Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Tak się akurat składa, że każdy kto ma minimum izolacji w podłodze ( 30 cm )

[ATTACH=CONFIG]221643[/ATTACH] ma też kable grzewcze. To przypadek?

Gdyby to jeszcze była prawda !

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6174934&viewfull=1#post6174934

Cytat ze stopki :

Nie karm trolla - uschnie sam...

----------------------------

Mimo tego, że na ścianie i pod podłogą mam 30 cm styropianu, a na strychu ponad 50 cm wełny mineralnej, jestem właścicielem domu nieizolowanego. O szczegóły pytaj TB.

----------------------------

"Prądem grzeją ludzie na poziomie"

– swiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Weźmy dom energooszczędny 100 m2 o zużyciu energii 80 kWh/m2 rocznie, grzany bezpośrednio kablami lub grzejnikami konwekcyjnymi zużyje 8000 kWh

Ten sam dom ogrzewany PC o sprawności 5, zużyje 1600 kWh prądu, co wypada 16 kWh/m2 zużycia energii rocznie.

Z Waszego rozumowania wynika jednoznacznie, że jak grzejemy bezpośrednio prądem to jest to dom energooszczędny, a jak PC to pasywny.

Budynek pasywny to

budynek którego Qhnd podzielone przez powierzchnię da 15kWh/m^2 dopiero mają te wartość można liczyć EU EK i EP !

Zależne od sprawności systemów itp !

Oraz mocą szczytową zebraną z Htr i Hev W/K razy delta T ma wynieść nie więcej jak 10 wat /m^2 dla temperatury obliczeniowej.

Ja dla siebie stawiam sprawę surowiej jest to dla tych -30 / -32 st ...

 

A prawda jest taka, że w takich obliczeniach przyjmuje się zawsze wielkość strat wynikających z grzania bezpośrednio prądem.
to twoje pojmowanie tematu .

prąd nie jest żadnym wyznacznikiem ilości kWh .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budynek pasywny to

budynek którego Qhnd podzielone przez powierzchnię da 15kWh/m^2 dopiero mają te wartość można liczyć EU EK i EP !

Zależne od sprawności systemów itp !

Oraz mocą szczytową zebraną z Htr i Hev W/K razy delta T ma wynieść nie więcej jak 10 wat /m^2 dla temperatury obliczeniowej.

Ja dla siebie stawiam sprawę surowiej jest to dla tych -30 / -32 st ...

 

to twoje pojmowanie tematu .

prąd nie jest żadnym wyznacznikiem ilości kWh .

 

Eu nie jest zalezna od systemu grzewczego a jedynie od Qhnd czyli zapotrzebowania na ciepło i powierzchni budynku, to tak dla uscislenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się akurat składa, że każdy kto ma minimum izolacji w podłodze ( 30 cm )

[ATTACH=CONFIG]221643[/ATTACH] ma też kable grzewcze. To przypadek?

 

A ja mam równie czytelną tabelę która wskazuje na zgoła inne wnioski, na pewno zna pan chiński więc nie będzie problemu z przeczytaniem :)

 

ps. na samym dole są pozdrowienia dla pana od Dżyngis-chana

tabelka.jpg

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim próbującym wykonać izolację przeciwodną poziomą ścian domu od gruntu dedukuję ten post TB

 

...... pozioma izolacja wodna jest NIEDOPUSZCZALNA. W takiej ściance działowej na fundamencie - woda może być tylko z wewnątrz z kondensacji pary ! I izolacja pozioma ja zatrzyma! .......

 

To w końcu izolować czy nie mistrzu? po co choćby i metr izolacji pod podłogą skoro będzie zawilgocona? czy wtedy dla zmniejszenia wilgotności i rachunków zaproponuje pan rekuparator?

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokość budynku: do trzech kondygnacji nadziemnych, ostatnia realizowana w poddaszu, wysokość licząc od poziomu terenu do poziomu okapu od 5 - 6,5m
I mam zgrzyta, ponieważ moja budowla chce mieć 4,05 m okap :( i to jest prawdziwy problem :( takie WZ

a nie jakieś niebezpieczne urojenia TB z izolacją, zupełnie nie rozumie ruchu pary wodnej w przegrodzie.

Akurat w tym kierunku ta para wodna będzie miała zerowy wpływ, ponieważ bockiem przejdzie.

 

Może ktoś na panaceum na moją przypadłość z okapem :(

 

jak by się kto pytał to .

Izolacja dach 1,1 metra wełny bo teraz pod to robię projekt na złotej proporcji / na słomę muszę zaniechać tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim próbującym wykonać izolację przeciwodną poziomą ścian domu od gruntu dedukuję ten post TB

 

 

 

To w końcu izolować czy nie mistrzu? po co choćby i metr izolacji pod podłogą skoro będzie zawilgocona? czy wtedy dla zmniejszenia wilgotności i rachunków zaproponuje pan rekuparator?

Pana interesuje temat ( komfortowe domy 0-20kWh/m2 ) - czy wygłupy? Pytam, bo nie wiem czy czytać Pana posty, czy jak kilku trolli chcących rozwalić temat - delikatnie pisząc - omijać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie, jak z Wami rozmawiać, jeżeli nie rozróżniacie zalet i wad podstawowych systemów grzewczych.

