HenoK 30.10.2013 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Tak się akurat składa, że każdy kto ma minimum izolacji w podłodze ( 30 cm ) [ATTACH=CONFIG]221643[/ATTACH] ma też kable grzewcze. To przypadek? Gdyby to jeszcze była prawda ! http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6174934&viewfull=1#post6174934 Cytat ze stopki : Nie karm trolla - uschnie sam... ---------------------------- Mimo tego, że na ścianie i pod podłogą mam 30 cm styropianu, a na strychu ponad 50 cm wełny mineralnej, jestem właścicielem domu nieizolowanego. O szczegóły pytaj TB. ---------------------------- "Prądem grzeją ludzie na poziomie" – swiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Weźmy dom energooszczędny 100 m2 o zużyciu energii 80 kWh/m2 rocznie, grzany bezpośrednio kablami lub grzejnikami konwekcyjnymi zużyje 8000 kWh Ten sam dom ogrzewany PC o sprawności 5, zużyje 1600 kWh prądu, co wypada 16 kWh/m2 zużycia energii rocznie. Z Waszego rozumowania wynika jednoznacznie, że jak grzejemy bezpośrednio prądem to jest to dom energooszczędny, a jak PC to pasywny. Budynek pasywny to budynek którego Qhnd podzielone przez powierzchnię da 15kWh/m^2 dopiero mają te wartość można liczyć EU EK i EP ! Zależne od sprawności systemów itp ! Oraz mocą szczytową zebraną z Htr i Hev W/K razy delta T ma wynieść nie więcej jak 10 wat /m^2 dla temperatury obliczeniowej. Ja dla siebie stawiam sprawę surowiej jest to dla tych -30 / -32 st ... A prawda jest taka, że w takich obliczeniach przyjmuje się zawsze wielkość strat wynikających z grzania bezpośrednio prądem. to twoje pojmowanie tematu . prąd nie jest żadnym wyznacznikiem ilości kWh . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 30.10.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Budynek pasywny to budynek którego Qhnd podzielone przez powierzchnię da 15kWh/m^2 dopiero mają te wartość można liczyć EU EK i EP ! Zależne od sprawności systemów itp ! Oraz mocą szczytową zebraną z Htr i Hev W/K razy delta T ma wynieść nie więcej jak 10 wat /m^2 dla temperatury obliczeniowej. Ja dla siebie stawiam sprawę surowiej jest to dla tych -30 / -32 st ... to twoje pojmowanie tematu . prąd nie jest żadnym wyznacznikiem ilości kWh . Eu nie jest zalezna od systemu grzewczego a jedynie od Qhnd czyli zapotrzebowania na ciepło i powierzchni budynku, to tak dla uscislenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 30.10.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Tak się akurat składa, że każdy kto ma minimum izolacji w podłodze ( 30 cm ) [ATTACH=CONFIG]221643[/ATTACH] ma też kable grzewcze. To przypadek? A ja mam równie czytelną tabelę która wskazuje na zgoła inne wnioski, na pewno zna pan chiński więc nie będzie problemu z przeczytaniem ps. na samym dole są pozdrowienia dla pana od Dżyngis-chana Edytowane 30 Października 2013 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Źle nie napisałem Umknęło ... oczywiście zgadzam się z Twoją opinią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 30.10.2013 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Wszystkim próbującym wykonać izolację przeciwodną poziomą ścian domu od gruntu dedukuję ten post TB ...... pozioma izolacja wodna jest NIEDOPUSZCZALNA. W takiej ściance działowej na fundamencie - woda może być tylko z wewnątrz z kondensacji pary ! I izolacja pozioma ja zatrzyma! ....... To w końcu izolować czy nie mistrzu? po co choćby i metr izolacji pod podłogą skoro będzie zawilgocona? czy wtedy dla zmniejszenia wilgotności i rachunków zaproponuje pan rekuparator? Edytowane 30 Października 2013 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 wysokość budynku: do trzech kondygnacji nadziemnych, ostatnia realizowana w poddaszu, wysokość licząc od poziomu terenu do