מרכבה 06.12.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Bart przelicz w U -w raz jeszcze ale bez strzałek .. tylko dosunięcie EPS'a na pełen kontakt. Później BK i wełna na końcu i strzałki i elewacja ... Edytowane 6 Grudnia 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.12.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Barth3z, czy dobrze pamietam, ze jak pokazywales swoj przekroj z uwert-a, wtedy gdy pomylkowo dales szczeline niewentylowana, to twoja wiatroizolacja to byla Airguard o SD=5 ? A na kiego diabla SD=5, a nie 0,05 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Nie jest drożej. O ile sam BK jest droższy, o tyle żeby wyrównać U przegrody musisz do SILKI dołożyć kilka cm styro. Na jedno wyjdzie. Ale o tym już było. EDIT: W pewnym momencie chciałem dać BK 18cm, ale konstrukcjja musiałaby być wzmacniana dodatkowymi trzpieniami betonowymi. Nie mówimy o materiale konstrukcji nośnej . Robisz kanapkę wielowarstwową ,ktora będzie znacznie droższa od typowego rozwiązania ściana i izolacja od zewnątrz. Z jednej strony silka i 30cm izolacji na zewnątrz, z drugiej strony izolacja od środka którą trzeba jakoś uzbroić, ściana nośna ,wełna i elewacja na wełnie. Nie ważne czy plastikowa czy naturalna . Obawiam się,a właściwie jestem pewien ,że to jest zapętlenie prostoty i kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Jedyne czego bym się bał ? pożar, w raz z nim opary palącego się EPS'a .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 ,,Przeczytaj jak buduje jerzyka51 i sprawdź co wystarczy do wykonania poprawnej ściany; Barth3z chyba dawno pisał, że ma kaprys na drewno więc tego nie ma co liczyć jako obowiązku w koncepcji." Może i Barth ma kaprys,ale ten kaprys ratuje tą ścianę .Przez to jest droga-znacznie droższa od typowej . Ściana murowana i izolacja od wewnątrz to kondensacja nawet latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Jedyne czego bym się bał ? pożar, w raz z nim opary palącego się EPS'a .. W Anglii wprowadzono przepis obowiązkowych gaśnic w domu . Okazało się,że gaśnice spowodowały wzrost przypadków śmiertelnych w palących się domach . Ludzie zamiast spi...lać próbowali gasić i ginęli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Będziesz czekał do tego momentu? A opary paneli, mebli nasączonych formaldehydem, wypełnienia kanap/foteli, firany, dywany i reszta PVC i "gorszej" chemii to bezpieczne? masz rację .. stąd do malowania używam lakieru wodnego .. przynajmniej malucjąc nie truje się .. Owszem mam maskę przeciw gazową .. iż mogę różne syfy robić, ale dziękuję. Meble robię sam .. podłogi drewniane, właśnie przez te "formaldecyhy" nawet pisać mi się tego syfu nie chce. W Anglii wprowadzono przepis obowiązkowych gaśnic w domu . Okazało się,że gaśnice spowodowały wzrost przypadków śmiertelnych w palących się domach . Ludzie zamiast spi...lać próbowali gasić i ginęli. w aucie mam gaśnicę 6 kg .. mina gliniarza w czasie kontroli bezcenna uznałem że nie będę woził ozdoby .. tylko prawdziwą gaśnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.12.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Bart przelicz w U -w raz jeszcze ale bez strzałek .. tylko dosunięcie EPS'a na pełen kontakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Udowodnij bo jak na razie to tylko rewolucyjna teoria. Żadna rewolucyjna teoria. Wynika z temp. ściany zewnętrznej i pojemności pary wodnej w funkcji temperatury, oraz z faktu,że latem jest ciepło w dzień a w nocy chłodno . Tak działa moje pasywne chłodzenie dachu na bazie celulozy. Nie ma powodu by było inaczej przy innych izolacjach i innych konfiguracjach. Udowodnij ,że tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.12.2014 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Barth3z, czy dobrze pamietam, ze jak pokazywales swoj przekroj z uwert-a, wtedy gdy pomylkowo dales szczeline niewentylowana, to twoja wiatroizolacja to byla Airguard o SD=5 ? A na kiego diabla SD=5, a nie 0,05 ? Nie wiem Wziąłem pierwsze lepsze z u-wert Nie mówimy o materiale konstrukcji nośnej . Robisz kanapkę wielowarstwową ,ktora będzie znacznie droższa od typowego rozwiązania ściana i izolacja od zewnątrz. Z jednej strony silka i 30cm izolacji na zewnątrz, z drugiej strony izolacja od środka którą trzeba jakoś uzbroić, ściana nośna ,wełna i elewacja na wełnie. Nie ważne czy plastikowa czy naturalna . Obawiam się,a właściwie jestem pewien ,że to jest zapętlenie prostoty i kosztów. Mam 24cm BK o lambdzie 0,1 i 30cm styro o lambdzie 0,031. Zrób równoważną ścianę z SILKI i styro. Ile musisz dokleić styro, aby otrzymać te same U? Teraz licz cenę m2. I podaj różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.12.2014 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Może i Barth ma kaprys,ale ten kaprys ratuje tą ścianę .Przez to jest droga-znacznie droższa od typowej . Ściana murowana i izolacja od wewnątrz to kondensacja nawet latem. JAk już pisałem, najpierw pojawił się ten drewniany dom, później do tego domu zaadoptowałem koncepcję kszhu. Zamieniłem tylko SILKĘ na BK, bo same plusy. Przy gołej Silce + styro parametry wilgotnościowe są gorsze jak przy typowej ścianie silka - styro. Niestety, ale w takim przypadku więcej uwagi należy zwrócić na paroizolację. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=292925&d=1416605277&thumb=1 czyli dobrze prawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 U-wert, wufi czy co tam chcesz - było, nie zmyślaj znów. Pasywne chłodzenie dachu polega na tym,że nagrzany dach powoduje iż w m3 powietrza można umieścić >80g wody. Gdy słońce zachodzi i dach się ochładza,następuje kondensacja.Nieboskłon nawet latem ma - 40oC . W ciągu dnia następuje odparowanie a więc ochłodzenie. Stąd na moim poddaszu nieużytkowym,latem jest najchłodniej,mimo,że dach kryty czarną papą i rozgrzewa się do 80oC latem. Kluczem jest celuloza . W przypadku styropianu będzie źle. U Bartha to ma szansę zagrać bo ma odpowiednią kanapkę .W przypadku ściana-izolacja od wewnątrz będą kłopoty. Skoro uważasz ,że to nieprawda,to udowodnij,bo inaczej głosisz rewolucyjne teorie,które może wygłaszać każdy głupek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 JAk już pisałem, najpierw pojawił się ten drewniany dom, później do tego domu zaadoptowałem koncepcję kszhu. Zamieniłem tylko SILKĘ na BK, bo same plusy. Przy gołej Silce + styro parametry wilgotnościowe są gorsze jak przy typowej ścianie silka - styro. Niestety, ale w takim przypadku więcej uwagi należy zwrócić na paroizolację. No i o tym mowa. By było dobrze,trzeba zrobić tak jak ty. Ale to nie ma nic wspólnego z tanim rozwiązaniem .To jest drogo. Ale zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 06.12.2014 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 [ATTACH=CONFIG]292925[/ATTACH] To już nie jest izolacja od wewnątrz. Mechanizm przepływu ciepła i pary podobny jak w ścianach szkieletowych. Konstrukcja się komplikuje a miało być prosto i tanio. Ta zewnętrzna warstwa wełny zejdzie aż na fundament? Ciekaw jestem jak wyglądałyby te wykresy w narożnikach. Lepiej to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.12.2014 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Nie wiem Wziąłem pierwsze lepsze z u-wert Bo ty w sekcji paroizolacji wybierasz zamiast memebran paroprzepuszczalnych. Chyba ze jest w tym jeszcze cos ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.12.2014 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Tłumaczę jak krowie na rowie. Rozgrzana ściana to zwiększenie pojemności wilgotnościowej ,nocny chłód powoduje kondensację nawet latem .Bartha ściana jest prawidłowa i nic się nie powinno dziać ,ale jest droga-droższa od typowego rozwiązania. Ściana i izolacja od środka to pomyłka . Trzeba robić jak Barth - kanapkę .Tylko pytanie po co przepłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.12.2014 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 To już nie jest izolacja od wewnątrz. Mechanizm przepływu ciepła i pary podobny jak w ścianach szkieletowych. Konstrukcja się komplikuje a miało być prosto i tanio. Ta zewnętrzna warstwa wełny zejdzie aż na fundament? Ciekaw jestem jak wyglądałyby te wykresy w narożnikach. Lepiej to sprawdzić. Jak wg ciebie powinna wyglądać moja ściana, żeby było tanio (z zachowaniem elewacji drewnianej i z podobnym U) ? Wełna nie będzie zachodzić aż na fundament. Tam będzie proszek od pigeona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.12.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Ale bez płyt fu ani rusz.. to rozwiązanie jest dobre, nie stosujesz isomuru .. nie stosujesz szkła piankowego .. czy innych drogich rzeczy.Teraz chyba po mszy .. widzę mury pną się do góry. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=291711 teraz tego przecież nie będzie skuwał. Proste jak budowa cepa, obwodowa ława pod mur ..Całość w środku na wylewce, a ta na izolacji .. czy drogie ?Nie powiedział bym, zaraz sobie przykryje dachem dom .. i może robić resztę .. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.12.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Bo ty w sekcji paroizolacji wybierasz zamiast memebran paroprzepuszczalnych. Chyba ze jest w tym jeszcze cos ? Nie. To mój błąd. Ale to akurat nie ma znaczenia dla parametrów wilgotnościowych przegrody. Kilka postów powyżej dałem AirGuard Smart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.