie jej będzie za dużo ... kondensacja, Ty tego na pewno nie zobaczysz przez lata.

Ponieważ to będzie się działo w głębi przegrody.

Mój dom po Dziadku - w tym domu wygniły węgły w dolnej części, właśnie przez nadmierną kondensację, przez 20lat nikt nie robił zagaty ..

to taka forma izolacji sezonowej z liści na fundament.

Gdy zrobisz pokuj, domy hermetyczyn niczym batyskaf to się letko poddusisz
Kolegę trzeba szybko przeszkolić

w tym temacie, dla dobra budownictwa ze słomy :)

Pierwsze za wentylację odpowiada wyłącznie wentylacja, przez ściany wymiana powietrza osiąga 3% !

 

 

 

Kostka słomy to specfyficzny materiał. cdn

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...