poziomu okapu od 5 - 6,5m I mam zgrzyta, ponieważ moja budowla chce mieć 4,05 m okap i to jest prawdziwy problem takie WZ a nie jakieś niebezpieczne urojenia TB z izolacją, zupełnie nie rozumie ruchu pary wodnej w przegrodzie. Akurat w tym kierunku ta para wodna będzie miała zerowy wpływ, ponieważ bockiem przejdzie. Może ktoś na panaceum na moją przypadłość z okapem jak by się kto pytał to . Izolacja dach 1,1 metra wełny bo teraz pod to robię projekt na złotej proporcji / na słomę muszę zaniechać tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2013 17:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Wszystkim próbującym wykonać izolację przeciwodną poziomą ścian domu od gruntu dedukuję ten post TB To w końcu izolować czy nie mistrzu? po co choćby i metr izolacji pod podłogą skoro będzie zawilgocona? czy wtedy dla zmniejszenia wilgotności i rachunków zaproponuje pan rekuparator? Pana interesuje temat ( komfortowe domy 0-20kWh/m2 ) - czy wygłupy? Pytam, bo nie wiem czy czytać Pana posty, czy jak kilku trolli chcących rozwalić temat - delikatnie pisząc - omijać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 30.10.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Pana interesuje temat ( komfortowe domy 0-20kWh/m2 ) - czy wygłupy? Pytam, bo nie wiem czy czytać Pana posty, czy jak kilku trolli chcących rozwalić temat - delikatnie pisząc - omijać?No i mamy co chciał admin. Matoła oskarżającego wszystkich o brak wiedzy. Dziękujemy redakcjo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 30.10.2013 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 .......nie wiem czy czytać Pana posty, czy ...... omijać? Zabawne bo mam dokładnie taki sam dylemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.10.2013 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Witam. Panowie, jak z Wami rozmawiać, jeżeli nie rozróżniacie zalet i wad podstawowych systemów grzewczych. Weźmy dom energooszczędny 100 m2 o zużyciu energii 80 kWh/m2 rocznie, grzany bezpośrednio kablami lub grzejnikami konwekcyjnymi zużyje 8000 kWh Ten sam dom ogrzewany PC o sprawności 5, zużyje 1600 kWh prądu, co wypada 16 kWh/m2 zużycia energii rocznie. Z Waszego rozumowania wynika jednoznacznie, że jak grzejemy bezpośrednio prądem to jest to dom energooszczędny, a jak PC to pasywny. Mieszając w głowach można dojść do wniosku, że wpinając się w prąd przed licznikiem mamy dom zero energetyczny. Żadnych strat ciepła nie ma, bo licznik stoi. A prawda jest taka, że w takich obliczeniach przyjmuje się zawsze wielkość strat wynikających z grzania bezpośrednio prądem. Jeżeli ktoś ma PC i się chwali małym zużyciem energii, to dla porównania klasy jego domu musi zawsze wynik zużycia prądu pomnożyć przez sprawność pompy PC czyli 1600 x 5 = 8000 kWh. Jeżeli inwestujemy ciężkie pieniądze w PC to z myślą, że będziemy płacić mniejsze pieniądze na ogrzewanie przez następne lata. Jednocześnie prawda jest taka, że po 15 latach, znowu trzeba kupić nową PC. Korzyści są złudne, dlatego potrzeba jest budowy domów o zużyciu energii do 15 kWh/m2 rocznie, bo one dają rachunki przystępne za ogrzewanie zwykłymi grzejnikami konwekcyjnymi.Ponieważ mnie cytujesz, odpowiem. Doskonale rozróżniam poszczególne rodzaje ogrzewania, podobnie jak różne rodzaje energii brane pod uwagę przy ocenie energooszczędności budynków - energię : użytkowa, końcową, pierwotną, odnawialną i nieodnawialną. Gorzej pod tym względem jest z założycielem tego wątku - TB. On dowolnie manipuluje różnymi pojęciami, wymyśla własne klasyfikacje (np. domy izolowane), aby tylko nie można było w jasny sposób ocenić tego co proponuje. Jego ulubione pytanie, w sytuacji gdy nie potrafi odpowiedzieć konkretami, to : "szanowny Pan izoluje, czy ogrzewa ?". Pompę ciepła stosuje, ale