Weźmy dom energooszczędny 100 m2 o zużyciu energii 80 kWh/m2 rocznie, grzany bezpośrednio kablami lub grzejnikami konwekcyjnymi zużyje 8000 kWh

Ten sam dom ogrzewany PC o sprawności 5, zużyje 1600 kWh prądu, co wypada 16 kWh/m2 zużycia energii rocznie.

Z Waszego rozumowania wynika jednoznacznie, że jak grzejemy bezpośrednio prądem to jest to dom energooszczędny, a jak PC to pasywny. Mieszając w głowach można dojść do wniosku, że wpinając się w prąd przed licznikiem mamy dom zero energetyczny. Żadnych strat ciepła nie ma, bo licznik stoi. A prawda jest taka, że w takich obliczeniach przyjmuje się zawsze wielkość strat wynikających z grzania bezpośrednio prądem. Jeżeli ktoś ma PC i się chwali małym zużyciem energii, to dla porównania klasy jego domu musi zawsze wynik zużycia prądu pomnożyć przez sprawność pompy PC czyli 1600 x 5 = 8000 kWh. Jeżeli inwestujemy ciężkie pieniądze w PC to z myślą, że będziemy płacić mniejsze pieniądze na ogrzewanie przez następne lata. Jednocześnie prawda jest taka, że po 15 latach, znowu trzeba kupić nową PC. Korzyści są złudne, dlatego potrzeba jest budowy domów o zużyciu energii do 15 kWh/m2 rocznie, bo one dają rachunki przystępne za ogrzewanie zwykłymi grzejnikami konwekcyjnymi.

Ponieważ mnie cytujesz, odpowiem.

Doskonale rozróżniam poszczególne rodzaje ogrzewania, podobnie jak różne rodzaje energii brane pod uwagę przy ocenie energooszczędności budynków - energię : użytkowa, końcową, pierwotną, odnawialną i nieodnawialną.

Gorzej pod tym względem jest z założycielem tego wątku - TB. On dowolnie manipuluje różnymi pojęciami, wymyśla własne klasyfikacje (np. domy izolowane), aby tylko nie można było w jasny sposób ocenić tego co proponuje.

Jego ulubione pytanie, w sytuacji gdy nie potrafi odpowiedzieć konkretami, to : "szanowny Pan izoluje, czy ogrzewa ?".

Pompę ciepła stosuje, ale tylko do "dogrzewania". Nie potrafi policzyć potrzebnej izolacji, czy mocy systemu grzewczego, bo wg niego są to rzeczy niepoliczalne.

 

Czy w domu doskonale zaizolowanym, z wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła opłaca się zastosować ogrzewanie inne niż elektryczne ?

Oczywiście, że tak - przykładem tego jest dom korysa :

A ja wczoraj pierwszy raz w tym sezonie włączyłem centralne ogrzewanie w swoim izolowanym domu. Temperatura spadła do 21 C, to trzeba było trochę podgrzać.

Poszło 1,5 kWh. ( w drugiej taryfie - u mnie 0,29 gr.)

Na swoim przykładzie mogę stwierdzić, że najtańsze rozwiązanie dla domów izolowanych/pasywnych to właśnie centralne ogrzewanie.

Dodam jeszcze, że ważnym elementem jest osadzenie okien w warstwie ocieplenia na kotwach metalowych.

Projekt domu i wykonanie własne. 71 m2 + 71m2 niezagospodarowane i nieogrzewane poddasze. Płyta fundamentowa + 35 cm styro 0.038 , ściana gazobeton + 30 cm styro 0.04. Strop wełna 60 cm 0.04. Okna fix U 0.8. Kable grzewcze w płycie. GWC rurowe + reku własnej konstrukcji. Zużycie prądu kablami na CO w sezonie 2011/2012 1610 kWh : 71 m2 = 22,68 kWh/m2/rok. W sezonie 2012/2013 ogrzewanie klimatyzatorem za 590 zł. 930 kWh : 71 m2 = 13,01 kWh/m2/rok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w domu doskonale zaizolowanym, z wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła opłaca się zastosować ogrzewanie inne niż elektryczne ?

Oczywiście, że tak - przykładem tego jest dom korysa :

Witam. Korys miał dobre chęci, 30 cm ściana, 35 cm płyta fundamentowa, 60 cm dach, domek prosty malutki, a wyszło że średnio na ogrzanie takiego domu potrzeba 23 kWh/m2 rocznie. Wynika z tego,że chcąc uzyskać wielkość 15 kWh/m2 rocznie trzeba ocieplenie zwiększyć: ściany do 40 cm, płytę fundamentową do 46 cm, i dach do 80 cm. Jednym słowem wyszedł bubel poparty faktami z licznika prądu. Tak to jest, jak się robi dach w stalowych mostkach termicznych i okna osadza w warstwie ocieplenia także na stalowych mostkach termicznych. W taki bubel zawsze można wydać każde pieniądze na PC i chwalić się zejściem kosztów do wielkości domu pasywnego. Ale ten gniot budowlany jak miał tak ma, zużycie roczne ciepła w wysokości 23 kWh/m2. Dom pasywny jest domem prostym w wykonaniu, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić i nie trzymać się starych przyzwyczajeń. Stalowe mostki termiczne nie pozwalają zejść poniżej 40 kWh/m2 przy normalnym ociepleniu 30 cm ściany, 40 cm dach, 25 cm fundament i 30 cm podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Korys miał dobre chęci, 30 cm ściana, 35 cm płyta fundamentowa, 60 cm dach, domek prosty malutki, a wyszło że średnio na ogrzanie takiego domu potrzeba 23 kWh/m2 rocznie. Wynika z tego,że chcąc uzyskać wielkość 15 kWh/m2 rocznie trzeba ocieplenie zwiększyć: ściany do 40 cm, płytę fundamentową do 46 cm, i dach do 80 cm. Jednym słowem wyszedł bubel poparty faktami z licznika prądu. Tak to jest, jak się robi dach w stalowych mostkach termicznych i okna osadza w warstwie ocieplenia także na stalowych mostkach termicznych. W taki bubel zawsze można wydać każde pieniądze na PC i chwalić się zejściem kosztów do wielkości domu pasywnego. Ale ten gniot budowlany jak miał tak ma, zużycie roczne ciepła w wysokości 23 kWh/m2. Dom pasywny jest domem prostym w wykonaniu, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić i nie trzymać się starych przyzwyczajeń. Stalowe mostki termiczne nie pozwalają zejść poniżej 40 kWh/m2 przy normalnym ociepleniu 30 cm ściany, 40 cm dach, 25 cm fundament i 30 cm podłoga.

Czy wybudowałeś chociaż jeden dom pasywny? Skoro nie, to na jakiej podstawie piszesz takie bzdury?

Skąd Ci się wzięły te stalowe mostki termiczne w dachu? Widziałeś ten dom?

Niestety głupich nie sieją, sami się rodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybudowałeś chociaż jeden dom pasywny? Skoro nie, to na jakiej podstawie piszesz takie bzdury?

Skąd Ci się wzięły te stalowe mostki termiczne w dachu? Widziałeś ten dom?

Witam. Właściciel tego domu może pochwali się jak jest zrobiony ten dom. Jednak nasuwa się pytanie zasadnicze, jak grube powinno być ocieplenie ścian, dachu i podłogi aby dom miał zapotrzebowanie na energię grzewczą poniżej 15 kWh/m2 rocznie? Czy to jest możliwe do osiągnięcia? Jeżeli wiesz to napisz. Samo ocieplenie dachu 60 cm wełny mineralnej,świadczy, że grubiej nie powinno być. Chęci były dobre, a wyszło jak zwykle po polsku. Dzisiaj konstrukcję dachu tworzą łączniki stalowe o wymyślnych kształtach nabijane bezpośrednio w krokwie i legary. Gdzie się da i jak się da. A wynik jest w liczniku prądu. Dom miał być w założeniu pasywny, więc po dokupieniu PC jest "pasywny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właściciel tego domu może pochwali się jak jest zrobiony ten dom. "

 

No właśnie dach mam na łącznikach plastikowych i zachodziłem w głowę dlaczego nie mogę zejść poniżej tych 23 kWh/m2...

Teraz już wiem, że też powinny być metalowe... zawsze to bezpieczniej - dach nie odfrunie podczas wichury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korys ale to i tak świetny wynik ! tym bardziej że to wynik zebrany z rachunków !

I nie koniecznie musi być idealnie wpasowany w OCZ.

Sprawa chyba jest prosta, wystarczy że przeszarżujesz z ogrzewaniem tzn zamiast 20st będzie np 22 -23 bo taki kaprsy nagle domowników :)

OZC troszkę nie widzi takich subtelności, zakłada że ma być równo 20st.

Tak samo jak przyjmuje się w obliczeniach jakąś wartość pracy centrali, a Ty masz kaprys aby chodziła na full i już rachunek poszedł ...

Uważam że absolutnie nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC troszkę nie widzi takich subtelności, zakłada że ma być równo 20st.

E no tym razem przesadziłeś. OZC widzi takie rzeczy. Zależy tylko od założenia jakie przyjąłeś.

Jak obliczenia zrobiłeś dla 20 a będziesz miał 22 to się rozczarujesz. Jak zrobisz dla 22 a będziesz utrzymywał 20 to będziesz miło zaskoczony.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że widzi, ale nie godzina po godzinie.

Bo może się nie zbyt precyzyjnie wyraziłem, a w rachunku wszystko wyjdzie.

To jak na cały sezon bardzo małe różnice, parę dni nad terminowego mrozu czy obiegającego od średniej i robi efekty.

 

Jak obliczenia zrobiłeś dla 20 a będziesz miał 22 to się rozczarujesz. Jak zrobisz dla 22 a będziesz utrzymywał 20 to będziesz miło zaskoczony.
no to właśnie od tych założeń odchylenia, powodują nadmiarowe "straty"

No np w Rzeszy temp przyjmowana nie jest 20 st a 19st .

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...