tylko do "dogrzewania". Nie potrafi policzyć potrzebnej izolacji, czy mocy systemu grzewczego, bo wg niego są to rzeczy niepoliczalne. Czy w domu doskonale zaizolowanym, z wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła opłaca się zastosować ogrzewanie inne niż elektryczne ? Oczywiście, że tak - przykładem tego jest dom korysa : A ja wczoraj pierwszy raz w tym sezonie włączyłem centralne ogrzewanie w swoim izolowanym domu. Temperatura spadła do 21 C, to trzeba było trochę podgrzać. Poszło 1,5 kWh. ( w drugiej taryfie - u mnie 0,29 gr.) Na swoim przykładzie mogę stwierdzić, że najtańsze rozwiązanie dla domów izolowanych/pasywnych to właśnie centralne ogrzewanie. Dodam jeszcze, że ważnym elementem jest osadzenie okien w warstwie ocieplenia na kotwach metalowych. Projekt domu i wykonanie własne. 71 m2 + 71m2 niezagospodarowane i nieogrzewane poddasze. Płyta fundamentowa + 35 cm styro 0.038 , ściana gazobeton + 30 cm styro 0.04. Strop wełna 60 cm 0.04. Okna fix U 0.8. Kable grzewcze w płycie. GWC rurowe + reku własnej konstrukcji. Zużycie prądu kablami na CO w sezonie 2011/2012 1610 kWh : 71 m2 = 22,68 kWh/m2/rok. W sezonie 2012/2013 ogrzewanie klimatyzatorem za 590 zł. 930 kWh : 71 m2 = 13,01 kWh/m2/rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 30.10.2013 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Czy w domu doskonale zaizolowanym, z wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła opłaca się zastosować ogrzewanie inne niż elektryczne ? Oczywiście, że tak - przykładem tego jest dom korysa : Witam. Korys miał dobre chęci, 30 cm ściana, 35 cm płyta fundamentowa, 60 cm dach, domek prosty malutki, a wyszło że średnio na ogrzanie takiego domu potrzeba 23 kWh/m2 rocznie. Wynika z tego,że chcąc uzyskać wielkość 15 kWh/m2 rocznie trzeba ocieplenie zwiększyć: ściany do 40 cm, płytę fundamentową do 46 cm, i dach do 80 cm. Jednym słowem wyszedł bubel poparty faktami z licznika prądu. Tak to jest, jak się robi dach w stalowych mostkach termicznych i okna osadza w warstwie ocieplenia także na stalowych mostkach termicznych. W taki bubel zawsze można wydać każde pieniądze na PC i chwalić się zejściem kosztów do wielkości domu pasywnego. Ale ten gniot budowlany jak miał tak ma, zużycie roczne ciepła w wysokości 23 kWh/m2. Dom pasywny jest domem prostym w wykonaniu, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić i nie trzymać się starych przyzwyczajeń. Stalowe mostki termiczne nie pozwalają zejść poniżej 40 kWh/m2 przy normalnym ociepleniu 30 cm ściany, 40 cm dach, 25 cm fundament i 30 cm podłoga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 30.10.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 P.S. Mam obawy, że ta dodatkowa grubość izolacji nic nie da, bo stalowe mostki termiczne jak były tak są nadal. Prościej jest zdemontować dach i zrobić go od początku, i okna osadzić na elementach z tworzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.10.2013 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Witam. Korys miał dobre chęci, 30 cm ściana, 35 cm płyta fundamentowa, 60 cm dach, domek prosty malutki, a wyszło że średnio na ogrzanie takiego domu potrzeba 23 kWh/m2 rocznie. Wynika z tego,że chcąc uzyskać wielkość 15 kWh/m2 rocznie trzeba ocieplenie zwiększyć: ściany do 40 cm, płytę fundamentową do 46 cm, i dach do 80 cm. Jednym słowem wyszedł bubel poparty faktami z licznika prądu. Tak to jest, jak się robi dach w stalowych mostkach termicznych i okna osadza w warstwie ocieplenia także na stalowych mostkach termicznych. W taki bubel zawsze można wydać każde pieniądze na PC i chwalić się zejściem kosztów do wielkości domu pasywnego. Ale ten gniot budowlany jak miał tak ma, zużycie roczne ciepła w wysokości 23 kWh/m2. Dom pasywny jest domem prostym w wykonaniu, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić i nie trzymać się starych przyzwyczajeń. Stalowe mostki termiczne nie pozwalają zejść poniżej 40 kWh/m2 przy normalnym ociepleniu 30 cm ściany, 40 cm dach, 25 cm fundament i 30 cm podłoga. Czy wybudowałeś chociaż jeden dom pasywny? Skoro nie, to na jakiej podstawie piszesz takie bzdury? Skąd Ci się wzięły te stalowe mostki termiczne w dachu? Widziałeś ten dom? Niestety głupich nie sieją, sami się rodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 30.10.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Czy wybudowałeś chociaż jeden dom pasywny? Skoro nie, to na jakiej podstawie piszesz takie bzdury? Skąd Ci się wzięły te stalowe mostki termiczne w dachu? Widziałeś ten dom? Witam. Właściciel tego domu może pochwali się jak jest zrobiony ten dom. Jednak nasuwa się pytanie zasadnicze, jak grube powinno być ocieplenie ścian, dachu i podłogi aby dom miał zapotrzebowanie na energię grzewczą poniżej 15 kWh/m2 rocznie? Czy to jest możliwe do osiągnięcia? Jeżeli wiesz to napisz. Samo ocieplenie dachu 60 cm wełny mineralnej,świadczy, że grubiej nie powinno być. Chęci były dobre, a wyszło jak zwykle po polsku. Dzisiaj konstrukcję dachu tworzą łączniki stalowe o wymyślnych kształtach nabijane bezpośrednio w krokwie i legary. Gdzie się da i jak się da. A wynik jest w liczniku prądu. Dom miał być w założeniu pasywny, więc po dokupieniu PC jest "pasywny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Urządzasz sobie przypuszczające wywody ! szybki test jakie U będzie miała "ściana" z blachy grubości 1mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
korys 30.10.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Witam. Właściciel tego domu może pochwali się jak jest zrobiony ten dom. " No właśnie dach mam na łącznikach plastikowych i zachodziłem w głowę dlaczego nie mogę zejść poniżej tych 23 kWh/m2... Teraz już wiem, że też powinny być metalowe... zawsze to bezpieczniej - dach nie odfrunie podczas wichury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Korys ale to i tak świetny wynik ! tym bardziej że to wynik zebrany z rachunków ! I nie koniecznie musi być idealnie wpasowany w OCZ. Sprawa chyba jest prosta, wystarczy że przeszarżujesz z ogrzewaniem tzn zamiast 20st będzie np 22 -23 bo taki kaprsy nagle domowników OZC troszkę nie widzi takich subtelności, zakłada że ma być równo 20st. Tak samo jak przyjmuje się w obliczeniach jakąś wartość pracy centrali, a Ty masz kaprys aby chodziła na full i już rachunek poszedł ... Uważam że absolutnie nie ma się czym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 30.10.2013 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) OZC troszkę nie widzi takich subtelności, zakłada że ma być równo 20st. E no tym razem przesadziłeś. OZC widzi takie rzeczy. Zależy tylko od założenia jakie przyjąłeś. Jak obliczenia zrobiłeś dla 20 a będziesz miał 22 to się rozczarujesz. Jak zrobisz dla 22 a będziesz utrzymywał 20 to będziesz miło zaskoczony. Edytowane 30 Października 2013 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2013 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 (edytowane) wiem że widzi, ale nie godzina po godzinie. Bo może się nie zbyt precyzyjnie wyraziłem, a w rachunku wszystko wyjdzie. To jak na cały sezon bardzo małe różnice, parę dni nad terminowego mrozu czy obiegającego od średniej i robi efekty. Jak obliczenia zrobiłeś dla 20 a będziesz miał 22 to się rozczarujesz. Jak zrobisz dla 22 a będziesz utrzymywał 20 to będziesz miło zaskoczony. no to właśnie od tych założeń odchylenia, powodują nadmiarowe "straty" No np w Rzeszy temp przyjmowana nie jest 20 st a 19st . Edytowane 30 Października 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.